Łożysko oporowe
#1 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 08:02
#2 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 08:29
Może gdzieś od dołu podpycha smar, trudno tak opowiedzieć.Dużo była używana?Może łożysko było jakieś wadliwe.Ciężko tak na odległość powiedzieć.Pierścień który do niego wchodzi nie jest czasem odwrotnie włożony ( domniemywam bo nie wiem jaki on jest)? Może kolega Tomasz Zorro coś podpowie w temacie, bo to Guru od daiwy .
#3 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 08:35
S.
#4 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 08:48
#5 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 10:44
Każdy kołowrotek jest tak trwały i niezawodny jak jego najsłabsze element.
Zakładając że Twoje łożysko jest dobrze zmontowane to sądzę że któryś z elementów się wyrobił.
#6 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 10:51
oczywiście w niektórych modelach ka się to poprawić, zależy to też od rozwiązań konstrukcyjnych oporowego.
zrób test lodówkowo-kaloryferowy
Są też wyjątki zaraz po napisaniu tego posta włożyłem do zamrażarki
Mistrala Tourmanent 1000 i temu nic nie straszne mrozy -8.ale w dużej mierze ma na to wpływ konstrukcji oporówki,główna myśl techniczna oparta jest na plastikowych popychaczach wałów
#7 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 13:24
#8 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 14:49
#9 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2012 - 15:23
#10 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2012 - 11:28
W generalnej większości Daiwek nie da się tej tulejki z oporówki włożyć odwrotnie..Wymyj ją dobrze w benzynie i wysusz.Może to pomoże.
Może gdzieś od dołu podpycha smar, trudno tak opowiedzieć.Dużo była używana?Może łożysko było jakieś wadliwe.Ciężko tak na odległość powiedzieć.Pierścień który do niego wchodzi nie jest czasem odwrotnie włożony ( domniemywam bo nie wiem jaki on jest)? Może kolega Tomasz Zorro coś podpowie w temacie, bo to Guru od daiwy .
#11 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2012 - 11:47
#12 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2012 - 13:30
Czasem wystarcza tylko sama nowa tulejka bo przeważnie ta franca wyciera się szybciej niż wałki...No to Pan Tomasz rozjaśnił, pozostaje zakup łożyska oporowego.
#13 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2012 - 19:19
Rozkręciłem oporówkę. Była cała zawalona smarem - ale nie przepuszczała. Wymyłem, naoliwiłem delikatnie oliwką i - hałas się wzmógł !!!
Więc rozkręciłem , nawaliłem do pełna Mobilitha i hałas zniknął.
Pierwszy raz spotkałem się z tego typu konstrukcją łożyska oporowego a kilkanaście kołowrotków z różnych półek cenowych już rozkręcałem. Na sucho szumi jak cholera a napełnine smarem działa extra i cicho.
#14 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2012 - 22:41
No to Pan Tomasz rozjaśnił, pozostaje zakup łożyska oporowego.
[/quote]
Czasem wystarcza tylko sama nowa tulejka bo przeważnie ta franca wyciera się szybciej niż wałki...
[/quote]
Starsze DAM'y tez tak mają. Nie wspomnę o tym, że na sucho nie się go złożyć do kupy.
#15 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2012 - 00:48
No co Ty. Ja mam punto od nowości, ma 5 lat i 150 tyś przebiegu, jedynie cięgna zmiany biegów były wymieniane bo poszły uszczelki i nie chodziły biegi lekko jak trzeba, a tak poza tym niezawodny jak mało który. Też tak sobie myślałem,że to coś za szybko padło w tym kołowrotku. Pójdę za radą Zorro i poszukam nowej tulejki.Hm, jak to nowe maszynki? 2008 był 4 lata temu w autach średniej klasy po 4 latach coś już może zacząć się dziać to czego się spodziewać po średniej klasy kołowrotku a tak na poważnie 160 roboczo godzin z kołowrotkiem co niektórzy robią w ciągu mc-a lub dwóch tak więc wg mnie to słaby kręcioł był lub wada fabryczna.
- wildriver lubi to
#16 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 16:51
Witam.
Wczoraj konserwowałem swój kołowrotek Shimano Catana, niestety po złożeniu ukazało się, ze nie działa blokada wsteczna w kołowrotku. Nie smarowałem łożyska oporowego a nawet je przemyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Rozumiem, że własnie to łożysko odpowiada za blokadę wsteczną ? Patrzac na budowe tego łożyska nie za bardzo wiem jak ona ma blokować ten ruch wsteczny i gdzie jest problem ;( Po przesterowaniu przełącznika wałeczki łożyska tocznego zmieniają minimalnie położenie do wew i zewnątrz i tyle.
#17 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 17:52
Witam.
Wczoraj konserwowałem swój kołowrotek Shimano Catana, niestety po złożeniu ukazało się, ze nie działa blokada wsteczna w kołowrotku. Nie smarowałem łożyska oporowego a nawet je przemyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Rozumiem, że własnie to łożysko odpowiada za blokadę wsteczną ? Patrzac na budowe tego łożyska nie za bardzo wiem jak ona ma blokować ten ruch wsteczny i gdzie jest problem ;( Po przesterowaniu przełącznika wałeczki łożyska tocznego zmieniają minimalnie położenie do wew i zewnątrz i tyle.
A poprawnie złożyłeś? pierścień który wchodzi na pinion musi być dobrą orientacją założony.Sprawdź czy sprężynka od przełącznika nie zwiała na podłogę.
#18 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 17:56
#19 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 18:02
Rozkręć i jeszcze raz złóż
Użytkownik woblery L.E. edytował ten post 18 luty 2018 - 18:03
#20 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 18:59
OK ! Problem rozwiązany ! okazało się, że odwrotnie włożyłem tulejkę na której jest łożysko oporowe.
Dziękuję za pomoc Teraz już widzę, że łożysko to działa na zasadzie klinu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych