Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Sprawdzanie kompresji silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   MATI87

MATI87

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów

Napisano 20 luty 2020 - 22:27

Witam. Moze ktos sie zna i pomoże. Szukam silnika i na weekendzie pojade jeden obejrzec. Parsun 9.8 2t. Podczas sprawdzania kompresji musza byc wykrecone obie swiece?Czy te swiece musza dotykac masy zeby nie spalic cewki zaplonowej? Czy wystarczy wykrecic i wyjac z fajek i nic sie nie stanie? Wielkie dzieki za pomoc.

#2 OFFLINE   Michal_

Michal_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 243 postów
  • LokalizacjaSzczecin/Moniatycze

Napisano 20 luty 2020 - 22:44

Dla bezbieczeństwa świece zmasuj, Wykręć obie będzie lżej kręcić, dla najlepszego pomiaru najlepiej zdemontować cały układ zasilania, ale w zaburtówkach to zazwyczaj dużo roboty, także przepustnica w górę i jak dolot jest pod ręką to zdemontuj.


Użytkownik Michal_ edytował ten post 20 luty 2020 - 22:49


#3 OFFLINE   rapek

rapek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 423 postów
  • Lokalizacjasudety

Napisano 20 luty 2020 - 23:12

I chyba jeszcze najpierw rozgrzać silnik i dopiero mierzyć? Chyba ze sie mylę

#4 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 luty 2020 - 23:20

Bez przesady z tymi dolotami, wykrecasz obie świece nic nie zwierasz wystarczy zrywke zdjąć i iskry nie ma. Gaz na max i szarpiesz, ma byc w okolicach 10bar wtedy jest bdb jak jest 9 to jeszcze ujdzie wszystko ponizej to ja bym nie brał. Pamiętaj że to jest chińczyk i poza kompresja i tak jest 100 innych elementów które się moga zepsuc, wiem bo miałem

#5 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 21 luty 2020 - 05:43

Witam

Podepnę się do tematu, bo sam szukam spaliny tyle że japończyka 4s  w przedziale  4-6 koni, do pontonu 330

Jestem zielony w temacie, bo wcześniej ze spaliną nie miałem styczności, więc od razu parę pytań:

-kompresje sprawdzać na zimnym czy rozgrzanym silniku?

-czy w przypadku w/w japończyka 4s też powinno być ok 10 barów, czy więcej, ile mają np nowe po dotarciu?

-czy warto kupić silnik 10 letni, czy nie będzie zbyt wyeksploatowany, posłuży drugie tyle?

-czy warto kupić silnik od handlarza? jest paru na olx ale jakoś nie mam zaufania, (podobnie jak do handlarzy samochodów) mam wrażenie że większość silników od nich jest podpicowana do sprzedaży, silniki 12-15 letnie pod czapą są czyściutkie i błyszczące, i ceny raczej zawyżone.

-co jeszcze  powinienem sprawdzić, przy założeniu że nie jestem fachowcem od silników zaburtowych, oczywiście test w beczce obowiązkowy,

uff... trochę się uzbierało, ale liczę na Wasze wsparcie

pozdrawiam

Michał


Użytkownik drChlubicz edytował ten post 21 luty 2020 - 05:48


#6 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1338 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 luty 2020 - 06:30

Czystego się nie bój. To niel samochód. Moja Yamaha z 2000r pod kopułą wyglądała jak by zjechała z fabryki przed chwilą.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   Michal_

Michal_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 243 postów
  • LokalizacjaSzczecin/Moniatycze

Napisano 21 luty 2020 - 11:23

No tak sprawdzamy na rozgrzanym, a z tymi 10bar to różnie bo chyba zależy co producent podaje nominalnie. Ja mam starą yamaszke i nie mam zrywki to napisałem że dla bezpieczeństwa lepiej świece zmasować, a można choćby kabelek prądowy od cewki odpiąć. A z dolotami to jak kto woli, ale na zdjętych szybciej dobije maksymalne ciśnienie.



#8 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 21 luty 2020 - 11:38

Producenci podaja wartosci ciśnienia dla zimnego silnika 



#9 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 luty 2020 - 11:47

Witam

Podepnę się do tematu, bo sam szukam spaliny tyle że japończyka 4s  w przedziale  4-6 koni, do pontonu 330

Jestem zielony w temacie, bo wcześniej ze spaliną nie miałem styczności, więc od razu parę pytań:

-kompresje sprawdzać na zimnym czy rozgrzanym silniku...……………………..

 

Każdy silnik ma inną kompresję "producencką" - przed zakupem musiałbyś ogarnąć serwisówkę danego modelu po

jego numerach fabrycznych. Najlepszy sposób bezpiecznego kupna pod względem technicznym to skorzystanie z pomocy serwisanta.

W Wawie koszt sprawdzenia silnika przed zakupem to ok 300 PLN - biorąc pod uwagę niewspółmiernie wysokie koszty ewentualnej naprawy chyba warto. Używane silniki posłużą czasem duuużo dłużej niż nowe....






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych