Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Duża krypa - co z nią zrobić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
232 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 09 styczeń 2018 - 13:36

Widziałem już ten film i dziesiątki innych :)

Są fajne wątki na amerykańskich forach opisujące takie projekty.



#62 OFFLINE   lukson

lukson

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 576 postów

Napisano 09 styczeń 2018 - 20:46

Wg. mnie jeden z lepszych kanałów DIY dot. przerabiania małych łodzi (głownie aluminium)

https://youtu.be/PAW...zzoXROxTZOVOGga


oraz wisienka ;)

coś w w większej skali, wykonawstwo na bdb poziomie...

https://youtu.be/K36...wk4RUuQImoxmI7f

Użytkownik lukson edytował ten post 09 styczeń 2018 - 20:52

  • Miodzik lubi to

#63 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 17 luty 2018 - 16:55

Po konsultacji z szkutnikiem podjąłem decyzję, że jednak sam będę obniżał pawęż. Jednak w międzyczasie po lekturze for amerykańskich zaobserwowałem że na wielu łodziach montują silniki na specjalnych mocowaniach, lub na windach.

I tutaj pytanie czy nie było by to lepsze rozwiązanie?

Jak na razie widzę same plusy takie jak regulacja wysokości silnika i brak ingerencji w pawęż.

Tutaj pojawia się pytanie do Was. Stosował, lub stosuje ktoś takie rozwiązanie? Czy trzeba jakoś wzmocnić pawęż?

10876742_winda.jpg



#64 OFFLINE   dragon12

dragon12

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 17 luty 2018 - 19:11

 Przy pawęży X nie podniesiesz silnika L na tym modelu jack plate .



#65 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 17 luty 2018 - 19:17

Tomek a jaką masz pawęż.  S, L,XL że szukasz jakiś wynalazków?


Użytkownik nurek28 edytował ten post 17 luty 2018 - 19:17


#66 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 17 luty 2018 - 20:10

Na ten moment XL i zastanawiam się jak sobie ułatwić życie.



#67 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 17 luty 2018 - 21:21

Kolega ma takie ustrojstwo w romanie z pawężą L a silnik ma S i się sprawdza. Tylko jeśli rumpel to będzie kiepsko on ma na manetke.
Zamontował bo szkodował silnika.

#68 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 18 luty 2018 - 02:16

U mnie docelowo będzie silnik 50-70Hp, ale taka winda pozwalała by też powiesić mniejszy silnik ze stopą S w przypadku akwenów z ograniczeniem mocy silnika. Innym rozwiązaniem jest oczywiście powieszenie 2 silników obok siebie, ale wtedy czekał by mnie zakup dwóch silników ze stopą L.

Winda jest też fajnym rozwiązaniem jeśli chodzi o nie trzymanie wymiarów przez producentów silników.

Podobno też są lepsze właściwości nautyczne łodzi przy takim osunięciu silnika od pawęży.

 

Krzysiek, oczywiście tylko manetka wchodzi w grę.

10880370_silnik.jpg


Użytkownik SkiDivPL edytował ten post 18 luty 2018 - 02:18


#69 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 18 luty 2018 - 13:43

Te windy głównie służą do poprawy osiągów.

#70 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 18 luty 2018 - 14:34

Z czego wynika ta poprawa prędkości? Odstawienie od pawęży czy lepsze wypoziomowanie silnika?



#71 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 18 luty 2018 - 16:36

Jedno i drugie choć przede wszystkim regulacja wysokości.
Fajne są windy sterowane elektrycznie ale są niestety dość drogie.

#72 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 18 luty 2018 - 18:19

Z czego wynika ta poprawa prędkości? Odstawienie od pawęży czy lepsze wypoziomowanie silnika?

Na każde 30cm odsadzenia, możesz podnieś silnik w górę o około 2,5cm i bardziej go trymować, co zmniejsza opór stawiany przez spodzinę, kosztem podnoszenia dziobu (niektórym łódkom lecącym na dziób to akurat pomaga).  Dodatkowo te płyty mają hydrauliczny napęd, co pozwala jeszcze podnieść silnik w razie potrzeby dodatkowo w górę w czasie płynięcia na max i zoptymalizować wysokość pod kątem jak najniższego oporu. Podsumowując - można uzyskać kilka km przy dużych prędkościach. Przy bujaniu się 5-10km/h nie odczujesz różnicy.


Użytkownik psulek edytował ten post 18 luty 2018 - 18:23

  • SkiDivPL lubi to

#73 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 31 marzec 2018 - 15:22

W tym tygodniu przymierzam się do rozpoczęcia prac.

Na pierwszy plan idzie obniżenie pawęży pod silnik ze stopą L.

Pawęż muszę obniżyć o ok 13cm, pawęż jest w tej chwili wzmocniona blachą (aluminium lub stal) o szerokości 50cm.

Blachę tą chcę zamontować z powrotem po obniżeniu pawęży. I tutaj moje pytanie, czy wystarczy zrobić wycięcie o tej samej szerokości co blacha (50cm),

czy też lepiej zrobić szersze wycięcie?

Czy jest sens robienia wanny pod silnik?

Będę montował silnik Mercury 50HP.



#74 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 06 kwiecień 2018 - 20:46

Docelowy silnik już u mnie :)

Można ciąć pawęż.

11354514_20180406_195912.jpg


  • nurek28, thug i Kuba (50cm+Perch Tracker) lubią to

#75 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 07 kwiecień 2018 - 14:01

To działaj bo czasu coraz mniej
  • SkiDivPL lubi to

#76 OFFLINE   Mosqito

Mosqito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów
  • LokalizacjaPabianice
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Komorowski

Napisano 07 kwiecień 2018 - 19:05

Ładny silnik😉
  • SkiDivPL lubi to

#77 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 07 kwiecień 2018 - 19:28

To działaj bo czasu coraz mniej

Pogoda sprzyjająca więc czas zacząć coś działać :)

Niestety musiałem wyprowadzić łódkę pod chmurkę, więc mam nadzieję że nie będzie padało.

Pawęż przycięta, tak jak się spodziewałem będę musiał podciąć trochę więcej ponieważ sklejka w środku byłą częściowo przegniła,

11361897_20180407_171857.jpg

 

Przymiarka aluminiowego szkieletu pod pokład.

Ma być solidnie, profil aluminiowy 60x25x3.

 

11361904_20180407_192614.jpg

 

Ładny silnik

 

Łukasz ładny ale ciężki :)

Ile ja się namordowałem żeby go na wózek założyć to moje.


  • radmac5 lubi to

#78 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 08 kwiecień 2018 - 14:20

Pawez to do wymiany cała. Od wnętrza łodzi trzeba wyciąć laminat, potem nowa sklejka i laminowanie.
Możesz sprawdzić teraz jaka ma wytrzymałość, zaczep wytrymowany na max silnik, i szarpnij slinikiem do dołu. Z boku niech ktoś stanie i strzeli okiem jak pawez się zachowuje.

#79 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 288 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 08 kwiecień 2018 - 17:49

Bałbym się na taką pawęż założyć mój silnik 6 KM 27 kg, a taki ciężar i 50KM? Jak odpalisz na całego na rumplu to ..... Pawęż obcinana to zupełnie inne siły. Kombinowałem kiedyś nad obcięciem pawęży, ale uważam, że za duże ryzyko. Zrób to bardzo mocne (o ile to możliwe), bo możesz stracić silnik lub spowodować poważny wypadek



#80 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 08 kwiecień 2018 - 18:09

Zdjęcie nie oddaje "solidności" tej konstrukcji.

Silnik 6 konny podczepiłbym tutaj do samego laminatu :)

Pawęż miała 40mm grubości dodatkowo wzmocniona okuciem z grubej blachy.

Chcę ją wzmocnić solidnie gdyby w przyszłości naszło mnie na zmianę silnika na większy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych