No chyba, że tak Bo są podobno jakieś przekładki też czy coś w tym stylu.
Tak -mam coś takiego
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 08 grudzień 2017 - 12:31
No chyba, że tak Bo są podobno jakieś przekładki też czy coś w tym stylu.
Tak -mam coś takiego
Napisano 08 grudzień 2017 - 21:54
Kamil napisał:.. Przy pływaniu z prędkością trolingową do 3 km/h dziobówka pobiera do 3 razy więcej prądu niż rufowy, przy max prędkości, pomijając już fakt, że płynie wolniej zużywa mniej o jakieś 10 amp, to duża różnica...
Jakbyś trochę rozjaśnił.. ..pobiera 3 razy prądu więcej..płynie wolniej zużywa mniej o jakieś 10 amp..pewnie czegoś nie trybię..
pozdrawiam Darek
Użytkownik Miodzik edytował ten post 08 grudzień 2017 - 21:57
Napisano 09 grudzień 2017 - 18:15
Nie rozumiem, czego nie trybisz?
Przeczytaj jeszcze raz
Podałem różnicę w porównaniu do traxisa, który praktycznie jest takim samym silnikiem tylko inaczej montowanym.
Napisano 09 grudzień 2017 - 21:10
Więc dziobówka pobiera 3 razy prądu więcej...czy zużywa ok. 10 amperów mniej?..tu się gubię..
Napisano 09 grudzień 2017 - 23:46
Jednak nie przeczytałeś dokładnie
Napisałem, że przy prędkości do 3 km/h pobiera do 3x więcej prądu, a przy maksymalnej ( okolice 5 km/h ) o około 10 amper mniej czyli +/- 25% mniej.
Dlaczego?
Swego czasu na Zalewie Sulejowskim, którego byłem bardzo częstym bywalcem, był zakaz spaliny, a że zaistniała potrzeba na ograniczenie zapotrzebowania prądu zakupiłem miernik cęgowy by wybrać silnik, który najmniej tego prądu zeżre. Pływałem na różnych ale finalnie stałem się posiadaczem Traxisa 55 oraz z upływem czasu powerdrive 55.
Traxis pchając łódkę z prędkością 3 km/h pobiera około 5-6 amper, Power drive sporo ponad 10. Dokładnych danych nie podam gdyż nie mam już tej łódki i możliwości ponownego sprawdzenia, a notatek nie prowadzę , niemniej jednak pamiętam, że była to różnica niemal 3-krotna, przy prędkości do 3 km/h.
Traxis na maxa osiągał 1km/h ( około 6 km/h ) więcej, pobierając lekko ponad 40 amp, powerdrive niewiele powyżej 30 amp.
Wniosek:
albo silniki znacznie różnią się uciągiem, obrotami ( lub czymś innym ??? )
...albo znacznie lżej jest pchać niż ciągnąć
Napisano 10 grudzień 2017 - 12:29
Użytkownik Miodzik edytował ten post 10 grudzień 2017 - 12:30
Napisano 11 grudzień 2017 - 18:09
Napisano 05 wrzesień 2018 - 19:23
Napisano 05 wrzesień 2018 - 21:10
Panowie zamówiłem motorguide xi5 do semper 440 i nie wiem jak go zamontowac trzeba wycinać jakieś gniazda na kable? Na czym umocowac podstawe silnika wkręty? Bo dojścia żeby nałożyć nakrętki na śruby nie ma, proszę o jakieś fotki lub podpowiedzi
Oj tam nie ma - trochę gimnastyki i da się wśliznąć plecami do przedniej bakisty - ktoś z góry trzyma (blokuje łeb śruby) a Ty od środka lecisz grzechotką. Ja wierciłem, potem w otwór sporo silikonu, podkładka gumowa od M-G i dokręcanie. Zdjęcia mogę na PW (przyślij maila)
Mariusz
Napisano 05 wrzesień 2018 - 23:59
Polecam zakupić sobie do tego celu adapter do wkrętarki i używań zwykłych nasadek. Wszelkie prace z kluczami nabierają nowego tempa. Ostatnio zapłaciłem za 3 adaptery na różne rozmiary trzpienia 15 PLN. A i przy innych pracach się przyda. Nie pamięteam jak jest w MG, ale w MK są śruby na krzyżak. Wtedy jedna osoba trzyma nasadkę/klucz w bakiście (przydają się długie) a druga leci wkrętarką od góry. Skręcenie idzie wtedy znacznie szybciej.
Użytkownik psulek edytował ten post 06 wrzesień 2018 - 00:04
Napisano 06 wrzesień 2018 - 00:10
Nie wiem czy zdjęcie będzie widoczne:
MG na etapie przymiarek..
https://drive.google...LZz_Lc8_5XAChoA
Widok z bakisty
https://drive.google...b9Eq7EWZGw/view
Czarne "łaty" to pozostałości po windzie kotwicznej.
Z wkrętarką może i dobry pomysł, ale musiałem dokręcać przegubowym kluczem z uwagi na brak miejsca - wkrętarka by nie podeszła
Mariusz
Napisano 06 wrzesień 2018 - 07:52
Napisano 06 wrzesień 2018 - 08:08
Z wkrętarką może i dobry pomysł, ale musiałem dokręcać przegubowym kluczem z uwagi na brak miejsca - wkrętarka by nie podeszła
Mariusz
Napisano 06 wrzesień 2018 - 08:16
To nie tak - do bakisty wkładasz tylko klucz albo nasadkę i trzymasz nakrętkę, a kręcisz śrubą od góry przez wkrętarkę.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Partially A to dlatego, że łeb śruby od MG jest pod sprężynami i nie chcąc rozbierać za dużo od strony silnika kręciłem nakrętką. Mam elastyczny przedłużacz do klucza z grzechotką - poszło dość dobrze tylko żeby wyjść z bakisty potrzebowałem wsparcia kolegi
Napisano 06 wrzesień 2018 - 08:20
A czyoglbys mi zrobić zdjęcie bakisty dziobowej?
Takie zdjęcie mam: https://drive.google...44mYNpyUqA/view
Napisano 06 wrzesień 2018 - 10:44
Napisano 06 wrzesień 2018 - 10:49
Zadzwoń do Sempera, lub oddaj (jeśli nie masz daleko) łódź do niego niech Ci zamontuje ten silnik.. Masz chyba mała bakistę i dlatego..
Napisano 06 wrzesień 2018 - 10:55
Napisano 06 wrzesień 2018 - 11:55
Użytkownik gammbler edytował ten post 06 wrzesień 2018 - 12:10
Napisano 06 wrzesień 2018 - 14:14
Semper zaproponował nitonakretki lub nity
Nie zdecydowałbym się - wolałbym ciąć tą bakistę. Przecież to są duże siły i potrzebują solidnych podkładek, żeby jest rozłożyć !
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych