Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Ktoś robi ciężarki do bocznego troka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   jakubwr

jakubwr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaWrocław/Siechnice

Napisano 11 styczeń 2018 - 22:08

Jak w temacie, szukam kogoś kto odlewa ciężarki. Potrzebuję trochę w różnych gramaturach ale mam nietypową potrzebę żeby zamiast krętlika zostawić otwór. Czy ktoś byłby chętny pomóc?

#2 OFFLINE   cyprys19

cyprys19

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Lokalizacjapułtusk okolice
  • Imię:marcin
  • Nazwisko:k

Napisano 11 styczeń 2018 - 22:53

Krętlik się zalewa ołowiem ,a nie wkleja więc z otworem będzie problem....

Potnij sobie jakiś drut odpowiedniej grubości i zrób nawierty- to chyba jedyne rozwiązanie.


Użytkownik cyprys19 edytował ten post 11 styczeń 2018 - 22:53


#3 OFFLINE   Tiur

Tiur

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaŻywiec
  • Imię:Kamil

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:09

Da się to zrobić. W miejsce krętlika wkładamy kawałek  pręta/drutu o odpowiedniej grubości, który po zalaniu ołowiem wyciągniemy. Formy komuś pożyczyłem bo bym zrobił próby. Plus takiego rozwiązania jest taki, że tym drutem można głębokość otworu dostosować do potrzeb. Na pewno mniej pracy niż jakieś nawierty



#4 OFFLINE   jakubwr

jakubwr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaWrocław/Siechnice

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:14

Trudno jest wiercić w ołowiu otwór o średnicy 1.5mm i w poprzek. Wiertło się zapycha ucieka na boki. Przerabialem. Chodzi mi o to żeby przy odlewaniu zamiast krętlika włożyć np wykalaczke lub mały rulon z kartki. Taki materiał da się wyjąć lub roswiercic. Otwór może być też na wylot jeśli tak byłoby łatwiej.

#5 OFFLINE   Tiur

Tiur

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaŻywiec
  • Imię:Kamil

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:19

Zwykły drut od starej parasolki włożysz i też bez problemu wyjmiesz. No i jak piszesz w ołowiu się bardzo ciężko wierci. To co Ty potrzebujesz to chwila roboty bez zbędnego kombinowania.


Użytkownik Tiur edytował ten post 11 styczeń 2018 - 23:21


#6 OFFLINE   cyprys19

cyprys19

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Lokalizacjapułtusk okolice
  • Imię:marcin
  • Nazwisko:k

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:24

Nie mówiłem o wierceniu w ołowiu, tylko w metalowym pręcie.

Ja formy mam ,ale wybacz nie rozwiercę otworów na drut,aby odlać Tobie kilka ciężarków



#7 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1240 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 12 styczeń 2018 - 08:07

Tradycyjna oliwka przelotowa się nie nada?



#8 OFFLINE   turbo93

turbo93

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaMiędzyrzecz
  • Imię:Filip

Napisano 12 styczeń 2018 - 08:30

A może forma z gipsu? Chyba najszybsze i najprostsze rozwiązanie

#9 OFFLINE   Leadrock

Leadrock

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • LokalizacjaPółpustynia Środkowopolska
  • Imię:Franek

Napisano 12 styczeń 2018 - 08:58

Niektóre stare kable mają ołowianą otulinę. Zdejmujesz gumę/plastik z wierzchu, wyjmujesz miedź ze środka i masz gotowe ciężarki, o jakie Ci chodzi. Trzeba tylko pociąć na kawałki odpowiedniej długości.

Rozejrzyj się, może będziesz mógł skądś taki kabel wykombinować - wtedy masz problem z głowy.



#10 OFFLINE   milczacy

milczacy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaNiepołomice

Napisano 12 styczeń 2018 - 09:52

Nie czaję w czym problem... na odlanie kilku ciężarków to wystarczy nawet forma z twardego drewna - np buku czy jesionu (dąb się mało nada, bo choć twardy - jest mocno porowaty).

Dwie deseczki/klocki skręcić w imadle, na styku nawiercić wiertłem o odpowiadającej nam średnicy (grubość pałeczki - ciężarka jaką chcemy). Wyjąć, rozłożyć na dwie połówki, umiejscowić szprychę czy inny drut tak jam ma iść kanalik w przyszłym ciężarku, złożyć i znów w imadło. Ołów stopić, zalać formę... a jak wystygnie, wyjąć, wybić drut i dociąć wałeczek jak nam pasuje.

Nie raz i nie dwa odlewałem tak pałeczki i ciężarki przelotowe. Forma z twardego drewna wbrew pozorom jest całkiem trwała (ołów topi się w około 330 stopniach co z grubsza odpowiada temp początku zwęglania drewna - kilka ciężarków wytrzymuje spokojnie, a potem wystarczy nawiercić obok i odlewamy dalej ;)

Żadna filozofia.


  • cyprys19 i eRKa lubią to

#11 OFFLINE   Cpt. Lego

Cpt. Lego

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 734 postów
  • LokalizacjaKwidzyn
  • Imię:Marek

Napisano 12 styczeń 2018 - 10:20

Trudno jest wiercić w ołowiu otwór o średnicy 1.5mm i w poprzek. Wiertło się zapycha ucieka na boki. Przerabialem. Chodzi mi o to żeby przy odlewaniu zamiast krętlika włożyć np wykalaczke lub mały rulon z kartki. Taki materiał da się wyjąć lub roswiercic. Otwór może być też na wylot jeśli tak byłoby łatwiej.

Jak rulon z kartki, czy wykałaczki? Przecież to się spali.
Mam formy, ale do odlewania z krętlikiem zaciskowym, który na końcu żyłki się zakłada. Można go zdejmować i przesuwać. Dobre przy dropshocie. W razie zaczepu ciężarek powinien się zerwać, a nie zestaw z przynętą. 

 

https://przynety-swi...arek-drop-shot/



#12 OFFLINE   jakubwr

jakubwr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaWrocław/Siechnice

Napisano 12 styczeń 2018 - 11:00

Panowie moje potrzeby nie są związane ani z bocznym trokiem ani zakładaniem przelotowo ciężarka. Nie mam formy i nie będę robił ale szukam kogoś kto ma i zamiast krętlika zostawiłby mi luźny otwór. Chcę zlecić wykonanie takich ciężarków i zapłacić za usługę. 
Jeśli ktoś się znajdzie i podejmie proszę o wiadomość w celu ustalenia szczegółów. 

 

Załączone pliki



#13 OFFLINE   jakubwr

jakubwr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaWrocław/Siechnice

Napisano 12 styczeń 2018 - 11:28

Z pomocą przyszedł kolega który zaproponował taśmę ołowianą. Chyba będzie to dobre rozwiązanie na początek. Na razie dziękuję wszystkim za udział w dyskusji ale mimo wszystko jeśli ktoś ma formę i odlewa to proszę o kontakt. 



#14 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 styczeń 2018 - 12:03

"Pałeczki" do bocznego troka można też zrobić z kulek (ołowianych lub stalowych), koszulki termokurczliwej i kawałka drutu (np. Dental). Prosty, tani sposób:-)

Użytkownik G_rzegorz edytował ten post 12 styczeń 2018 - 12:04


#15 OFFLINE   jakubwr

jakubwr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaWrocław/Siechnice

Napisano 12 styczeń 2018 - 14:27

Grzegorz dzięki ale nie potrzebuje pałek do bocznego troka :) 



#16 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 styczeń 2018 - 15:14

Domyślam się ale może akurat komuś taki prosty patent się przyda :-)

Użytkownik G_rzegorz edytował ten post 12 styczeń 2018 - 15:14





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych