Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis shimano

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3001 odpowiedzi w tym temacie

#701 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 21 grudzień 2016 - 19:22

Super muszę sobie takie zrobić ;-)



#702 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 21 grudzień 2016 - 19:27

Mogę Ci sprzedać za 100€
  • Wartoslaw lubi to

#703 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 21 grudzień 2016 - 19:36

Mogę Ci sprzedać za 100€

 

dziękuję za ofertę



#704 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 21 grudzień 2016 - 19:58

A tu masz do ustawienia uszczelki pod oporówką w Stelli'14 , vańku '16 itp. :-)))
Za to to już 250€

Załączone pliki



#705 OFFLINE   19john92

19john92

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 22 grudzień 2016 - 12:00

Mam pytanie na, które jednoznacznie nie uzyskałem odpowiedzi czytając wątek. Mam do smarowania kołowrotek shimano super gt fa 1000. Mam go parę lat kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze, mało na niego mówiłem może 2 razy w roku. Chodzi bardzo płynnie choć może lekko szumi. Razkreciłem go ostatnio z myślą nasmarowania, w środku pomimo upływu lat jest czyściutko smar nie jest jakiś czarny ani nic z tych rzeczy. Zastanawiam się jak go nasmarować myślałem żeby rozkręcić go całkowicie. Wszystko umieć wiadomo ale zauważyłem ze ma kilka łożysk otwartych, jak je zakonserwować umyć w benzynie i zalać oliwka? Z tego co wyczytałem można tak zrobić ale nie wiem czy nadaje się do tego oliwka firmy ardent bo taka posiadam. Na przekładnię chciałem dać smar ardent i na worma oliwkę bądź rozcieńczony smar choć oryginalnie wyglada ze jest oliwka. Zauważyłem również z jednej strony tulejkę chyba teflonowa i zaszastanawiam się czy dam radę zmienić ja na łożysko?
  • unnamed lubi to

#706 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 grudzień 2016 - 12:43

Mam pytanie na, które jednoznacznie nie uzyskałem odpowiedzi czytając wątek. Mam do smarowania kołowrotek shimano super gt fa 1000. Mam go parę lat kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze, mało na niego mówiłem może 2 razy w roku. Chodzi bardzo płynnie choć może lekko szumi. Razkreciłem go ostatnio z myślą nasmarowania, w środku pomimo upływu lat jest czyściutko smar nie jest jakiś czarny ani nic z tych rzeczy. Zastanawiam się jak go nasmarować myślałem żeby rozkręcić go całkowicie. Wszystko umieć wiadomo ale zauważyłem ze ma kilka łożysk otwartych, jak je zakonserwować umyć w benzynie i zalać oliwka? Z tego co wyczytałem można tak zrobić ale nie wiem czy nadaje się do tego oliwka firmy ardent bo taka posiadam. Na przekładnię chciałem dać smar ardent i na worma oliwkę bądź rozcieńczony smar choć oryginalnie wyglada ze jest oliwka. Zauważyłem również z jednej strony tulejkę chyba teflonowa i zaszastanawiam się czy dam radę zmienić ja na łożysko?

Wszystko jest w wątku.

1. Łożyska otwarte i półotwarte myjesz w benzynie ekstrakcyjnej, suszysz i napełniasz smarem do łożysk. Chyba może być ardent.  

2. Na przekładnię smar.

3. Na worma smar albo rozrzedzony smar. To młynek do lekkich zadań więc można rozrzedzić.

4. Tulejkę zmieniasz na łożycho.

 

Na oś główną w lekkim młynku oliwka.



#707 OFFLINE   Kokosz

Kokosz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 postów

Napisano 22 grudzień 2016 - 21:12

No tak tylko nikt na zbyciu takiej korby nie ma :) o to chodzi 

Podpytaj w zaprzyjaźnionym sklepie wędkarskim, czy nie ściągną Tobie z serwisu z shimano korbki od nowszych modeli, właśnie z łożyskowanymi knobami. Z tylnymi hamulcami podwójne korbki mają: alivio, exage, super GT, super GTM, stradic GTM, baitruner.

Z nowego stradica-a miałbyś nawet białą. Tylko nie wiem, jak z łożyskowaniem knobów. Trzeba zerknąć w schematy tych młynków.



#708 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 22 grudzień 2016 - 22:02

Łożyskowane korby też maja luz(nawet nowe)...za to są znacznie cięższe.



#709 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 22 grudzień 2016 - 23:18

Stradic ma rączkę nierozbieralną, nie posiada łożyskowanych knobów.

#710 OFFLINE   bartuch5473

bartuch5473

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 317 postów
  • LokalizacjaZamość
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 25 grudzień 2016 - 13:51

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

#711 OFFLINE   Pickerel

Pickerel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1182 postów
  • Imię:Wojtek

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:22

Planuje wymienić parę łożysk w swojej 10 Stelli i zastanawiam się czy muszą to być łożyska nierdzewne.  Teoretycznie są nasmarowane a i w kołowrotku nigdy jeszcze nie znalazłem wody.  Wiem wilgoć itp.... ale jest smar o którym wcześniej wspominałem.  Warto płacić dwa razy więcej za nierdzewki?

 

http://allegro.pl/sm...6644600306.html

http://allegro.pl/mr...6656164383.html



#712 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1951 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:38

Moim zdaniem warto. Jak ktoś używa sprzęt z najwyższej półki, to osprzęt do niego też powinien być wysokiej jakości.

To jak byś jeździł autem na 100 tyś. i byś się zastanawiał, czy kupić do niego opony Michelin, czy założyć Dębice z marketu.

Ale to tylko moje zdanie.


  • popper lubi to

#713 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:41

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Jakie to są za odgłosy zgrzyty, stukanie, pukanie, jeśli nie a tylko sobie szumi lub szmera jak mówisz to zostawić go w spokoju, to jest kołowrotek z elementami mechanicznymi które muszą wydawać jakieś tam dźwięki.

Jeśli kołowrotek nie był dawano smarowany powiedzmy dwa lata to można go przesmarować, łożyska można dodać np na wormie czy wodziku ale jeśli wszystko jest w porządku z oryginalnymi tulejkami to te łożyska nic nowego/lepszego nie wniosą.


  • bartuch5473 lubi to

#714 OFFLINE   bartuch5473

bartuch5473

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 317 postów
  • LokalizacjaZamość
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:49

Mlynek nie byl otwierany od nowości. Ciezko u mnie nie ma bo jest sparowany z suzuki 4lb. Ale mysle ze troszke nowego smalcu nie zaszkodzi.

#715 OFFLINE   Tom@son

Tom@son

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • Lokalizacja麻疹の近くの町

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:54

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Nieraz bywa tak, że chcąc jeszcze coś ulepszyć można tylko popsuć. :)

Także trzeba tu zachować rozsądek i nie być nadgorliwym.

 

Jak wszystko chodzi jak należy, to kręcić i nie wsłuchiwać się zbytnio w szmery, bo można naprawde nabawić się zbędnych "nadwrażliwości szmerowych".  ;)

Ewentualne przesmarowanie przez kogoś, kto się bardzo dobrze na tym zna, zawsze mile widziane. Zwłaszcza, że przez ostatnie kilka lat nie było to robione.


Użytkownik Tom@son edytował ten post 25 grudzień 2016 - 15:13

  • bartuch5473 lubi to

#716 OFFLINE   bartuch5473

bartuch5473

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 317 postów
  • LokalizacjaZamość
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 25 grudzień 2016 - 14:58

Wiadomo Kolego. Tak wlasnie myslalem ale wolalem dopytac bo juz 6 latek bez otwierania bedzie. Ale jeszcze jeden sezon polata skoro tak mowicie. Zwlaszcza ze lowie malo. Taka praca. Dziekuje Panowie

#717 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 25 grudzień 2016 - 15:04

Przesmarować go po paru latach należałoby mu się i nikt tego nie neguje, masz teraz najlepszą porę roku aby go przesmarować lub oddać komuś kto to zrobi.



#718 OFFLINE   Sudoku

Sudoku

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 14:23

Pytanko do "smarowaczy" co zrobić by po nałożeniu smaru na koło przekładni po złożeniu kołowrotka ten  nie dostawał się na oś posuwu szpuli co powoduje szybkie "zamulenie" kołowrotka. Nawet bardzo mała ilość na kole zostanie wyciśnięta i powstały babol wkręci się w naoliwioną oś. 

Szczególnie denerwujące jest to w małych kręciołach o lekkim rotorze (stradic2500'16). 

Nie można przez to uzyskać super lekkiej pracy... Jakieś rady ? 


Użytkownik Sudoku edytował ten post 26 grudzień 2016 - 14:23


#719 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 26 grudzień 2016 - 14:28

Zbierz zbędny nadmiar podczas smarowania.

Smar jest potrzebny tylko na powierzchniach styku-ciernych.


Użytkownik darek1 edytował ten post 26 grudzień 2016 - 15:07


#720 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 14:48

ja nakladam pedzelkiem bardzo malo kiedys wypelnialem zeby do rowna ale nie ma takiej potrzeby nakladac tyle smalcu


  • przemo_w lubi to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych