Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis shimano

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2995 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:34

Jestem zdania, że smarowanie nowej maszynki nie ma sensu. Co prawdwa są one smarowane oszczędnie, ale zazwyczaj wystarczająco. Nadmiar smaru i tak po jednym obrocie zostanie wypchnięty na zewnątrz smarowanycjh powierzchni. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem będzie wymiama smaru dopiero po dotarciu mechanizmów, co w zasadzie następuje już po kiku dniach pracy. Wcześniejsza wymiana nic nam nie daje.

 

Witam.

 

Oto zdjęcie koła zębatego nowego Twin Powera C3000HG JDM tuż po wyjęciu z obudowy.

Zdjęcie nie jest najlepszej jakości,ale widać wyrażnie gdzie jest nałożony smar i w jakiej ilości,reszta była sucha.

 

Teraz pytanie, smarowaćczyb nie smarować?

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

Załączone pliki


  • AMIDOS lubi to

#42 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:40

Jak dla shimano to nie smarować, jak dla siebie to smarować :) .

Chyba morał jest jasny jak słońc :D e.


  • Przemek_M lubi to

#43 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15577 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 styczeń 2013 - 19:26

Akurat to zdjęcie nie przekonuje. Smar ma właśnie być na zębach kołach  a nie poza nimi. Już miałem młynki które do połowy były nim wypełnione.



#44 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 28 styczeń 2013 - 21:42

Moze Pana Andrzeja nie przekonuje.

Smar ma byc na zębach na całym obwodzie koła zębatego,a nie w dwóch przeciwłegłych miejscachi i w skapej ilości,że nawet nie starczyło 

aby rozprowadzić po całym obwodzie.

Nie wspomniałem o pozostałych mechanizmach,wałek zebaty był kompletnie suchy,jedynie na worm shaft było trochę więcej smaru.

 

Nie chcę tu niczego udowadniac,ale to nie przypadek że miałem kilkadziesiąt nowych maszynek i to tych z górnej półki i zjawisko takie same jak przedstawiłem.

Nie będę nikogo przkonywał do smarowanie nowych kołowrotków,a tak tu na tym forum sie zaczeło,więc przedstawiam swoją opinie na ten temat.

 

Każdy zrobi tak jak chce i ma do tego prawo

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak


  • Guzu lubi to

#45 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 28 styczeń 2013 - 21:55

Panie Józefie po co tłumaczyć ;)

Jak zakatują swoje NOWE kołowrotki :lol:  to i tak do pana będą pędzić raz dwa :P

Ja tam wiem ze nowy - równa się obowiązkowe smarowanie i tyle ;)



#46 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 23:38

Znalazłem wyrazniejsze zdjecia jak oszczednie smarują Twin Powera.Wierzyć się nie chce...  http://www.daily-fis..._11_twin_power/

:blink:


Użytkownik Kadet edytował ten post 29 styczeń 2013 - 07:44


#47 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15577 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 styczeń 2013 - 23:53

Ja się zgadzam, żeby nawet nowe smarować. Lub po paru uzyciach. Wtedy nawet lepiej , bo nadwyżki materiału w opiłki pójdą i można je wypłukać aby szkód nie robiły. Chodziło mi o to, że smar na bokach  przekładni niczemu nie służy. Ale i nie przeszkadza. Co najwyżej waga delikatnie o 0,5-2 gramów wzrośnie B)

Trzeba dokładnie wypełnic zęby przekładni. Wykałaczka jest w sam raz.


  • Wedkarz 1987 lubi to

#48 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 30 styczeń 2013 - 22:49

Slyszal ktos moze o smarze do kolowrotkow shimano Permalub dg10 ?

#49 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 03 luty 2013 - 15:41

Panowie,

mam pytanko odnośnie "smarów do kołowrotków" sprzedawanych na aukcjach internetowych - w większości są to smary łożyskowe.

Nie widziałem natomiast smarów do kołowrotków z przeznaczeniem do przekładni.

Wydaje mi się że smar do przekładni ma większe właściwości lepkie i takim należałoby smarować przekładnie kołowrotków.

Tylko gdzie można go kupić? i czy istnieją takie smary z specjalnym przeznaczeniem do kołowrotków wędkarskich.



#50 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 575 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 03 luty 2013 - 16:42

Jestem zdania, że smarowanie nowej maszynki nie ma sensu...

Może nie wypada cytować samego siebie, ale muszę wyjaśnić, że moją opinię ugruntowało wiele multiplikatorów oraz kilka kołowrotków, głównie firm ABU i Daiwa. Były też trzy multiplikatory Shimano. Wszystkie były prawidłowo nasmarowane fabrycznie, niektóre nawet dość obficie.

Oczywiscie, jeśli ktoś ma wątpliwości, może do nowej maszynki zajrzeć, ale jeśli jest nasmarowana, to po co ją smarować powtórnie...



#51 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 03 luty 2013 - 16:46

Może nie wypada cytować samego siebie, ale muszę wyjaśnić, że moją opinię ugruntowało wiele multiplikatorów oraz kilka kołowrotków, głównie firm ABU i Daiwa. Były też trzy multiplikatory Shimano. Wszystkie były prawidłowo nasmarowane fabrycznie, niektóre nawet dość obficie.

Oczywiscie, jeśli ktoś ma wątpliwości, może do nowej maszynki zajrzeć, ale jeśli jest nasmarowana, to po co ją smarować powtórnie...

Słusznie prawisz, sprawa oczywista ale ostatnio jakoś nie zauważam wystarczającej ilości smaru w nowych kołowrotkach, nawet w tych z górnej półki :D .



#52 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 03 luty 2013 - 17:41

To jak Panowie z tymi smarami.

Widzę że same ciężkie tematy zadaję :mellow:



#53 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 03 luty 2013 - 18:27

To jak Panowie z tymi smarami.

Widzę że same ciężkie tematy zadaję :mellow:

Czemu ciężkie masz na allegro smary penna, shimano się trafia na forum, inne chłopaki sprzedają.Każde z tych mazideł jest dobre :) .


Użytkownik Jozi edytował ten post 03 luty 2013 - 18:27


#54 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 03 luty 2013 - 19:56

Dzięki za info, także sobie kupię jeden z nich

Myślałem tylko że do przekładni kołowrotka lepiej zastosować jakiś inny specyfik, bardziej kleisty.

Te wszyskie smary na allegro są do łożysk. :(



#55 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1342 postów
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Napisano 07 luty 2016 - 19:44

To i ja dorzucę fotkę koła z niewiele używanego Twinka jdm (fabryczne smarowanie). Jak widać warto było otwierać.

 

 

4314075_P1160110.JPG



#56 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 07 luty 2016 - 19:56

standard :) nie tylko w tp :) ale miałem gorsze :D tu widać chociaż coś w podobie smaru.



#57 OFFLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 379 postów

Napisano 07 luty 2016 - 20:26

To i ja dorzucę fotkę koła z niewiele używanego Twinka jdm (fabryczne smarowanie). Jak widać warto było otwierać.

 

 

4314075_P1160110.JPG

Otworzyłeś młynek bo czułeś przekładnie przy kręceniu lub jakieś tarcia ?



#58 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1342 postów
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Napisano 07 luty 2016 - 20:37

Otworzyłeś młynek bo czułeś przekładnie przy kręceniu lub jakieś tarcia ?

 

Raczej wrażenie "suchoty"...ale cóż...mam na tym punkcie zboczenie :ph34r: i to nie tylko w tej dziedzinie...w autach też wiele rzeczy zwraca moją uwagę :P

 

Teraz jest "masło" :D


Użytkownik noname edytował ten post 07 luty 2016 - 20:38


#59 OFFLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 379 postów

Napisano 07 luty 2016 - 20:59

Jakie mazidło zastosowałeś ?

#60 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 08 luty 2016 - 06:49

Jest coraz gorzej ze smarowaniem kołowrotków. Ostatnio porównywałem fabryczne smarowanie TP15 i stradica. Aż się zdziwiłem, stradic zdecydowanie lepiej wypadł, coś smaru w nim było natomiast w TP suchoty zupełne.


  • chlodnica lubi to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych