Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Ogniwa LiPo do echosondy czy koszyk na aku 18650?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2822 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 marzec 2018 - 21:50

witam.

Mam 2 jedn plywajace: ponton 4m i bellyboat savagegear. mam tez 3 echosondy (huminbird si di, fishinbuddy i garmin 4dv). Mysle nad pozbyciem sie 2pierwszych i uzywaniem 4dv w obu plywadlach.

Roznia sie znacznie wielkoscia etc wiec wpadlem na pomysl, ze jedyny wspolny mianownik to .... wiosla..

Mam w lecie zamiar plywac po slonej i slodkiej wodzie byc moze spiac w aucie (bede mial dostep do 12v lub slabego pradowo invertera)

Wiec mysle o zbudowaniu platformy ala fishinbuddy z zamocowanym 4dv do niej. zbyt trudno fizycznie nie jest: uchwyt zaciskajacy sie na wiosle + ew kawalek linki do D ringa (i tak sciagam echo jak plywam szybko pontonem - juz 1 przetwornik zniszczylem i 1 urwalem) - pudelko na aku z jakims rozsadnym IP + troche zywicy do uszczelniania + rurka plastikowa + uchwyt do przetwornika.

Problem jest przy baterii. echo bierze 400-500mAh chcialbym by minimum z 4-10h pochodzilo. A wsadzanie zelowego 5Ah+ na szczyt kolumny zrobi z niego wanske wstanke. stad myslalem o 4 paku (lub 2ch 4 pakach 18650). - tylko to sie bedzie ladowac sto lat (mam ladowarke na gora 4 sztuki - niby ladowarka na usb, ale dobre kilka h trwa ladowanie), kupnie kilku sztuk zelowek 2.5Ah i zmianie w miare potrzeby (4dv ma v alarm) - ryzyko, ze pordzewieje kontakty przy zmianie na wodzie juz w 1 aku musialem dremelem rzezbic dziury by sie miec gdzie dolutowac z kablami. - mysle, ze to juz lepiej koszyk na szabanascie AA kupic bo kupie wiadro baterii za grosze i nic ladowac nie trzeba. myslalem tez o lipo, ale tylko mi "pozar" swita we lbie i 0 innych powiazan - rozgryzal ktos pomysl?



#2 OFFLINE   siarq

siarq

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2827 postów
  • Lokalizacjalegnica
  • Imię:adam

Napisano 05 marzec 2018 - 22:32

A tam poazr odrazu :) zabezpieczyć  bms ..kupic jakąś niedroga mocniejsza ładowarkę i po problemie.  Zamiast bawić się w pakietowanie.  Poszukaj gotowca.  Popatrz na aliexpres tam jest sporo tego. Bądź u modelarzy w sklepach



#3 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2822 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 marzec 2018 - 23:10

wlasnie o to mi chodzi, ze nie wiem jak z ladowarkami (juz taka do 18650 byla droga a kupilem niemal byla jaka) i nie wiem czy nie lepiej AA i z dyni (srednio AA mam 2.5Ah)



#4 OFFLINE   seiken

seiken

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaDuża wiocha nad Wisłą
  • Imię:Michał

Napisano 11 marzec 2018 - 12:12

wlasnie o to mi chodzi, ze nie wiem jak z ladowarkami (juz taka do 18650 byla droga a kupilem niemal byla jaka) i nie wiem czy nie lepiej AA i z dyni (srednio AA mam 2.5Ah)

W miarę dobra ładowarka modelarska to koszt ok 120-150 zł  sam taką ładowałem pakiety akumulatorów 18650 i masz pełną kontrolę ładowania , teraz lezy bo używam typowej pod akumulatory też z pełnym sterowaniem






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych