Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak profesjonalnie zlikwidować luz na korbce???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 styczeń 2012 - 01:19

Jak można zlikwidować luz który jest na korbce? Dotyczy modeli młynków z nie wkręcana korbką, a więc większości.
Chodzi mi o luz między kołem napedowym a wielokątną ośką.
I jeszcze drugi przy samym uchwycie na nitach.
Ten drugi to zamierzam zlikwidować usuwając nit i skręcając to dobrze śrubką.


Można niby podłożyć aluminiową folię do pieczenia lub kupić nowe kółko napędowe i korbkę, ale pierwsze rozwiązanie jest nietrwałe a drugie bardzo kosztowne .

#2 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 styczeń 2012 - 01:36

Chyba znalazłem rozwiązanie:


http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&goto=265511 &


Może jeszcze jakieś pomysły?




#3 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 02 styczeń 2012 - 17:50

z tą śrubką to nie bardzo cacy chyba że ładnie nagwintujesz i łeb śruby schowasz co by nic nie chaczyło.ja bym dobrał deczko większe wiertło całość przewiercił i zapodał nowy ciasny nit.

#4 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 styczeń 2012 - 18:21

Tylko że nitem nie ścisniesz tak mocno jak śrubką.
Zawsze można nalać żywicy i wtedy już żadnych luzów nie będzie.
Tylko ten sposób odpada w przypadku luzów między ośką wielokątną a przekładnią główną.


#5 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 02 styczeń 2012 - 18:26

Śrubeczki trójeczki (w Daiwkach, a w innych maszynach trza sobie pomierzyć i cośtam dobrać lub powiększyć otworek) niedogwintowane na ok 1-1,5cm (zawsze można dogwintować ciut więcej w razie potrzeby). Ciut smaru do dziurki, pod łebek śrubki i nakrętkę cieniuśkie podkładki, a na koniec delikatnie wystarczy nakrętkę przypunktować na gwincie i gotowe (albo wkręcić na jaki lokcit czy cuś antyodkręceniowego).. :D

#6 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 styczeń 2012 - 18:59

Dzięki @Zorro.

Tylko się zastanawiam czy jak zacznę mocno ściskać śrubką te zęby aluminiowe w które wetknięty jest nit to czy w wyniku naprężenia nie pękną.

Coraz bliższy jestem zalaniu tego miejsca żywicą. Kropelka i załatwione. Z korbką na stałe rozłożoną można żyć.
Tylko, powiedzmy jak będe chciał sprzedać młynek to można czymś rozpuścić żywicę i przywrócić korbkę do stanu pierwotnego?
A może coś zamiast żywicy.

A tak w ogóle to mam kilka młynków shimano i ten problem mniej lub bardziej występuje w kazdym z tą wielokątną ośką - Super X-GT, Super Aero 4000 HS, Nexave 3000 R i Stradicu FG (mam w nim podwójną korbkę z innego)
Nie występuje natomiast złotej Ultegrze 2500 Japan i TP XT.
Tam jest zatrzask i połączenie osi z korbką ma dużo większy styk.
Mam też jakąś starą Daiwę Jupiter-X, 2 Applausy czy chińskiego ABU 93 i tutaj też jest to lepiej rozwiązane.

Zaraz skonsultuję temat z Panem Leśniakiem ze Słubic. Może on ma jakieś gotowe rozwiązanie.





#7 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 02 styczeń 2012 - 19:09

Panowie. Ośke wystarczy liznąć takim smarowidłem jak CHESTERMETAL firmy Loctite. Jest to płynny metal w dwóch skladnikach. Jak wyschnie jest w obróbce jak metal. Doszlifować,dopiłować i jest git :mellow:

#8 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 styczeń 2012 - 19:21

I to jest pomysł
Co prawda Chester Metal nie jest Loctite i znalazłem tylko w opakowaniach 1 kg za kilka setek ale tutaj na pewno coś znajdę:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=metal&catego ry=18906


Rozmawiałem przed chwilą z p. Leśniakiem i on może ten luz zlikwidować śrubą :( .
Za to dowiedziałem się kilku nowych rzeczy o łożyskach.

Z tym metalem w płynie wszysko OK jeśli chodzi o likwidację luzu między osią a kołem napędowym, ale w przypadku luzu na nitach korbki odstrasza mnie to całe nitowanie i roznitowywanie.
Skąd wziąśc takie małe nity i czym to nitować i roznitować
?

Mam kolejny pomysł bez zabawy z nitami.
Cieniutką stalową podkładkę przecinamy w jednym miejscu tak aby przecięcie było takie jak grubość nitu. I wsuwamy jedną z jednej strony, a drugą z drugiej. Wsuwamy oczywiście między ośkę a powierzchnię z którą się styka. Dobrze by było przymocować podkładkę kropelunią kleju - oczywiście nie od strony ośki!!!.





#9 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 02 styczeń 2012 - 19:36

jak dobrze spasujesz średnicę wiertła i nita to będzie git.i orygonalnie.

#10 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 02 styczeń 2012 - 19:47

Andrzej z tym chesterem to mi sie cos nie teges faktycznie nie jest loctite :unsure: Ale gwarantuje Tobie ze do konca eksploatacji nie bedzie trzeba nic kombinować takie to dziadostwo twarde :mellow: U mnie w pracy osadzają łożyska o średnicy kilkudziesieciu centymetrów w wybite gniazda i śmiga to ze hej przez ileś tam czasu :huh:

#11 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:29

Odgrzewam. Sposób na luz na wielokącie znalazłem. Cienki pasek mosiężnej blachy daję na jedną z płaszczyzn ośki wielokątnej. 0,05 mm. Zero luzu. 


  • Wojtek B. lubi to

#12 OFFLINE   Wojtek B.

Wojtek B.

    Wiślak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1819 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wojtek

Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:41

Zdecydowanie polecam powyższe rozwiązanie.

 

Również wypróbowałem (sam byłem pewien, że nic już tam nie wejdzie, jednak po konsultacji z Andrzejem spróbowałem).

 

Kolejny raz  sprawdziła się stara maksyma.

 

 

"Jak się popieści, to się wszystko zmieści" :)

 

 

Pozdrawiam!



#13 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:54

Skąd wytrzasnęliście tak cienką blaszkę?



#14 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8443 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:58

Józek ja mam ale nie mosiężna :D

#15 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8443 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:00

Patrzaj na to
, błyszcząca to 0, 01 :D

Załączone pliki


Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 18 wrzesień 2013 - 19:03


#16 OFFLINE   Wojtek B.

Wojtek B.

    Wiślak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1819 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wojtek

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:04

Tomasz, to 0,15mm? Obawiam się, że na wielowpust może być za gruba.

 

 

Jeżeli chodzi o dostępność- ja mam takową z tatowej firmy :D



#17 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8443 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:06

Jest i 0, 01 :)

#18 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:18

Skąd wytrzasnęliście tak cienką blaszkę?

Jozi, ja ci takich blaszek wiele a ty mi tylko plasticzek. Do blaszek coś dorzucę..... Mam 0.10 0,15 i 0,20



#19 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:21

A miałem to opatentować...

Jak udało mi się ten luz zlikwidować to uśmiech od ucha do ucha miałem.

 

Zdecydowanie polecam powyższe rozwiązanie.

 

Również wypróbowałem (sam byłem pewien, że nic już tam nie wejdzie, jednak po konsultacji z Andrzejem spróbowałem).

 

Kolejny raz  sprawdziła się stara maksyma.

 

 

"Jak się popieści, to się wszystko zmieści" :)

 

 

Pozdrawiam!


  • Wojtek B. lubi to

#20 OFFLINE   DonPablo

DonPablo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 postów
  • LokalizacjaBielsko
  • Imię:Paweł

Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:40

No pięknie. Jak w którymś wątku na ten temat stwierdziłem, że można spróbować wyciętych odpowiednio blaszek ze szczelinomierza, to mnie odsądzono od czci i wiary...

Jednego twin powera tak potraktowałem i latał ze dwa lata bez luzu.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych