Jak profesjonalnie zlikwidować luz na korbce???
#1 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 01:19
Chodzi mi o luz między kołem napedowym a wielokątną ośką.
I jeszcze drugi przy samym uchwycie na nitach.
Ten drugi to zamierzam zlikwidować usuwając nit i skręcając to dobrze śrubką.
Można niby podłożyć aluminiową folię do pieczenia lub kupić nowe kółko napędowe i korbkę, ale pierwsze rozwiązanie jest nietrwałe a drugie bardzo kosztowne .
#2 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 01:36
http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&goto=265511 &
Może jeszcze jakieś pomysły?
#3 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 17:50
#4 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 18:21
Zawsze można nalać żywicy i wtedy już żadnych luzów nie będzie.
Tylko ten sposób odpada w przypadku luzów między ośką wielokątną a przekładnią główną.
#5 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 18:26
#6 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 18:59
Tylko się zastanawiam czy jak zacznę mocno ściskać śrubką te zęby aluminiowe w które wetknięty jest nit to czy w wyniku naprężenia nie pękną.
Coraz bliższy jestem zalaniu tego miejsca żywicą. Kropelka i załatwione. Z korbką na stałe rozłożoną można żyć.
Tylko, powiedzmy jak będe chciał sprzedać młynek to można czymś rozpuścić żywicę i przywrócić korbkę do stanu pierwotnego?
A może coś zamiast żywicy.
A tak w ogóle to mam kilka młynków shimano i ten problem mniej lub bardziej występuje w kazdym z tą wielokątną ośką - Super X-GT, Super Aero 4000 HS, Nexave 3000 R i Stradicu FG (mam w nim podwójną korbkę z innego)
Nie występuje natomiast złotej Ultegrze 2500 Japan i TP XT.
Tam jest zatrzask i połączenie osi z korbką ma dużo większy styk.
Mam też jakąś starą Daiwę Jupiter-X, 2 Applausy czy chińskiego ABU 93 i tutaj też jest to lepiej rozwiązane.
Zaraz skonsultuję temat z Panem Leśniakiem ze Słubic. Może on ma jakieś gotowe rozwiązanie.
#7 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 19:09
#8 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 19:21
Co prawda Chester Metal nie jest Loctite i znalazłem tylko w opakowaniach 1 kg za kilka setek ale tutaj na pewno coś znajdę:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=metal&catego ry=18906
Rozmawiałem przed chwilą z p. Leśniakiem i on może ten luz zlikwidować śrubą .
Za to dowiedziałem się kilku nowych rzeczy o łożyskach.
Z tym metalem w płynie wszysko OK jeśli chodzi o likwidację luzu między osią a kołem napędowym, ale w przypadku luzu na nitach korbki odstrasza mnie to całe nitowanie i roznitowywanie.
Skąd wziąśc takie małe nity i czym to nitować i roznitować
?
Mam kolejny pomysł bez zabawy z nitami.
Cieniutką stalową podkładkę przecinamy w jednym miejscu tak aby przecięcie było takie jak grubość nitu. I wsuwamy jedną z jednej strony, a drugą z drugiej. Wsuwamy oczywiście między ośkę a powierzchnię z którą się styka. Dobrze by było przymocować podkładkę kropelunią kleju - oczywiście nie od strony ośki!!!.
#9 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 19:36
#10 OFFLINE
Napisano 02 styczeń 2012 - 19:47
#11 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:29
Odgrzewam. Sposób na luz na wielokącie znalazłem. Cienki pasek mosiężnej blachy daję na jedną z płaszczyzn ośki wielokątnej. 0,05 mm. Zero luzu.
- Wojtek B. lubi to
#12 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:41
Zdecydowanie polecam powyższe rozwiązanie.
Również wypróbowałem (sam byłem pewien, że nic już tam nie wejdzie, jednak po konsultacji z Andrzejem spróbowałem).
Kolejny raz sprawdziła się stara maksyma.
"Jak się popieści, to się wszystko zmieści"
Pozdrawiam!
#13 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:54
Skąd wytrzasnęliście tak cienką blaszkę?
#14 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 18:58
#15 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:00
, błyszcząca to 0, 01
Załączone pliki
Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 18 wrzesień 2013 - 19:03
#16 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:04
Tomasz, to 0,15mm? Obawiam się, że na wielowpust może być za gruba.
Jeżeli chodzi o dostępność- ja mam takową z tatowej firmy
#17 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:06
#18 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:18
Skąd wytrzasnęliście tak cienką blaszkę?
Jozi, ja ci takich blaszek wiele a ty mi tylko plasticzek. Do blaszek coś dorzucę..... Mam 0.10 0,15 i 0,20
#19 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:21
A miałem to opatentować...
Jak udało mi się ten luz zlikwidować to uśmiech od ucha do ucha miałem.
Zdecydowanie polecam powyższe rozwiązanie.
Również wypróbowałem (sam byłem pewien, że nic już tam nie wejdzie, jednak po konsultacji z Andrzejem spróbowałem).
Kolejny raz sprawdziła się stara maksyma.
"Jak się popieści, to się wszystko zmieści"
Pozdrawiam!
- Wojtek B. lubi to
#20 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 19:40
No pięknie. Jak w którymś wątku na ten temat stwierdziłem, że można spróbować wyciętych odpowiednio blaszek ze szczelinomierza, to mnie odsądzono od czci i wiary...
Jednego twin powera tak potraktowałem i latał ze dwa lata bez luzu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych