Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Rozbiórka Stelli 14


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   fishg

fishg

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • Lokalizacjapomorze
  • Imię:mirek
  • Nazwisko:m.

Napisano 27 marzec 2018 - 19:13

Witam. Mam problem, chciałem przesmarować nowo nabytą stellę 14 i nie wiem jak ściągnąć tył korpusu tzw. dupkę. Jest jedna śrubka i nie wiem co trzyma. Chodzi o to aby dostać się o pozostałych śrub korpusu. Proszę o pomoc :blink:



#2 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4521 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 27 marzec 2018 - 19:15

jerkbait.pl-serwis-kołowrotków-shimano



#3 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 marzec 2018 - 19:19

Musisz ściągnąć rotor, od strony stopki na obudowie jest otworek.Trzeba mieć śrubokręt cieńszy jak średnicy 2 mm by śrubkę odkręcić.Powodzenia.


  • przemo_w i S.N. lubią to

#4 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4957 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 27 marzec 2018 - 19:40

... czuję , że skończy się , to "katastrofą budowlaną"  :rolleyes:



#5 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1950 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 27 marzec 2018 - 19:50

A tak właściwie nowy nabytek i już rozbieranie i smarowanie? Po kiego ch....a?


  • popper, Voldemort i przemo_w lubią to

#6 OFFLINE   fishg

fishg

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • Lokalizacjapomorze
  • Imię:mirek
  • Nazwisko:m.

Napisano 27 marzec 2018 - 19:53

Dzięki, za cholerę nie mogłem dojść na czym to się trzyma. Teraz dzięki koledze jestem oświecony :D

 

Nowo nabyta nie znaczy nowa, jest roczna. Poprzednik nie zaglądał do środka, więc postanowiłem trochę ulżyć biduli :P


Użytkownik fishg edytował ten post 27 marzec 2018 - 19:56


#7 OFFLINE   Tom@son

Tom@son

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • Lokalizacja麻疹の近くの町

Napisano 27 marzec 2018 - 19:53

A tak właściwie nowy nabytek i już rozbieranie i smarowanie? Po kiego ch....a?

Za mało masła w maśle.



#8 OFFLINE   fishg

fishg

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • Lokalizacjapomorze
  • Imię:mirek
  • Nazwisko:m.

Napisano 27 marzec 2018 - 19:58

Masła jest dość, teraz chodzi o sex :wub:


  • homax lubi to

#9 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4957 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 27 marzec 2018 - 20:04

... chyba onanizm fotelowy  :whistling:


Użytkownik miramar69 edytował ten post 27 marzec 2018 - 20:05


#10 OFFLINE   fishg

fishg

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • Lokalizacjapomorze
  • Imię:mirek
  • Nazwisko:m.

Napisano 27 marzec 2018 - 20:12

Widzę, że już nawet znasz pozycję.........hmm :lol:



#11 OFFLINE   BGM

BGM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów

Napisano 27 marzec 2018 - 20:12

gorzej jak to sie skonczy zabkowaniem bo tez tak sie zdarza



#12 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1950 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 27 marzec 2018 - 20:23

gorzej jak to sie skonczy zabkowaniem bo tez tak sie zdarza

To wtedy giełda, jako nówka nie śmigana. :)


  • przemo_w lubi to

#13 ONLINE   HaDe

HaDe

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1872 postów
  • Imię:Hubert

Napisano 27 marzec 2018 - 21:48

Zobacz Mirku jak wszyscy znają Twoje zdolności manualne. A gdyby to był Jaxon, to byś usłyszał, żebyś sobie głowy nie zawracał, bo części są z gównolitu. 


  • S.N. lubi to

#14 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2261 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 27 marzec 2018 - 22:06

Zobacz Mirku jak wszyscy znają Twoje zdolności manualne. A gdyby to był Jaxon, to byś usłyszał, żebyś sobie głowy nie zawracał, bo części są z gównolitu.

Nie ma znaczenia czy to Jaxon czy Shimano.
Kolejne pytanie będzie jak odkręcić podstawę szpuli następne czemu po złożeniu gwiazda zaczęła szumieć.....
Jeśli pyta o to jak odkręcić dupke to gwarantuje Ci że uszczelek oporówki nie poskłada prawidłowo i będzie szumiała.....już niejeden się na tym przejechał a 14stka jest wybitnie wredna z tymi uszczelkami :-)))

#15 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 marzec 2018 - 07:37

chciałbym podrasować silnik w mercedesie, ale nie wiem jak otworzyć maskę...

koledzy dobrze radzą: poniechaj, bo źle się to skończy... stella ciut bardziej pokomplikowana od młotka czy cepa, zaufaj ze można popsuć. Jeżeli istotnie brak smaru lub przeglądu ogólnego lepiej zwrócić się do serwisu lub fachowca, który już kilka otworzył i prawidłowo złożył

ps. w mojej opinii mało prawdopodobne aby normalnie użytkowana stella po roku wymagała serwisu
  • przemo_w lubi to

#16 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 28 marzec 2018 - 09:27

Widzę że niektórzy odradzają smarowanie "prawie" nowego kołowrotka, choć sami pisali, że teraz smaru to żałują i taki zabieg wcale im nie zaszkodzi.

Sam otwierałem jedną kilkumiesięczną 14 i smar to tak okazjonalnie fragmentarycznie był zaaplikowany, niekoniecznie na pracujące elementy.


  • trolinka666 lubi to

#17 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 marzec 2018 - 11:32

Chyba myśl przewodnia jest taka, że lepiej dla młynka jak smaru będzie trochę za mało, niż żeby był niewiadomo jaki wpychany niefachowo jak do rozebranego po partyzancku młynka. zwłaszcza w odniesieniu do prawie nowej stelli.

Ja byłem i chyba jestem zwolennikiem dosmarowania nawet nowego młynka. Chyba, bo to "byłem" odnosiło się do czasów, gdy miały one port smarowania. Wówczas "cyknięcie" dobrego specyfiku poprawiało sytuację zdecydowanie i dawało ciszę i masełko. Ze smarowaniem nowych warto poczekać, aż będzie to naprawdę niezbędne. Zwłaszcza, że krążą opinie dość fachowe (np. aleksandr tajmień), że lepiej za dużo nie grzebać w nowych shimaniakach z górnej półki, bo np. specyficznego szumu nowej oporówki pozbyć się jest bardzo trudno, a nadmiar smaru bardzo spowalnia i tak dość oporne współczesne kręcioły.

#18 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 28 marzec 2018 - 14:05

Widzę że niektórzy odradzają smarowanie "prawie" nowego kołowrotka, choć sami pisali, że teraz smaru to żałują i taki zabieg wcale im nie zaszkodzi.

Sam otwierałem jedną kilkumiesięczną 14 i smar to tak okazjonalnie fragmentarycznie był zaaplikowany, niekoniecznie na pracujące elementy.

Była zajechana przekładnia mimo fragmentarycznie zaaplikowanego smaru ?



#19 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 marzec 2018 - 17:55

Koledzy wręcz uwielbiam takie dywagacje.

Jasne, że jak najmniej zaglądać do środka ale czasem aż czuć przekładnię jak jest w niej sucho.

Wtedy jest dylemat co robić, osobiście uważam że należy posmarować, czy słusznie nie wiem, to jest tylko moje zdanie.

Każdy zrobi jak będzie uważał.....


  • S.N. lubi to

#20 OFFLINE   bogdan333

bogdan333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 173 postów
  • LokalizacjaPolska-Italia

Napisano 28 marzec 2018 - 18:20

 P.Alana Hawk napisał Jednym z najczęściej zgłaszanych tematów są kołowrotki, których właściciele uważają za niedopieczone. Ktoś otworzyłby kołowrotek, zajrzał do środka, a potem błędnie uwierzył, że nie jest dobrze nasączony, ponieważ nie wszędzie widzi kępki nadmiaru smaru. W rzeczywistości jedynym smarem, który ma znaczenie, jest cienka warstwa bezpośrednio na metalowej powierzchni, której nie widać, chyba że wyniesie się tę część i dokładnie przyjrzy się pod światło, aby zauważyć "tłustą" powierzchnię. Zęby tłuszczu widoczne w niektórych szpulach to nadmiar smaru, który przestał być ważny 1 sekundę po nałożeniu. Ktoś w fabryce zużywa dużo tłuszczu, montuje szpulę, a po zaledwie 1 obrocie rękojeści 95% zastosowanego smaru zmiata się z pasujących metalowych powierzchni i tylko cienka warstwa pozostaje na metalu, aby pracować nad zmniejszeniem tarcie.Smar, który został zmyty, tworzy grudki, które sprawiają, że ludzie czują się dobrze, i pozostaje tam, nie robiąc absolutnie nic, ponieważ nie ma systemu, który wtryskuje go z powrotem na części robocze, gdy działa szpula. Większość skarg, które otrzymuję od osób, które myślą, że ich kołowrotki są suche, pochodzą od właścicieli drogich rolek. Jest to oczekiwane, ponieważ zazwyczaj te drogie kołowrotki są montowane przez doświadczoną siłę roboczą, która wie, że potrzebna jest tylko cienka warstwa metalu i zwykle używają drogich, drogich smarów, których nikt nie chce marnować. Dlatego drogie kołowrotki czasami wydają się "suche" dla oczu.

http://www.alanhawk.com/blog/wr17.html


  • Voldemort i przemo_w lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych