Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Montaż silnika spalinowego i elektryka jednocześnie na pawęży


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Maticsh

Maticsh

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 246 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 styczeń 2012 - 20:02

Witam. Panowie zwracam się z zapytaniem, czy do każdej łodzi o rozmiarach 3,60 do 4,00 m jestem w stanie zamontować silnik spalinowy oraz jako dodatkowy obok, do poruszania się po łowisku elektryk? Chodzi mi o montowanie przy rufie. Jakby ktoś znał modele łodzi, w tych rozmiarach, przy których taki montaż jest bezproblemowy byłbym wdzięczny (oprócz River Foxa... cena i fundusze :wacko:) Łódź z przeznaczeniem na Zegrze oraz Narew. Pozdrawiam :D
  • uran lubi to

#2 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 03 styczeń 2012 - 23:08

River Fox jest nie małym kosztem ale wyposażenie oraz projekt mówi sam za siebie.

Co do standardowych pawęży w takich typu łódkach to raczej nie. Może i byś przykręcił ale na styk i problemów z tym więcej niż pożytku.

Jeśli jeszcze nie kupiłeś łodzi a masz zamiar, kup sobie pantograf, albo uboższą wersję pantografu - dodatkową pawęż na dystansie.

Ja mam Solara 360 i zafundowałem sobie coś takiego:

http://allegro.pl/pantograf-do-10km-wyprzedaz-i2034376127.ht ml

Tanie i aż nadto wystarczające do silnika elektrycznego.

Pawęże dystansowe są dużo tańsze a przy elektryku myślę że zdadzą egzamin w 100%

http://allegro.pl/mocowanie-silnika-nierdzewne-pantograf-i20 25446014.html

http://allegro.pl/pantograf-sztywny-prosty-do-7km-wyprzedaz- i2022322562.html

Oczywiście zanim zamówisz łódkę musisz uzgodnić to z wykonawcą bo w miejsce montażu takiego pantografu trzeba zrobić wzmocnienie ze sklejki a to i sam montaż robi się przed sklejeniem dna z pokładem (jeśli mówimy o łodzi 2 płaszczowej)

Edit - Przejrzałem foty kilku łódek i teraz to już stanowczo stwierdzam że Fox to konstrukcja jedyna na naszym rodzimym rynku która pozwala na montaż elektryka i spaliny, reszta kompletnie się nie nadaje, bo spalina musi być zamontowana centrycznie, nie będzie nawet centymetra na elektryka. Pantograf (albo dodatkowa dystansowa pawęż) albo nici z takiej kombinacji.
  • Ladron84 lubi to

#3 OFFLINE   Maticsh

Maticsh

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 246 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 styczeń 2012 - 00:20

Dzięki wielkie Marviz za radę, która jak na razie jest bezcenna :D Łódki jeszcze nie zamawiałem, rozglądam się jak na razie, przeglądam fora i poszukuję :mellow: . Sytuacja jest właśnie taka jak napisałeś, poza River Foxem nie znalazłem żadnej łajby, która byłaby konstrukcyjnie tak przemyślana i przystosowana do montażu obu napędów. Bardzo dobrą wskazówką jest zamocowanie stałego pantografu, który tak na pierwszy rzut oka faktycznie spokojnie z elektrykiem da sobie radę, jednak rozmowa ze szkutnikiem wcześniej nieunikniona :D

#4 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 styczeń 2012 - 21:29

może łatwiej byłoby dogadać z wykonawcą łodzi poszeżenie pawęży w jedną ze stron i na odpowiednią szerokość.wiem że łodzie wychodzą z form ale zapytać zawsze można.ja posiadam 2 łódki i montuję oba silniki nie centrycznie i mi to nie przeszkadza pewnie dlatego że spalina jest niewielkiej mocy.oczywiście poszeżeń dokonywałem samodzielnie więc przykładów fabrycznych nie wskażę.

#5 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 11 styczeń 2014 - 15:30

Idealny przykład tematu w którym odsyłanie do linków allegro tak naprawę po dłuższym czasie nic nie daje
(szanowana Moderacjo proszę się kiedyś nad tym problemem pochylić).

 

Szanowni Koledzy, czy ktoś z Was wykonywał  samodzielnie pantograf (nie regulowany) do silnika elektrycznego?

Proszę o ewentualne wskazówki na co zwrócić uwagę. Grubość deski ewentualnie jaki materiał wykorzystać, wymiary, miejsce mocowania?

Czy raczej kupić gotowy pantograf? A może regulowany jest lepszy?

Zamierzam również na nim montować przetwornik od echosondy czy to dobry pomysł?

Za pomoc z góry dziękuje, linki odsyłające do gotowych produktów tez będą przydatne.

(a jeśli miały to być aukcje allegro to proszę chociaż fotkę pod link doczepić, po wygaśnięciu aukcji pozostanie chociaż coś pożytecznego)


Użytkownik @Wojti edytował ten post 11 styczeń 2014 - 15:33

  • PABL0 lubi to

#6 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 styczeń 2014 - 16:25

To prawda, korzystanie z tego typu linkow, ktore wiadomo, ze zostana usuniete jest na dluzszy dystans bez sensu. Duzo lepiej wstawic zdjecie albo zdjecie i link.

 

Gumo



#7 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:02

Silniki elektryczne służące jako drugie, alternatywne źródło napędu często wiszą na żaglówkach właśnie dzięki pantografom. Regulowany przydaje się wtedy gdy jest znaczna odległość do miejsca montażu i trzeba się mocno nagimnastykować żeby go powiesić. Do nie dużych łódek wędkarskich nie potrzebny nam będzie regulowany chyba, że ktoś się uprze :) . Do wykonania wystarczy sklejka i dwa kawałki kwasówki o grubości 4mm. 

  http://www.mazuria.c...-max-40-kg.html
http://www.mazuria.c...-max-40-kg.html
http://www.mazuria.c...40-kg-4717.html



#8 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:34

Witam.

Znajomy sam dorobił sobie pantograf do romany. Koszt sklejki 20 zł i 2 kawałki blachy z nierdzekki  w kształcie litery c i koszty zamknęły się w 50 zł,



#9 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:38

Raczej zdecyduje się na samodzielne wykonanie pantografu. Nie jest to jakaś skomplikowana konstrukcja. Trzeba się tylko zastanowić  jakie dobrać wymiary tak aby po pierwsze było to odpowiednio mocne i stabilne a dwa aby można było na tym jeszcze montować przetwornik od echosondy.


Użytkownik @Wojti edytował ten post 11 styczeń 2014 - 20:50


#10 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 14 styczeń 2014 - 16:46

Nie od rzeczy tez bedzie wzmocnienie scianki w m-cu laczenia. Taki elektryk to nie silnik kiladziesiat kg wiec powinno wystarczyc przykrecenie tego poprzez blache nierdzewna, tak, zeby obciazenie szlo na wieksza powierzchnie laminatu (o ile mamy laminat)

 

Gumo



#11 OFFLINE   n15

n15

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 219 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 14:23

...

 

Szanowni Koledzy, czy ktoś z Was wykonywał  samodzielnie pantograf (nie regulowany) do silnika elektrycznego?

Proszę o ewentualne wskazówki na co zwrócić uwagę. Grubość deski ewentualnie jaki materiał wykorzystać, wymiary, miejsce mocowania?

Czy raczej kupić gotowy pantograf? A może regulowany jest lepszy?

Zamierzam również na nim montować przetwornik od echosondy czy to dobry pomysł?

Za pomoc z góry dziękuje, linki odsyłające do gotowych produktów tez będą przydatne.

(a jeśli miały to być aukcje allegro to proszę chociaż fotkę pod link doczepić, po wygaśnięciu aukcji pozostanie chociaż coś pożytecznego)

 

 

     Witaj @Wojti. Sam robiłem i montowałem takie coś do silnika elektrycznego. Zanim podam kilka uwag dotyczących samego pantografu, poruszę kwestie, nazwijmy to,ogólne, które (uważam) należy rozpatrzyć. Nie chodzi o to, abyś udzielał mi tu odpowiedzi, tylko żebyś sobie przemyślał temat. 

 -> Do czego i w jaki sposób cumujesz łódkę? Jeśli np. cumujesz do pomostu, to w jaki sposób (dziobem czy rufą)? Jeżeli np. cumujesz rufą do pomostu to ważne jest czy nie uderza ona w jakieś elementy jego konstrukcji, czy np. przy ruchu łódki góra-dół pawęż nie uderza o pokład pomostu. Ma to o tyle znaczenie, że przykręcony tu pantograf hacząc bądź uderzając o pomost może być narażony na działanie dużych sił związanych z ruchem łodzi. Siły te poprzez śruby będą przenosiły obciążenia na pawęż rufy i mogą się przyczyniać do jej ewentualnych uszkodzeń, pęknięć itp. Szczególnie trzeba uważać przy załadunku i rozładunku łodzi. Możesz mi wierzyć, że przynajmniej w moim przypadku  :D , wejście lub wyjście z łódki z akumulatorem w ręce, powoduje tak silny ruch łodzi góra-dół, że uderzenie w tym momencie wysuniętym pantografem np. o wystające deski pomostu, to tak, jakbyś bardzo solidnie przywalił w to niezłym młotkiem. Oczywiście można kotwiczyć łódkę dalej "na wodę", żeby nie haczyło, ale wtedy przy wchodzeniu i wychodzeniu  trzeba już robić szpagat i to tym większy im dłuższy pantograf, jest to bardzo niewygodne przy chodzeniu z ciężarami i bardzo niebezpieczne.

-> Czy jesteś gotowy na wiercenie dziur w pawęży? Muszę przyznać, że choć mam starą łódkę to jest ona w miarę zadbana i trochę ciężko mi było na sercu wiercić kilka konkretnych dziur w nieuszkodzonej w żaden sposób powierzchni. Dziury, nawet załatane, to nie to samo co oryginalne nietknięte poszycie. A jak Ci się zmieni koncepcja i będziesz chciał zdemontować pantograf i będziesz chciał sprzedać łódkę? 

 Można oczywiście zrobić taki pantograf, który nie będzie wymagał wiercenia otworów, ale znacznie więcej z tym zabawy. W moim przypadku jak o tym pomyślałem to natychmiast zwyciężyła koncepcja bardziej "leniwa" i szybsza, i w końcu dziury zostały wywiercone. No a później, jak już wszystko zrobiłem i nawet działało i pływałem tak sezon czy może dwa, to ...zmieniła mi się koncepcja i zdemontowałem pantograf :D.

-> Biorąc pod uwagę to co napisałem (o czymś mogłem też zapomnieć) plus to o czym Ty wiesz, a ja nie, zadaj sobie ostateczne pytanie: czy to jest mi naprawdę potrzebne?

 Jeżeli na to ostatnie odpowiesz sobie "tak" to daj znać, a napiszę jeszcze kilka, może dla niektórych (w tym np. dla Ciebie) niezbyt odkrywczych uwag co do samego urządzenia i jego montażu, które w sumie jest bardzo proste. 

 Napisałem nie mało i nie chciałem tu w żaden sposób się wymądrzać czy filozofować lecz ustrzec niektórych kolegów przed jakąś, w sumie może i niewielką pracą, która nie każdemu kto o tym myślał (przykład: ja sam) może okazać się potrzebna. Pozdrawiam. 



#12 OFFLINE   mlynek1976

mlynek1976

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 368 postów
  • LokalizacjaDZIERŻONIÓW

Napisano 15 listopad 2014 - 22:59

Witam 

trochę odświeżę temat, a mianowicie:

zamierzam zamontować pantograf http://www.mazuria.c...-max-40-kg.html w swojej łodzi ( krugera lambda laminat), obawy pojawiają się w momencie wiercenia otworów pod śruby, nie mam pojęcia czy wiercić na wylot do bakisty, czy są jakieś wkręty  którymi przykręcę pantograf. Silnik to Motor Guide 55lb. 

Wszelkie uwagi sugestie opisy fotki mile widziane.



#13 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 15 listopad 2014 - 23:59

Nie wiem jak gruby jest laminat ale wiercilbym na wylot do bakisty. Lepiej jak zastosujesz śruby z nierdzewki i dasz od tyłu ( w bakiscie ) podkładki o większej średnicy i nakrętki kontrujące. Śruby 6-ki w zupełności wystarczą, elektryk to nie jakiś potwór. Musisz pamiętać tez o silikonie, wypełnić nim dziury przed przykręceniem śrub żeby nie było niespodzianki w postaci wody w bakiście.

#14 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 16 listopad 2014 - 10:52

Wtrącając się do dyskusji o mocowaniu silnika na pantografie aby uniknąć rozczarowań i wymiany uszkodzonych elementów proponuję skorzystać z programu specjalnie wykonanego do obliczenia sił występujących w takim mocowaniu .Znalazłem w necie i po wstawieniu zmiennych parametrów program pozwoli na ustalania parametrów kinetyczno-dynamicznych pantografu a co za tym idzie poprawnej pracy i dobego funkcjonowania tego mocowania:

http://www.jachtklub...-pantograf.html


Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 16 listopad 2014 - 10:55

  • JanuszD lubi to

#15 OFFLINE   logun74

logun74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • Lokalizacjagorzów wlkp
  • Imię:tomasz
  • Nazwisko:kałużny

Napisano 16 listopad 2014 - 18:31

Witam. Panowie zwracam się z zapytaniem, czy do każdej łodzi o rozmiarach 3,60 do 4,00 m jestem w stanie zamontować silnik spalinowy oraz jako dodatkowy obok, do poruszania się po łowisku elektryk? Chodzi mi o montowanie przy rufie. Jakby ktoś znał modele łodzi, w tych rozmiarach, przy których taki montaż jest bezproblemowy byłbym wdzięczny (oprócz River Foxa... cena i fundusze wacko.png) Łódź z przeznaczeniem na Zegrze oraz Narew. Pozdrawiam biggrin.png

Tu masz fotki , jak ja to rozwiązałem. Przy tej wielkości łodzi , moim skromnym zdaniem nie ma się co bawić w półśrodki typu stały jakiś pantograf . W sklepie żeglarskim zapłaciłem za swój około 180 zł . W pełni regulowany , nie kolidują ze sobą  spalina i elektryk. Jak pływam na dwóch , tzn. mam przy łodzi dwa na wodzie, to jak nie potzrebuję elktryka podnoszę go do góry i spalina podczas manewrów nie haczy o elektryka.



#16 OFFLINE   Rodu

Rodu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1897 postów
  • Imię:Robert

Napisano 16 listopad 2014 - 19:29

U mnie nie widzę fotek.



#17 OFFLINE   logun74

logun74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • Lokalizacjagorzów wlkp
  • Imię:tomasz
  • Nazwisko:kałużny

Napisano 16 listopad 2014 - 19:30

U mnie nie widzę fotek.

Wejdź na 50 stronę postu nasze łodzie i poszukaj mojego postu .



#18 OFFLINE   mlynek1976

mlynek1976

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 368 postów
  • LokalizacjaDZIERŻONIÓW

Napisano 16 listopad 2014 - 21:18

Logun74 mam prośbę napisz jak montowałeś ten pantograf i podaj namiary w jakim sklepie żeglarskim kupiłeś te cudo ? z góry dzięki



#19 OFFLINE   Rodu

Rodu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1897 postów
  • Imię:Robert

Napisano 16 listopad 2014 - 22:18

Popieram post kolegi powyżej.



#20 OFFLINE   logun74

logun74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • Lokalizacjagorzów wlkp
  • Imię:tomasz
  • Nazwisko:kałużny

Napisano 17 listopad 2014 - 08:22

Logun74 mam prośbę napisz jak montowałeś ten pantograf i podaj namiary w jakim sklepie żeglarskim kupiłeś te cudo ? z góry dzięki

Panowie przepraszam za pomyłkę , dałem za niego 480 zł , jeszcze raz się kajam . - byłem zmęczony po prawie 30 godz bez snu. Pantograf zakupił producent łodzi w sklepie żeglarskim w Szczecinie , nie wiem dokładnie w którym , może ktoś z kolegów ze Szczecina będzie wiedział. Poniżej macie link do człowieka u którego znalazłem najtaniej pantograf

http://www.waspar.pl...-10km-30kg.html

 

A tutaj sklep , żeby zobaczyć jakie są rodzaje 

 

http://zefir.sklep.p.../208-pantografy

 

http://www.szopeneri.../Pantografy/207

 

U mnie był montowany w trakcie produkcji łodzi , Wiedziałem , że chcę takie ustrojstwo , bo kiedyś pływałem z kolegą na jego łódce i bardzo mi się spodobało , że dłuższe odległości pokonywaliśmy na spalinie , a po zatokach przesuwaliśmy sie na elektryku,  dopływanie do pomostu , burtą - podnosisz pantograf i nie uderza w pomost.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych