Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Miernik do akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 23 maj 2021 - 19:12

Kiedy to do sprzedaży trafi?

 

Do takiej oficjalnej to nie wiem, bo to wymaga spełnienia wielu norm - pomiary, instrukcje, opakowania, dla osób z forum jest to dostępne - proszę pisać na PW. Obecnie jest jeden błąd do usunięcia i pierwsza partia następnej generacji trafi do zalania żywicą - myślę że około 2 tyg.


  • suszek lubi to

#122 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 23 maj 2021 - 19:23

O ile ogólnie zgadzam się z tym że litówka jest lżejsza, może też trwalsza, to też ma wadę - może się zapalić. Była nawet katastrofa samolotu RPA z powodu zapalenia się komputerów z bateriami litowymi.

Co do przelicznika pojemności, to może i tak by było, gdyby nie postoje, na których kwasiak odzyskuje pierwotną sprawność. Stajesz na kotwicy, rzucasz blachą itp, a akumulator powoli wraca do życia.

Największym niszczycielem akumulatorów ołowiowo-kwasowych jest niedoładowanie, a najlepszym ładowaniem utrzymywanie napięcia buforowego. To kłopotliwe, ale działa.
 

 

"Stajesz na kotwicy, rzucasz blachą itp, a akumulator powoli wraca do życia." nie zgodzę się z tym twierdzeniem - przynajmniej na bazie moich pomiarów - stąd wprowadzenie specjalnego współczynnika Puekerta, który ma wyznaczać tą nielinową wartość pojemności - oczywiście nie dokładnie ale w jakimś przybliżeniu - akumulatory zasadowe, czyli litowe rozładowywałem dużymi prądami (65 A) do samego końca aż odcinał BMS, w kwasowych, czyli wszelakich ołowiowych zaczyna się pyrkanie po jakimś czasie, bo tak rośnie rezystancja wewnętrzna akumulatora i zdolność do oddawania ładunku. To co wraca po czasie to napięcie po prostu wzrasta na postoju, ale to nie jest tak że ilość energii przyrasta w taki sposób że można ją wybrać za chwilę odkręcając manetkę na maksa. Myślę, że właśnie w przypadku ołowiowych akumulatorów - ten miernik jest rewolucją, bo będzie określał zasięg łodzi dla tak skomplikowanych akumulatorów jak kawsowe różnych typów (bardzo nielinowe charakterystyki rozładowania) - oczywiście im bardziej pomierzymy dany akumulator tym bardziej realne będą wskazania, ale nawet bez tego otrzymamy narzędzie, które pozwoli nam oszacować, za jaki czas zostaniemy bez prądu na wodzie - czyli zyskujemy świadomość sytuacyjną w danych warunkach np. silnego wiatru/fali.



#123 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 23 maj 2021 - 21:59

Co do  akumulatorów ołowiowych, to także nie są najbezpieczniejsze, daje się je zagotować, nie raz wybuchały ludziom w samochodach lub poza nimi. Przyczyną może być np nagromadzenie wodoru który z tlenem i iskrą tworzy mieszankę wybuchową

Wodór wydziela się w końcowej fazie ładowania i to w mieszance z tlenem. Wystarczy że połączenie między celami nie jest zespawane i już może być iskra i bum.

Drugie możliwe uszkodzenie to zwarcie płyt z jednej celi. Cela grzeje się ale nie pali, bo masa ołowiowego jest ogromna.

Oczywiście wolałbym litowy od kwasowego, ale chcę obiektywnie opisywać sprawy. Mniej czarów = więcej satysfakcji.
 



#124 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 23 maj 2021 - 22:13

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo litowych to polecam zapoznać się z tym materiałem:

http://jerkbait.pl/t...dnik/?p=2860115

 



#125 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 23 maj 2021 - 22:25

"Stajesz na kotwicy, rzucasz blachą itp, a akumulator powoli wraca do życia." nie zgodzę się z tym twierdzeniem - przynajmniej na bazie moich pomiarów - stąd wprowadzenie specjalnego współczynnika Puekerta, który ma wyznaczać tą nielinową wartość pojemności - oczywiście nie dokładnie ale w jakimś przybliżeniu - akumulatory zasadowe, czyli litowe rozładowywałem dużymi prądami (65 A) do samego końca aż odcinał BMS, w kwasowych, czyli wszelakich ołowiowych zaczyna się pyrkanie po jakimś czasie, bo tak rośnie rezystancja wewnętrzna akumulatora i zdolność do oddawania ładunku. To co wraca po czasie to napięcie po prostu wzrasta na postoju, ale to nie jest tak że ilość energii przyrasta w taki sposób że można ją wybrać za chwilę odkręcając manetkę na maksa. Myślę, że właśnie w przypadku ołowiowych akumulatorów - ten miernik jest rewolucją, bo będzie określał zasięg łodzi dla tak skomplikowanych akumulatorów jak kawsowe różnych typów (bardzo nielinowe charakterystyki rozładowania) - oczywiście im bardziej pomierzymy dany akumulator tym bardziej realne będą wskazania, (...)

Myślę że wskazania będą realne dla typowych i liniowych charakterystyk. Jeśli litówka ma niewielką rezystancję wewnętrzną, to też dobrze. Jednak w przypadku praktycznej eksploatacji kwasówki, ze zmiennymi prądami i przerwami w poborze, dokładność prognozy będzie na poziomie 10-30%.

W pracowni podłączasz rezystor pomiarowy z przetwornicą impulsową i komputerowym rejestratorem parametrów, prąd jest dokładnie taki sam od początku do końca i temperatura otoczenia. Rzeczywistość to prawdziwe laboratorium, nie podporządkowuje się twoim uproszczeniom metodologicznym.

Nawet jeśli zastosujesz jakieś specjalne charakterystyki specjalnych naukowców, to będą one prawdziwe w pewnej dziedzinie, w jednych warunkach. Taka jest nauka ścisła. A ponad wszystko nadal obowiązywać będzie prawo zachowania energii.

Jeśli energii nie odbierzesz z akumulatora - to ona tam nadal jest!

Zgadzam się natomiast ze zjawiskiem przejściowego wzrostu rezystancji wewnętrznej, które to na pewien czas blokuje możliwość dalszego rozładowywania. Po przerwie możemy dalej popłynąć, ale lepiej w kierunku przystani :)


  • pajczi lubi to

#126 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 23 maj 2021 - 23:07

Zgadzam się i chodzi o to żeby jak najbliżej zbliżyć się z estymacją - te 10%-30% myślę że zawsze będzie czymś vs pomiar napięcia i na tej podstawie wnioskowanie ile mi jeszcze pływania zostało - obecne badania przyniosły bardzo dobre rezultaty można np. stwierdzić na bazie pomiarów tym miernikiem o ile zestarzał nam się akumulator po iluś tam cyklach/latach użytkowania.

 

Jeżeli chodzi o ilość energii to chodzi o użyteczną energię nazwijmy ją roboczą, bo co z tego że mam jeszcze pół akumulatora, ale ze względu na rezystancje i napięcie robocze mogę sobie tylko "pyrkać" - tak jak przy litowo-jonowych 3S gdzie połowy pojemności baterii się nie wykorzysta, bo napięcie będzie za niskie.

 

To co tu podałem jako moje "prawo litu" wynika, że nie można porównywać dwóch rodzajów akumulatorów pod kątem ekonomicznym, na bazie parametrów podanych  na tych akumulatorach, bo na kwasach podane jest 100 Ah ale jest to dla C20, czyli prądu rozładowania 5A i o tym trzeba pamiętać porównując to do wartości Ah w akumulatorach litowych. Nie mówiąc też o tym, że przy wyższych napięciach akumulatorów litowych można wykręcać naprawdę inne moce na tych samych silnikach, a co za tym idzie prędkości. 


Użytkownik pajczi edytował ten post 23 maj 2021 - 23:09


#127 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 25 maj 2021 - 09:14

Przyjdzie czas że litówki zdominują mobilne napędy, wraz ze wzrostem naszych możliwości nabywczych, czyli zasobności.

Mam taki zwykły silnik elektryczny bez maksymizera, czyli biegi zrealizowane na rezystorach szeregowych. Taki napęd działa nawet na bloku 6V, właściwie może działać na każdej baterii o napięciu nominalnym do 12V. Ja bym nie szarżował z mocami tych silników, łatwo jest zniszczyć uzwojenie silnika poprzez długotrwałe przeciążenie. Przegrzana miedź twardnieje a następnie kruszy się. Bateria o wyższym napięciu i wydajności nie powinna zasilać zwykłego silnika bez maksymizera.



#128 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 26 czerwiec 2021 - 07:11

Nowa wersja aplikacji (całkowicie nowa szata graficzna) została umieszczona w Google Play - dużo rzeczy zostało poprawionych jeżeli chodzi o mapę i zasięg - została wprowadzona wizualizacja tam i z powrotem oraz zasięg w jedną stronę - całą trasę z pływania można zgrać do pliku GPX - widoczne są też statystyki jak maksymalny pobór prądu, zakresy napięć, przebyty dystans - średnia moc, średni pobór prądu itp. - dużo danych, na których da się oszacować jakiego akumulatora potrzebujemy.

 

Z nową wersją sensora jest problem z niektórymi telefonami jak Galaxy Note 8 czy S21 - na razie tylko na tych dwóch modelach Samsunga był stwierdzony problem - na innych Samsungach jak A51 i czy S7 aplikacja pokazuje dane z sensora w nowej wersji - problem nie jest banalny, bo bardzo niskopoziomowy, ale postaram się go rozwiązać.


  • Biesan i Maciej_K lubią to

#129 OFFLINE   pasja400

pasja400

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 26 postów
  • Lokalizacja3city

Napisano 23 luty 2023 - 00:03

jestem pod wrażeniem wykonanych prac.

czy produkt jest dostępny już w sprzedaży?

czy będzie wersja na iPhone'a



#130 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5446 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 luty 2023 - 07:56

Tylko android póki co

#131 OFFLINE   pajczi

pajczi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 10 marzec 2023 - 18:37

Po ponad roku udało się pokonać błąd i teraz już sensor działa na wszystkich telefonach - w załączniku jeszcze gorące sensorki w wersji 2.0 :)

Załączony plik  20230310_182029.jpg   98,21 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  20230310_182133.jpg   67,72 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  20230310_182550.jpg   88,3 KB   7 Ilość pobrań


  • thug i siarq lubią to

#132 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4655 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 10 marzec 2023 - 20:24

Hell Yeah



#133 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 11 marzec 2023 - 12:05

@pajczi jaki koszt urządzenia na dzień dzisiejszy ?



#134 OFFLINE   STYCHU3

STYCHU3

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:S

Napisano 12 marzec 2023 - 17:39

65,88 zł 56%OFF | QUICKLYNKS BM2 Bluetooth 4.0 12V akumulator samochodowy Monitor urządzenie Tester akumulatora samochodowego narzędzie diagnostyczne baterii dla Android IOS telefon Hot
https://a.aliexpress.com/_EGZV1if

#135 OFFLINE   STYCHU3

STYCHU3

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:S

Napisano 12 marzec 2023 - 17:41

Czy taki wynalazek da radę monitorować LiFePo4

#136 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5446 postów
  • Imię:adam

Napisano 12 marzec 2023 - 19:51

Da radę , miałem 3 szt swego czasu

#137 OFFLINE   Intro

Intro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 370 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 12 marzec 2023 - 22:40

65,88 zł 56%OFF | QUICKLYNKS BM2 Bluetooth 4.0 12V akumulator samochodowy Monitor urządzenie Tester akumulatora samochodowego narzędzie diagnostyczne baterii dla Android IOS telefon Hot
https://a.aliexpress.com/_EGZV1if

Czy można nim monitorować więcej akumulatorów? Jak to wygląda od strony technicznej.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych