Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Evinrude 20-25-30 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 08 lipiec 2018 - 14:08

Cześć wszystkim

Założyłem nowy wątek w celu dowiedzenia się czy macie silniki tej marki z ktorego roku, jak długo użytkujecie, czy są z nimi problemy, jak się sprawują po okresie gwarancji, koszty oleju, oraz jak byście porównali do silnikow Yamaha Merkury 4T tez o pojemności miedzy 20-30KM
Użytkuje obecnie Yamahe 20KM w 4 takcie i myśle o zmianie na 2T Evinrude lub 25-30 w Mercurego
Napiszcie tez do jakiej łódki macie podpięty silnik
Będę wdzieczny za wszystkie ciekawe wpisy i uwagi z waszej strony

Użytkownik PiernikTorunski edytował ten post 08 lipiec 2018 - 14:46


#2 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2893 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 lipiec 2018 - 17:11

Miałem taki jeden sezon, rocznik bodajże 2012 (użytkowałem 2016). 25 koni, E-Tec, stopa L, rumpel z rozrusznikiem, bez power trymu. Silnik był dopięty do łódki 4,9m, 300kg + silnik i graty i ja. Wcześniej było 20HP Tohatsu :) . Pozwól więc, że opiszę w punktach:

Moc:
Tej mu nie brakowało. W dwie osoby startował bez bólu, prędkość pod prąd 35, z prądem 40, samemu 38/43. Czuć było potencjał.

Zużycie oleju:

Po nabyciu silnika kupiłem bańkę oleju, spaliłem około 200l paliwa, starczyło to co było w zbiorniku przy zakupie (około połowa zbiornika), bańkę odpakowałem dopiero na ostatnie pływanie i poszła do nowego właściciela.

Kultura pracy:

Silnik jest w tej kwestii nieco gorszy niż 4T, ale nie jest to moim zdaniem różnica znaczna. Przy niskiej temperaturze i wysokiej wilgotności potrafi przydymić na niskich obrotach (efekt kondensacji spalin i oleju).

Zużycie paliwa:

Podobne jak w 4T o zbliżonej mocy, wychodziło minimalnie więcej jak 20hp, ale lubiłem docisnąć.

Pozostałe uwagi:

Długi rumpel, regulacja obrotów trollingowych.

Powód zmiany:

Przesiadłem się na 50HP

Czy kupił bym jeszcze raz:

Jeżeli byłby w dobrej cenie, to tak. Silni jest technicznie fajnie pomyślany, chociaż traci główny atut dwusuwa - dużą moc z małej pojemności, czyli lekkość silnika. Serwis jest trochę kłopotliwy, bo jedyny mi znany i polecany fachman z forum jest z daleka (Podlaskie?). Przy małej mocy pakowanie na paletę to nie jest duży problem, ale nie bardzo mi się widzi zdejmowanie 120kg, a w takie moce celuję. No i wysyłki swoje kosztują.

Użytkownik psulek edytował ten post 08 lipiec 2018 - 18:01

  • Paweł J i PiernikTorunski lubią to

#3 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 11 lipiec 2018 - 19:02

Psulek a czy kopcił ci przy rozruchu albo po nagrzaniu się ? Bo juz widziałem i takie akcje na youtube
Tramwaje wodne w Lubniewicach które non stop pływają na panieeńskie,na urodziny, wycieczkowy maja te silniki i kolega rozmawiał z gościem i mimo non stop jeżdżenia chodzą dobrze, ot taka ciekawostka.
Pytam bo nie miałem i chcę się dowiedzieć jak najwiecej, nie skreślam tej marki.
Pzdr

#4 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2893 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 lipiec 2018 - 21:08

Odpowiedź jest wyżej - na jesieni, przy niskiej temperaturze i dużej wilgotności powietrza to potrafi zadymić, ale na wolnych obrotach no i najbardziej zaraz po odpaleniu właśnie. A jak odpalałem konserwację zimową to było mocniej - ale +1 i śnieg padał - zwiększona dawka oleju, żeby części się w środku pokryły filmem. W ciepłych miesiącach to zjawisko nie występowało. Ogólnie silnik bardzo fajny jest pod względem "sportowym" - naprawdę zbierał się momentalnie i zasuwał zdrowo, nie narzekałem na niego. Tylko że jak padnie coś więcej niż świece, to albo musisz się nauczyć na nim znać - laptop, kabel + serwisówka, albo znaleźć serwis. Bo 90% mechaników jak słyszy 2T na wtrysku to mówi, że coś takiego nie istnieje, pozostałe 9% gdzieś coś słyszało, a 1% miało okazję coś kiedyś zrobić. Takie realia. Pogadaj z kolegą @evin , z tego co kojarzę to sporo ludzi oddaje do niego eteki, jak przerzuca, to pewnie wypowie się więcej.


  • PiernikTorunski lubi to

#5 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 12 lipiec 2018 - 22:44

Bardzo dziekuje za info.pzdr

#6 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 24 lipiec 2018 - 18:57

Psulku
Miałem okazję spotkać kolegę wędkarza na Żarnowcu bodaj z Gdyni na łódce 370-380 aluminiowej z silnikiem Evinrude 25Hp uzywany przez niego 3 lata, oczywiscie zagaiłem i okazuje się że silnik chodzi dobrze,nic z nim się nie dzieje, chodzi ładnie równo i cicho co sam na własne uszy słyszałem a jak wystartował to pocisk,na razie użytkuje go bez problemu,podobno dość duzo pływa Ok 200mth w sezonie, spalił przez ten okres bankę oleju.
Pytałem czy udziela sie na tym portalu ale chyba nie
Moze to czyjś kolega ?
Silnik nie był koloru białego tylko granatowy,niestety nie pamietam imienia kolegi.

#7 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 04 wrzesień 2018 - 18:10

Cześć wszystkim
Jeśli ktoś z was ma lub miał używał powyższych modeli silnika Evinrude E-Tec piszcie prosze

#8 ONLINE   cometopudge

cometopudge

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 05 październik 2018 - 13:44

Dopiero zaczynam używać ;], bardziej mnie interesuje ktoś kto serwisuje te silniki w okolicach warszawy . ? Nie tylko wymieniacz oleju itp bo to samemu można, bardziej mi na podpięciu do komputera zależy . 



#9 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 08 październik 2018 - 20:36

Dopiero zaczynam używać ;], bardziej mnie interesuje ktoś kto serwisuje te silniki w okolicach warszawy . ? Nie tylko wymieniacz oleju itp bo to samemu można, bardziej mi na podpięciu do komputera zależy . 

a jaki model kupiłeś ??? ile KM ? który rok ? 



#10 ONLINE   cometopudge

cometopudge

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 09 październik 2018 - 17:06

25km , 2012. 


  • PiernikTorunski lubi to

#11 OFFLINE   PiotruśPan

PiotruśPan

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaToronto
  • Imię:Piotrunio
  • Nazwisko:Mich

Napisano 09 październik 2018 - 19:50

witam wszystkich 

chciałem wam tylko powiedzieć że będąc nad jez. Lubniewice rozmawiałem z panem od tramwajów wodnych i bardzo chwali sobie markę Evinrude 

Niestety nie miałem tej marki więc nie potwierdzę i nie zaprzeczę 

Używałem Yamahy 15Hp oraz Hondy 20Hp oba fajne ze wskazaniem iż szybsza była Yamaha przy łódce 390 cm mało tego nawet Honda miała zmienioną śrube i mimo to była odrobinę wolniejsza niż Yamaha.osobiście sam jestem ciekaw jak ludziom sprawdzają się te silniki po 3-5 latach 

pozdrawiam.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych