Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Skuter dwusów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 181 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 10 sierpień 2018 - 06:33

Pojemność nie ma znaczenia crossy 250 śmigaja na mieszance 1:50 a są troszkę ostrzej traktowane . Zakładam że dozownik działa poprawnie a jeśli nie to sam zrób mieszankę.

#22 OFFLINE   Janusz Wałaszewski

Janusz Wałaszewski

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 4473 postów
  • LokalizacjaGrzybowo - Kołobrzeg

Napisano 13 sierpień 2018 - 00:56

Pojemność nie ma znaczenia crossy 250 śmigaja na mieszance 1:50 a są troszkę ostrzej traktowane . Zakładam że dozownik działa poprawnie a jeśli nie to sam zrób mieszankę.

 W zasadzie można się zgodzić z tym co powyżej. Jednak proporcje mieszanki nie zależą o typu motocykla, a od precyzji wykonania jego silnika i rodzaju zastosowanych łożysk. Mieszankę w proporcjach 1:50 stosowało się do motocykli MZ już w latach '70, natomiast polskie motocykle i czeskie Jawy wymagały mieszanki w stosunku 1:30. Można zakładać, że w dzisiejszych czasach proporcje 1:50 będą ok dla każdej maszyny.

I tak na marginesie, oprócz odpowiedniej proporcji mieszanki, trzeba pamiętać, że eksploatując dwusuw'a trzeba pamiętać, że niedopuszczalne jest długotrwałe (a najlepiej każde) hamowanie silnikiem. Zawsze kiedy  w czasie jazdy gwałtownie schodzimy z wysokich obrotów, jednocześnie z odpuszczeniem gazu powinniśmy wysprzęglić.



#23 OFFLINE   Kolorowy

Kolorowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 132 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Damian

Napisano 14 sierpień 2018 - 17:20

Jako że mam dość spore doświadczenie z światem motocykli 2 suwowych, chciałbym podzielić się swoją wiedzą.
Po pierwsze dozowniki są regulowane, z fabryki wychodzą zestrojone pod aktualny poziom mocy silnika (najprościej mówiąc). Każde zwiększenie mocy powinno wiązać się z choćby lekkim wspomożeniem naszej mieszkanki. Ewentualnie jeżeli ktoś potrafi to podregulowaniem tego dozownika. Choćby to 20-30 ml na litr, nie zaszkodzi a na pewno wpłynie na żywotność silnika. Należy pamiętać aby nie przesadzić, bo zbyt dużo oleju będzie powodować odkładanie się nagaru co może kiedyś prowadzić do zamulenia lub zatarcia silnika.
Mam również małą przestrogę, dozowniki mogą się zacierać lub zapychać, jest też opcja iż wężyki popękają co spowoduje ciągnięcie powietrza a nie oleju.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, to bardzo chętnie odpowiem w miarę swojej wiedzy.

Użytkownik Pulsar edytował ten post 14 sierpień 2018 - 17:23

  • coma i SID lubią to

#24 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1155 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 14 sierpień 2018 - 21:06

A  gdyby tak porównać ten silnik 2T ze skutera do naszych zaburtowych to pewnie wielkiej różnicy nie znajdziemy bo zasada działania   2T jest taka sama. Różnica  jest w sposobie chłodzenia czyli wodą i powietrzem.

I teraz dla przykładu . Yamaha 2T 6 i 8KM  to są praktycznie te same bloki  tak jak w 9,9 i 15KM . I czy to będzie słabszy czy też mocniejszy silnik to mieszanka oleju/benzyny  jest cały czas taka sama sugerowana przez producenta czyli 1:100.

Nie lejemy więcej oleju do 8KM a mniej do 6KM  . I jak to wytłumaczymy ?



#25 OFFLINE   Kolorowy

Kolorowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 132 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Damian

Napisano 15 sierpień 2018 - 20:52

Tutaj już należy się bardziej zagłębić w temat. Oprócz tego, że silnik jest chłodzony cieczą/powietrzem i smarowany olejem, mamy również kwestie mieszanki paliwo-powietrze. Ona również pomaga obniżyć temperaturę panującą w silniku.
Kiedy do tuningu/odblokowania dorwie się ktoś zielony to jasne, że pominie kwestie odpowiedniej regulacji lub zmiany na większy gaźnika/wtrysku. Z biegiem czasu nasz gaźnik też lubi się rozregulować, co nie raz i nie dwa doprowadziło do zatarcia. Dlatego taka niewielka dawka oleju może nas ustrzec przed wydatkami. Większy silnik ma zupełnie inną dawkę mieszanki paliwo-powietrze co ma również wpływ na zapotrzebowanie tego oleju do smarowania. Nie mówie, że pomoże w ekstremalnych sytuacjach ale w takich zwykłych, przypadkowych napewno spełni swoje zadanie.
Pamiętajmy również, że w silnikach 2 suwowych mieszanka nie smaruję tylko tłoka i cylindra !!!
Wał wraz z korbowodem oraz wszystkimi łożyskami w komorze korbowej są smarowane za pomocą tej samej mieszanki którą spala nam cylinder i tłok. Wyobraźcie sobie jak drastycznie spada wytrzymałość tych elementów kiedy wykonują prawie 2x większa i cięższa pracę mając takie samo smarowanie jak przed tuningiem.
Dlatego trochę więcej oleju pomoże nam utrzymać silnik w bardzo dobrej kondycji.
W standardowych silnikach mieszankę paliwo-olej robi się 1;50, jeżeli chodzi już o silniki wysilone (zazwyczaj przeznaczone do sportów) ta dawka może wynosić nawet 1:30 tak samo sprawa ma się z silnikiem na dotarciu.
Chciałem jeszcze sprostować: 20-30 ml ale na cały bak a nie na litr.
"Jak dbasz, tak masz"

Użytkownik Pulsar edytował ten post 15 sierpień 2018 - 21:30





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych