Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie
TECH

Szlifowanie pełnych szczytowek węglowych.

tech-rb wklejka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3025 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 08 sierpień 2018 - 11:25

Witam.

Szlifował ktoś z Was, Mistrzów Rod Buildingu, szczytowke z pręta węglowego?

Chodzi mi o stworzenie od zera, czyli mamy przykładowo pręt o średnicy 5mm i długości 70-80cm i robimy z niego szczytowke do swojego wymyślonego (czy uszkodzonego) patyka.
Ma ktoś jakieś sposoby? Ręczne szlifowanie na całej długości na pewno odpada z wiadomych względów. Dopieszczanie gotowca- wiadomo, inna sprawa. :)
Jak w stosunku do pustych szczytowek (rurka z mandrela) ma się sztywność samego szczytu? Jakie srednice góra są przewidywane do określonego dolnego i górnego c.w. przynet?

Jeżeli ktoś coś wie na ten temat lub działał w tym temacie, to chętnie poczytałbym gdyby zechciał podzielić się swoim doświadczeniem.

Pozdrawiam majsterkowiczów.
Arek P. :)



#2 OFFLINE   ezehiel

ezehiel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2977 postów
  • LokalizacjaLa La Land

Napisano 08 sierpień 2018 - 12:12

Arek, po co się męczyć skoro 'moszna' kupić - https://allegro.pl/k...7236168401.html



#3 OFFLINE   jachu

jachu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 248 postów
  • LokalizacjaBerlin
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 08 sierpień 2018 - 13:38

Bo Arek lubi takie wyzwania i odrobina pyłu węglowego w płucach jeszcze nikomu nie zaszkodziła. :)


  • gajosik lubi to

#4 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Evolution just started.

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1398 postów
  • Nazwisko:http://podlodowo.blogspot.com/

Napisano 08 sierpień 2018 - 14:16

Witam.

Szlifował ktoś z Was, Mistrzów Rod Buildingu, szczytowke z pręta węglowego?

Chodzi mi o stworzenie od zera, czyli mamy przykładowo pręt o średnicy 5mm i długości 70-80cm i robimy z niego szczytowke do swojego wymyślonego (czy uszkodzonego) patyka.
Ma ktoś jakieś sposoby? Ręczne szlifowanie na całej długości na pewno odpada z wiadomych względów. Dopieszczanie gotowca- wiadomo, inna sprawa. :)
Jak w stosunku do pustych szczytowek (rurka z mandrela) ma się sztywność samego szczytu? Jakie srednice góra są przewidywane do określonego dolnego i górnego c.w. przynet?

Jeżeli ktoś coś wie na ten temat lub działał w tym temacie, to chętnie poczytałbym gdyby zechciał podzielić się swoim doświadczeniem.

Pozdrawiam majsterkowiczów.
Arek P. :)

Szlifowałem i z pręta modelarskiego,  i z pełnej szczytówki węglowej. Metoda tradycyjna- czyli uchwyt wiertarski, pośrednie rolki i papier ścierny na mokro. Żadnego pyłu, tylko brudne ręce. Niestety- z efektami bywa różnie- zależnie od jakości pręta. Trzeba mocno uważać z naciskiem, bo można ukręcić na szczycie. Z tego co pamiętam - zaczynałem od papieru 200, potem 400 i 800- tylko na tkaninie, do tego miska z wodą do płukania papierów.  Proporcje stożka - na oko, dość często trzeba sprawdzać, by nie zebrać za mocno. Szlifowania z pręta modelarskiego nie polecam, bo to jest dużo roboty z tym, lepiej stuningować gotową szczytówkę.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 08 sierpień 2018 - 14:17


#5 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3025 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 08 sierpień 2018 - 14:40

Hyyyyyyyymmmmmm. Podejrzewałem że może być problem bez maszyn. :(
Pręt tani, można się skusić choć nie za bardzo teraz łapie jak się za to zabrać. Ten szczyt 1-1.2mm przeraża.

#6 OFFLINE   Del Toro

Del Toro

    Monstrum Pallidum

  • Moderatorzy
  • 7119 postów
  • LokalizacjaLondyn, UK

Napisano 08 sierpień 2018 - 14:51

Recznie to ja tego Arek nie widze, no chyba ze naprawde masz bardzo duzy nadmiar czasu ;)



#7 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3025 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 08 sierpień 2018 - 15:29

Nieeee, noooo. Nie do końca ręcznie. Myślałem o zrobieniu jakieś matrycy (jak np. do split'ów klejonek) i szlifowaniu na obrotach. Jednak to co napisał Maciej (ukręcanie szczytu) mnie trochę przyhamowało.
Dółl powiedzmy zostałby taki jak pasuje (np. 5mm, 4mm czy co tam kto chce) a jedynie zjechanie do górnej średnicy może być problemem.
Przeciez jakoś to robią. Chyba że produkują gotowe ze zbieżnością. :)

#8 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Evolution just started.

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1398 postów
  • Nazwisko:http://podlodowo.blogspot.com/

Napisano 08 sierpień 2018 - 16:16

W dwóch przypadkach, po udanym z pozoru szlifowaniu pręta przy głębszym ugięciu rozwarstwiły mi się takie szczytówki, nie wiem jaka przyczyna - wyobrażam sobie, że może chodzić o słabe przesycenie włókien żywicą.

Co do ukręcania szczytu- potrzeba balansu pomiędzy obrotami uchwytu i siłą ścisku na detal.



#9 OFFLINE   jachu

jachu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 248 postów
  • LokalizacjaBerlin
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 08 sierpień 2018 - 16:17

Nieeee, noooo. Nie do końca ręcznie. Myślałem o zrobieniu jakieś matrycy (jak np. do split'ów klejonek) i szlifowaniu na obrotach. Jednak to co napisał Maciej (ukręcanie szczytu) mnie trochę przyhamowało.
Dółl powiedzmy zostałby taki jak pasuje (np. 5mm, 4mm czy co tam kto chce) a jedynie zjechanie do górnej średnicy może być problemem.
Przeciez jakoś to robią. Chyba że produkują gotowe ze zbieżnością. :)

Arek, nie przesadzaj, zero problemu. Jakie maszyny, matryce? :)  Dorabiałem kiedyś do wklejanek i do pickerów. Szkło i grafit. Tak jak napisałeś, dobierz odpowiednią gotową szczytówkę o potrzebnej średnicy dołu (z jakimś małym marginesem na plus). Im będzie bliższa tej potrzebnej, tym mniej roboty. Wiertarka, niezbyt duże obroty i jazda od dołu w kierunku szczytu. Takim sposobem można pocienić do grubości igły. Papier o różnej granulacji, woda, jakiś kawałek filcu do podtrzymywania jedną ręką, max do pół godziny i masz gotową. Uważaj z obrotami, lepiej mniej niż więcej, bo spalisz żywicę i robota do wywalenia.   







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, wklejka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych