Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Shimano - suche od nowości?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   eRKa

eRKa

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2592 postów
  • Lokalizacjacentralna Polska
  • Imię:Romek
  • Nazwisko:K

Napisano 18 luty 2019 - 13:58

Japończycy mają specyficzną cywilizację - ja wolę naszą....

 

A co do kołowrotków - po raz kolejny powtarzam, że nie ma żadnego logicznego uzasadnienia tak wysokich cen na te produkty z "górnej półki".

 

https://allegro.pl/o...m-sl-7826670473

 

Jakiś tam rower... czy mniej skomplikowany i mniej nowoczesny od topowych kołowrotków????



#62 OFFLINE   NOMAK BBI

NOMAK BBI

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 19 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 18 luty 2019 - 18:02

Witam. Przeczytałem ten temat z wielkim zainteresowaniem i nasuwa mi się jedna myśl https://pl.m.wikiped...rzanie_produktu
Rozmawiałem kiedyś z kolegą obeznanym automatykiem i opowiadał mi jakie "cuda" można wyczyniać z urządzeniami a już szczególnie z elektroniką.
Wielu koncernom a szczególnie tym ogólnoświatowym takie praktyki pasują i raczej nie zaszkodzą w najbliższym czasie ich pozycji.
  • homax i eRKa lubią to

#63 OFFLINE   fox mulder

fox mulder

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 18 luty 2019 - 22:24

Witam. Przeczytałem ten temat z wielkim zainteresowaniem i nasuwa mi się jedna myśl https://pl.m.wikiped...rzanie_produktu
Rozmawiałem kiedyś z kolegą obeznanym automatykiem i opowiadał mi jakie "cuda" można wyczyniać z urządzeniami a już szczególnie z elektroniką.
Wielu koncernom a szczególnie tym ogólnoświatowym takie praktyki pasują i raczej nie zaszkodzą w najbliższym czasie ich pozycji.

Tu jest nawet filmik o tym:


  • NOMAK BBI i eRKa lubią to

#64 ONLINE   didiunik

didiunik

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 861 postów

Napisano 10 czerwiec 2019 - 09:33

Witajcie, nabyłem nowego vańka, jednak szumi jak stary- ponoć one wszystkie nadają się do smarowania.

 

Pisałem do Pana Leśnika jednak cisza - jaki smar byście polecili żeby go uzdrowić.

 

Dzięki za info



#65 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9490 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 10 czerwiec 2019 - 19:01

Witajcie, nabyłem nowego vańka, jednak szumi jak stary- ponoć one wszystkie nadają się do smarowania.

 

Pisałem do Pana Leśnika jednak cisza - jaki smar byście polecili żeby go uzdrowić.

 

Dzięki za info

Ty tak na serio? Rozkręcać nówkę, bo Japończyk na kropli smaru zaoszczędzić musiał?


  • bogdan333 lubi to

#66 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2019 - 19:12

Nie dał smaru żeby czasem kołowrotek za długo nie pochodził, a następnie wyłożyć kasę na drugi. Jak dobrze posmarują interes będzie się słabo kręcił.


Użytkownik Kadet edytował ten post 10 czerwiec 2019 - 19:13

  • Maciek K lubi to

#67 OFFLINE   woblery L.E.

woblery L.E.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1222 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Radek

Napisano 11 czerwiec 2019 - 13:34

Obawiam się iż to nie Japończyk tylko maszyna aplikująca smar.Zapewne proces produkcji w dużej mierze jest z automatyzowany.


  • Jozi lubi to

#68 ONLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 11 czerwiec 2019 - 13:44

Obawiam się iż to nie Japończyk tylko maszyna aplikująca smar.Zapewne proces produkcji w dużej mierze jest z automatyzowany.

Tym bardziej,że często smaru jest sporo wewnątrz, nie koniecznie tam gdzie być powinien.


  • Jozi lubi to

#69 OFFLINE   woblery L.E.

woblery L.E.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1222 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Radek

Napisano 12 czerwiec 2019 - 07:32

W stelli poza tym naprawdę nie trzeba nawalić nie wiadomo ile smaru aby chodziła.Ja wręcz smaruje zawsze tylko jeden element stykowy(przykładowo smaruje przekładnie a pinion już nie,podobnie zębatki które razem współpracują.)Jak damy dużo smaru zbędny powypływa poza poszczególne elementy. W starszych konstrukcjach bardziej budżetowych trzeba było zawsze dawać ciut więcej tego smaru a przede wszystkim nauką prób i błędów dobrać odpowiednią konsystencję smaru. Shimano  w latach 90" najprawdopodobniej dawało inny smar do kołowrotków.Przynajmniej ja nie znalazłem jeszcze takiego o takiej gęstości( wszystkie shimano DG mają inną gęstość i inną barwę), może ktoś podpowie czy coś takiego jeszcze jest? bo wg. mnie jest to jedno z najlepszych smarowideł.



#70 ONLINE   didiunik

didiunik

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 861 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:25

Toście Panowie pomogli, może nich się wypowiedzą użytkownicy tych kołowrotków,

Smarować czy co.



#71 ONLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:30

Toście Panowie pomogli, może nich się wypowiedzą użytkownicy tych kołowrotków,

Smarować czy co.

 

A lowiles juz nim ?

 

Kupiony w PL czy import ?



#72 ONLINE   didiunik

didiunik

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 861 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:44

Danielu, imienniku :D

 

Tak, z dwa wypady przy okoniówce , już na pierwszym pod obciążeniem cos mnie szumiało .

 

Kupiłem Tu na forum od kolegi @ mathew.stepnicki

 

Jak Twierdzi,

 

Gwarancja jest w EU bo pochodzi on z dystrybucji Uk a Shimano polska ma każdy sprzęt zakupiony poza polską gdzieś. Latam do pracy co miesiąc w UK więc gwarancja nie jest problemem. Posiadam łączna fakturę zakupu kilku sztuk, które kupowałem dla siebie i dwoch znajomych.

 

Kupiłem w tym czasie stradica ci 4 3000 i jest cichszy od tego vańka


Użytkownik danek edytował ten post 12 czerwiec 2019 - 08:47


#73 ONLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:52

Danielu, imienniku :D

 

Tak, z dwa wypady przy okoniówce , już na pierwszym pod obciążeniem cos mnie szumiało .

 

Kupiłem Tu na forum od kolegi @ mathew.stepnicki

 

Jak Twierdzi,

 

Gwarancja jest w EU bo pochodzi on z dystrybucji Uk a Shimano polska ma każdy sprzęt zakupiony poza polską gdzieś. Latam do pracy co miesiąc w UK więc gwarancja nie jest problemem. Posiadam łączna fakturę zakupu kilku sztuk, które kupowałem dla siebie i dwoch znajomych.

 

Kupiłem w tym czasie stradica ci 4 3000 i jest cichszy od tego vańka

 

Otwieraj i smaruj zatem. 

Sugerowalbym zdjac gniazdo szpuli, zdjac rotor. Nie ruszac oporowki. Odkrecic gorna pokrywe obudowy. Wacikiem nasaczonym benzyna wytrzec elementy blyszczace sie od jakiegos mazidla. Odczekac chwile.

Naniesc w rozsadnej ilosci smar.

A jak nie masz smaru to mozesz kupic od Mefisto czy gdzies indziej, jak masz po drodze.

Tych DG Shimano nie znam, wiec nie wiem ktory "numerek" polecic.

 

Alternatywnie moze sie okazac, ze smaru w srodku dostatek, ale lezy porzucony w rogu obudowy :)

 

Pozdr



#74 ONLINE   didiunik

didiunik

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 861 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:00

Ok, a jaki smar polecisz ?

 

Jest gdzieś w necie jakiś filmik jak to cos rozkręcić żeby nie popsuć?



#75 ONLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:02

Ok, a jaki smar polecisz ?

 

Jest gdzieś w necie jakiś filmik jak to cos rozkręcić żeby nie popsuć?

 

Tu masz wszystko krok po kroku.

Ale radzilbym zachowac umiar i nie rozbierac na pojedyncze puzzle. Tak jak Ukraincy na filmie.

 

https://www.youtube....h?v=fU1Yoj2TDI8

 

Smaru osobiscie uzywam IoS. Ale to trudno dostepny specyfik i trzeba samodzielnie z Japonii sciagac.

Sa watki na forum o smarach Shimano. Tam na pewno poradza, ktory DG wziac by bylo GIT.

 

Powodzenia 



#76 OFFLINE   woblery L.E.

woblery L.E.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1222 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Radek

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:24

DG06 https://www.mefistof...owy-p-1777.html


  • Guzu lubi to

#77 ONLINE   didiunik

didiunik

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 861 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:54

Dziękuję Panowiee, za rady



#78 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9490 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 12 czerwiec 2019 - 19:59

Tym bardziej,że często smaru jest sporo wewnątrz, nie koniecznie tam gdzie być powinien.

Każdy nadmiar zostanie wyciśnięty na zewnątrz. Żebyś nie wiem ile dał, to nadwyżka zostanie "poza". 

Ale, co ja tam wiem  :ph34r:

Nie jestem mechanikiem ale logika mi wskazuje, że im bardziej/lepiej spasowana przekładnia, tym mniej smaru między "trybami".


  • przemo_w lubi to

#79 ONLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 12 czerwiec 2019 - 20:12

Nie o to chodzi, że smar jest wypchany z miedzy trybow, tylko gdzies na obudowie zalega jego kupa ktora nawet przez sekunde nie lezala na elementach pracujacych.
  • Guzu lubi to

#80 OFFLINE   cinn

cinn

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 613 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:W

Napisano 13 czerwiec 2019 - 10:48

Ładować dużą ilość smaru też nie dobrze.

Jakiś czas temu przeglądałem swojego stradica ci4 i faktycznie sucho strasznie w nim było.

Rozłożyłem, wymyłem, wyczyściłem, nasmarowałem , poskręcałem. Pięknie chodzi.

Do czasu dłuższego kręcenia.

Po jakimś czasie zaczął ciężej pracować. Rozłożyłem jeszcze raz z myślą że za dużo smaru dałem.

Wyciągnąłem większość smaru z kołowrotka, poskładałem i dalej ciężko kręcił.

Po dalszych wojażach z kołowrotkiem, gdzie chęć wzięcia młotka była duża, zauważyłem że zbyt duża ilość dostającego się z koła przekładni na oś prowadzącą szpulę. 

smar z ośki "wciskany, wkręcany" był między pinion a ośkę i z dlatego kołowrotek ciężko pracował.

Po wyczyszczeniu i daniu mniejszej ilości smaru w przekładnię i troszkę oliwy na ośkę problem znikł. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych