Powinieneś mieć w komplecie naprawczym ( tuba z łatkami i klejem ) .
Jak nie masz gość od zaworu pewnie sprzeda sprzeda Ci za parę groszy .
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 03 marzec 2016 - 20:58
Powinieneś mieć w komplecie naprawczym ( tuba z łatkami i klejem ) .
Jak nie masz gość od zaworu pewnie sprzeda sprzeda Ci za parę groszy .
Napisano 03 marzec 2016 - 21:08
Napisano 03 marzec 2016 - 21:43
A czemu nie używana yamaha albo zodiak ? Jest jakość..
Napisano 03 marzec 2016 - 22:31
Może tylko uszczelka się zapiaszczyła.
Przedmuchaj i wpuść kilka kropli oleju silikonowego.
Napisano 05 wrzesień 2016 - 21:28
Podnoszę temat.
Czy Bark ma atest do pływania po morzu?
Napisano 15 wrzesień 2016 - 13:34
Właśnie kupiłem Bark 230 - teoretycznie 2-osobowy, ale z przeznaczeniem dla jednej.
Oglądałem wcześniej też Kolibri, ale w "badaniu oglądaniem" oba wyglądają praktycznie identycznie, a Bark kosztuje niemal POŁOWĘ tego co Kolibri.
Bark jest dobrze wykonany - również w detalach, wg zapewnień producenta i sprzedawców, jest bardzo wytrzymały i odporny ma uszkodzenia (w reklamówce - dostawczak stojący na pontonie )
Pawęż na silnik, przesuwane ławki, miękkie obicia na ławki - to przydatne udogodnienia.
Napisano 15 wrzesień 2016 - 14:27
Wszystkie Ukrainskie są na jedno kopyto,różnią je tylko drobiazgi i.....cena...
Napisano 15 wrzesień 2016 - 15:20
Jakie "papiery" dołączają przy zakupie? Oprócz oczywiście faktury.
Pytam, bo podobno np. w Chorwacji ichnia policja wodna sprawdza takie rzeczy jak np. atest do pływania po morzu.
Pytałem o to dystrybutora dwa razy. Zero odzewu.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 15 wrzesień 2016 - 15:22
Napisano 15 wrzesień 2016 - 17:34
To chyba wyjaśni wszystko.
" Ponton wyposażony jest w tabliczkę znamionową na które zawarte są wszystkie parametry stanowiące o bezpieczeństwie jego użytkowania oraz posiadane certyfikaty.
Certyfikat klasy morskiej - określa przy jakim falowaniu można bezpiecznie nasz sprzęt użytkować. Większość dobrych pontonów o długości większej niż 300 cm posiada klasę morską C. Zgodnie z obowiązującym prawem klasa ta pozwala na użytkowanie pontonu na morzu: "...gdzie prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali równej 2,5 m jest mniejsze niż 10 %, odległość od miejsca schronienia nie przekracza 15 mil morskich, odległość od linii brzegu morskiego nie przekracza 5 mil morskich, a rejon objęty jest działaniem służby poszukiwawczo-ratowniczej".
W praktyce przyjmuje się, że pontonem posiadającym klasę morską C można bezpiecznie pływać na wodach śródlądowych oraz na morzu, przy fali nie większej niż 2,0 m. Jeśli zakładamy, że będziemy używać silnika spalinowego i pływać na dużych zbiornikach wodnych lub rzekach, ponton powinien posiadać klasę morską C
Pontony o długości poniżej 300 cm przeznaczone są na wody śródlądowe i pozwalają na bezpieczne przemieszczanie się przy fali nie przekraczającej wys. 30 cm. Taki ponton dobrze spisuje się przy zastosowaniu silnika elektrycznego lub wioseł, na małych, bezpiecznych zbiornikach. "
Napisano 16 wrzesień 2016 - 07:49
Napisano 16 wrzesień 2016 - 08:25
Dziękuję.
A może coś wiesz na temat pontonu - kajaka Bark Elling Kardinal 430 airdeck? Oczywiście nie chodzi mi o informacje zawarte w reklamie. Te zawsze są oki.
Napisano 16 wrzesień 2016 - 08:30
Napisano 19 luty 2017 - 08:51
Ostrzegam koledzy przed firmą BARK. Sprzęt niby z 3-letnią gwarancją, ale zapomnijcie o jakimkolwiek serwisie gwarancyjnym i prawdopodobnie, pogwarancyjnym. Dla firmy credo to sprzedać i zapomnieć o kliencie. Mnie po pół roku użytkowania przydarzyła się niewielka usterka w postaci pęknięcia dziobowego uchwytu holowniczego. Zgłosiłem ja do sprzedawcy - BROOK sp. z o.o. w Krakowie i zostałem totalnie zlekceważony. W korespondencji uznano, że usterka nie podlega gwarancji (sic!), co więcej, pomimo wielu próśb nikt nie chciał się pod tym podpisać z imienia i nazwiska. Cała korespondencja prowadzona była przez sprzedawcę w aroganckim i nieprzyjemnym języku. Zwróciłem się z tym problemem bezpośrednio do producenta na Ukrainie, ale stamtąd nie przyszła nawet najkrótsza odpowiedź. Odradzam zakupu pontonów BARK.
Napisano 19 luty 2017 - 10:39
UOKiK / rzecznik praw konsumenta - do nich się zgłoś.
Napisano 19 luty 2017 - 17:19
Wyślij na prv. zdjęcie jaki uchwyt, jak mam taki, wyślę Ci w ramach w ramach współpracy polsko-ukraińskiej
Napisano 19 luty 2017 - 20:28
Miałem przez pewien okres ochotę na Barka. Zadałem im kilka razy (3-4) pytania dotyczące jakiś tam spraw związanych oczywiście z ichnim pontonem. Otrzymałem odpowiedzi-słownie zero.
No to dałem sobie spokój.
Napisano 23 luty 2017 - 10:28
Z Barkiem dałem spokój serwis tragedia. Znajomi też mieli problemy. Wyleczyłem się na jakiś czas z pontonów i zakupiłem łódź.
Użytkownik szczupak1 edytował ten post 23 luty 2017 - 10:28
Napisano 24 luty 2017 - 11:44
Dobrze że wyleczyłeś się tylko na jakiś czas, jak masz jakiś problem lub twoi znajomi walcie śmiało. Zawsze coś zaradzimy
Napisano 24 luty 2017 - 11:52
Rysiu, a powiedz mi czy nie stracę gwarancji na ponton w takiej sytuacji:
W instrukcji obsługi spalinki wyczytałem, że trzeba dodatkowo przewiercić pawęż. Chodzi o dodatkowe mocowanie silnika śrubami "na wylot". Przez pawęż.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 24 luty 2017 - 11:54
Napisano 24 luty 2017 - 12:38
Ja mam BARK BT-330, na minus może tylko takie upierdliwości ale jednak: tylne uchwyty do przenoszenia nie w nielogicznym miejscu oraz rufa w szpic- trudniej zamocować w tym układzie jakieś mocowanie (kotwicy przykładowo).
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych