Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Śruba od Tohatsu 30hp


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 24 czerwiec 2019 - 16:57

Witajcie Koledzy :)

 

Mam Toskę na wtrysku z 2017 roku - standardowa śruba 9.9x13. Wszytsko zawieszone na Riverfoxie 420. Latałem nią pod prąd prędkościami 42-44km/h. Obecnie 36-38km/h. Silnik oczywiście serwisowany na bierząco - łodka nie jest zarośnięta glonami

 

Założyłem miernik obrotów silnika i pokazuje maksymalnie 5600 obrotów przy tej wyslizganej śrubie - wiadomo jak na wisełce piasek czasami gdzieś dotnie się kamieni..

 

 

Czy moja śruba jest już zuzyta?

 

Czy kupić i zaożyć srubę 9.9x12.  czy 9.9x14? Producent podaje zakres maksymalany obrotów 5,250 - 6,250

 

Zależy mi aby szybko się przemieszczać.

 

Załączam zdjęcia śruby

Załączony plik  IMG_20190623_204123.jpg   44,02 KB   17 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20190623_204205.jpg   38,99 KB   17 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20190623_204207.jpg   35,66 KB   17 Ilość pobrań


Użytkownik nodan edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 17:00


#2 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 24 czerwiec 2019 - 17:14

Według mnie łódka trochę ,,przytyła", wystarczy parę litrów wody między płaszczami, torba , kilka przynęt więcej . Łódż nie musi być zarośnięta, wystarczy, że jest zmatowiona, szorstka od piachu i to wystarczy....To nie jest duży spadek osiągów, ale śrubę możesz kupić i porównaći mieć dwie, bo widzę , że masz dużą szansę na jej zniszczenie :)



#3 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 24 czerwiec 2019 - 17:22

No właśnie tu nie ma wody między płaszczami. Wypełnione jest wszystko pianką PUR, Ilość rzeczy mam cały czas taką samą na łodzi , minimalizuję ciężar.


Użytkownik nodan edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 17:38


#4 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 24 czerwiec 2019 - 18:41

Piana PUR też trochę chłonie .

 

Na początku było optimum, sucha , gładka , śliska łódka. Teraz jest nieco gorzej , ale to normalne. Uważam , że śrubę masz właściwą w rozmiarze i nowa nic nie poprawi. Trochę tych łódek miałem (od nowości) i zawsze było tak jak u Ciebie....



#5 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2195 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 24 czerwiec 2019 - 19:34

Śruba jest w porządku, nie przestawiłeś przypadkowo trymu? Różnica jest duża, taka jakbyś miał dodatkową osobę na pokładzie.

#6 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 24 czerwiec 2019 - 21:36

Chcesz latac szybciej czyli wrocic do predkosci poczstkowej.?
Śrub jest definitywnie zurzyta .Napisz ile chcesz latac a powiem ci co masz kupic

#7 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 24 czerwiec 2019 - 21:59

Tu jest pare opcji.
Ja osobiscie zmniejszyl bym pitch czyli zalorzyl aluminiowa 12 wtedy wzrosns obroty do mniejwiecej 5750 czyli polowa zakresu ale spadnie predkosc zwiekszy torque
Jezeli chcesz latac szybciej i z podniesionymi obrotami do 5750 kup srube z nierdzewnej stali tez 12 ma mniejszy flex dlatego mimo mniejszej wartosci jak nominalnie na orginalnej srubie predkosc i obroty wzrosna nast plus as propeller to mniejsze zurzycie paliwa jest tez tego minus jezeli w cos uderzysz masz duze szanse ze shaft do wymiany .
Ja osobiscie zalorzyl bym 4 lopatkowa 12 a aluminum obroty i moment obrotowy wzrosnie i sterownosc predkosc spadnie moze do 40km na stainless steel 4 blade 12 obroty wzrosna z momentem obrotowym zwiekszy sie sterownosc i nie spadnie predkosc maksymalna jaka miales na poczatku

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 22:00


#8 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2195 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 25 czerwiec 2019 - 10:16

Jakbyś za sprawą kolegi wymieniał śrubę na 4 łopatkową :D  do silniczka 30hp a chętnie przyjmę tą którą masz, poza tym że unoszące się iły w rzece wycierają farbę jak papier ścierny co jest naturalne to śrubę masz jak nowa.


Użytkownik Sławek.Sobolewski edytował ten post 25 czerwiec 2019 - 10:22


#9 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 25 czerwiec 2019 - 13:34

A czemu nie 4 lopatkowa do silnika 30 hp do 15 kicker mercury montuje fabrycznie. To ze jest wytarta to jedno ,jezel waga lodzi nie wzrosla ! a spadla predkosc to oznacza ze lopadki zmienily geometrie czyli pitch zwykle zmeczenie materialu normalka.
Nie twierdze ze ta sruba nie mozna plywac lub ze nadaje sie na smietnik poprostu ja bym ja zmienil
Sruby z stainless steel sie naprawia aluminiowe poprostu zostawia sie tak jak jest albo zmienia ich cena nie powala z nog mowa tu o malych silnikach typu 2-3" gearboxes czyli do 40hp nie wiem ile ona kosztuje w polsce ale w stanach to wydatek 70-80$ jak poszukasz a tyle najgorzej oplacany pracownik zarobi do poludnia

#10 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 08 lipiec 2019 - 12:31

No i stało się gdzieś przyhaczyłem o konar i jedną łapkę mi wygieło :( Drgania są - musze ywmienić i starą podprostować jako zapas na łodiz. Pływam cały czas na odblokowanym silniku. Zależy mi na szybszym przemieszczaniu się. Co do spalania mam też wrażenie , że więcje mi pali niż wcześniej..



#11 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 08 lipiec 2019 - 16:19

Jezeli chcesz plywac szybciej i nie udusic silnika stainless steel 14 (obroty beda okolo 5400-5450) lub aluminiowa 15 osiogniesz podobna predkosc ale obroty spadna do okolo 5300-5200 wiec do minimum w przypadku aluminiowej sruby predkosc w obu przypadkach powinla podniesc sie o okolo 5-7 km

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 08 lipiec 2019 - 16:21


#12 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 3705 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 lipiec 2019 - 23:47

Jeżeli masz 5600 na 13" i to jest samemu, to bym szedł w 12". Prędkości tak naprawdę wychodzą podobnie, ale komfort pływania jest całkiem inny, łódka dużo lepiej startuje i jest bardziej czuła na gaz. Samemu będziesz w okolicach 5900-6000, z pasażerem na 5600-5700. Przy doborze śruby celuję, żeby obroty były w okolicy górnego zakresu. Może stracisz z 2 km/h pływając samemu, ale będzie to działać w dwie a nawet trzy osoby lub z dużą ilością gratów w sposób zadowalający. A jak przesadzisz ze skokiem, to siądzie jedna osoba i będzie wielka kupa i pchanie wody.  Oczywiście zrobisz jak uważasz, ale takie mam doświadczenia z dotychczasowej eksploatacji. Nie warto walczyć o każdy kilometr v-max, bo tracisz sporo z elastyczności, a i tak na przelotach pływasz pewnie między 30 a 40.

 

P.S.

Stal przy tak małym silniku uzyski są żadne, koszty spore. I trzeba zrzucić od razu 2 cale skoku. Ja bym odpuścił.



#13 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 09 lipiec 2019 - 03:53

I tu kolega psulek podpowiedzial ci najlepiej jak mozna ,ja zrobil bym dokladnie tak samo jak ci radzi ale ty zrobisz jak zechcesz speed to nie wszystko ja bym jeszcze wlozyl 12 lub 11 jezeli masz duzo gratow 4 platowa srube oczywiscie tez aluminiowo

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 09 lipiec 2019 - 04:06


#14 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 09 lipiec 2019 - 22:06

Dzięki koledzy. Jest co myśleć :)



#15 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 10 lipiec 2019 - 02:32

Jestem motorowodniakiem od niedawna (rok temu powiesiłem pierwszą spaline na paweży) - moje doświadczenia na Suzuki 20KM (zmieniłem trzy śruby) i Mercurym 30KM (zmienilem śrubę po 3 dniach pływania po zakupie)- wyglądaja tak:- zmiana skoku śruby w doł o 1" poowduje wzrost prędkości obrotowej silnika o 250-300RPM, niewielką stratę prędkośći (tak jak koledzy piszą 1-2kmph), ale zdecydowany przyrost momentu co przeklada się na szybkość osiagania prędkośći max.

Przykładowo w obecnym Mercurym - po zakupie była śruba 9/5 x 12,5 - prędkość obrotowa 5300RPM i 200m do wejścia w ślizg, Vmax 46,7kmph, zmieniłem śrubę o dwa cale w dół (9,75 x 10) - po zmianie max RPM 6100, wejście w ślizg błyskawicznie - 3sekundy - może 50-60m i Vmax 45kmph. Dosiadka pasażera (fotel na przodzie łodzi) powoduje spadek Vmax do 43kmph.

W Twoim przypadku kupilbym śrubę ze skokiem 11" - 'odjejście' będzie błyskawiczne i silnik spokojnie wkreci się na obroty max (lub nawet ciut wyżej, ale dzieki temu po zabraniu kogoś na pokład nadal będzie wkręcał się prawie na max).

Śruby kupowalem od (https://allegro.pl/u...bp-spo-1-1-0619) badzo kompetentna osoba.a ceny 50% oryginału..

 

Powodzenia,

Mariusz



#16 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 10 lipiec 2019 - 06:51

A jak ma się koledzy do spalania- wielkość śruby oraz do prędkości w trolingu na przykład?



#17 OFFLINE   nodan

nodan

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaWIsła-Grudziądz
  • Imię:Daniel

Napisano 10 lipiec 2019 - 08:20

I czy nie jest tak , że na tej najszybszej śrubie jak wejdę w ślizg to mogę przy 3/4 obrotów na manetce mieć mieć najbardziej optymalną prędkość przy niższych zużyciu paliwa? 



#18 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 899 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 10 lipiec 2019 - 08:32

Tego ci nie powiem zurzycie paliwa nigdy mnie nie obchodzilo powiem szczeze nigdy sie nie zastanawialem ile to pali do czasu kiedy zapytales sie o zurzycie paliwa az sprawdzilem na stronie mercury ile to pali

#19 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 10 lipiec 2019 - 11:05

I czy nie jest tak , że na tej najszybszej śrubie jak wejdę w ślizg to mogę przy 3/4 obrotów na manetce mieć mieć najbardziej optymalną prędkość przy niższych zużyciu paliwa? 

U mnie zarówno w samochodach jak i łódce silniki wypalaja wszystkie paliwo jakie im wleję - nie mam rafinerii ani stacji paliw, ale kupując spalinę liczyłem się, że to nie perpetum mobile. Tankuje pod korek i pływam a jak dobije do końca dolewam z kanistra żeby wrócić na brzego i znowu tank-station :). Wiadomo przecież, że silnik spali mniej jeśli będziesz go trzymał na 3500RPM (u mnie jest jeszcze w ślizgu, ale prędkość spada poniżej 30ki) niż jak kręci się non-stop na 6000RPM. Ale tylko przy 6k jest zabawa więc tak pływam :)


  • Paweł J lubi to

#20 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 10 lipiec 2019 - 17:25

I czy nie jest tak , że na tej najszybszej śrubie jak wejdę w ślizg to mogę przy 3/4 obrotów na manetce mieć mieć najbardziej optymalną prędkość przy niższych zużyciu paliwa? 

To tak nie działa, bo żeby na szybkiej śrubie uzyskać 3/4 obrotów , musisz dać manetkę na max i wchodzenie w ślizg trwa wtedy dłuuuuuugoooo...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych