Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Podział, opis akcji wędek??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Rivera

Rivera

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 151 postów
  • LokalizacjaTrepcza/Sanok - podkarpacie

Napisano 07 styczeń 2007 - 11:10

Witam.
Jestem zielony w temacie akcji wędek :wacko:
Czy mógłby mi ktoś opisać jak dzielą się te akcje (wiem tylko że jest jakaś akcja szybka, albo akcja szczytowa) i czym one się charakteryzują oraz po czym rozpoznać akcję wędki??
Proszę o wyrozumiałość :D

#2 OFFLINE   joker

joker

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5133 postów
  • LokalizacjaWzgórze Tumskie nad Wisłą
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Ciarka

Napisano 07 styczeń 2007 - 12:14

Pod pojęciem „akcja wędziska” rozumiem, sposób w jaki wędka pracuje pod przynętą, czyli w trakcie jej wyrzutu i prowadzenia.
25 lat temu podział był bardzo prosty. Akcję wędzisk dzielono na: wolną, średnią i szybką. ( slow, medium i Fast ) Do dnia dzisiejszego dorobiliśmy się akcji parabolicznej i szczytowej. Do tego pojawiły się akcje pośrednie, określane przez dodanie słowa semi. Samą szczytową akcję zaczęto dzielić na szybką ( Fast ), bardzo szybką (extra Fast ) i bóg wie jak szybką ( super extra Fast ). :lol:
Rozwój specjalistycznego wędkarstwa na pewno ma największy na to wpływ. Wszystko to sprawia, że współczesne wędziska są trudnymi do zdefiniowania przedmiotami.
Nie podejmę się wyjaśnienia czym różni się akcja szybka, od bardzo szybkiej ponieważ, każdy wędkarz będzie definiował to inaczej.
Jestem bardzo ciekaw udzielanych odpowiedzi na to, wydawałoby się proste pytanie.


#3 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9471 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 07 styczeń 2007 - 12:46

Ja mam na własny użytek taką definicję.
W uproszczeniu: