Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wymiana oleju w silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 12 wrzesień 2014 - 21:38

@psulek

wielkie dzięki, o to mi chodziło



#22 OFFLINE   giepol

giepol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • Lokalizacjaleśniczówka/Radawnicy

Napisano 12 wrzesień 2014 - 21:53

Witam, normalnie każdy silnik ma korek spustowy w jak najniższym miejscu. A korek wlewu oleju jest z reguły w najwyższym miejscu.

 

Nie wiem jaki rocznik, ale twój silnik powinien mieć korek, tak jak większość silników spalinowych. Nawet w mojej kosiarce jest, chociaż olej producent zaleca wylewać górą. Tu masz instrukcję dla nowszego modelu, podejrzewam że blok się nie zmienił, więc strona 29 - masz prościej, nie musisz gibać.

 

http://tomi.itp.net..../io_df4_5_6.pdf

To co napisał psulek odnośnie Używania kosiarki , to potraktowałbym z przymrużeniem oka. Nigdy i Nigdzie nie spotkałem się z wymianą oleju poprzez wylewanie przez górny otwór wlewowy.I chyba żaden producent kosiarek ( nie zaleca ) i nie proponuje  wylewania oleju przez  górny korek.Tak na chłopski rozum : konia z rzędem temu kto potrafi zrobić taką ekwilibrystykę jak powiedział "psulek". Czyli wlać olej świeży od góry i WYLAĆ STARY OLEJ GÓRĄ - czyli przez korek wlewu .Kolejność  pozostawiam dowolną.


Użytkownik giepol edytował ten post 12 wrzesień 2014 - 21:55


#23 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 13 wrzesień 2014 - 07:17

Jaki ten koń i jaki rząd? Bo wypompowanie oleju korkiem wlewu jest zwykłą procedurą,a odpowiednie pompki są na standardowym wyposażeniu warsztatów.

#24 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 13 wrzesień 2014 - 11:22

Widzę, że coś w temacie mojej działalności. 

 

http://www.briggsand...atton,42,pl.htm

W nowych silnikach Briggs, które sprzedaje to często jedyna opcja(przez górę).

 

Tak odnośnie kosiarek i nowych silników, które montowane są w kosiarkach :)


Użytkownik puszek7 edytował ten post 13 wrzesień 2014 - 11:39


#25 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4791 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 13 wrzesień 2014 - 20:22

Dokładnie chodziło mi o Briggsa. Dobranie się do korka oleju to jest dopiero ekwilibrystyka. A tak na bok i po chwili nowy. Żadna filozofia. Jak widać są rzeczy na tym świecie o których nie śniło się fizjologom :) .

Konia i rząd może odkupisz na stajni po sąsiedzku :). Zapraszam za miesiąc jak będę zmieniał olej w kosiarce po sezonie. ;)

Użytkownik psulek edytował ten post 13 wrzesień 2014 - 20:26


#26 OFFLINE   giepol

giepol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • Lokalizacjaleśniczówka/Radawnicy

Napisano 14 wrzesień 2014 - 17:42

Cóż sorry :( , starej daty widocznie kosiarki miałem - 2x Brigss + obecnie NAC - i wszędzie spust był na dole bloku silnika pod nożem. Film kolegi puszek7 bardzo rozjaśnił mi horyzonty co do nowych kosiarek :) . Pozdrawiam Grzegorz



#27 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 14 wrzesień 2014 - 19:25

Do usług :)


  • @Wojti lubi to

#28 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 14 wrzesień 2014 - 21:47

(...) Zakup oleju - może to być olej do motocykli odpowiedniej klasy zalecanej w instrukcj, ale najlepiej byłoby kupic olej do silników zaburtowych dodatkowo wzbogacony inchibitorami wilgoci zapobiega to mieszaniu sie wody z olejem(woda w silniku powstaje ze skraplania się wilgoci na wskutek róznicy temperatur) to tak po krótce (...)

Nie wyobrażałem sobie, że taka prosta czynność jak wymiana oleju może przysporzyć tyle kłopotu...
@Mirmar69: Czy masz jakąs głębszą wiedzę na ten temat i możesz to rozwinąć, czy tylko kolportujesz treści z reklamy? Skąd ta wilgoć, skąd te różnice temperatury? Wyobrazam sobie, ze silnik samochodowy pracuje w znacznie cięższych warunkach (jazda podczas deszczu, w zimie), mimo to wystarcza "zwykły" olej samochodowy...
Ja od lat leje w moje silniki (Toha 5 i 30KM, Honda 15) odobre oleje samochodowe, bez najmniejszych problemów.
Jak zerkniesz w instrukcje, zdziwisz się sam, jak skromne są wymagania producentów silników pozaburtowych, przynajmniej w tej klasie silników o których tu mowa...

#29 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4960 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 15 wrzesień 2014 - 10:18

Gdybyś poczytał wszystkie moje posty to zauważył byś że Ja osobiście też śmigam na olejach dedykowanym motocyklom a nie silnikom zaburtowym. Nie wierzę w te reklamowe materiały , a że olej wymieniam co sezon to jest OK.

Nie używam  jak to napisałeś " kolportując reklamę olei z inhibitorami wilgoci" , tylko leje od kilku lat olej CASTROL ful syntetyk  o klasie lepkości zgodnie z instrukcją silnika SUZUKI DF dedykowany silnikom motocyklowym. ;)

Jestem zadowolony i mój silnik również. :P i całą resztę obsługiwani na silniku też już robię sam.


Użytkownik miramar69 edytował ten post 15 wrzesień 2014 - 10:19


#30 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4791 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 wrzesień 2014 - 12:00

Ja też leję olej silnikowy. Trzeba brać po prostu w dobrej klasie jakościowej. Co do dodtaków na wilgoć - tak jak napisał yacare - samochód ma wbrew pozorom gorzej. A woda w silniku to przede wszystkim produkt spalania paliwa :)



#31 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 15 wrzesień 2014 - 16:14

@miramar69: Nie mialem najmniejszej intencji Ciebie urazic, jesli tak odebrales, przepraszam... Podchwycilem tylko ta wypowiedz (ktora w +/- tej formie spotyka sie dosc czesto w necie) bo chetnie rozszezam moje ograniczone horyzonty i wydaje mi sie, ze jestem podatny na argumenty... Co do oleji motocyklowych: Sa modele motocykli z tzw. "mokrym sprzeglem", gdzie widocznie sprzeglo jest oplukiwane olejem silnikowym i na to biora oleje dedykowane dla motocykli poprawke, przynajmniej spotkalem sie ze wzmianka na pojemnikach z olejem, jak kiedys jeszcze jezdzilem na dwuch kolkach... Pewnie nie ma to zadnego negatywnego wplywu na pozostale wlasciwosci, ale biore po prostu ze wzgledu na wiekszy wybor oleje silnikowe do aut. Jak wiadomo, wszystko "specjalne" ma swoja "specjalna" cene, i dopuki nikt mnie nie oswieci sensownymi argumentami co do potrzeby uzywania "specjalnych", pozostane przy "standardowych" wysokiej klasy (API / ACEA) i renomowanych producentow...

@psulek: Tak, ta woda ze spalania paliwa skrapla sie, szczegolnie widocznie na chlodniejszych czesciach jak np. rura wydechowa, ale pewnie tez w zimnym silniku wewnatrz cylindrow, a mimo kilkuset / kilkutysiecy startow "na zimno" miedzy wymianami "niemarynizowany" olej samochodowy sobie z tym radzi bez problemow... Nic, tylko cieszyc sie, ze zawsze mamy gdzie ulokowac nasze zbedne $$$... ;)



#32 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4960 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 15 wrzesień 2014 - 17:13

Nie obraziłem się ,ani nie mam do Ciebie żalu, biorę to na spoko. Po to ktoś założył ten temat ,aby w nim opisać swoje spostrzeżenia i uwagi oraz wymienić doświadczenia. :)  ;)  i to właśnie robimy  :D


Użytkownik miramar69 edytował ten post 15 wrzesień 2014 - 17:36


#33 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4791 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 16 wrzesień 2014 - 21:32

 

@psulek: Tak, ta woda ze spalania paliwa skrapla sie, szczegolnie widocznie na chlodniejszych czesciach jak np. rura wydechowa, ale pewnie tez w zimnym silniku wewnatrz cylindrow, a mimo kilkuset / kilkutysiecy startow "na zimno" miedzy wymianami "niemarynizowany" olej samochodowy sobie z tym radzi bez problemow... Nic, tylko cieszyc sie, ze zawsze mamy gdzie ulokowac nasze zbedne $$$... ;)

Zgadza się, poza tym, że spaliny są i w komorze korbowo tłokowej i pod pokrywą zaworów - właściwie wszędzie poza dolotem. Każdy silnik spalinowy ma przedmuchy - czy nowy czy stary i nie ma na to rady. Więc gadanie o specjalnej odporności olei "marynizowanych" na wodę to IMHO czysty marketing. Bo woda jest w spalinach, a one prawie wszędzie tam gdzie olej w silniku.


Użytkownik psulek edytował ten post 16 wrzesień 2014 - 21:34


#34 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 17 wrzesień 2014 - 08:49

Olej ma być świeży i ma być. Kropka. Warto od czasu do czasu odkręcić korek i zobaczyć czy na korku nie zbiera się majonez. Jak się zbiera to wymiana oleju.

#35 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 10 sierpień 2017 - 11:19

Pytanie z cyklu "laik pyta".
Gdzie w silniku Parsun 15km jest spust oleju ( nie chodzi o spodzinę )
Załączony plik  15hp_gas.jpg   27,92 KB   14 Ilość pobrań

#36 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:59

Generalnie we wszystkich silnikach w podobnych miejscach, albo pod spodem silnika - jedna sruba jest inna, z boku silnika lub pod guma od wylotu wody czy spalin. Trzeba zdjąć plastiki, gumę a pod guma jest śruba.



A masz foto. W Google wpisz persun 15 instrukcja też znajdziesz

Załączone pliki


Użytkownik womaly23 edytował ten post 10 sierpień 2017 - 21:09

  • Piotrek Milupa lubi to

#37 OFFLINE   Tomek Scyzor

Tomek Scyzor

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaWisła gdzieś pomiędzy Sandomierzem a Puławami
  • Imię:Tomek

Napisano 20 grudzień 2019 - 17:21

Panowie pytanie
Ile wejdzie oleju do Tohatsu 5 km i jaka ilość do stopy tegoż silnika

#38 ONLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 229 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 20 grudzień 2019 - 17:36

Masz pewnie naklejke pod czapą silnika z ilością oleju. Ja mam 4 km mercurego a pewnie jest to ten sam blok i wchodzi 450 ml. Co do spodziny nie pomogę bo mój jest to Sail power i nie wiem czy jest to taka sama spodzina. Z tym że tutaj napełniasz olej aż się przeleje. Im mniej tym gorzej.

#39 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 20 grudzień 2019 - 17:38

Mnie do suzuki wchodziło 0,6l silnikowego i koło 300-400 ml do spodziny. Tutaj powinno być podobnie, najlepiej kupić ciut więcej. i dolewać aż będzie maximum...



#40 OFFLINE   Tomek Scyzor

Tomek Scyzor

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaWisła gdzieś pomiędzy Sandomierzem a Puławami
  • Imię:Tomek

Napisano 20 grudzień 2019 - 18:24

Podziękował panowie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych