Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Smarowanie nowych kołowrotków


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1 ONLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4798 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 22 maj 2020 - 18:41

Napisze,- po to jest forum, zeby sie dzielic wrazeniami z lowienia  ;) A poniewaz przez nastepne trzy tygonie mam urlop po coronowym zapierdzielu to poznamy sie z TP na pewno dobrze  ;)



#2 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9318 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 22 maj 2020 - 18:42

Napisze,- po to jest forum, zeby sie dzielic wrazeniami z lowienia  ;) A poniewaz przez nastepne trzy tygonie mam urlop po coronowym zapierdzielu to poznamy sie z TP na pewno dobrze  ;)

Będzie biedny, jak zacznie popiskiwać z suchości to go nie katuj :lol:  :lol:  :lol: .


  • Rheinangler lubi to

#3 ONLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4798 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 22 maj 2020 - 19:36

Będzie biedny, jak zacznie popiskiwać z suchości to go nie katuj :lol:  :lol:  :lol: .

jak sie od uzytkowania smarowidlo nie rozprowadzi to ..... ;) ..... trzeba bedzie gdzies podeslac na smarowanko bo ja to jakos nigdy nie lubialem na sucho  :lol:


  • Jozi lubi to

#4 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9318 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 22 maj 2020 - 19:38

jak sie od uzytkowania smarowidlo nie rozprowadzi to ..... ;) ..... trzeba bedzie gdzies podeslac na smarowanko bo ja to jakos nigdy nie lubialem na sucho  :lol:

Nie wiem ile jest tego smarowidła w tym nowym, ale w tych starych to szału nie było.


  • MARIUSZ 69 lubi to

#5 ONLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4798 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 22 maj 2020 - 20:06

Nie wiem ile jest tego smarowidła w tym nowym, ale w tych starych to szału nie było.

No to zgodnie z postepem teraz jest jeszcze mniej Jozek  :lol:



#6 ONLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4798 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 23 maj 2020 - 06:43

Masakra na całego.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Rozumiem albo moze lepiej powiedziec staram sie rozumiec automatyzacje-optymalizacjie itd.... Ale jak porownam ten sam mlynek prosto ze sklepu i po przesmarowaniu, to jakos latwiej mi zrozumiec tych ktorzy nie maja w do...pie gwarancji i jednak nie kupuja bo slychac ten metaliczny dzwiek, albo jakies chrobotanie.... Moze jest i tak, ze odsetek osob bioracych te "wrazenia akustyczne" pod uwage, jest tak maly ze firma Shimano nie bierze tego w ogole pod uwage,- kto wie co za tym stoi ?

Dla mnie to drobiazg, bo olewam gwarancje na kozysc poprawnego dzialaia. Ale ta moja nonszalacja, jest ona moim zdaniem co najmniej rowna nonszalancji Shimano w smarowaniu mlynkow... Nie wiem co lepsze... Pewnie ci w Shimano wiedza....

Mysle/podejrzewam jednak, ze jedna miska ryzu wiecej za "dobre" smarwanie nie zachwiala by pozycji rynkowej produktu jakim jest TP a oszczedzila by irytacji i miejsca w sieci kupujacym go...


Użytkownik Rheinangler edytował ten post 23 maj 2020 - 07:17


#7 ONLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 310 postów

Napisano 27 maj 2020 - 10:41

Tunców, GT'shek, Barrakud, a smarskoja niet :lol: 

 

Niezły młynek :)



#8 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1730 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 27 maj 2020 - 12:42

Podobno Shimano zwraca kasę za smar i koszt usługi smarowania.
  • Sławek77 i phelela lubią to

#9 ONLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 310 postów

Napisano 27 maj 2020 - 13:03

 Faktycznie te nowe TP takie suche w środku?

Nie, choc oglądając ruskie filmiki można do takich wniosków dochodzić ;)

 

To oczywiście mit, który nie ma żadnego uzasadnienia. Niestety często powielany.

 

Żaden nowy kołowrotek nie wymaga smarowania i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej.


  • bogdan333 i woblery L.E. lubią to

#10 OFFLINE   woblery L.E.

woblery L.E.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 937 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Radek

Napisano 27 maj 2020 - 13:19

Posmarujesz i tak smar wypłynie na boki części. Po roku najlepiej pierwszy serwis zrobić a później najlepiej co 2 lata w zależności od częstotliwości użytkowania.



#11 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9318 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 maj 2020 - 13:50

No to podziwiajcie, TP z 2015 roku, hybryda.Nieużywana bo mam bezgraniczne zaufanie do sprzedającego.Tak wygląda posmarowane koło napędowe, praktycznie w 2 punktach klapnięte smaru, generalnie susza na całego.46e22291ffbcfacda900c1d4a0335697.jpg

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
  • MARIUSZ 69 i Sławek Nikt lubią to

#12 ONLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPipPip
  • 14235 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Daniel

Napisano 27 maj 2020 - 14:07

Bezgraniczne zaufanie w dzisiejszych czasach to istny skarb.
Zdecydowanie większy niż jakikolwiek tp
  • minnow lubi to

#13 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 27 maj 2020 - 14:12

Zaufanie wszystkim należne, lecz każdemu inne....
  • Jozi lubi to

#14 ONLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 310 postów

Napisano 27 maj 2020 - 14:36

Tak wygląda posmarowane koło napędowe, praktycznie w 2 punktach

No tak.

Kołowrotki Shimano są w ten sposób smarowane od lat i z reguły pracują niezawodnie bez jakiegokolwiek serwisu, nawet przez kilka sezonów.

 

klapnięte smaru, generalnie susza na całego

Bzdury.

Dokładnie o tym pisałem - ludzie otwierają kołowrotki i jeśli nie widzą kupy smaru to wydaje im się, że przekładnia jest sucha.

Większość osób nie posiada wiedzy potrzebnej do zdiagnozowania problemu, a co dopiero stwierdzenia czy w ogóle mamy do czynienia z jakimkolwiek problemem.

 

W rzeczywistości liczy się jedynie bardzo cienka warstwa smaru, ledwo widoczna gołym okiem na powierzchni metalu.

Wszelkie kapki smaru wyciśnięte przez przekładnię nie spełniają już żadnej roli.

 

Oszczędzanie na smarowaniu nie miałoby żadnego ekonomicznego uzasadnienia i sprawiłoby, że kołowrotki pracowałyby nieprawidłowo już na półce sklepowej i nikt nie chciałby ich kupić.

 

Usilne twierdzenie, pomimo braku dowodów, że firma, która wyprodukowała ten topowy kołowrotek nie potrafi poprawnie wykonać tak prostego kroku w procesie produkcji jak smarowanie jest absurdalnym brakiem szacunku dla inżynierów Shimano. Takie jest moje zdanie ;)


Użytkownik kineret edytował ten post 27 maj 2020 - 14:37


#15 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9318 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 maj 2020 - 18:02

No tak.

Kołowrotki Shimano są w ten sposób smarowane od lat i z reguły pracują niezawodnie bez jakiegokolwiek serwisu, nawet przez kilka sezonów.

 

Bzdury.

Dokładnie o tym pisałem - ludzie otwierają kołowrotki i jeśli nie widzą kupy smaru to wydaje im się, że przekładnia jest sucha.

Większość osób nie posiada wiedzy potrzebnej do zdiagnozowania problemu, a co dopiero stwierdzenia czy w ogóle mamy do czynienia z jakimkolwiek problemem.

 

W rzeczywistości liczy się jedynie bardzo cienka warstwa smaru, ledwo widoczna gołym okiem na powierzchni metalu.

Wszelkie kapki smaru wyciśnięte przez przekładnię nie spełniają już żadnej roli.

 

Oszczędzanie na smarowaniu nie miałoby żadnego ekonomicznego uzasadnienia i sprawiłoby, że kołowrotki pracowałyby nieprawidłowo już na półce sklepowej i nikt nie chciałby ich kupić.

 

Usilne twierdzenie, pomimo braku dowodów, że firma, która wyprodukowała ten topowy kołowrotek nie potrafi poprawnie wykonać tak prostego kroku w procesie produkcji jak smarowanie jest absurdalnym brakiem szacunku dla inżynierów Shimano. Takie jest moje zdanie ;)

O takich fachowców nam trzeba, którzy bezapelacyjnie stwierdzą, że inżynierowie shimano są najlepsi, wiedzą wszystko najlepiej, na smarowaniu zęby zjedli i nie ma bata by coś po nich poprawiać.

Otóż Kolego @Kineret nie uważam, że moim zadaniem jest przekonywanie Ciebie że ów kołowrotek został źle posmarowany.

Kolega kupił i stwierdził, że "słychać" przekładnię podczas kręcenia, więc poprosił mnie o przesmarowanie.

Zamieściłem fotkę jak wygląda koło napędowe z nieużywanego kołowrotka, jak widać smarowanie punktowe, czy doprowadziło do filmowego pokrycia zębów przekładni smarem, nie wiem.Czy to jest wystarczające dla pracy kołowrotka, no jakoś to mnie nie przekonuje, bo po moim przesmarowaniu kołowrotek kręci maślanie, przekładnia nie wydaje  żadnych metalicznych dźwięków, które sugerują brak środka smarnego.

Jak to z tym shimano jest, no choćby wpadki z łożyskami na podparciu piniona w TP 2017, też kolego @Kieret uważasz, że inżynierowie shimano wiedzą lepiej by dać dziadowskie łożysko?



#16 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 916 postów

Napisano 27 maj 2020 - 18:34

Mażnięte w dwóch miejscach, a co by ich kosztowało jakby posmarowali całe koło..?

Uważam że jest to tani sposób na skrócenie żywotności podzespołów.


  • Jozi i robert74 lubią to

#17 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9318 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 maj 2020 - 18:43

Mażnięte w dwóch miejscach, a co by ich kosztowało jakby posmarowali całe koło..?

Uważam że jest to tani sposób na skrócenie żywotności podzespołów.

Dokładnie.

Księgowi teraz w firmach rządzą, maszyna ma służyć do wypuszczenia nowego modelu a nie na 20 lat.

No cóż, każdy robi jak uważa, ja uważam że należy posmarować, nie wymagam by wszyscy byli tego samego zdania.

Nie lubię jak słychać przekładnię w kołowrotku a jestem przekonany że da się to wyeliminować przez odrobinę smaru.


  • MARIUSZ 69 lubi to

#18 ONLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 310 postów

Napisano 27 maj 2020 - 22:16

 O takich fachowców nam trzeba, którzy bezapelacyjnie stwierdzą, że inżynierowie shimano są najlepsi, wiedzą wszystko najlepiej, na smarowaniu zęby zjedli i nie ma bata by coś po nich poprawiać.

W tej kwestii dla mnie wystarczy to, że robią najlepsze kołowrotki. Od lat.

 

Generalnie, nie naprawia się czegoś co działa poprawnie, a szukanie masła w maśle itp. to domena innych wątków. pozdrawiam



#19 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 27 maj 2020 - 22:18

No tak.

Kołowrotki Shimano są w ten sposób smarowane od lat i z reguły pracują niezawodnie bez jakiegokolwiek serwisu, nawet przez kilka sezonów.

 

Bzdury.

Dokładnie o tym pisałem - ludzie otwierają kołowrotki i jeśli nie widzą kupy smaru to wydaje im się, że przekładnia jest sucha.

Większość osób nie posiada wiedzy potrzebnej do zdiagnozowania problemu, a co dopiero stwierdzenia czy w ogóle mamy do czynienia z jakimkolwiek problemem.

 

W rzeczywistości liczy się jedynie bardzo cienka warstwa smaru, ledwo widoczna gołym okiem na powierzchni metalu.

Wszelkie kapki smaru wyciśnięte przez przekładnię nie spełniają już żadnej roli.

 

Oszczędzanie na smarowaniu nie miałoby żadnego ekonomicznego uzasadnienia i sprawiłoby, że kołowrotki pracowałyby nieprawidłowo już na półce sklepowej i nikt nie chciałby ich kupić.

 

Usilne twierdzenie, pomimo braku dowodów, że firma, która wyprodukowała ten topowy kołowrotek nie potrafi poprawnie wykonać tak prostego kroku w procesie produkcji jak smarowanie jest absurdalnym brakiem szacunku dla inżynierów Shimano. Takie jest moje zdanie ;)

Nie znam Cię, a skoro wyrażasz bardzo stanowczą opinię, to spytam - możesz poprzeć swoje zdanie jakimiś ogólnie niekwestionowanymi argumentami? Np długą historią wielu kołowrotków, które sam serwisujesz i ich używasz? Albo podając liczbę kołowrotków, które serwisujesz? Albo może jesteś inżynierem specjalizującym się np w mechanice precyzyjnej i to uprawnia Cię do mówienia, że ktoś inny pisze o kołowrotkach "bzdury"?

 

Ja na kołowrotkach aż tak dobrze się nie znam i nie wiem, kto w tym sporze ma rację, bo z jednej strony szanuję inżynierów Shiemano, a z drugiej doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że światem rządzą finanse, a nie inżynieria - polecam poczytać np o "Centennial Light", czyli żarówce, którą wyprodukowano ~1890 roku i świeci do dzisiaj. O przykładach z branży samochodowej słyszał pewnie każdy. Paradoksalnie, jeśli chodzi o kołowrotki z najwyższej półki, wybór wielki nie jest :D Aaaa, wiem też jeszcze jedno - otóż każdy z moich kołowrotków, który wraca od Joziego, kręci tak, że morda mi się uśmiecha ;)
 


  • Jozi, Night_Walker i homax lubią to

#20 ONLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 310 postów

Napisano 27 maj 2020 - 23:46

Jasna sprawa, w końcu to forum internetowe, na którym różni ludzie prezentują różne opinie  :)

 

Niestety, nie posługuję się takim tytułem zawodowym, a samodzielnie serwisuję jedynie niewielką ilość kołowrotków. Szczerze mówiąc, to nie wiem nawet czy to o czym mówimy się pod to kwalifikuje. Mechanika precyzyjna to dla mnie bardziej automatyczny naciąg w zegarku czy wtryskiwacz common rail. A kołowrotek spinningowy? No nie wiem.

 

Co do młynków - tak, na tym etapie mam już własne doświadczenie. Znam kilka legitnych przykładów znajomych, którzy używają (różnych) kołowrotków Shimano bez jakiegokolwiek serwisu przez kilka lat eksploatacji w normalnych warunkach, ze słoną wodą włącznie. Wszystkie pracują gładko i bez zarzutu. Miałem też okazję podpytać przewodników i właścicieli baz wędkarskich (wypożyczają sprzęt) o ich zdanie na ten temat. Uwierz, że nikt tego sprzętu nie "serwisuje".

 

Dla mnie nie ma czegoś takiego jak "niekwestionowalne argumenty" (fakt, wychowałem się w innej kulturze) ale zwróć proszę uwagę, że jedyny argument, który podważam brzmi mniej więcej tak:

 

"Nowe kołowrotki Shimano (z wyższej półki cenowej) są niepoprawnie smarowane w fabryce i wymagają tzw. serwisu zerowego, ponieważ dwie kupki smaru widoczne na kole przekładni nie zapewniają poprawnego smarowania mechanizmu kołowrotka i jest on suchy"

 

Niestety, ten mit jest ciągle powielany, a nie trzeba być "techniczny" żeby zrozumieć, że to bzdury, więc staram się wyprowadzać z błędu (aż mi się to nie znudzi).

 

Dodam jeszcze, że nie mam nic przeciwko temu, że ktoś zajmuje sie serwisowaniem kołowrotków (nie jest to wcale takie trudne), ale powiem tylko, że dobrze jest uważać na zdanie sprzedawców w takich kwestiach, ponieważ mogą być doświadczeni, ale zwykle nieobiektywni.

P.S.

Żarówka ciekawa, ale chyba nie chciałbyś takiej w kuchni ;)


Użytkownik kineret edytował ten post 27 maj 2020 - 23:51





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych