Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Haibo M 150, test poboru prądu względem prędkości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   szczudlo

szczudlo

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • Lokalizacjaśląsk
  • Imię:Tom
  • Nazwisko:H.

Napisano 05 lipiec 2020 - 17:29

Cześć, zrobiłem dzisiaj szybki test silnika Haibo M150 na pontonie Kolibri KM-330, akumulator to Megalight power 115Ah. Według mnie silniczek bardzo oszczędny, mogę śmiało go polecić. Przepłynąłem 8km w czasie około 2h20min, starałem się płynąć z poborem prądu 10-15A sama końcówka pływania 22A. Pozdrawiam


  • Czechofil lubi to

#2 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 05 lipiec 2020 - 18:18

Nie ma czegoś takiego jak oszczedny silnik elektryczny, moc jest zawsze proporcjonalna do poboru podatku prądu , w tej samej technologii czy to silnik z PWM (maximizer) , czy bldc itd

Użytkownik crizz100 edytował ten post 05 lipiec 2020 - 18:19

  • LASOTA1974 lubi to

#3 OFFLINE   szczudlo

szczudlo

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • Lokalizacjaśląsk
  • Imię:Tom
  • Nazwisko:H.

Napisano 05 lipiec 2020 - 18:40

Nie ma czegoś takiego jak oszczedny silnik elektryczny, moc jest zawsze proporcjonalna do poboru podatku prądu , w tej samej technologii czy to silnik z PWM (maximizer) , czy bldc itd


Dla znawcy tematu może i tak jest jak mówisz, dla mnie osoby która pierwszy raz ma styczność z silnikiem, wydaje się on być oszczędny i tyle. Na youtube jest kilka filmików porównujące rózne silniki, jeden pobiera prądu więcej od drugiego przy tej samej prędkości. Kupując silnik nie wiedziałem czego się spodziewać, nigdzie nie znalazłem filmu o poborze prądu haibo m150. Dla mnie jest to zwykły test, nie trzeba zbytnio czepiać się opisu.
  • piotta25 lubi to

#4 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 06 lipiec 2020 - 17:41

Ja popłynąłem wczoraj na elektryku 36lbs a ponton 360 bez nadmuchanego kila, turystycznie jak zwykle. Fajne jest że elektryk jest akceptowany przez osoby atechniczne, tak więc może być wstępem do kierowania spalinowym. Prądu ani prędkości nie mierzyłem ale cały czas na max i raczej nie dałoby się inaczej pod wiatr. Na takie średnie jezioro (Dominikowskie) to najlepsza opcja, spalinowy za szybki.

A jak chcesz pływać oszczędnie to podłącz akumulator 6V i na najwyższy bieg, będzie jak na maksymizerze, powoli i bez strat na rezystorze.



#5 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 495 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 01 sierpień 2021 - 11:55

Co do silnika Haibo m150.
Wadą tego silnika jest to , że ma duży skok regulacji odchylenia kolumny od pawęży. Nacięcia w uchwycie są zbyt oddalone. W moim przypadku łódka ma taki kąt odchylenia pawęży, że nie da się prawidłowo ustawić kąta silnika. Albo jest za bardzo pod łódź albo za bardzo za.Chyba wytnę dodatkową szczelinę między pozycją 1 i 2. Przymierzałem jaxona 65lb od kumpla. Tam ząbki są drobniejsze i można ustawić dokładniej. No cóż pilnik pozostaje.

#6 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 02 sierpień 2021 - 11:10

@binio1111 A nie lepiej zmodyfikować kąt pod którym uchwyt przykręcany jest do lodki? U znajomego wystarczyło podłożyć deskę 2cm i na tyle zmieniło to kąt, ze nic nie trzeba było podcinać na ząbkach.



#7 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 04 sierpień 2021 - 12:47

Nie ma czegoś takiego jak oszczedny silnik elektryczny, moc jest zawsze proporcjonalna do poboru podatku prądu , w tej samej technologii czy to silnik z PWM (maximizer) , czy bldc itd

 

Tutaj kolego się z Tobą nie zgodzę.

W przypadku elektryka ogromnie ważna jest jego sprawność i odpowiedni dobór do konkretnej łódki.

 

Przykład:

Mój RiverFox 420 z MotorGuide 55lbs osiąga max 4,5-4,7km/h i pobiera 50A

Jak założyłem Haibo M250 to przy 5km/h miałem pobór 9A (tak wiem to 24V więc dla 12V byłoby 18A) a to dużo mniej niż zużywał MG przy tej samej prędkości.

Porównywalne zużycie prądu było w Haibo przy 7km/h 

 

Miałem już 4 elektryki i uważam, że lepiej jest dopłacić, kupić mocniejszy i sprawniejszy bo przy identycznej prędkości co słabszy pobór prądu będzie zdecydowanie mniejszy


  • SzymusS lubi to

#8 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 05 sierpień 2021 - 17:06

Tutaj kolego się z Tobą nie zgodzę.
W przypadku elektryka ogromnie ważna jest jego sprawność i odpowiedni dobór do konkretnej łódki.

Przykład:
Mój RiverFox 420 z MotorGuide 55lbs osiąga max 4,5-4,7km/h i pobiera 50A
Jak założyłem Haibo M250 to przy 5km/h miałem pobór 9A (tak wiem to 24V więc dla 12V byłoby 18A) a to dużo mniej niż zużywał MG przy tej samej prędkości.
Porównywalne zużycie prądu było w Haibo przy 7km/h

Miałem już 4 elektryki i uważam, że lepiej jest dopłacić, kupić mocniejszy i sprawniejszy bo przy identycznej prędkości co słabszy pobór prądu będzie zdecydowanie mniejszy


Nie porównuj silnika z PWM Motorguide z silnikiem BLDC - Haibo. I nie można sobie tak upraszczać że 12V to będzie tyle i tyle.
To jak porównywanie że 4 suw spala mniej, oczywiście że tak jest , nie ta technologia.
Dokładnie to napisałem - pobór prądu jest taki sam dla silników w tej samej technologii ( oczywiście dochodzą jeszcze kombinacje ze śrubą ale zakładamy że mają taką samą)

Użytkownik crizz100 edytował ten post 05 sierpień 2021 - 17:13


#9 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 374 postów

Napisano 16 sierpień 2021 - 06:14

a słuchajcie kupiłem tego haibo 70lbs i założyłem bezpiecznik 50 lub 60A właśnie teraz nie wiem ale ten termiczny co ma przełącznik i gdy za długo płynę tym silnikiem prawie na maxa to bezpiecznik nagrzewa się ostro i wyłącza silnik? Możliwe, że za mały bezpiecznik czy coś z silnikiem? Jakie macie bezpieczniki?



#10 OFFLINE   rojek35

rojek35

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 16 sierpień 2021 - 10:59

Po co go montowałeś? Przecież ma wbudowany własny bezpiecznik.

#11 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 374 postów

Napisano 16 sierpień 2021 - 11:02

Po co go montowałeś? Przecież ma wbudowany własny bezpiecznik.

ten Haibo ma własny bezpiecznik????? wow ja nie wiedziałem, kurde dziękuję



#12 OFFLINE   rojek35

rojek35

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 16 sierpień 2021 - 11:04

Potwierdzone u dystrybutora.
  • bywalec84 lubi to

#13 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 374 postów

Napisano 16 sierpień 2021 - 11:08

czyli jak sie wkręci plecionka czy coś to nie spali sie? wcześniej miałem haswinga 55lbs i wkręciła mi się plecionka uratował mnie bezpiecznik.



#14 OFFLINE   bywalec84

bywalec84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 374 postów

Napisano 16 sierpień 2021 - 11:10

Potwierdzone u dystrybutora.

wow to dziękuję! czyli może ten mój bezpiecznik jest zbyt słaby i wyłącza mi silnik jak się przegrzeje.



#15 OFFLINE   rojek35

rojek35

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 16 sierpień 2021 - 11:30

Miałem podobny przypadek. Zamontowałem bezpiecznik automatyczny 80A. Wywalało go co chwilę. Zadzwoniłem do Tokarexu z reklamacją, gdzie poinformowali mnie,że ten silnik ma wbudowany bezpiecznik. Po wymontowaniu mojego problem znikł. Dodam, że fabryczny działa. Przetestowany na wkręcających się w śrubę glonach.

#16 OFFLINE   Biesan

Biesan

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1096 postów

Napisano 16 sierpień 2021 - 20:43

Mam to samo w Minn Kota Traxiss 55 z maximiz. Kupiłem już z zamontowanym bezpiecznikiem 80A,po nagrzaniu się i uderzeniu mocniejszej fali odcinało prąd i silnik stawał. Po około minucie znowu zaczynał działać i tak w kółko. Po dopłynięciu na miejscówkę dobiłem do brzegu i wywaliłem ten bezpiecznik skręcając tylko prowizorycznie kable. W drodze powrotnej ani razu się nie zatrzymał, pewnie udało się wyeliminować problem. Chociaż zdziwiony byłem że 80A potrafi wywalić.Na weekend będę dłużej testował

#17 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 495 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 17 sierpień 2021 - 08:49

@binio1111 A nie lepiej zmodyfikować kąt pod którym uchwyt przykręcany jest do lodki? U znajomego wystarczyło podłożyć deskę 2cm i na tyle zmieniło to kąt, ze nic nie trzeba było podcinać na ząbkach.


Pomysł może i dobry , ale silnik pracuje zamiennie ze spaliną lub zmienia miejsce na pawęży. (Zamontowany razem ze spalinowym). W innej łodzi też kąt nie pasuje. Dla mnie to wada tego silnika. Choć sam silnik ok. Teraz kupiłbym inny- z lepszą regulacją kąta odchylenia i nie pitolił się z klinami lub deseczkami. Pływać się da nawet na złym kącie ale traci się na prędkości i to dużo.

#18 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 17 sierpień 2021 - 20:55

Serio strymowanie elektryka ma aż takie znaczenie? Kaczkowanie w ślizgu nam nie grozi Mam Haibo M200 i nie rozumiem tego problemu. Zakładałem go zarówno do wypożyczanych łódek jak i mojego pontonu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych