Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Mocowanie silnika na stałe do łodzi (do pawęży)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 28 lipiec 2012 - 22:18

Witam.

No wiec zdecydowalem sie na stale przymocowac silnik do swojej lodzi. A jako, ze koledze dzisiaj wyszla 9km spod domu to chce go jakos zabezpieczyc (lodka w ogrodzie za domem za brama, ale na widoku a silnik lekki a na psa to ew do walniecia kupy kolo niej moge liczyc...
Wiec tak silnik do DF6 suzuki ma na lewym mocowaniu (kolo tego motylka) takie uszko - ktos mi kiedys powiedzial, ze to sluzy do mocowania na stale silnika do lodzi - znaczy wiercisz dziure na wylot i przykrecasz silnik do rufy Jest tylko male ale - od zewnetrznej strony ruly w miejscu gdzie wychodzila by ew sruba silnik przylega do rufy na plasko - nie sadze by jakakolwiek sruba/nakretka mogla tam wystawac. Wydaje mi sie, ze musze kupic taka srube z okragla glowka i kwadratowym profilem tuz pod nia i wbic ja poprostu do rufy od tylu, ale tez tego nei widze bo niby jak ja mam wbic jak bedzie zaslonieta przez uchwyt silnika? a jak ja zamocuje najpierw to jak przejdzie przez oczko? uchwytu nei naciagne a jak obetne by weszlo to gwintu na naretke nie styknie...
Wiem, ze sa takie nakretki wbijane w drewno (plaska z takimi 4 kolcamu), ale wole dopytac czy jest moze jakies oryginalne mocowanie? Oczywiscie traktuje to tylko jako mocowanie silnika do lodzi nie jako zabezpieczenie - w planach mam uciac jakies 25cm profilu zamknietego kwadratowego i wyciac w nim szczeline by sie motylki miescily bokiem -jak juz wejda to wywierce otwor tak by sie pokrywal z otworem w jednym z motylkow i zamkne to jakas klodka zamknieta - o ile znajde taka szeroka - jak nie to zapodam zwykla klodke w oba motylki - choc to pewnie najwyzej spowolni kogos o 5 minut (jak bedzie miall nozyce) wiem, ze jak beda chciali to ukradna a silnik 6km nie jest szczytem zlodziejskich aspiracji, ale wole im zycie ew utrudnic niz ulatwiac....

Porady?

#2 OFFLINE   Roch

Roch

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 809 postów
  • LokalizacjaTuam, Irlandia

Napisano 28 lipiec 2012 - 22:59

POWERLOCK

#3 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 29 lipiec 2012 - 09:24

POWERLOCK


dzieki. a cos w sprawie tej sruby?

EDIT:

wlasnie doczytalem w instrukcji sruby sa 2 i przykreca sie je po bokach a ten otwor po srodku jest chyba do czegos innego (mocowania motylka do ramy uchwytu klodka?)
czyli klasyka - RTFM - Read The F**in Manual

#4 OFFLINE   Robert.Bart

Robert.Bart

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 112 postów
  • LokalizacjaBartoszyce

Napisano 31 lipiec 2012 - 08:16

Witam posiadam kłódkę w kształcie listwy ,którą zakłada się na śrubunki i zamyka specjalną kłódką sprawdzona i mocna konstrukcja. Posiadam nową jak jesteś zainteresowany mój tel 604220904

#5 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 sierpień 2012 - 07:48

http://www.raksa.com.pl/p,pl,519,blokada+silnika+mala+4581.h tml
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.


#6 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 sierpień 2012 - 09:15

http://www.raksa.com.pl/p,pl,519,blokada+silnika+mala+4581.h tml
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.


MZ nie. klodka na koncu jest tak samo trudna do obciecia jak kazda inna a ta tuleja moze sie przesuwac po srubach w przod i tyl odslaniajac je - wtedy je latwi ciachnac brzeszczotem...

Ja u siebie postaram sie wymyslec cos innego.
Ps zastanawiam sie tez czy poprostu nie sciagnac obudowy i zastapic jej workiem - jakos mi sie nie wydaje, by taki silnik bez obudowy byl lakomym kaskiem... a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.

#7 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 01 sierpień 2012 - 09:36

[quote]
http://www.raksa.com.pl/p,pl,519,blokada+silnika+mala+4581.h tml
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.

[/quote]

MZ nie. klodka na koncu jest tak samo trudna do obciecia jak kazda inna a ta tuleja moze sie przesuwac po srubach w przod i tyl odslaniajac je - wtedy je latwi ciachnac brzeszczotem...

Ja u siebie postaram sie wymyslec cos innego.
Ps zastanawiam sie tez czy poprostu nie sciagnac obudowy i zastapic jej workiem - jakos mi sie nie wydaje, by taki silnik bez obudowy byl lakomym kaskiem... a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.
[/quote]


... przyspawaj go ....

Jeżeli ktoś będzie naprawdę chciał ukraść ten silnik to przyjdzie z piłą zwana lisica i obetnie go z kawałkiem rufy ...
zaproponowana przez Roberta listwa z kłódką jest na tyle dobra, że naprawdę spokojnie uchroni silnik przed przypadkowym złodziejem a zawodowi złodzieje silników raczej nie rzucają się na takie knypy ...

#8 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 sierpień 2012 - 16:03

wiadomo, ze jak przyjdzie profejonalista to sie zajmie wszystkim.
dla tego na razie salem zwykla klodke i tyle.

#9 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 sierpień 2012 - 07:22

a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.


Nie bardzo wiem jak chcesz uciąć śruby przy tej blokadzie którą pokazałem. Zresztą możesz sobie zrobić na wzór tego własną, frezowaną z jednego kawałka stali, poźniej hartować itd
Swoją drogą to ja kupiłem taką blokadę do suzuki własnie :D


#10 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 02 sierpień 2012 - 08:54

na razie zostawiam jak jest i sie nei schizuje - bo w tym momencie latwiej mi zapierdzielic cala lodz z przyczepa niz silnik (na przyczepie tylko 1 klodka - i jak ktos chce to odkreci (uzywajac 2 17 czy 19) mocowanie z dyszla i dokreci drugie....

A znajac zycie jak nie dadza rady zaj*c to zniszcza...

#11 OFFLINE   pio76

pio76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 371 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Piotr

Napisano 05 marzec 2017 - 20:48

Witam

Chcę przytwierdzić silnik 20KM na stałe do pawęży za pomocą śrub, łódka aluminiowa. Pytanie czy pomiędzy łapę silnika a pawęż muszę coś "dać" (sklejka, dodatkowa blacha, ochraniacz pawęży itp), czy mogę przykręcić silnik śrubami do "gołej" pawęży...



#12 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 05 marzec 2017 - 21:10

Lepiej coś daj, mniejsze drgania na łódkę będą szły . Ja zawsze u siebie stosowałam i nadal stosuje sklejka wodoodporna, która dodatkowo na większe pole pawezy rozklada działające siły. Sklejke jak i uszczelnienie wokół śrub uszczelniam niezawodnym czarnym klejem do szyb:)

#13 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 05 marzec 2017 - 21:38

Ja dałem prostokąt z gumy grubości ok 5mm. A śruby zabezpieczyłem silikonem wodoodpornym.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych