Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wedka muchowa na sandacze.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mr.8legs

mr.8legs

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 234 postów

Napisano 07 wrzesień 2021 - 10:16

Witam. Jestem bardzo nowy w fly fishing . Nigdy nie miałem w ręku takiego sprzętu. Jednak wyniki kolegi sprawiły że chce spróbować łapać zandery na fly. Pomóżcie mi dobrać zestaw dla swiezaka. Dziękuję

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

#2 OFFLINE   Forest-Natura

Forest-Natura

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1292 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Ziemowit
  • Nazwisko:Nowakowski

Napisano 07 wrzesień 2021 - 10:57

Witam.

Żaden wyszukany czy specjalistyczny sprzęt do tego nie jest potrzebny. Taki zwykły do streamera jest OK.

W zależności od tego jak i gdzie będziesz łowił, na mniejsze muchy i lekkie łowienie linką pływającą lub intermedium - kijek 9'-9'6''#6.

Na muchy duże objętościowo lub ciężkie i linki tonące - 9'6'-10'#7 a na bardzo dużą rzekę (Odra, Wisła), duży uciąg, rzuty kotwiczone i cięższe głowice (jeżeli będziesz nimi łowił), dobrym kijkiem jest 9'6''-10'#8.

Najbardziej uniwersalną wędką wydaje się 9'6''#7 i do tego kaseciak lub kołowrotek z 2-3 dodatkowymi szpulami.

Używam innego kija i kręćka w dzień a innego nocą, ale to moja fanaberia. Jeżeli zamierzasz łowić nocą, to prostu coś taniego - jak nadepniesz niechcący i złamiesz, albo obijesz czy porysujesz, to nie będzie Ci aż tak żal. Bo po ciemaku to takie przygody częściej się zdarzają. 

Pozdrawiam.


  • mr.8legs lubi to

#3 OFFLINE   Zed Zgred

Zed Zgred

    Zed Zgred

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1503 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:RA-V

Napisano 07 wrzesień 2021 - 15:21