Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Podlączenie akumulatorów - silnik spalinowy i dziobowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Syriusz1982

Syriusz1982

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Mazur

Napisano 09 wrzesień 2021 - 08:42

Witam,

Mam silnik spalinowy yamaha 25GWHS i pytanie brzmi czy jest opcja podłączenia ładowania do dwóch akumulatorów - jeden rozruchowy i od echo powiedzmy 80Ah, a drugi od silnika dziobowego Motorguide Xi3z GPS 100 Ah? Słyszałem że nie powinno się ładować akumulatora od silnika dziobowego w trakcie używania bo można go zepsuć. Ładowarka IP65. Jakieś propozycje?



#2 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6085 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 10 wrzesień 2021 - 06:40

Z radą psulka zrobiłem to na przekaźniku (automatyczny włącznik świateł) za kilkadziesiąt PLN z allego. Przy wyłączonym silniku akumulatory są rozłączone. Silnik przy rozruchu bierze prąd tylko z aku rozruchowego. Napięcie się podnosi do wartości ładowania i przekaźnik dołącza wtedy drugi akumulator. Może to mało finezyjne (w sensie takie zero-jedynkowe), ale tanie i działa. Ja ładuję aku zasilający Powerdrive'a (model bez GPS) w czasie pracy i nic złego się nie dzieje...



#3 OFFLINE   Syriusz1982

Syriusz1982

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Mazur

Napisano 10 wrzesień 2021 - 08:58

Ok, jest to jakies rozwiązanie, właśnie problem jest ponoć kiedy silnik jest z GPSem, poszukam jeszcze różnych opcji w necie może coś będzie.



#4 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 365 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 15 wrzesień 2021 - 22:40

Druga opcja to separator diodowy, czyli akumulatory połączone prawie równolegle (jednym biegunem), przy czym rozruchowy ładowany bezpośrednio z silnika a drugi przez diodę Schotk"ego. To taka prostownicza o niskim spadku napięcia w kierunku przewodzenia.

Czyli ładuje się z silnika, ale prąd do niego nie wraca.

Wadą jest możliwość rozładowania rozruchowego przez echo.



#5 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6085 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 wrzesień 2021 - 07:02

Druga opcja to separator diodowy, czyli akumulatory połączone prawie równolegle (jednym biegunem), przy czym rozruchowy ładowany bezpośrednio z silnika a drugi przez diodę Schotk"ego. To taka prostownicza o niskim spadku napięcia w kierunku przewodzenia.

Czyli ładuje się z silnika, ale prąd do niego nie wraca.

Wadą jest możliwość rozładowania rozruchowego przez echo.

 

Miałem tak, zrezygnowałem właśnie ze względu na spadek napięcia. Akumulator zasilający zawsze był niedoładowany.



#6 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 3954 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 16 wrzesień 2021 - 08:30

Teraz już można kupić tanio gotowe separatory po około 80 PLN.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6085 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 wrzesień 2021 - 14:20

To ja bym nie kombinował... ;)



#8 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 365 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 16 wrzesień 2021 - 22:56

Miałem tak, zrezygnowałem właśnie ze względu na spadek napięcia. Akumulator zasilający zawsze był niedoładowany.

Spadek na zwykłej prostowniczej to około 0,7V a Schotk"e około 0,2V czyli praktycznie nic.



#9 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 3954 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 16 wrzesień 2021 - 23:12

Spadek na zwykłej prostowniczej to około 0,7V a Schotk"e około 0,2V czyli praktycznie nic.

To jest minimum, od którego startuje. Sprawdź sobie charakterystyki tych diód. Skórka za wyprawkę. Przy 10A masz już ~0,5V vs ~0.7V dla diody 30A. A i tak nie przebije zwykłego przekaźnika. Obecnie najtańsza metoda to moduł AVT1877 i sterowanie przekaźnikiem jakim sobie zamarzysz. Ale różnica w cenie nie jest powalająca do gotowego rozwiązania.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 16 wrzesień 2021 - 23:42


#10 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1979 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2021 - 06:07

Pierwsze rozwiazanie dla powiedzmy kwasowych aku to vsr np https://www.mazuria....umulatorow.html jak masz jakies lifepo4 to cos w typie:
https://allegro.pl/o...-20a-9626229027 sa wersje tej ostatniej dla 12v i 24v

Użytkownik wuran edytował ten post 17 wrzesień 2021 - 06:15





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych