Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Suzuki DF25 Vtwin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 24 grudzień 2021 - 23:27

Witam wszystkich, proszę o opinię na temat wyżej wymienionego silnika. Spalanie osiągi, na jakich śrubach pływacie przy jakich łodziach.

#2 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2336 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 28 grudzień 2021 - 15:31

Miałem kilka lat temu taki wynalazek przy Bush Favorit 370, wrażenia średnie, a nawet słabe. Bardzo ciężki silnik, VTWIN czyli zmniejszone obroty, u mnie wkręcał się o ile pamiętam max 5300, prędkość ok 40km/h w jedną osobę z pustym pontonem, w 2 osoby i gratami ok 35km/h, spalanie dość wysokie, zmiana śrub nie wiele wnosi. Jednym słowem, nie polecam.

 

http://jerkbait.pl/t...lety/?p=2186705

 

 

34892199744_a4ec855b55_h.jpg

 



#3 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 28 grudzień 2021 - 16:39

A jaki jest lżejszy silnik ( nie na wstrysku) o mocy 25km? Najlżejsza jest honda reszta waży w podobnych do siebie granicach : vtwin 75kg, Yamaha 76, Suzuki 3cyl 90kg. To ma być silnik do trollingu głównie z tego względu odpada Mercury/Tohatsu na wtrysku przez swoje falowanie niskich obrotów i gaśnięcie po odjęciu gazu, ale tak już te silniki mają( oczywiście sprawdzone na kilku, nowych też)
Więc z gaźnikowych zostaje vtwin , Yamaha albo honda- ale tutaj w używkach sam szrot ( znajomy 3 sztuki oddawał każda ten sam problem miała a nie były tanie)

#4 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2336 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 28 grudzień 2021 - 17:34

Ja niestety nie doradzę, nie troluję nic. Na wtrysku do trola nie podchodzi?

#5 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 28 grudzień 2021 - 18:16

Ja niestety nie doradzę, nie troluję nic. Na wtrysku do trola nie podchodzi?


Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie

#6 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 28 grudzień 2021 - 18:26

Mam Tohatsu  MF 30C i nie zauwazyłem tych przypadłości które opisujesz, :o



#7 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 28 grudzień 2021 - 18:29

Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie


Miałem, będę miał tohatsu 20km na wtrysku i żadnych opisywanych przez Ciebie objawów nie miałem. Piszesz na podstawie jednego egzemplarza? , porównywałeś z kimś? 🤔

Użytkownik Sławek77 edytował ten post 28 grudzień 2021 - 18:31


#8 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 28 grudzień 2021 - 19:01

Tohatsu / Mercury 25/30km tolalna lipa, nie da się praktycznie tym pływać w trolu bo raz płyniesz 4km/h za chwilę 4.5 tak sobie reguluje te obroty. Druga kwestia płyniesz na max doplywasz do miejscówki i gwałtownie puszczasz gaz i potrafi zgasnąć. Taki to urok tych silnikow, poza tym nie mam zastrzeżeń pracują bardzo ładnie ale do trollingu absolutnie nie


Tak się żaden silnik nie zachowuje ( normalnie ) , serwis się kłania tylko taki który zna się na wtryskach.
W Tohatsu 30c spotkałem się z uszkodzeniem pompy paliwa-2 razy ( nie twierdze ze to wada tej marki ) koszt pompy 3500pln.

#9 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 28 grudzień 2021 - 19:05

Miałem, będę miał tohatsu 20km na wtrysku i żadnych opisywanych przez Ciebie objawów nie miałem. Piszesz na podstawie jednego egzemplarza? , porównywałeś z kimś? 🤔


Przeczytaj co pisze powyżej , dotyczy to silników 25/30km 3cyl wtrysk. Nowe silniki , używane to samo , były Tohatsu i Mercury to nie jest przypadek żeby w kilku sztukach było to samo. Ale żeby to wychwycić to trzeba popływać przez tydzień dzień w dzień i gwarantuje że każdy ma tak samo. Tam do regulacji wolnych obrotów służy elwktrozawór który reguluje ilość powietrza dostająca się do kolektora dolotowego za przepustnica i najwyraźniej on ma taki rozstrzał.
  • Sławek77 lubi to

#10 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 28 grudzień 2021 - 23:40

Bo do trolingu to mercury ma 9.9

#11 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 29 grudzień 2021 - 00:27

Bo do trolingu to mercury ma 9.9


Jeżeli ktoś może sobie zawiesić z tyłu dwa silniki to tak. Ewentualnie stary na gaźniku dowolny

#12 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 29 grudzień 2021 - 08:08

@esoxx87
Ja trolling ćwiczę na Suzuki df25a na wtrysku( nie dużo). Prędkości pomiędzy 3-4,5 km/h bez problemu. Nie szedł bym w stronę silnika na gaźnikach( miałem i nie dało się trollingować ). Co serwis mówi na twoje problemy z Tohatsu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik gumowy edytował ten post 29 grudzień 2021 - 08:08


#13 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 29 grudzień 2021 - 11:13

A ja mam 20 hondy na gaźniku i daje rade od 2.8 do 4.5 zero problemów.

#14 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 29 grudzień 2021 - 17:07

@esoxx87
Ja trolling ćwiczę na Suzuki df25a na wtrysku( nie dużo). Prędkości pomiędzy 3-4,5 km/h bez problemu. Nie szedł bym w stronę silnika na gaźnikach( miałem i nie dało się trollingować ). Co serwis mówi na twoje problemy z Tohatsu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Taka to uroda silników na wtrysku, miałem DF25 bez problemu, kolega miał df30- potrafił nie schodzić z obrotów ale to jedyny jaki znam z taką przypadłością. Natomiast te tematy z tohatsu/Mercury potwierdzone na kilku sztukach tak nowych jak i używanych - to nie jest przypadek. Ja miałem używkę Tohatsu 5 letni, koledzy mieli jeden nówkę Tohatsu drugi nówkę Mercury i było to samo - jako że pływali głównie po Wiśle to jakoś to uchodziło , dopiero w Szwecji okazało się na ile to jest irytujący problem.
Nie dało się trollingowac na gaźniku?? Przecież te silniki idealnie pracują przy prędkościach trollingiwych , obroty sobie możemy śrubka w kilka sekund dostosować

#15 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 04 styczeń 2022 - 15:52

Miałem kilka lat temu taki wynalazek przy Bush Favorit 370, wrażenia średnie, a nawet słabe. Bardzo ciężki silnik, VTWIN czyli zmniejszone obroty, u mnie wkręcał się o ile pamiętam max 5300, prędkość ok 40km/h w jedną osobę z pustym pontonem, w 2 osoby i gratami ok 35km/h, spalanie dość wysokie, zmiana śrub nie wiele wnosi. Jednym słowem, nie polecam.


A ja jestem już po testach takiego silnika , śruba o skoku 13, łódka o wadze według producenta 300kg, silnik dziobowy , Aku lifepo 100Ah. Dwie osoby 43km/h , w jedną osobę 47km/h, jak dla mnie bez zastrzeżeń w porównaniu do silników które kręcą się wyżej może to jest 3km/h różnicy więc pomijalna. Praca na niskich obrotach wzorowa, i co dla mnie równie istotne to zero wibracji na rumplu gdzie w 2cyl silnikach są one dosyć mocno odczuwalne. Wibracje mniejsze niż w 3 cyl Tohatsu

Użytkownik esoxx87 edytował ten post 04 styczeń 2022 - 15:55


#16 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 396 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 04 styczeń 2022 - 18:07

🤔 no kultura pracy tych silników na wolnych obrotach jest porażająca.



#17 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 04 styczeń 2022 - 18:37

A ja jestem już po testach takiego silnika , śruba o skoku 13, łódka o wadze według producenta 300kg, silnik dziobowy , Aku lifepo 100Ah. Dwie osoby 43km/h , w jedną osobę 47km/h, jak dla mnie bez zastrzeżeń w porównaniu do silników które kręcą się wyżej może to jest 3km/h różnicy więc pomijalna. Praca na niskich obrotach wzorowa, i co dla mnie równie istotne to zero wibracji na rumplu gdzie w 2cyl silnikach są one dosyć mocno odczuwalne. Wibracje mniejsze niż w 3 cyl Tohatsu


Mnie ten V-twin nie urzekł, pozbyłem się go szybko.
A Tohatsu już sprzedałeś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#18 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 04 styczeń 2022 - 19:21

🤔 no kultura pracy tych silników na wolnych obrotach jest porażająca.

Ja mam silnik z 2010 roku ten na filmie po pierwsze odpalony na słuchawkach- każdy wtedy grzechocze jak stary traktor, poza tym ma za niskie obroty i jest nie rozgrzany. Po rozgrzaniu rumpel ani drgnie pokaż mi silnik dwucylindrowy który tak będzie miał, w Tohatsu już bardziej tym rumplem rzucało.
Tutaj na samym początku masz rozgrzany silnik na wolnych obrotach
https://youtu.be/GYdTQH8vvD0

Użytkownik esoxx87 edytował ten post 04 styczeń 2022 - 19:22


#19 OFFLINE   esoxx87

esoxx87

    Nowy

  • Zbanowani
  • Pip
  • 24 postów
  • Lokalizacjamultikonto ( @crizz100 )

Napisano 04 styczeń 2022 - 19:25

Mnie ten V-twin nie urzekł, pozbyłem się go szybko.
A Tohatsu już sprzedałeś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Tak sprzedałem , przez pół roku go sprzedawałem mimo iż był w dobrym stanie nie poniszczony, chyba ludzie wiedzą że one tak pracują , cena też nie była wygórowana. Moim zdaniem to dobre silniki, spalanie mają w normie, osiągi na pewno gorsze od Suzuki ale to zapewne wynika z rozbicy w wadze, trymowania itd.
Ogólnie mogę polecić Tohatsu ale na pewno nie do trollingu.
  • gumowy lubi to

#20 OFFLINE   Og2

Og2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 124 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Olek

Napisano 05 styczeń 2022 - 14:40

Najlżejsza 25tka to yamaha gwh nowa konstrukcja chyba z 2019, na wtrysku z funkcją troll control, mam 20koni to ten sam silnik i do trolla świetnie się nadaje, poza telepaniem rumplem, to nie zauważyłem wad. Co do silników na gaźniku to zawsze się spotykałem z opinią że za bardzo pod trolling się nie nadają, na pewno przy silnikach sterowanych komputerem obroty można zmieniać z dużą dokładnością więc prędkość łatwo się dostosowuje. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych