Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie
TECH

Toczenie rękojeści , jak ?

tech-rb dolnik rękojeść

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
123 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   yglo

yglo

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 1642 postów
  • LokalizacjaGrzegorzewice

Napisano 09 grudzień 2012 - 15:36

Na filmie Pan ma obie rece wolne, a jak jest stojak z wiertarką to kto naciska guzik? :)
Równomiernie, bez zrywów i spowolnień ?

Użytkownik yglo edytował ten post 09 grudzień 2012 - 15:37


#42 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 09 grudzień 2012 - 15:54

Ej. Przecież nawet chińska wiertarka ze sklepu z zabawkami, ma blokadę obrotów z płynną regulacją prędkości.

#43 OFFLINE   neor

neor

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 410 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 09 grudzień 2012 - 15:55

Wielkie dzięki :) . Part 1 Dawid Norwich rozwiązuje wszystkie moje problemy ( jak na razie ? ) Będę używał tokarki więc problem guzika wiertarki mnie nie dotyczy. Pozdrawiam .

#44 OFFLINE   yglo

yglo

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 1642 postów
  • LokalizacjaGrzegorzewice

Napisano 09 grudzień 2012 - 16:12

W marketach budowlanych sa i tanie rurki duraluminiowe. Zaczynajac od pełnego preta 8mm, który wchodzi w rurke 10... 10 wsuwa sie w 12mm, a 12 w 14mm mozna idealnie dopasowac się do wewnatrznej korka lub pianki...
  • pablo124 lubi to

#45 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 12 grudzień 2012 - 17:07

Witam serdecznie . To mój drugi post więc nie chcę otwierać nowego tematu tylko się podpinam gdyż temat podobny . Nurtuje mnie pytanie jak poprawnie sklejić rękojeść i przygotować ją do toczenia , a dokładniej :
1.Jeżeli sklejam elementy z różnych materiałów różnej grubości epidianem 5 + PAC na pręcie gwintowanym 8 mm i dokręcę wszystko śrubami to klej połączy się też z prentem/ gwintem czy jest możliwość takiego sklejania żeby nie zdejmować korka z pręta zanim klej zwiąże np izolacja .
2. Zdejmując korek istnieje możliwość przesunięcia elemntów gdyż klej nie związał do końca , dodatkowo trzeba to zrobić w odpowiednim momencie a luzując śruby rękojeść nie ma juz takiego nacisku na klej.
3 Czy jak zdejmę korek z prenta zanim zwiąże klej to trzema go jeszcze w czymś scisnąć .
Jak to poprawnie zrobić , jak koledzy proponujecie ? MrWhite7 na zdjęciu rękojeści przygotowanej do toczenia / wytoczonej rękojeść jest na rurce ale na pewno nie jest przyklejona jak to osiągnąć . Dzięki za wszelką pomoc .


Jako że zostałem wywołany do tablicy to odpowiem koledze na nurtujące pytanie .Nie używam prętów gwintowanych tylko i wyłącznie aluminiowe gładkie rurki zakupione w popularnych sklepach OBI,Bauhaus,Castorama itp itd zakupiłem też ściski stolarskie w różnych wielkościach.Trick polega na tym że w jednej ze szczęk w uchwycie stolarskim wywierciłem otwór i moją rutka alu swobodnie można przez szczękę (obejmę) wsadzić. Korki kleję nadziewając je na rurkę i smarując klejem potem całość wsadzam w uchwyt w ten sposób że jeden koniec rurki przechodzi na wylot przez otwór w szczęce uchwytu. Zaczynam ściskać i korki przesuwają się po rurce aż do zaciśnięcia .Czekam aż klej zacznie wiązać ale nie zwiąże całkowicie. Wyciągam rurkę alu z uchwytu przez otwór w szczęce.Korki zostają w uchwycie. Czekam aż klej dobrze zwiąże a następnie luzuję uchwyt i wyjmuję sklejony korek. Odpuszczam parę godzin i korek wraca do swojej dawnej objętości i wymiarów bo ściśnięty nieco się skurczył i natychmiastowe toczenie spowoduje pofalowanie powierzchni. Nadziewam go ponownie na wyczyszczoną alkoholem rurkę alu w wkładam w "maszynę" Toczę aż uzyskam zadowalający efekt.
W razie pytań lub problemów mogę wykonać zdjęciowy tutorial ale chyba opis wystarczy.

#46 OFFLINE   Dąbek 111

Dąbek 111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2657 postów

Napisano 13 grudzień 2012 - 09:00

Ja z kolei ,używam prętów gwintowanych ,o średnicy najbliższej docelowemu rozmiarowi , czyli od 6-12mm .Zestaw uzupełniają podkładki z szerokości plastrów korka ,nakrętki ,motylki. Po sklejeniu pierścieni i ściśnięciu ,czekam ok 20 minut klej w tym czasie już związał.Odkręsam z jednej strony motylek , a tym z drugiego końca kręcę w kierunku jakbym przykręcał ,aż puści klej trzymający korkową tuleję na pręcie.Nie używam smarowideł itp. Toczę na tym samym pręcie ,a tuleję lekko już ściskam mniejszymi podkładkami i motylkami .Ot cała filozofia :)

#47 OFFLINE   strary

strary

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1931 postów

Napisano 13 grudzień 2012 - 09:18

Może troszkę nie na temat ale, czym rozwiercacie rękojeści, jakoś nic nie mogę wymyślić?

#48 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 13 grudzień 2012 - 09:20

Rafał polecam ci mój sposób jeszcze nigdy nic się nie przykleiło ,nie związało za szybko i nie było żadnych problemów a to naprawdę jest proste , zresztą zobacz sam

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Jak używam długiej rurki do długich rękojeści trzeba wywiercić poprzecznie otwór na jej końcu i wkładając jakiś pręt wyciągamy rurkę z zacisku pozostawiając korki aby wyschły.
Rurkę przemywamy spirytusem i czekamy aż klej wyschnie nadziewamy ponownie i wkładamy w maszynę a następnie toczymy rękojeść

Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 13 grudzień 2012 - 09:33

  • joker i pepso lubią to

#49 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 13 grudzień 2012 - 09:29

Może troszkę nie na temat ale, czym rozwiercacie rękojeści, jakoś nic nie mogę wymyślić?

Jak najbardziej na temat bo to wątek o rękojeści. Rozwierca się Remerami ,trochę śmieszna nazwa w wyglądają one tak
Dołączona grafika

Bardzo łatwo coś takiego sobie wykonać , wystarczy pręt z włókna szklanego (polecam elektrycznego pastucha) lub stary zniszczony blank .Oklej to papierem ściernym (taśma jest do kupienia w Castoramie lub Bauhausie) zrób rączkę i masz Reamer do rozwiercania
  • joker i koziol1006 lubią to

#50 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 13 grudzień 2012 - 09:55

"Maszynę do toczenia" rękojeści już prezentowałem w tym wątku ale dla lepszego zobrazowania jak jest zrobiona wkleję jeszcze jedno zdjęcie
Dołączona grafika

maszyna ma tę zaletę że ma obracaną część mocującą wiertarkę w różnych płaszczyznach i za pomocą klucza można uchwyt przestawić tak że w parę sekund mamy szlifierkę (trzeba dokupić tarczę do wiertarki i okrągły papier ścierny na rzepy) Przyda się do szlifowania stopek przelotek oraz innych rzeczy.
Reasumując jest to uchwyt (do kupienia w Bauhausie) ,trochę sklejki z odpadów kawałek listwy jako prowadnica i ścisk stolarski blokujący "konik" czy jak to tam się nazywa :)
Nieduże pieniążki i dwie godzinki dłubania

Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 13 grudzień 2012 - 10:06


#51 OFFLINE   Jacques

Jacques

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 106 postów
  • LokalizacjaPodlasie
  • Imię:Jacek

Napisano 13 grudzień 2012 - 10:03

w koniku masz łożysko czy coś innego ?

#52 OFFLINE   Jeziorm 1

Jeziorm 1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1189 postów

Napisano 13 grudzień 2012 - 10:06

Mnie też interesuje ten tamat, jak zamocowac pręt na którym toczymy ?

Załączone pliki

  • Załączony plik  009mh.jpg   119,29 KB   127 Ilość pobrań


#53 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 13 grudzień 2012 - 10:36

To nie jest łożysko tylko tuleja z bardzo twardego tworzywa aby to miejsce się nie wyrabiało. Można włożyć łożysko ale niepotrzebny jest taki zabieg .Pierwotnie wyfrezowałem na łożysko ale uznałem że tuleja da sobie radę. Sądzę że nawet otwór w sklejce powinien "uciągnąć" bo rurka jest gładka więc nie ma co się wyrabiać. Pręta się nie mocuje tylko wkłada przez otwór przesuwa konik i go się blokuje ściskiem stolarskim . Banalnie proste i do tych tolerancji w zupełności wystarczy coś takiego do toczenia

Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 13 grudzień 2012 - 10:40


#54 OFFLINE   neor

neor

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 410 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 03 styczeń 2013 - 12:03

Witam . Chciałbym się dowiedzieć czy macie jakieś sprawdzone metody jeżeli chodzi o toczenie rękojeści z pianki Ewa . Dokładniej chciałbym aby pianka wchodziła pod kapsel a styk był idealnie prosty -  pod kątem prostym . I czy papierem ściernym jestem w stanie wygładzić piankę i nadać jej odpowiedni kształt - jeżeli tak to jaka zalecana grubość papieru  .



#55 OFFLINE   Cpt. Lego

Cpt. Lego

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • LokalizacjaKwidzyn
  • Imię:Marek

Napisano 03 styczeń 2013 - 19:41

Papierem jak najbardziej da się obrobić piankę EVA. Ja zaczynam od 80, (tylko z grubszym papierem trzeba ostrożnie) jak sporo trzeba zebrać a kończę na 320-360 chyba.

Żeby trzpień wchodził ładnie w uchwyt kołowrotka, czy kapsel, to osobiście naciąłbym nożem tapicerskim obracającą się piankę, żeby było idealnie równo i papierem zmniejszył średnicę pianki na zadaną.


Użytkownik yankis edytował ten post 03 styczeń 2013 - 19:42


#56 OFFLINE   mrWhite7

mrWhite7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2266 postów
  • LokalizacjaHamburg
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 07 styczeń 2013 - 18:49

Piankę toczy się tak samo jak korek , właściwie jest bardziej podatna na papier ścierny i tak jak kolega napisał natnij nożem do tapet lub skalpelem w pionie  i wytocz do żądanej średnicy w pooziomie. Ja zaczynam toczyć od 120 potem 320 a kończę zazwyczaj 800 i ostatni szlif 1000 .



#57 OFFLINE   BartoszS

BartoszS

    Manniek66

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2343 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartosz

Napisano 14 kwiecień 2013 - 15:44

Koledzy , jaki klej nada się do sklejenia plasterków korka i korkogumy ? Mam do dyspozycji patex oraz distal taki kremowy , czy któryś z nich się nada ? 



#58 OFFLINE   robbox4

robbox4

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1284 postów
  • Lokalizacjamultikonto: bardziu, kilobear, b.wesolopl, pwizer

Napisano 14 kwiecień 2013 - 16:13

pattex wood jest bardzo dobry



#59 OFFLINE   BartoszS

BartoszS

    Manniek66

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2343 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartosz

Napisano 14 kwiecień 2013 - 16:46

To będę musiał chyba odwiedzić castoramę..



#60 OFFLINE   Plecha

Plecha

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 236 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:45

Witam.

A co z łączeniem korka z pianka eva ? Pattex da radę ? Konkretnie to chciałem połączyć burlnt z evą klejem epoxy i pianka na łączeniu mi się jak by rozpuściła.  







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, dolnik, rękojeść

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych