Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silniki 2takt


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   slawek60

slawek60

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 215 postów

Napisano 06 listopad 2012 - 16:12

Witam!
Czy prawdą jest , że w Holandi jest już zakaz używania 2-suwów ?
Jeżeli tak, to kiedy można spodziewać się tego u nas, czy na razie nam to nie grozi i można się jeszcze skusić na zakup używki np. z NL
Pozdrawiam.Sławek

#2 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 06 listopad 2012 - 20:22

narazie nie słychac by jakies dyrektywy UE były na temat zakazu 2taktów w krajach UE.mozesz poszukac czy coś sie święci

#3 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 07 listopad 2012 - 19:44

jeśli wnieśli by zakaz 2T to skutery też by poleciały, a co do używki możesz zacząć polować na PL silnikach bo powinny zejsc troche z ceny

#4 OFFLINE   kaczynumer1

kaczynumer1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów

Napisano 08 listopad 2012 - 13:36

A jak to jest w końcu z trollingiem przy 2takcie? Szkodzi długie pływanie na niskich obrotach, czy nie? W necie są sprzeczne opinie na ten temat.

#5 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 08 listopad 2012 - 14:06

Jeśli silnik jest ok i mieszanka zgodna z zaleceniami producenta (stężenie oleju i jego klasa) to nic się złego nie stanie.
Silnik dostaje dostatecznie dużo mieszanki żeby mieć zapewnione smarowanie.

Użytkownik newrom edytował ten post 08 listopad 2012 - 14:06


#6 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6177 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 listopad 2012 - 15:07

Katowałem przez kilka lat Suzuki DT5 '97 po 300-400 godzin w sezonie. I przeżył i dobrze się ma. Poszedł do ludzi, dzielnie służy dalej. Ale faktem jest, że szczególnie w lecie zarzucał często gęsto świece - co jakiś czas trzeba przepalić i pływać, pływać, pływać...

#7 OFFLINE   kaczynumer1

kaczynumer1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów

Napisano 08 listopad 2012 - 15:28

No i teraz wszystko jasne:) Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Użytkownik kaczynumer1 edytował ten post 08 listopad 2012 - 15:28


#8 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6177 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 listopad 2012 - 15:50

Poczekaj jeszcze chwilkę, zaraz pojawi się jakiś "naukowiec", który zmiesza te opinie z błotem ;)
A tak między nami: przesiadłem się na czterosuwa i w życiu do dwusuwa nie wrócę. Może nowsze dwusuwy są lepsze, choć i ten DT-ek nie był zły, bo na dwóch cylindrach, mieszanka chyba 1:100 - ale nie będę już tego weryfikował. Czterosuwy są gorsze tylko pod trzema względami: masa, cena i poniekąd dynamika...

#9 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 08 listopad 2012 - 16:19

Żaden ze mnie naukowiec, ale jakbym planował spaliniaka 2T do trola to bym brał 2,5 konia. Przy 5 konnym silniku pewnie się da tak jak pisał Krzysiek. Przy 15 koniach czy nawet 8 koniach i lekkim pontonie żeby osiągnąć prędkość trolingową trzeba silnik trzymać na najniższych obrotach a i tak płynie dość szybko. Ja mam Zodiaca Zooma 3,1m i 8 km Marinera i to jest za dużo, po 30 minutach i manetce na minimum sam potrafi zgasnąć. Przy lekkim podkręceniu obrotów działa bez zarzutu. Przy najniższych obrotach silnik zdecydowanie bardziej się grzeje.

P.S. Sam się teraz konsultuję z Krzyśkiem w sprawie trollingu, więc może po prostu ja za wolno chcę trollować :)

Użytkownik ictus edytował ten post 08 listopad 2012 - 16:27


#10 OFFLINE   kaczynumer1

kaczynumer1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów

Napisano 08 listopad 2012 - 16:54

A miało być tak pięknie- waga, cena.... :(
No szukam właśnie silnika do pontonu 3,20 i w planach troll za wąsem, więc raczej powolny, choć na Wiśle żeby płynąć pod prąd to i tak trzeba by pewnie nieco gazu odkręcić.
Na wody stojące lub wolnopłynące(ZZ) to dla mnie tylko elektryk.

Użytkownik kaczynumer1 edytował ten post 08 listopad 2012 - 16:56


#11 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 08 listopad 2012 - 18:03

nie ma się co łudzić ale 2T nie jest stworzony do trollingu, silniki te lubią pracować na wysokich obrotach

#12 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6177 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 listopad 2012 - 19:38

Oj mają te dwusuwy wady, mają. Smród, paliwożerność, wysoka Vmin - choć gaśnięcie to już raczej indywidualna kwestia. Zależy od regularnego przepalania i stopnia „rozstrojenia”, od tego, kiedy się ostatnio wymieniało świece, jaka jest temperatura otoczeni, etc. Ale są tanie i mają prostą konstrukcję, dlatego jeszcze długo będą miały swoich zwolenników.

Nie będę lansował poglądu, że dwusuw do trola to jest to. Jeżeli ktoś chce mieć prawdziwy silnik do trola, to niech kupi czterosuw 4-5KM. Choć kultura pracy będzie pozostawić trochę do życzenia – w końcu te jeden cylinder…

#13 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 09 listopad 2012 - 16:27

Mnie do 2suwa przekonuje glownie waga :) Predkosc przelotowa mimo niskiej wagi pozwala latac w slizgu, troluje nim glownie na rzece pod prad, a na zaporowkach wole na elektryku.

#14 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 11 listopad 2012 - 18:48

jesli chłodzenie jest ok i uzywa sie oleju TCW-3 to 2takt wystarczy na dziesiatki lat

Użytkownik evin edytował ten post 11 listopad 2012 - 18:48


#15 OFFLINE   TAJMIEN

TAJMIEN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 496 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 29 listopad 2012 - 16:02

Wrzucę swoje trzy grosze. Silnik 2T NIE NADAJE SIĘ do trollingu, z kilku powodów (sam to przerabiałem) dwutakty mają taką konstrukcję która powoduje, że są przystosowane do pływania na wysokich obrotach. W trollingu przy niskich obrotach silnik zalewa sie paliwem i właśnie wtedy gaśnie, po drugie przy niskich obrotach jest podawane mniej oleju (zarówno w systemie wtrysku oleju jak i przy mieszance) nawet gdy silnik nie przegrzewa się nie wiemy czy nie zaciera nam się na zimno (w praktyce zanim zupełnie się zatrze można przepłynąć wiele kilometrów nawet zupełnie bez oleju) Prowizorycznie można płynąć dwusuwem (najlepiej 2-3 KM) i co minutę dwie dać na luz i porządnie przegazować silnik sprawdzajac jednocześnie chłodzenie (strumyczek kontrolny), ale to mało wygodne. Na plus dwusuwów napewno jest waga i żwawość, ale to nic nam nie daje do trola.
Ja z zamiarem trollingu bym wybrał silnik 4T i to najlepie 2-3 cylindry około 10 KM lub wiekszy w zależności od łodzi.

#16 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 30 listopad 2012 - 00:54

hehe.nie przemyslane to wszystko, szczególnie zacieranie na zimno.
m poczytaj o silnikach OMC które są z lat 50-60 i nowszych ale wciąz pływają a nawet nie miały "peehole"

#17 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 30 listopad 2012 - 10:49

prodycent napisze wszystko żeby silnik sprzedać.według mnie zatrzeć się nie powinien ale niestety kolega 'tajmien' w większym stopniu ma rację.

#18 OFFLINE   diverek

diverek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 130 postów
  • LokalizacjaZachodniopomorskie

Napisano 01 grudzień 2012 - 13:51

Może warto trochę zainwestować i kupić silnik Evinrude e-tec.
Skończą się problemy za smrodem oleju,a obroty minimalne(np trollingowe) można ustawić w zależności potrzeby jakie się chce.
Nowy silnik pierwszy przegląd ma po 3 latach.

#19 OFFLINE   Greg77

Greg77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaKoszalin
  • Imię:G
  • Nazwisko:C

Napisano 03 styczeń 2013 - 15:26

eee tam piszecie bzdury ja mam yamahe 4 2t i pływam , trolinguje po zarośnietych zatokach pływam , raz mi z pomostu do wody wpadł i szarpne trochę dymu puści i płyniemy a najlepsze jest to że otwieram bagażnik i byle jak go wrzucam :D wujwek ma suzuki dt4 i tez jest zadowolony



#20 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4430 postów

Napisano 03 styczeń 2013 - 20:32

Moj Mercury 2-takt z polowy lat 80-tych ( 7.5HP) ma specjalny przelacznik na trola. Plywalem tylko po starorzeczu ale spokojnie dawal rade.

 

Bujo






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych