Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

PORADNIK KONSUMENTA - zasady reklamacji sprzętu wędkarskiego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#61 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 grudzień 2017 - 01:16

W przypadku kołowrotków wyższej klasy warto by było zrobić sobie zdjęcie stopki z numerem. No i krótka zasada - zwrotów nie robi się za pobraniem, to śmierdzi szwindlem na odległość. Sprzedający ma  prawo na spokojnie zapoznać się z odsyłanym towarem i ocenić - uznać reklamację lub nie. Jak widać z powyższego wcale nie jest to bezzasadne. Z większością ludzi da się dogadać, ale kombinatorzy się zdarzają.


Użytkownik psulek edytował ten post 07 grudzień 2017 - 01:16

  • Tomek TJ i kristofer232 lubią to

#62 OFFLINE   Panek

Panek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2387 postów
  • Imię:Karol

Napisano 30 maj 2018 - 11:50

Odkopię temat i dopytam się w swojej sprawie.
Kupiłem w sklepie przez internet kołowrotek na urodziny dla młodszego kuzyna, w dniu urodzin kuzyn rozpakował prezent, pokręcił na sucho ze dwa razy z mieszanym uśmiechem po czym przyznał się, że wędkarstwo mu się odwidziało, więc prezent załatwiłem w inny sposób, a kołowrotek postanowiłem zwrócić. Ponieważ do sklepu miałem po drodze, mailowo zapytałem czy mogę dokonać zwrotu osobiście. Wyrazili zgodę, zwrot został przyjęty, dostałem pokwitowanie ,,Potwierdzam przyjęcie zwrotu kołowrotka spro" pieczątka i podpis pracownika. Dwa dni po fakcie dostaje maila, że kołowrotek nosi ślady użytkowania i został OBITY co świadczy o tym, że musiał mi upaść w związku z czym zwrot nie zostaje uznany i wysyłają mi go na podany wcześniej adres. Po krótkiej i żenującej przepychance słownej w której facet starał się wmówić mi, że pokwitowanie zaświadczało o przyjęciu towaru w celu weryfikacji czy zwrot przysługuje, a nie jego uznaniu i że generalnie nie mam żadnych praw - zakończyłem korespondencję. Kołowrotka oczywiście nie odebrałem. Teraz chciałbym wykorzystać pokwitowanie jako pisemne oświadczenie dłużnika o uznaniu długu i uzyskać tytuł egzekucyjny, nigdy jednak tego nie robiłem i nie wiem czy dobrze kombinuje. Wysłać wezwanie do zapłaty, po upływie ustawowego terminu dopiąć je do pokwitowania i faktury i udać się do sądu, czy zupełnie pobłądziłem i powinienem to rozwiązać inaczej? 
Z góry dzięki!


Użytkownik Panek edytował ten post 30 maj 2018 - 12:00


#63 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 czerwiec 2018 - 18:03

.


Użytkownik Sleepy Jeezy edytował ten post 26 czerwiec 2018 - 18:04

  • mariusz! lubi to

#64 OFFLINE   gregory-171

gregory-171

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Grzegorz

Napisano 16 luty 2020 - 18:40

Uwaga na oszusta na OLX.Do niedawna sprzedawał sprzęt na konto użytkownika Damian w śląskim.Wystawiał m.in. sprzęt wędkarski-kołowrotki po drastycznie zaniżonych cenach.Wyłudzał zaliczki na poczet wysyłki pobraniowej,sam zaryzykowałem i przelałem mu 16,50 zł.Mógł oszukać nawet kilkaset osób.Zgłosiłem to na OLX i zablokowałem mu konto.Tego samego dnia założył nowe i dalej wystawia atrakcyjne oferty jako użytkownik Bogumił.

Uczulam i alarmuje,to przewałki,które trzeba zgłaszać na policję.To nie podlega pod kradzież z małą szkodą tylko jako oszustwo jest podciągnięte pod przestępstwo,niezależnie od kwoty wyłudzenia.
 


Użytkownik gregory-171 edytował ten post 16 luty 2020 - 18:43

  • BOB i Jar1808 lubią to

#65 OFFLINE   maximus

maximus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 277 postów
  • LokalizacjaNowogród Bobrzański
  • Imię:Jacek

Napisano 12 sierpień 2020 - 10:10

Talon zaprzestaje produkcji.
Wszelkie gwarancje tracą ważność.
Świeże info od Tomka Mańczaka z Art-rod
😢

#66 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 sierpień 2020 - 10:29

Mam trzy Talony.
Ciekawe jak z gwarancją w razie awarii?

 

Rękojmia sprzedającego nie traci ważności.



#67 OFFLINE   jachu

jachu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 12 sierpień 2020 - 23:04

Rękojmia sprzedającego nie traci ważności.

A co z rękojmią kiedy firma przestanie istnieć? :)  Nigdy nie miałem spinningowego Talona (dość krótko muchówkę), ale pewnie połowa moich znajomych łowiła kiedyś na spiny zbrojone na ich blankach. Chyba się nie pomylę, że moda na łowienie na zbrojonych blankach zaczęła się u nas właśnie od Talona. Anos, Leon Świdlicki, Zbyszek Kawalec. Faktycznie trochę przykre, jeśli kawałek historii staje się zamkniętym rozdziałem. To teraz pewnie i tak nie niskie ceny Talonów ze Szczytna polecą w górę. :)


  • mariusz! i Dokuś lubią to

#68 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 sierpień 2020 - 23:27

A co z rękojmią kiedy firma przestanie istnieć? :)  

 

Art Rod i inni sprzedawcy też przestają istnieć? Jak kupiłeś blank od polskiego dystrybutora, to obowiązują go przepisy ogólne o rękojmi. Jak kupiłeś blank za granicą - zapewne w razie "w" będziesz miał pecha...

 

Niemniej przewiduję problemy również w przypadku blanków kupionych w PL. Ale oczywiście mogę się mylić.


  • Guzu lubi to

#69 OFFLINE   olek520

olek520

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 275 postów
  • LokalizacjaSiemianowice Śląskie

Napisano 13 sierpień 2020 - 13:41

Art Rod i inni sprzedawcy też przestają istnieć? Jak kupiłeś blank od polskiego dystrybutora, to obowiązują go przepisy ogólne o rękojmi. Jak kupiłeś blank za granicą - zapewne w razie "w" będziesz miał pecha...

Niemniej przewiduję problemy również w przypadku blanków kupionych w PL. Ale oczywiście mogę się mylić.


Właśnie się tez zastanawiałem nad tym i doszedłem do wniosku tego samego co @krzysiek.
Najuczciwiej by było zrobic wyprzedaż stocku który się ma z jakimś klauzula ze kij bez gwarancji. Chyba F.C. takie wyprzedaże robiło.
A tak znowu wszytko płynne.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

#70 OFFLINE   jachu

jachu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 13 sierpień 2020 - 21:26

Art Rod i inni sprzedawcy też przestają istnieć? Jak kupiłeś blank od polskiego dystrybutora, to obowiązują go przepisy ogólne o rękojmi. Jak kupiłeś blank za granicą - zapewne w razie "w" będziesz miał pecha...

 

Niemniej przewiduję problemy również w przypadku blanków kupionych w PL. Ale oczywiście mogę się mylić.

No i co z takiej rękojmi, skoro sprzedawca (Art Rod lub ktokolwiek) ma prawo odrzucić Twoją reklamację z powodu zaprzestania produkcji wyrobu lub części do niego. No i pamiętaj, że rękojmia dotyczy wad fizycznych i prawnych przedmiotu sprzedaży. Tu nic takiego nie ma miejsca.


  • Dokuś lubi to

#71 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 13 sierpień 2020 - 22:06

Piszesz o praktykach rynkowych, o przepisach, czy o tym, co Ci się wydaje? :) Sprzedawca nie ma prawa do odrzucenia reklamacji z tytułu rękojmi niezależnie od zaprzestania produkcji. Dodatkowo rękojmi w stosunku do nabywcy - konsumenta nie można skutecznie wyłączyć.

BTW - ok. połowa blanków (a zabiłem ich niemało) strzeliła mi z powodu wad materiałowych. Przy czym do roku od nabycia rzeczy w przypadku wystąpienia wady przyjmuje się, że istniała w momencie sprzedaży, a w razie sporu to sprzedawca musi wykazać, że to kupujący używał rzeczy w niewłaściwy sposób. To tak co do zasady ;)

 

EDYTA: ...i żeby nie było, że się czepiam: tak, często praktyką rynkową jest, że jak gwarant odmówi uznania reklamacji, to sprzedawca usiłuje wymigać się od świadczenia, do którego jest zobowiązany z tytułu rękojmi (stosownego obniżenia ceny, usunięcia wady lub wymiany rzeczy na wolą od wad - o ile pamiętam). Przerabiałem kilka takich przypadków, korzystałem z pomocy RPK, skuteczność miałem 100%. Żaden nie dotyczył blanków, ale sprzętu wędkarskiego i sportowego - tak.


Użytkownik krzysiek edytował ten post 13 sierpień 2020 - 22:14

  • Guzu lubi to

#72 OFFLINE   jachu

jachu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 14 sierpień 2020 - 00:26

Piszę o przepisach i zdrowym rozsądku. Nie o tym, co mi się wydaje.

Przeczytaj sobie na temat procedur reklamacyjnych tu: https://prawakonsume...amacje/rekojmia i powiedz mi, którą opcję wybierzesz jeśli nie interesuje mnie zwrot pieniędzy? Blanków nie ma i nie będzie. Sprzedawca może naprawić lub obniżyć cenę, jeśli to kogoś satysfakcjonuje. Jak dobrze wiesz, bo przecież "zabiłeś" kupę blanków, to przynajmniej w przypadku poważnych ich producentów to oni sami decydują o tym, czy uszkodzenie z powodu wad materiałowych, czy z winy użytkownika. Po wysłaniu uszkodzonego elementu do wytwórni. Mogę podać dziesiątki takich przykładów. Bo niby kto miałby dokonać oceny jak nie producent blanku? Notoryczny zabójca blanków? Inna sprawa, że przynajmniej ci poważni producenci raczej zawsze uznają swoją winę. Nawet w przypadku np. widocznego śladu bieżnika na złamanym blanku.

W kwestii zdrowego rozsądku. Upierasz się, że sprzedawca nie ma prawa odrzucić reklamacji polegającej na wymianie wadliwego przedmiotu, którego produkcji zaprzestano? :) To jak to sobie wyobrażasz?



#73 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 sierpień 2020 - 12:31

Przeczytaj Art. 560, par. 1 KC, to wszystkiego się dowiesz :)

 

(...) Jak dobrze wiesz, bo przecież "zabiłeś" kupę blanków, to przynajmniej w przypadku poważnych ich producentów to oni sami decydują o tym, czy uszkodzenie z powodu wad materiałowych, czy z winy użytkownika. Po wysłaniu uszkodzonego elementu do wytwórni. Mogę podać dziesiątki takich przykładów. Bo niby kto miałby dokonać oceny jak nie producent blanku? Notoryczny zabójca blanków? (...)

 

A tu Ci akurat odpowiedziałem: do roku od nabycia rzeczy przez kupującego ciężar dowodu spoczywa na sprzedawcy. W związku z tym nie muszę dokonywać żadnych ocen etc. Kij trzasnął w czasie normalnej eksploatacji -> oddaje sprzedawcy i żądam wymiany, naprawy albo zwrotu pieniędzy. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, blank powinien zostać naprawiony. Jak zostanie naprawiony i znowu trzaśnie - to w grę wchodzi tylko zwrot pieniędzy. Nie jestem w stanie Ci tego jaśniej wytłumaczyć.

 

O przypadkach pt. jeżdżenie samochodem po blanku i żądanie wymiany na nowy nawet nie wspominam; to zwykłe oszustwo ze strony Kupującego. Na to też jest paragraf, ale z KK...


  • Guzu i olek520 lubią to

#74 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 sierpień 2020 - 13:09

A prywatnie dodam, że połamanie kija np. drzwiami auta, automatycznym domykaczem (zdarzyło mi się), w czasie szamotania się ryby na łodzi, czy w podbieraku, bo nie otworzyłem kabłąka (zdarzyło mi się), czy z innej przyczyny, za którą kupujący ponosi odpowiedzialność i zatajenie tego, a następnie żądanie wymiany w ramach rękojmi, czy gwarancji uważam za działanie z niskich pobudek i szczyt chamstwa. Być może dlatego sprzedawcy czasem podchodzą z rezerwą do reklamacji.

 

Z drugiej strony bywają też przypadki oczywiste, jak strzelanie szczytówek w Seekerach 753 (bodajże) i ew. kwestionowanie zasadności takiej reklamacji przez sprzedawcę byłoby niezłym świństwem.


Użytkownik krzysiek edytował ten post 14 sierpień 2020 - 13:10

  • Guzu lubi to

#75 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4957 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 14 sierpień 2020 - 13:54

chłopaki po co te przepychanki .... przecież tu jest PL .... zapomnieliście jak było z blankami CD i nie mówię o tych teraźniejszych ....  ;)  :(

 

... zakończyli produkcję mając wszystkich i wszystko w d>>>e , a przedstawiciele nie wiele dalej .... teraz trzeba sobie radzić samemu ... ,tak będzie pewnie i tym razem ...



#76 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 sierpień 2020 - 14:25

Ja tu nie widzę przepychanek, tylko dyskusję :)

Boleję nad tym, że konsumenci nie znają swoich podstawowych praw. Fakt istnienia lub nieistnienia gwaranta jest z punktu widzenia rękojmi niejako wtórny dla konsumenta, choć niewątpliwie rzutuje na ew. sposób obsługi reklamacji (zarówno w sensie podejścia sprzedawcy - gdzie jego problemy guzik mnie obchodzą, jak i dostępnej palety rozwiązań). Zdaję sobie sprawę z tego, że sprzedawca nieba mi może przychylić kosztem gwaranta, a swoim - to już niekoniecznie. Nie jestem idiotą.

 

Jeżeli blank mi strzela w początkowym okresie eksploatacji i mam uzasadnioną wątpliwość co do jego jakości, to sorry, ale w świetle przysługujących mi praw nie interesuje mnie ból dupy sprzedawcy. Prościej się już tego chyba wyłożyć nie da :)


  • olek520 lubi to

#77 OFFLINE   Wojtek B.

Wojtek B.

    Wiślak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1819 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Wojtek

Napisano 17 sierpień 2020 - 08:18

Krzysiek wyłożył Wam kawę na ławę, nie będę dublował :)

#78 OFFLINE   jachu

jachu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Skowron

Napisano 17 sierpień 2020 - 12:11

Nawet mylenie uprawnień z tytułu gwarancji i tych z tytułu rękojmi jest dosyć nagminne. Przypominam, że fakt wspomnienia o rękojmi dotyczył blanków Talona. Krzysztof, ile blanków Talona zostało sprzedanych w Polsce w ciągu ostatniego roku, a ile na przestrzeni dwóch lat? Pewnie las tego był. :)Większość tych jak to trafnie nasz Kolega Antek-lamiglas określił - idiotoodpornych blanków ma jednak sporo latek więcej, więc pewnie i gwarancja na nie obowiązuje. 

Jaka jest praktyka dotycząca odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi, to ja wiem. Nawet  parę dni temu rozmawiałem na ten temat w jednym ze sklepów wędkarskich i pewnie wszędzie wygląda to podobnie. Nie robią z tym problemów. Znika producent, sprzedawca proponuje najczęściej naprawę na własny koszt jeśli nie może wymienić na nowy, ewentualnie zwrot pieniędzy. Nikt tu z nikim nie będzie ciągać się po sądach i udowadniać swoich racji z powodu przedmiotu wartego kilkaset złotych. W kwestii konieczności udowadniania. Czasami bardziej niż znajomość suchych przepisów przydaje się zaznajomienie z komentarzami do nich i orzecznictwem. http://www.sprawnie....ade-towaru.html


Użytkownik jachu edytował ten post 17 sierpień 2020 - 12:16


#79 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 sierpień 2020 - 12:38

(...) Upierasz się, że sprzedawca nie ma prawa odrzucić reklamacji polegającej na wymianie wadliwego przedmiotu, którego produkcji zaprzestano? :) To jak to sobie wyobrażasz?

 

(...) Jaka jest praktyka dotycząca odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi, to ja wiem. Nawet  parę dni temu rozmawiałem na ten temat w jednym ze sklepów wędkarskich i pewnie wszędzie wygląda to podobnie. Nie robią z tym problemów. Znika producent, sprzedawca proponuje najczęściej naprawę na własny koszt jeśli nie może wymienić na nowy, ewentualnie zwrot pieniędzy. (...)

 

No widzisz? Nie wiedziałeś i już wiesz.

 

Co do wykazania istnienia wady - to raczej nie wymaga to komentarza, najczęściej stwierdza się ją organoleptycznie :)



#80 OFFLINE   Dzudik

Dzudik

    Nowy

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 20 październik 2020 - 12:28

90% wędkarzy twierdzi że wędką złamała sie podczas holu ryby. A ja z własnego doświadczenia i obserwacji śmiem twierdzić że 80-90% jest łamanych przez nieuwagę(drzwi od auta, nadepniecie lub uderzenie )przez niewłaściwie użytkowania(plecionka owinięte o szczytówkę przy rzucie). Sam złamałeś , miej odwagę i sie przyznaj.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych