Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Krótka kolumna (S) vs długa kolumna (L)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   p_krolik

p_krolik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • LokalizacjaŁÓDŻ

Napisano 17 maj 2014 - 23:36

panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz



#22 OFFLINE   Maciejowaty

Maciejowaty

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaLegionowo

Napisano 17 maj 2014 - 23:38

Jest duzo łodzi "wedkarskich" pod kolumne L.


  • tyka3 lubi to

#23 OFFLINE   tasiek321

tasiek321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1419 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartek

Napisano 18 maj 2014 - 18:14

panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz

Duże uogólnienie, nie do końca mające odzwierciedlenie rzeczywistości :rolleyes:

W większości przypadków producent jednostki pływającej określa długość zalecanej stopy silnika :)



#24 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 maj 2014 - 21:16

panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz

temat z przed roku grubo , dawno już wyczerpany z resztą  , przeczytałeś chociaż cały temat ? 



#25 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 marzec 2015 - 21:53

Panowie, od którego do którego miejsca mierzy się długość kolumny?

#26 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 marzec 2015 - 21:55

Panowie, od którego miejsca do którego miejsca mierzy się długość kolumny w silniku zaburtowym?



#27 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 21 marzec 2015 - 22:49

53940190749407188798.jpg


Użytkownik piernik edytował ten post 21 marzec 2015 - 22:50


#28 OFFLINE   Zbigbighand

Zbigbighand

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 22 marzec 2015 - 09:39

53940190749407188798.jpg

 

Przedstawiony schemat dotyczy silników HONDA od 8HP (stopa kawitacyjna 0-50mm poniżej pawęży - jak na rysunku)

 

Tohatsu, Mercury od 4hp ( stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży):

- stopa S 15" (381mm)

- stopa L 20" (508mm)

 

Yamaha dla np. 9,9 hp ( stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży):

- stopa S:431 mm

- stopa L:558 mm

 

ogólnie bajzel



#29 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 marzec 2015 - 09:47

Dziękuje za rysunek. Z tego wychodzi, że nowe silniki urosły? Bo z tego co czytałem silniki z kolumna s miały 381mm, a nie 433mm. Ja w swoim nowym evinrude 6 hp, niby kolumna s mam własnie cos koło 43 cm i sie zdziwiłem czy to czasem nie długa kolumna?

#30 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 marzec 2015 - 10:49

nie zauważyłem postu kolegi Zbigbighand. Czyli długość stopy jednak zależy od producenta, ja mam evinrude 6hp, który jest podobno klonem tohatsu, nawet nalepke ma z boku od tohatsu, a jednak wedle instrukcji stopa s ma 435mm, gdzie w tohatsu 381mm. Płyte antykawitacyjna bede mial gdzies 6 cm ponizej dna pontonu. Ciekawe czy pawęży nie będę musiał podnosić. Dziś pierwsze testy.

#31 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 marzec 2015 - 16:49

W tohatsu też ma 435mm

 

http://www.tohatsu.c...6_4st_dims.html

 

Tak naprawdę, to jedyne silnki które trzymają się książkowych wysokości to Suzuki, reszta ma około 430 dla S i około 550 dla L.



#32 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 marzec 2015 - 12:37

Pierwsze testy wypadły słabo. Ponton zamiast do przodu już przy gazie odkręconym do połowy staje dęba, więcej gazu nie próbowałem bo trzymam się instrukcji odnośnie docierania silnika. Ale chyba czekają mnie modyfikacje żeby to jakoś płynęło :wacko:



#33 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 24 marzec 2015 - 13:17

Ja miałem zamontowany taki wynalazek ( z USA), ponton momentalnie wchodził w ślizg.

83459036800160635986.jpg



#34 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 24 marzec 2015 - 18:00

Pytanie trochę nie z tej beczki

Jakie mogą być skutki uderzenia śrubą o kamień

Pierwszy wypad nad wodę i od razu klops

Walnąłem w coś tak twardego że aż stopa wyskoczyła z wody.

Oczywiście zarzuciłem ją do wody i dalej pływałem.

 

Po zdjęciu silnika z pawęży okazało się że śruba się porysowała, nie zauważyłem jakiś odkształceń.

W instrukcji natomiast przeczytałem że po takim zdarzeniu należy przerwać pływanie i zgłosić się do serwisu

Czy można przez to rozumieć że mógł na przykład pociec olej z stopy ?


Użytkownik lokoko83 edytował ten post 24 marzec 2015 - 18:01


#35 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 25 marzec 2015 - 07:20

Gdyby popłynął olej to byś na pewno zauważył, bo byłaby wielka plama na wodzie.

Wyrwanie silnika z wody oznacza  że na  99% uderzyłeś spodziną. Oczywiście taki strzał w śrubę może uszkodzić przekładnie ale.. nie przesadzajmy ;)



#36 OFFLINE   filip0985

filip0985

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 marzec 2015 - 08:26

Jak nie widać mechanicznych uszkodzeń i sam mówisz, że pływałeś bez problemów to wszystko w porządku. A stan oleju możesz sam sprawdzić odkręcając jedną śrubkę.

@piernik ciekawy patent, na pewno lepszy niż skrzydła dokręcane do płyty antykawitacyjnej. Mam już w swoim pontonie zamontowane ceowniki do kół slipowych także dorobienie do tego takich łopat nie będzie problemem, ale wcześniej trzeba spróbować jeszcze innych sposobów.


Użytkownik filip0985 edytował ten post 25 marzec 2015 - 08:33


#37 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 25 marzec 2015 - 15:17

Byc moze, ze ktos to juz zauwazyl...najwyzej sie powieli...

 

Na przykladzie tak chetnie roztrzasanej konstr. typu Romana 4,3m....to lodka, jakiej nam potrzeba do plywania po solidnych akwenach, gdzie juz nas moze spokojnie przewalic - spora i do tego w wysoka burta. Widzialem juz wersje tej lodki pod krotka i dluga kolumne..ta do krotkiej ma nienaturalne wyciecie w pawezy, zeby ten krotki silnik mial srube tam gdzie trzeba...za to jak sie staje pod falkerufa albo, co gorsza trzeba dac na wstecznym.to mozna wytworzyc niezla niagare, ktora wlewa sie przez to wyciecie...

 

Reasumujac - powazniejsze lodki, przeznaczone dla "normalnych" uzytkownikow beda przestosowane do dlugiej kolumny..

 

Gumo



#38 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 16:58

Pytanie trochę nie z tej beczki

Jakie mogą być skutki uderzenia śrubą o kamień

Pierwszy wypad nad wodę i od razu klops

Walnąłem w coś tak twardego że aż stopa wyskoczyła z wody.

Oczywiście zarzuciłem ją do wody i dalej pływałem.

 

Po zdjęciu silnika z pawęży okazało się że śruba się porysowała, nie zauważyłem jakiś odkształceń.

W instrukcji natomiast przeczytałem że po takim zdarzeniu należy przerwać pływanie i zgłosić się do serwisu

Czy można przez to rozumieć że mógł na przykład pociec olej z stopy ?

Kolego jak nie znasz wody lub pływasz po rzece to niezabezpieczaj silnika , przy uderzeniu podbije Ci go w górę i tyle, Może się uszkodzi może nie ale napewno Ty nie wypadniesz z łódki , nie uszkodzisz pawęży itd., uważaj na wstecznym  bo niezabezpieczony idzie sam w górę przy gwałtownym dodaniu gazu



#39 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3527 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 17 listopad 2015 - 20:34

Chciałbym w imieniu kolegi zapytać jaką stopę silnika proponujecie/sugerowana jest do łodzi Texas 420?

producent opisuje 43cm

http://www.darekco.e..._texas_420.html

 

czyli rozumiem stopa S ,czy macie jakieś doświadczenie z doborem dł.stopy do tej łodzi.


Użytkownik hasior edytował ten post 17 listopad 2015 - 20:34

  • dagu lubi to

#40 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4772 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 18 listopad 2015 - 08:45

Jak producent opisuje 43 cm, to kolumna S. Praktycznie wwzystkie nowe silniki poza suzuki mają przy kolumnie S ~430mm. Suzuki ma 380.

Użytkownik psulek edytował ten post 18 listopad 2015 - 08:45





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych