panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz
Krótka kolumna (S) vs długa kolumna (L)
#21 OFFLINE
Napisano 17 maj 2014 - 23:36
#22 OFFLINE
Napisano 17 maj 2014 - 23:38
Jest duzo łodzi "wedkarskich" pod kolumne L.
- tyka3 lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 18 maj 2014 - 18:14
panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz
Duże uogólnienie, nie do końca mające odzwierciedlenie rzeczywistości
W większości przypadków producent jednostki pływającej określa długość zalecanej stopy silnika
#24 OFFLINE
Napisano 18 maj 2014 - 21:16
panowie stopa s do pontonów i łódek wędkarskich stopa L do jachtów chyba że to drugie ma obniżoną pawęz
temat z przed roku grubo , dawno już wyczerpany z resztą , przeczytałeś chociaż cały temat ?
#25 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2015 - 21:53
#26 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2015 - 21:55
Panowie, od którego miejsca do którego miejsca mierzy się długość kolumny w silniku zaburtowym?
#27 OFFLINE
#28 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 09:39
Przedstawiony schemat dotyczy silników HONDA od 8HP (stopa kawitacyjna 0-50mm poniżej pawęży - jak na rysunku)
Tohatsu, Mercury od 4hp ( stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży):
- stopa S 15" (381mm)
- stopa L 20" (508mm)
Yamaha dla np. 9,9 hp ( stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży):
- stopa S:431 mm
- stopa L:558 mm
ogólnie bajzel
#29 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 09:47
#30 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 10:49
#31 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 16:49
W tohatsu też ma 435mm
http://www.tohatsu.c...6_4st_dims.html
Tak naprawdę, to jedyne silnki które trzymają się książkowych wysokości to Suzuki, reszta ma około 430 dla S i około 550 dla L.
#32 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2015 - 12:37
Pierwsze testy wypadły słabo. Ponton zamiast do przodu już przy gazie odkręconym do połowy staje dęba, więcej gazu nie próbowałem bo trzymam się instrukcji odnośnie docierania silnika. Ale chyba czekają mnie modyfikacje żeby to jakoś płynęło
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2015 - 18:00
Pytanie trochę nie z tej beczki
Jakie mogą być skutki uderzenia śrubą o kamień
Pierwszy wypad nad wodę i od razu klops
Walnąłem w coś tak twardego że aż stopa wyskoczyła z wody.
Oczywiście zarzuciłem ją do wody i dalej pływałem.
Po zdjęciu silnika z pawęży okazało się że śruba się porysowała, nie zauważyłem jakiś odkształceń.
W instrukcji natomiast przeczytałem że po takim zdarzeniu należy przerwać pływanie i zgłosić się do serwisu
Czy można przez to rozumieć że mógł na przykład pociec olej z stopy ?
Użytkownik lokoko83 edytował ten post 24 marzec 2015 - 18:01
#35 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2015 - 07:20
Gdyby popłynął olej to byś na pewno zauważył, bo byłaby wielka plama na wodzie.
Wyrwanie silnika z wody oznacza że na 99% uderzyłeś spodziną. Oczywiście taki strzał w śrubę może uszkodzić przekładnie ale.. nie przesadzajmy
#36 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2015 - 08:26
Jak nie widać mechanicznych uszkodzeń i sam mówisz, że pływałeś bez problemów to wszystko w porządku. A stan oleju możesz sam sprawdzić odkręcając jedną śrubkę.
@piernik ciekawy patent, na pewno lepszy niż skrzydła dokręcane do płyty antykawitacyjnej. Mam już w swoim pontonie zamontowane ceowniki do kół slipowych także dorobienie do tego takich łopat nie będzie problemem, ale wcześniej trzeba spróbować jeszcze innych sposobów.
Użytkownik filip0985 edytował ten post 25 marzec 2015 - 08:33
#37 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2015 - 15:17
Byc moze, ze ktos to juz zauwazyl...najwyzej sie powieli...
Na przykladzie tak chetnie roztrzasanej konstr. typu Romana 4,3m....to lodka, jakiej nam potrzeba do plywania po solidnych akwenach, gdzie juz nas moze spokojnie przewalic - spora i do tego w wysoka burta. Widzialem juz wersje tej lodki pod krotka i dluga kolumne..ta do krotkiej ma nienaturalne wyciecie w pawezy, zeby ten krotki silnik mial srube tam gdzie trzeba...za to jak sie staje pod falkerufa albo, co gorsza trzeba dac na wstecznym.to mozna wytworzyc niezla niagare, ktora wlewa sie przez to wyciecie...
Reasumujac - powazniejsze lodki, przeznaczone dla "normalnych" uzytkownikow beda przestosowane do dlugiej kolumny..
Gumo
#38 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2015 - 16:58
Pytanie trochę nie z tej beczki
Jakie mogą być skutki uderzenia śrubą o kamień
Pierwszy wypad nad wodę i od razu klops
Walnąłem w coś tak twardego że aż stopa wyskoczyła z wody.
Oczywiście zarzuciłem ją do wody i dalej pływałem.
Po zdjęciu silnika z pawęży okazało się że śruba się porysowała, nie zauważyłem jakiś odkształceń.
W instrukcji natomiast przeczytałem że po takim zdarzeniu należy przerwać pływanie i zgłosić się do serwisu
Czy można przez to rozumieć że mógł na przykład pociec olej z stopy ?
Kolego jak nie znasz wody lub pływasz po rzece to niezabezpieczaj silnika , przy uderzeniu podbije Ci go w górę i tyle, Może się uszkodzi może nie ale napewno Ty nie wypadniesz z łódki , nie uszkodzisz pawęży itd., uważaj na wstecznym bo niezabezpieczony idzie sam w górę przy gwałtownym dodaniu gazu
#39 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2015 - 20:34
Chciałbym w imieniu kolegi zapytać jaką stopę silnika proponujecie/sugerowana jest do łodzi Texas 420?
producent opisuje 43cm
http://www.darekco.e..._texas_420.html
czyli rozumiem stopa S ,czy macie jakieś doświadczenie z doborem dł.stopy do tej łodzi.
Użytkownik hasior edytował ten post 17 listopad 2015 - 20:34
- dagu lubi to
#40 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2015 - 08:45
Użytkownik psulek edytował ten post 18 listopad 2015 - 08:45
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych