Krótka kolumna (S) vs długa kolumna (L)
#61 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2018 - 07:47
#62 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2018 - 08:42
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#63 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2018 - 09:14
#64 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2018 - 10:54
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#65 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2018 - 12:59
#66 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2019 - 13:40
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- thug lubi to
#67 OFFLINE
Napisano 01 styczeń 2019 - 23:08
E, cienkie . Jak będziesz miał hydrauliczny, to się pochwal
#68 ONLINE
Napisano 18 marzec 2019 - 23:54
chcę kupić mały silnik spalinowy, max 5KM, żeby go ze sobą zabierać na wypady nad wodę. Nie posiadam swojej łódki, i nastawiam się na takie z wypożyczalni.
Zastanawiam się nad wyborem S czy L.
Posiadałem przez chwilę mały 2,5KM z krótką stopą, ale przy dużej fali, zwłaszcza płynąc pod wiatr, odnosiłem ważenie że śruba wychodzi z wody.
Obawiałem się że może dojść do zaburzenia chłodzenia, a tym samym skrócenia ( zakończenia) żywotu silnika.
Nie wiem czy to był źle ustawiony trym, czy po prostu do tej łódki trzeba było już silnik z długą stopą ( w/g teorii silnik był dobrze zestawiony, tj. płyta kawitacyjna była ok 2 cm poniżej dna łodzi )
Wiem że kolumna L to tylko ok 10 cm różnicy, ale czy jeśli śruba będzie za głęboko, to nie odbije się to na skuteczności silnika ?
Za długą stopą przemawia teoretycznie to że mogą się trafić różne łodzie, ale z praktyki nie wiem czy większość łodzi wiosłowych jest pod S czy pod L ?
z jaką stopą bralibyście silnik do takiego "turystycznego" zastosowania ?
#69 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2019 - 05:42
Użytkownik Paweł J edytował ten post 19 marzec 2019 - 05:43
- David77 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych