Wychodziły 4 x 9 1/4 x 7 5/8 i jest to śruba uciągowa power trhust.
A wychodziły 4 x 9 1/4 x 10 i jest to śruba którą ja posiadam.
Ja widziałem 3 i wszystkie miały 4x9 1/4 x 8 i tym się zasugerowałem
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 01 wrzesień 2017 - 14:30
Wychodziły 4 x 9 1/4 x 7 5/8 i jest to śruba uciągowa power trhust.
A wychodziły 4 x 9 1/4 x 10 i jest to śruba którą ja posiadam.
Napisano 24 październik 2017 - 21:32
Napisano 26 październik 2017 - 11:22
jaka pojemność Mercury 15?
Aaaaajjjj się wyrwałem, nie zauważyłem, że to pytanie do ekspertów
Użytkownik pepe_79 edytował ten post 26 październik 2017 - 11:24
Napisano 26 październik 2017 - 11:36
Panowie eksperci mam pytanie
Posiadam Mercury 15 4T z 2005 r. 52 kg, który wychodził w wersjach 8, 9.9 i 15 KM.
Czy wystarczy tylko zmienić gaźnik na gaźnik z wersji 20 KM, aby stać się posiadaczem dwudziestki?
Napisano 26 październik 2017 - 11:51
Pojemność 323 ccm. model z rodziny 5M9XM.3232G0
Posiada taki gaźnik jak na foto.
Chciałbym się dowiedzieć czy jest to wykonalne w jakiś prosty sposób: zmiana gaźnika, usunięcie dławika w wydechu?
Czy też trzeba wymieniać aparat zapłonowy, wałek rozrządu itd.
pozdr. A.
Napisano 26 październik 2017 - 12:05
8 i 9.9 szły w poj ~208 cm3,
15-20 351cm 3
Wersje skandynawskie Viking XS F10 wystarczy tylko zmiana gaźnika, wersję europejskie nie wiem, być może moduł, może wałek rozrządu....
Czasami też głowice są inne i wtedy kupa po całości.
Napisano 26 październik 2017 - 12:20
Jak 323cm3 to 15KM to prawdopodobnie maks. aczkolwiek głowy nie dam
Napisano 26 październik 2017 - 12:47
@hotpoint To jest Mercury by Yamaha. W tych rocznikach nie robiono 20HP na tej pojemności. Więc nie ma co odblokowywać.
Tu masz analogiczny papier od Yamahy
https://www.arb.ca.g...-003-0076-1.pdf
Użytkownik psulek edytował ten post 26 październik 2017 - 12:50
Napisano 26 październik 2017 - 12:59
@psulek
To, że był zrobiony przez Yamaha to wiedziałem wcześniej.
Niemniej cieszę się, że temat został ostatecznie wyjaśniony.
Dzięki za pomoc!
pozdr. A.
Napisano 30 październik 2018 - 19:49
Napisano 31 październik 2018 - 11:20
MZ duzo sie nie beda roznic a i to wszystko zalezy od preferencji i konkretego modelu/rocvznika. Ja bym sie nie przejmowal marka poki "znana" kazdy bedzie robil. mialem suzuki 6, honde 15 i 2 tohatsu 20 wszystkie lataly bez problemu.
Hondy maja standardowo ladowanie aku a mercury niektore nie maja dzwigni biegow tylko raczke krecona w obie strony. w mojej opini tohatsu latwiej nosic niz taka sama honde. Ale to pewnie zalezy od rocznika, wzrostu noszacego etc.
Honde mi osobiscie najwygodniej sie serwisowalo bo wszystkie panele sie zdejmowac dalo etc.
Ja tam jesli ma byc nowy obstaje za tohatsu bo dobry i tani a silnik ma pchac lodke a nie brylowac naklejkami. A jak uzywany to przecie stan wazniejszy od marki. Co ci z yamahy jak nia ktos na wstecznym w glazy wlecial na pelnej predkosci albo nigdy oleju nie zmienial.
Napisano 31 październik 2018 - 14:13
Napisano 31 październik 2018 - 19:34
ja mam chinski czajnik nowy za 5700 zl i zlego slowa nie powiem, po za wpadka z wirnikiem do wymiany. Ostatnio plywane po MW i wszystko ok, odpala za 1 szarpnieciem, ladnie chodzi i wkreca na obroty. Regulator prawidlowo zapodaje napiecie. W dodatku ma opcje upgrade (rozrusznik i wyjscie na ciegna manetki), czego wiecej chciec ? czesci jak sie psuja tanie jak barszcz i dostepne.
Napisano 31 październik 2018 - 20:06
Tylko nowe 4 suw
nie wiem czy to robi za rekomendacje, ale ja sie przymierzam do 3ciego tohatsu pod rzad (1szego kupilem nowego, drugiego kilku letniego z lodzia dostalem). Nie wyobrazam sobie by silnik kosztujacy 2x wiecej dzialal dla mnie 2x dluzej (bo jakos sie tak dziwnie sklada, ze zmieniam koncepcje co kilka lat) a poki na gwarancji (tohatsu 5 czy 7 lat) to sie nei martwie.
Napisano 15 luty 2021 - 19:56
Przejrzałem silniki 20km. Suzuki 20km ( poj. skok. 327cm3 ) , Yamaha 20km ( 432cm3 ). Czemu są opisane jako 20km skoro różnią się w poj.skok. o 100cm3 ? Są to informacje z najnowszych silników, czy starsze 20 konne Yamahy też mają poj. skok. +400cm3 ?
Napisano 15 luty 2021 - 20:06
Napisano 15 luty 2021 - 21:51
Napisano 16 luty 2021 - 17:29
No kurde do końca nie rozumiem, to przy tych 2 silnikach osiągi na 20km będą podobne czy jednak Yamaha będzie zdecydowanie lepsza ? Jak coś ma więcej cm3 to powinno być mocniejsze i według mnie ta Yamaha 20km powinna być określona jako 25km. Nie wiem czy silniki zaburtowe to wyjątek, ale przecież w innych przypadkach więcej cm3=więcej km
Napisano 16 luty 2021 - 17:35
No kurde do końca nie rozumiem, to przy tych 2 silnikach osiągi na 20km będą podobne czy jednak Yamaha będzie zdecydowanie lepsza ? Jak coś ma więcej cm3 to powinno być mocniejsze i według mnie ta Yamaha 20km powinna być określona jako 25km. Nie wiem czy silniki zaburtowe to wyjątek, ale przecież w innych przypadkach więcej cm3=więcej km
Niekoniecznie, porównaj sobie wolnossące samochody z silnikami benzynowymi 4T, starsze konstrukcje. Ta sama pojemność a moc inna.
Napisano 20 luty 2021 - 20:20
Nie wiem czy silniki zaburtowe to wyjątek, ale przecież w innych przypadkach więcej cm3=więcej km
Silniki zaburtowe to nie wyjątek - z 2 litrów silnika w samochodzie różnice w km też potrafią być przecież kosmiczne, w zależności od osprzętu.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych