Jaka max. moc silnika bez uprawnien?
#41 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2008 - 09:52
#42 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2008 - 11:45
Kilkanascie lodek tak nie zobilo...malo tego, nic im nie dalo do myslenia, ze ustal wiatr i zrobilo sie parno.
Pomimo tego, ze posiadali silniki co pozwalalo doplynac do brzegu pomimo braku wiatru w zaglach, stali sobie nienerwowo.
Jak zerwal sie wiatr rzucili sie do silnikow, ktore zaraz zgasly i pomimo prob nie daly sie ponownie odpalic - standart...zapomnieli poodkrecac odpowietrzniki...(pdst informacja kursowa)
Skutek: W telewizji Wiadomosci byly ciekawe tego dnia.
Jak tak przeczytalem niektore poglady to przychodzi mi na mysl podejscie irackich pilotow w czasie szkolenia.
Po co maja wiedziec i robic cokolwiek? Przeciaz Allach jak beda u lask pozwoli im dokonac wszystkiego. A jak nie pozwoli to i tak beda na Jego lasce...wiec po co cos robic?...Allach Akbar!
Gumo
#43 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2008 - 11:46
BTW szkolenie i patent nie zastąpią rozsądku i elementarnych wiadomości, a papier nie koniecznie jest z tym związany.
#44 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2008 - 12:23
Albo że jak pakujesz silnik do samochodu to trzeba zakręcić odpowietrznik ?
Bo inaczej cuchnie benzyną i wietrzysz samochód cały dzień ciesząc się że miałeś gumową wkładkę w bagażniku ?
#45 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2008 - 12:46
tu w Niemczech to bys sobie poplywal... tu z zalozenia zabronione jest wszystko (lacznie z C&R ), co nie jest wyraznie zezwolone .
Bez patentu tylko do max. 3,68 kW, a rejstracja lodzi obowiazuje juz od cos niecalych 1,8 kW... Aby zdobyc podstawowy patent (lodz do 12 m) trzeba zaliczyc egzamin (Katalog 342 pytania + 20 zadan z nawigacji á 3 pytania - z tego trzeba odpowiedziec na przypadkowe 33 pytania á 2 punkty. 66-55 pkt. masz zaliczone, 54-43 ustna poprawka, ponizej oblane... Do tego oczywiscie sprawdzian praktyczny, nawigacja, podstawowe manewry (czlowiek poza burta), wezly...) - zeby nie bylo tak wesolo, to jeszcze sie rozroznia wody na szlaki zeglugi morskiej i srodladowej, tak ze trzeba zdawac i na jedno, i na drugie z osobna, czyli wszystko x2 I to nie multiple choice...
Ale: Obcokrajowcow obowiazuja zasady wazne w ich kraju pochodzenia (o ile w tych krajach na zasadzie porozumienia akceptowane sa uprawinienia niemieckie), czyli obywatel Polski, o ile nie ma siedziby stalej w D moze plywac na warunkach swojego kraju...
Niestety, nie mozna przeniesc schematow irlandzkich na kraje z 10-, 20-stokrotnie wieksza populacja...
PozdrawiaM.
#46 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 09:31
Dobra ma byc Nawigacja - Jacka Czajewskiego oraz Meteorologia tego samego Autora.
Jesli chodzi o oswietlenie, to nie wiem gdzie bedziesz plywal i czym. Praktyka dnia codziennego dowodzi, ze male jednostki i przy plywaniu rekreacyjnym - wystarcza jedno swiatlo biale widoczne ze wszystkich stron.
Jezeli okret z gatunku powazniejszych to zalaczylem rozporzadzenie, w jednym z zalacznikow wsadzilem to, co jest walkowane najusilniej...
Gumo
Załączone pliki
#47 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:10
Jeżeli chodzi o oświetlnie to spraw sobie taką lampe na baterię, mocowaną do burty.
Krzysiek nabył takie ustrojstwo na Wybrzeżu Gdyńskim.
Dobrze mieć też porządny szperacz na wypadek nocnego pływania.
Oprócz tego kamizelki, apteczka,gaśnica ,koło ratunkowe na długiej linie.
Zestaw podstawowych narzędzi, zapasowe świece, butelka oleju i kanisterek benzynki też nie zaszkodzą
#48 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:23
Z doświadczenia wiem , że podstawowy zestaw narzędzi powinien umożliwić: prowizoryczne wyprostowanie wygiętej śruby, demontaż śruby, wykręcenie świec, ustawienie odstępu elektrod świec (szczelinomierz).
#49 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:33
Odchodza wtedy problemy z zasilaniem roznych urzadzen elektrycznych: sonda, swiatla, lodowka...
Jesli chodzi o swiatlo na patyku, zasilane z baterii to dobrze jest zaopatrzyc sie w takie, ktore wykorzystuje swiatlo diodowe a nie zarówkowe.
Baterii wystarczy na wielokrotnie dluzszy okres czasu...
Gumo
#50 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:41
@Gumofilc,Dobra sprawa jest (bede chcial to zastosowac) korzystanie z silnika wyposazonego w cewke. W zaleznosci od firmy montowane sa od okolo 8KM.
Odchodza wtedy problemy z zasilaniem roznych urzadzen elektrycznych: sonda, swiatla, lodowka...
Jesli chodzi o swiatlo na patyku, zasilane z baterii to dobrze jest zaopatrzyc sie w takie, ktore wykorzystuje swiatlo diodowe a nie zarówkowe.
Baterii wystarczy na wielokrotnie dluzszy okres czasu...
Gumo
Mam w swojej jamaszce wyjśćie z zasilaniem i teraz pytanie ,czy z tego można zasilać wszystko to co jest przystosowane do samochodowej zapalniczki?
Czy, sonde mogę podłączyć bezpośrenio i ,czy będzie ona działać tylko na odpalonym motorze?
#51 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:44
#52 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:46
Jeżeli masz stabilne napięcie - to tak. Oczywiście bez akumulatora wszelkie urządzenia będą działały przy włączonym motorze. Proponuję dokupić akumulator
Dzięki
A jest możliwość podłączenia kilku takich urządzeń np. równocześnie lodóweczka i sonda?
#53 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:52
BTW - jak tam Yamaszka od Huntera?
#54 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:57
Czy tym od razu da rade zasilac sonde, to bedzie zalezalo czy ustrojstwo jest wyposazone w prostownik.
Obojetnie, czy jest prostownik czy nie, sonda musi byc wyposazona w bezpiecznik. Z reguly dodaja do kazdego kompletu kabli, sluzacych do podlaczenia zewnetrznego.(ok. 1A)
Gumo
#55 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 10:59
ps.Krzysiek, silnik czeka na Å‚odkÄ™
#56 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 11:05
Dzięki za odpowiedzi chłopaki
ps.Krzysiek, silnik czeka na Å‚odkÄ™
No tak, pływanie silnikiem bez łódki może sprawiać pewien problem... Odwrotnie jest jednak łatwiej
#57 OFFLINE
#58 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 11:25
Gumo
#59 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2008 - 17:58
#60 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2008 - 20:03
Czy tez przepisy rzeczywiscie sie zmienily ? Policjant z komisariatu wodnego powiedzial mi ,ze nadal obowiazuja stare zasady
co wiecie na ten temat?
dzieki z gory
pozdro,
pablitos
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych