Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przeróbka silnika elektrycznego - maximizer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
111 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 03 czerwiec 2014 - 18:49

Minęło parę latek  :) więc kotleta cza odgrzać ;)

Dzisiaj podzwoniłem i moja  Endura 45 c2 zostanie (prawdopodobnie) podrasowana  :D  za pomocą  śruby Kipawy i maximizera. Koszt z przesyłem około 500 pln   . W sklepie ustawili mnie w kolejce więc chętnych nie brakuje. Czy ktoś już tak tuningował silnik. Mile widziane opinie użytkowników,którzy wzmocnili swoje maszyny  :D



#22 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 18:54

Jako jeden z pierwszych zakładałem maksymizer wiele lat temu w Piotrkowie. Jako, że był jeszcze niedopracowany konstrukcyjnie siadł pierwszego dnia pierwszej wyprawy - majówka to była.

Kląłem jak cholera.

Wiedząc , to co wiem teraz zdecydowałbym się na przeróbkę, ale najlepszym rozwiązaniem jest zakup gotowca Minn Koty z maxymizerem.



#23 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2296 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:07

Masz rację, nastały czasy maksymizerów.

 

Jeszcze wspomnę że jak ktoś chce robić tuning poprzez zmianę tylko śruby, to może sobie ugotować fabryczny maksymizer. 

Dlatego trzeba się zastanowić czy warto.

A jak się chce mocniejszy silnik to lepiej od razu kupić z mocniejszym maksymizerem, czyli nie fabrycznym.



#24 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:16

Ja tam bym Kipawy nie zakładał. Grube przewody i dobre podłączenia do aku. I dobra wersja maksymizera.



#25 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:28

Fachmani z serwisu dają 2 lata gwarantu  na maximzer przy kipawie ,więc czemu nie? Koszt Taxxisa 55v  ponad 2 tyśki.Nawet jeśli  sprzedam Endurę to i tak muszę 1.5 kpln dorzucić,a nie mam  :(   



#26 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2296 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:39

Ja tam bym Kipawy nie zakładał. Grube przewody i dobre podłączenia do aku. I dobra wersja maksymizera.

Zależy czym pływasz, ja zmieniam często łodzie, raz lekka z tworzywa i ja sam, a raz ciężka, duża z drewna i trzech chłopa ze sprzętem wędkarskim i zaopatrzeniem ;) i Kipawa się tu spisuję, czyli przy dużej masie do pchania, spokojnie grubo ponad 10 km pływania daje radę (aku 160Ah) więcej nie próbowałem. 

Każdy orze jak może :) .



#27 OFFLINE   Piasek

Piasek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 09:42

Witam. Mam takie pytanie. Zakładamy że mamy do przepłynięcia np 4km na łowisko, nie śpieszy nam się.

Jak bardziej zaoszczędzimy energię?

a)płynąc na 5tym (najwyższym biegu) ale krótszy czas, czy

b)płynąc na 2-3 biegu wolniej ale dłużej.

Może nie dokładnie na temat ale dosyć blisko B) .

Pozdrawiam


Użytkownik Piasek edytował ten post 08 lipiec 2014 - 09:42


#28 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 08 lipiec 2014 - 11:00



Witam. Mam takie pytanie. Zakładamy że mamy do przepłynięcia np 4km na łowisko, nie śpieszy nam się.

Jak bardziej zaoszczędzimy energię?

a)płynąc na 5tym (najwyższym biegu) ale krótszy czas, czy

b)płynąc na 2-3 biegu wolniej ale dłużej.

Może nie dokładnie na temat ale dosyć blisko B) .

Pozdrawiam

 

Zdecydowanie odpowiedź b.

 

- po 1 przy mniejszej prędkości masz mniejsze opory ruchu i mniejszą pracę trzeba wykonać, żeby przemieścić łódź o to samą odległość (nie ważne że to trwa dłużej - mniej energii zostanie zuzyte).

- po 2 pojemność aku jest podawana dla prądu rozładowania chyba 10-cio godzinnego. Przy większym prądzie rozładowania pojemność aku wyraźnie maleje i mniej energii "da się wyssać z aku". Na 5-tym biegu silnik 55lbs bierze około 40 amper, ale to nie oznacza, że akumulator 100Ah wytrzyma 2,5 godziny takiego pływania, wytrzyma pewnie nie więcej niż 1-1,5 godziny. A przy poborze 10 amper powinien wytrzymać około 9-10 godzin, przy 5 amperach pewnie z 22-25 godzin.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 08 lipiec 2014 - 11:10


#29 OFFLINE   darogryf

darogryf

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 258 postów
  • LokalizacjaGryfino

Napisano 08 lipiec 2014 - 15:19

Szymon masz rację. Ja tylko dodam, że producenci są bardziej przebiegli i pojemność podają nawet dla prądu 20 godzinnego. I dlatego jak spadnie trochę rzeczywista pojemność akumulatora (z różnych powodów) to słychać "w zeszłym roku to na tym akumulatorze to ja mogłem a teraz on jest do ...".



#30 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 lipiec 2014 - 16:07

Dlatego Panowie voltomierz na stałe i kontrolujemy wzrokiem co 15 minut czy nie za mocno napięcie zjechało.



#31 OFFLINE   Mosteque

Mosteque

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 264 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Mosteque

Napisano 09 lipiec 2014 - 05:43

Czyli do jakiej wartości pod obciążeniem?

 

Może uściślę pytanie. Trochę to off-top, ale co tam.

 

Wiem, że granicą bezpieczeństwa dla aku jest 10,5V, ja nawet mam w echu ustawione 11V i nie zamierzam nigdy schodzić poniżej. Natomiast wszędzie czytam, że zejście poniżej połowy aku zmniejsza jego żywotność. To znaczy do jakiego napięcia? Najniżej na piątym biegu zszedłem do 11,6. To mało czy jeszcze nie?


Użytkownik Mosteque edytował ten post 09 lipiec 2014 - 06:28


#32 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 20 marzec 2016 - 17:55

maxymizer teraz nazywa się regulator PWM bo pod tą nazwą maxymizer nic do silnika znaleźć nie można tylko opisy co to jest.



#33 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 20 marzec 2016 - 18:12

Albo inaczej nazwa maksymizer to wymysł marketingowców , technicznie plynna regulacja predkosci silnika pradu stałego to regulacja PWM pulse width modulation. Czyli regulacja szerokości impulsu to tak w skrócie.

Ta nazwa maksymizer kojarzy mi się z tym jak ludzie mówią "żarówki led" ten sam poziom techniczny :D



#34 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 marzec 2016 - 18:14

maxymizer teraz nazywa się regulator PWM bo pod tą nazwą maxymizer nic do silnika znaleźć nie można tylko opisy co to jest.

W materiałach MinnKoty jest ciągle maximizer i tego się będę trzymał.

 

http://www.minnkotam...-Mount/Traxxis/


Użytkownik godski edytował ten post 20 marzec 2016 - 18:14


#35 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 21:59

czy takie coś to już jest regulatorem ? jaka musi być amperaż żeby instalacja wytrzymała ? czy te 30A wystarczy przy silniku 55lb ?

 

http://allegro.pl/pw...688728889.html 

 

lub to

 

http://allegro.pl/pw...6049186983.html

 

lub

 

http://www.ebay.com/...TMAAOSwX~dWhO2o


Użytkownik suhhar edytował ten post 26 marzec 2016 - 22:46


#36 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 27 marzec 2016 - 00:30

Dla silnika 55lbs minimum 50A przy prądzie ciągłym i koniecznie z wyborem częstotliwośći pracy przy zbyt niskiej silnik bedzie sie grzał.  Ten drugi można by od biedy zastosować ale ma tylko 40A prądu ciągłego 



#37 OFFLINE   janusz_

janusz_

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 marzec 2016 - 22:11

czy takie coś to już jest regulatorem ? jaka musi być amperaż żeby instalacja wytrzymała ? czy te 30A wystarczy przy silniku 55lb ?

 

http://allegro.pl/pw...688728889.html 

 

lub to

 

http://allegro.pl/pw...6049186983.html

 

lub

 

http://www.ebay.com/...TMAAOSwX~dWhO2o

30 A nie wystarczy

poz1 sie nie odpala

poz2 wygląda bardzo profesjonalnie, radiator i pełen opis, wygląda OK, podoba mi się jako elektronikowi, sam zrobiłem podobny.

poz3. mniej danych ale chłodzenie i obudowa , nieżle

PS MAXIMIZER to jednak tylko marketing, obojętnie kto zastosował pierwszy, ale idea się sprawdza

pozdrawiam



#38 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 30 marzec 2016 - 22:30

Też się przymierzam do montażu maximizera, ale będę go robił( w zasadzie przerabiał) z gotowego układu regulacji posuwu drutu w półautomacie spawalniczym ( migomacie).

 

Mój silnik to tylko 27lbs więc pobór prądu poniżej 30A.

 

pzdr Nix



#39 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 31 marzec 2016 - 07:41

Pytanie z innej beczki, czy ktoś z Warszawy zna się na elektrykach tak żeby zerknąć na mój ?



#40 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 10:09

Z W-wy nie jestem co prawda, ale co się dzieje z Twoim silnikiem ?

 

pzdr Nix






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych