Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przeróbka silnika elektrycznego - maximizer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
111 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 31 marzec 2016 - 17:13

Maximizer poszedł



#42 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 31 marzec 2016 - 18:01

Piotr a co to masz za silnik.


Użytkownik Jozi edytował ten post 31 marzec 2016 - 18:02


#43 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 31 marzec 2016 - 18:13

Cały czas ten sam, kiedyś już o niego pytałem ale jakoś odpuściłem temat, a teraz przypomniałem sobie

 

http://jerkbait.pl/t.../?hl="bass 210"



#44 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 18:15

Jeśli maximizer do naprawy, to klasyczna sprawa do ogarnięcia dla (średnio zaawansowanego) elektronika. O ile płytka- moduł

nie jest całkowicie zalany żywicą to jest to w pełni naprawialne. Często uszkadza się tranzystor (albo tranzystory) mocy- te na radiatorze i wtedy

nie ma regulacji - silnik ma cały czas max. obroty.

 

pzdr Nix


  • Piotrek Milupa lubi to

#45 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 31 marzec 2016 - 18:29

Pytanie z innej beczki, czy ktoś z Warszawy zna się na elektrykach tak żeby zerknąć na mój ?

Da się zrobić, a co się dzieje z silnikiem?
Już widzę odpowiedz, albo tranzystory poleciały albo w gorszym wypadku układ je wysterowywujacy, pół biedy jak wiadomo jaki to jest. Jeżeli bys się zdecydował podesłać sam regulator to mogę zerknąć, lub chociaż jakieś dobre zdjęcia na maila żeby ocenić wzrokowo

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 31 marzec 2016 - 18:36


#46 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 31 marzec 2016 - 18:32

Da się zrobić, a co się dzieje z silnikiem?

 

Tu naskrobałem o problemie, jutro zrobię więcej zdjęć tej elektryki.



#47 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 31 marzec 2016 - 18:41

To nie powinno być drogo z naprawą. Sterowanie padło to spoko że się całkowicie nie spalił. Jakbyś miał Mk-tam maxi zalany w żywicy, to kaplica.

Masz taki maxi jak z kumplem zakupiliśmy w anodexie do MK 36.


Użytkownik Jozi edytował ten post 31 marzec 2016 - 18:42


#48 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 19:08

IMO to nie sterowanie padło, bo od czego ? A Mosfet mocy padł od primo przeciążenia, secundo od przepięć które generuje silnik.

 

Ale to prosto sprawdzić. Ponieważ na płytce widać radiator, wystarczy zmierzyć zwykłym uniwersalnym omomierzem przejście między dwoma nóżkami tranzystora ( dwie grube ścieżki) Jeśli mamy przejście, to uszkodzony jest tranzystor ( można użyć w mierniku sygnalizacji zamkniętego obwodu, przy zwarciu słychać brzęczyk)

 

Można i należy dać choć troszkę mocniejszy - o większym prądzie przewodzenia.

 

pzdr Nix



#49 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 31 marzec 2016 - 19:27

A skąd już wiesz że to akurat mosfet jest tam zastosowany? Nie widząc układu? Ja nie jestem czarodziejem i bez zobaczenia układu nie jestem w stanie stwierdzić, jak dla mnie to 50 na 50% z tym co jest uszkodzone. Równie dobrze mogła się ścieżka upalić. Poza tym tranzystorów się od tak nie zamienia na inne, przy Mosfet najistotniejsza jest pojemność bramki.

#50 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 21:31

Dla takich prądów i( czyli 30-40 i więcej A) nie stosuje się innych tranzystorów niż Mosfety, ze względu na to że w stanie przewodzenia mają małą rezystancję- czytaj stosunkowo mało

się grzeją. Upalenie ścieżki nie daje od razu maksymalnych obrotów. Takie obroty daje wprost zwarcie tranzystora wykonawczego, ale jak pisałem wyżej łatwo to stwierdzić omomierzem.

 

Dla mnie prawdopodobieństwo zwarcia mosfeta to >90%, no ale niech się wypowie Kolega milupa, o ile zechce to zmierzyć :)

 

Zresztą... mosfet, nie mosfet- on jest zwarty :)

pzdr Nix


Użytkownik Nix2 edytował ten post 31 marzec 2016 - 21:33


#51 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 31 marzec 2016 - 22:03

Istnieje tez opcja ze tranzystor jest wysterowany na pełne otwarcie i tez mamy taki objaw, jednak jak nie ma diody zabezpieczajacej tranzystor przed przepięciami z silnika to on pierwszy obrywa. Tak czy siak trzeba zbadac układ i znaleźć przyczynę a nie tylko skutki uszkodzenia.



#52 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 22:08

Tak, teoretycznie taka opcja też jest możliwa, tylko b. mało prawdopodobna. A dioda zawsze jest ( lub osobny tranzystor spełniający tę samą funkcję).



#53 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 31 marzec 2016 - 22:24

Akademicka dyskusja nie dla zwykłych zjadaczy chleba. Lepiej napiszcie gdzie Piotrek może to wysłać do naprawy.


  • Jozi lubi to

#54 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 31 marzec 2016 - 22:38

Jak sprawdzi i tranzystor jest zwarty, może wymienić sam, kupując taki sam i wlutowując samodzielnie jak się nie boi lutownicy :) ( to 3 luty, lub 6 w przypadku dwóch tranzystorów)

Jeszcze trzeba posmarować leciutko pastą termoprzewodzącą lub wykorzystać warstewkę starej pasty.

 

A jak nie, to każdy elektronik to powinien ogarnąć, ktoś podawał też nazwę firmy montującej maximizery.



#55 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 01 kwiecień 2016 - 14:48

Anodex już nie istnieje, dzwoniłem tam ostatnio, chyba jest odlewnia żeliwa.
  • Piotrek Milupa lubi to

#56 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 01 kwiecień 2016 - 20:17

Panowie czy gdzies jest jakaś strona własnie polskiego producenta PWM do silników czyli maksymizera bo gdzie nie szukam to są ale np. za małe amperaże mają ja szukam do 60A a ten juz musi byc z chłodzeniem wiatraka. Ktoś podeśle linka byłbym wdzięczny.



#57 OFFLINE   Nix2

Nix2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 01 kwiecień 2016 - 22:23

Jest firma, która sprzedaje przez allllegrogo regulatory PWM- głównie do generatorów wodoru HHO, jednak mają w ofercie

regulator specjalnie dedykowany do silników 50A,  szukaj frazy "CAY Regulatory" albo użytkownika "ccharyyy".

 

To jest wersja bez wentylatora i na dodatek z b. małym radiatorem( lub nawet bez) co może zwiastować b. dobrą sprawność regulatora.

 

pzdr Nix

 

PS . Nigdzie nie widziałem maximizera 60A... jaki masz silnik, większy niż 55lbs ?



#58 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 02 kwiecień 2016 - 06:43

 

PS . Nigdzie nie widziałem maximizera 60A... jaki masz silnik, większy niż 55lbs ?

To możesz tu zobaczyć.



#59 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 02 kwiecień 2016 - 08:11

Nie ja mam 54lb haibo wiec wole miec wiekszy zapas amperazu niz na styk. Dzieki panowie za info.

#60 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 02 kwiecień 2016 - 14:37

Jest firma, która sprzedaje przez allllegrogo regulatory PWM- głównie do generatorów wodoru HHO, jednak mają w ofercie
regulator specjalnie dedykowany do silników 50A, szukaj frazy "CAY Regulatory" albo użytkownika "ccharyyy".

To jest wersja bez wentylatora i na dodatek z b. małym radiatorem( lub nawet bez) co może zwiastować b. dobrą sprawność regulatora


Żadna dobra sprawność a całkiem normalna, ten regulator nie nadaje się do silników za niska częstotliwość. Przy 120Hz to każdy jest super sprawny, przy kilku kH by się ugotował w kilka sekund ten regulator.
Przejrzałem ofertę tego Pana ma tylko jeden regulator zdolny do pracy z silnikiem 20A max, ale już od 6A wymaga radiatora.
Wniosek- bez radiatora i wentylatora nie osiągalne jest 50A pradu ciągłego przy wymaganych wymiarach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych