Świece można sprawdzić tutaj:
Katalog NGK
Katalog trochę oszukuje, bo dla zdecydowanej większości silników zaburtowych podaje tylko i wyłącznie świece z elektrodą irydową . Są to świece drogie, do silników robiących naprawdę duże przebiegi, wolniej się zużywają. Możesz brać świece w wykonaniu standardowym które są trzykrotnie tańsze. Z katalogu wychodzi NGK CR6HIX, wykonanie standardowe CR6HS - zapłacisz 3-4 razy mniej.
W spodzinę wciskach oleju ile wejdzie ~200ml. Podstawiasz naczynie, odkręcasz korek dolny, korek górny, czekasz aż zleci olej. Jak jest mętny, to masz problem - nieszczelność (trzeba poszukać przyczyny i usunąć). Jeżeli jest czysty, to specjalną strzykawką wciskasz olej od spodu aż wyjdzie górą. Często olej jest od razu w tubie. Zakręcasz górę, wyciągasz strzykawkę, zakręcasz dół. Olej zmieniasz co rok, żeby w przypadku nieszczelności móc szybko zareagować.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 styczeń 2014 - 13:47