Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Minn Kota seria Traxxis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
367 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Kajtelek2

Kajtelek2

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1334 postów
  • LokalizacjaAluminiowe Miasto

Napisano 20 grudzień 2013 - 08:58

Witam , w sezonie 2014r. biorę pod uwagę zakup nowego silnika , mam pytanko o silnik Minn Kota z serii Traxxis , czym się różni od serii Endury ?

 

Czym się różnią te dwa modele z tabelki , jaki uciąg w kg mają ?

 

Jaki akumulator żelowy pod taki silnik stosować na całodniowy trolling z przystankami na małego grilla?

 

Zmieniając orginalną śrubę na 3 - łopatkową , odczuwalna jest różnica przy pływaniu ?

 

Zastosowanie pływadło około 3,2m , dwie osoby , średni prowiant , pod metodę trollingową , by dawał radę na większej fali.

Załączone pliki


Użytkownik Kajtelek2 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 09:08


#2 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:25

Po pierwsze w tabelce jest bląd. Wersja V jest z maksymizerem a SC bez.

Do trolla tylko V. Na dobrym akumulatorze zrobisz koło 20 km a moze trochę więcej z prędkością 2,5-3 km/h

Min. 110-120 Ah . Ja zazwyczaj zabieram jeszcze jakiegoś trupa w rezerwie. 



#3 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:28

tez od dłuższego czasu czytam i szukam opinii w przedmiotowej

 

do trollingu sprawa raczej bezdyskusyjna to płynna regulacja biegów

początkowo tez zakładałem ze akumulator będzie żelowy teraz skłaniam sie ku Trojan SCS 225 130Ah (koszt 870zł)

- poczytaj sobie do jakich zastosowań jest używany, no i dla mnie liczy się tez czas ładowania

jeśli zelówka będzie ładowała sie 10-12 godz to ok, jednak jeśli jej duża pojemność na to nie pozwala

to niestety nie mogę sobie pozwolić na ładowanie aku przez 20-24godz lub więcej

 

 czym się różni Traxxis od serii Endury: na pewno cena i regulacja rumpla, o innych (istotnych) tez się chętnie dowiem

ja skłaniam sie ku Endura (najtaniej nowy 1800zł), a ewentualna kasę zainwestować w jak najlepszy akumulator

 

niewątpliwie kalkulując koszta zakupu elektryka trzeba uwzględnić dobra ładowarkę do aku (280-360zł)

 

to chyba tyle w ramach krótkiego wstępu liczę na dalsze Wasze opinie

 

PS

wydaje mi sie ze temat można połączyć juz z istniejącym na forum o silnikach elektrycznych?


Użytkownik @Wojti edytował ten post 20 grudzień 2013 - 09:30


#4 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:30

@Kajtelek2, Endur jest kilka typów (ja kojarzę co najmniej trzy). Co do Traxxisa 55SC i 55V to uciąg mają ten sam czyli 25 kg (55 lbs). Model oznaczony V jest z maxximizerem natomiast SC tak jak stara Endura jest na przełączniku biegów. Ja do swojego Traxxisa z maxximizerem stosuję akumulator 100ah i wystarcza mi na przepłynięcie 15-19 km w zależności od warunków na wodzie i zwykle jeszcze coś mi tam w akumulatorze zostaje. Łódź mam wprawdzie nieco większą i całość (łodź - graty - ludzie) szacuję na jakieś 600-700 kg. 

Ze śrubą trójpłatową byłbym ostrożny, można dostać KIPAWE do tego modelu, która faktycznie znacząco przyspiesza zestaw ale zastanowiło mnie kiedyś dlaczego Minn Kota nie oferuje takiej śruby ? Myślę, że może chodzić albo o przyspieszone zużycie elementów silnika albo o zniszczenie maxximizera który może grzać się ponad miarę



#5 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:32

albo o zniszczenie maxximizera który może grzać się ponad miarę

 

bingo, przerabiałem ten temat w 45V. kipawa po jednym użyciu została na pamiątkę ;)



#6 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:33

Po pierwsze w tabelce jest bląd. Wersja V jest z maksymizerem a SC bez.

Do trolla tylko V. Na dobrym akumulatorze zrobisz koło 20 km a moze trochę więcej z prędkością 2,5-3 km/h

Min. 110-120 Ah . Ja zazwyczaj zabieram jeszcze jakiegoś trupa w rezerwie. 

Nie ma błędu, są po prostu dwa różne silniki jeden na przełączniku drugi z maxximizerem - oba w takiej samej obudowie



#7 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:39

Trojan 115Ah SCS200 kosztuje 640,00. Spora rożnica - 230 zł


  • @Wojti lubi to

#8 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15565 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:41

Nie ma błędu, są po prostu dwa różne silniki jeden na przełączniku drugi z maxximizerem - oba w takiej samej obudowie

Jest błąd. W tabelce przy wersji SC jest podana regulacja prędkości ZMIENNA , a przy wersji V  5/WIELOKROTNA.



#9 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 20 grudzień 2013 - 09:52

Jest błąd. W tabelce przy wersji SC jest podana regulacja prędkości ZMIENNA , a przy wersji V  5/WIELOKROTNA.

Masz rację jest błąd. Sadziłem, że chodzi ci opis SC/V


Użytkownik Paprykarz edytował ten post 20 grudzień 2013 - 09:54


#10 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2296 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 grudzień 2013 - 10:09

Już na forum pisałem, ale powtórzę.

Ja mam ten tuningowy z MC. wg nich uciąg 85 lbs. i śruba Kipawa w nim siedzi.

2 pełne sezony bez kłopotów.

Prędkości jakiejś znacznej nie osiąga, coś ponad 7km/h wg GPS udało się osiągnąć.

Uciągu to mu nie brakuje, a do różnych łódek czepiałem go.

Sporadycznie korzystam z max obrotów, zazwyczaj jadę na granicy - ekonomia zużycia prądu działa.

A i maksymizer siedzi też MC, bo ponoć fabryczne nie dają rady Kippawie.

Przewody też są znacznie grubsze niż w oryginale.



#11 OFFLINE   n15

n15

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 219 postów

Napisano 20 grudzień 2013 - 13:22

   Endura Max różni się od Endury C2 tym, że posiada maximizer, a więc płynną regulację obrotów. Traxxis V od Traxxisa SC tym samym, posiada maximizer.  Traxxis różni się od Endury bardziej kanciastą"czapką", łamanym pod kątem rumplem, uchwytem do pawęży, zaciskiem regulującym zanurzenie silnika, inną śrubą no i ceną.

    Porównując silniki (Endurę Max z Traxxisem V) o tych samych uciągach myślę, że poza różnicami podanymi powyżej reszta jest taka sama. Co prawda przeglądając opisy silników zamieszczane na różnych stronach natrafiłem na dane że np. Traxxis 45 pobiera prąd o natężeniu max.36A a Endura Max 45 ok.40A co by oznaczało, że posiadając ten sam uciąg (45lbs) mają inną sprawność (czyżby znaczenie miał tu inny kształt śruby w Traxxisie?). Wydaje mi się jednak że tak nie jest, bo ten sam właściciel stron dla analogicznych silników o uciągu 55lbs podaje dla Endury Max 49A a dla Traxxisa V 48A. Podobnie na różnych stronach podawane są różne dane odnośnie tzw. maksymalnego ciężaru łodzi (nawet dla tych samych silników), panuje więc w tym lekki chaos.

   Myślę, że o faktycznym poborze prądu przez te silniki mogliby się  wypowiedzieć koledzy którzy korzystają z wpiętych w układ amperomierzy, które na bieżąco monitorują pobór prądu przy różnych położeniach manetki.

  Czy warto dopłacić za Traxxisa? To zależy. Według mnie ewentualnie warto się przyjrzeć opcji łamanego pod kątem 45 stopni rumpla, być może komuś to znacznie ułatwi korzystanie z silnika (trzeba tu powiedzieć, że u wielu tanich firm ta opcja to standard).   Co do reszty to myślę, że to trochę bajer.



#12 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 20 grudzień 2013 - 14:21

Trojan 115Ah SCS200 kosztuje 640,00. Spora rożnica - 230 zł

 

to jest bardzo cenna uwaga, biorąc pod uwagę zakup 2szt,

różnica pojemności zaledwie 30Ah a cenowo wychodzi 460zł drożej a to już kawał grosza

 

PS

już nie wspomnę ze 3kg/szt lżej do noszenia :D


Użytkownik @Wojti edytował ten post 20 grudzień 2013 - 14:26


#13 OFFLINE   esox lucius

esox lucius

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 19 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Marcin

Napisano 21 grudzień 2013 - 10:36

Oba silniki maja maksymizer z tym że V ma płynną regulacje a SC biegi.

Maksymizer podaje prąd impulsami i w silniku V mamy ich płynną regulację a w silniku SC są biegi którym przypisana jest odpowiednia częstotliwość impulsów.

Silniki bez maksymizera pobierają stały prąd niezależnie na którym biegu płyniemy, tak więc nie opłaca się pływać na niższym biegu. (mniej przepłyniemy)

Zauważyłem że silniki o uciągu 55 lbs  wcale nie płyną szybciej od słabszych silników pod warunkiem nie przekroczenia tonażu przypisanemu danemu uciągowi.

Jeśli ktoś chce kupić silnik a wie że będzie go używał do jednej konkretnej łodzi to powinien obliczyć jej ciężar wraz z załadunkiem i na tej podstawie dobrać silnik.



#14 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 21 grudzień 2013 - 11:49

Ostatnio więcej pływam po Odrze jak po wodach stojących.W związku z tym chcę zabudować silnik elektryczny na dziobie,mam do tego Trustera 55lbs bez maximizera Aku do niego to normalny kwasowy rozruchowy 100Ah który co jakiś czas będzie doładowywany z silnika Suzuki70kM a tam alternator daje do 25A. Elektryk ma za zadanie bardziej kierować łodzią podczas spływania z prądem i lekkie wspomaganie prędkości w dół rzeki. system kierunku i podnoszenia silnika już rozpracowałem i będzie zdalny bez kablowy zostały obroty silnika i tu zaczęły się schody z maximizerem czy bez???Na normalnym przełączniku jak i z maximizerem elementem sterującym będzie silne profi serwo z aparatury zdalnego sterowania które sterować będzie wszystkim. Mój dylemat czy przy tonowej łodzi bawić się z maximizerem czy dać sobie spokój tym bardziej że go brak a koszt jego jest nie mały,miałbym za niego około 100litrów benzyny co daje ogromna ilość godzin pływania w trolu.

#15 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 21 grudzień 2013 - 13:32

Oba silniki maja maksymizer z tym że V ma płynną regulacje a SC biegi.

Maksymizer podaje prąd impulsami i w silniku V mamy ich płynną regulację a w silniku SC są biegi którym przypisana jest odpowiednia częstotliwość impulsów.

Silniki bez maksymizera pobierają stały prąd niezależnie na którym biegu płyniemy, tak więc nie opłaca się pływać na niższym biegu. (mniej przepłyniemy)

Zauważyłem że silniki o uciągu 55 lbs  wcale nie płyną szybciej od słabszych silników pod warunkiem nie przekroczenia tonażu przypisanemu danemu uciągowi.

Jeśli ktoś chce kupić silnik a wie że będzie go używał do jednej konkretnej łodzi to powinien obliczyć jej ciężar wraz z załadunkiem i na tej podstawie dobrać silnik.

No nieźle, nieźle ale to bardziej takie własne przemyślenia, czy coś popartego faktami :wacko:

Gdyby Traxxis 55 SC miał maxximizer to zapewniam, że taka informacja byłaby umieszczona na opakowaniu. Zresztą różnica W CENIE wskazuje na fakt jego braku.



#16 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 grudzień 2013 - 14:35

Dokładnie.

Ideą maximizera jest przecież jakby wydłużenie pracy baterii/mniejszy pobór prądu i odbywa się to dzięki bezstopniowej/płynnej regulacji. W silnikach "biegowych" najwięcej strat jest właśnie przy zmianie biegu. Maximizer to marketingowa nazwa produktu, prostymi słowy jest to jakby potencjometr.



#17 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 21 grudzień 2013 - 14:58

Dokładnie.

Ideą maximizera jest przecież jakby wydłużenie pracy baterii/mniejszy pobór prądu i odbywa się to dzięki bezstopniowej/płynnej regulacji. W silnikach "biegowych" najwięcej strat jest właśnie przy zmianie biegu. Maximizer to marketingowa nazwa produktu, prostymi słowy jest to jakby potencjometr.

 

Maxymizer to nie potencjometr tylko regulator obrotów który odbiornik zasila przerywanymi seriami prądu, potencjometr w maxymizerze co prawda jest, ale do sterowania tym układem.

 

Może to uprościłeś ale nie w tą stronę.


  • gofer22 lubi to

#18 OFFLINE   esox lucius

esox lucius

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 19 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Marcin

Napisano 21 grudzień 2013 - 16:51

z tego co wiem oba modele mają digital maximizer różnica w cenie to tylko możliwość płynnej regulacji która ma bardzo duże znaczenie przy trolingu

http://www.minnkotam...nt/traxxis.aspx

http://www.minnkotam...08-Traxxis.aspx

jeśli ktoś ma pudło od silnika SC to prosił bym o udostępnienie zdjęcia



#19 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 grudzień 2013 - 18:13

Maxymizer to nie potencjometr tylko regulator obrotów który odbiornik zasila przerywanymi seriami prądu, potencjometr w maxymizerze co prawda jest, ale do sterowania tym układem.

 

Może to uprościłeś ale nie w tą stronę.

Fakt, chciałem uprościć. Mimo wszystko dziękuję za sprostowanie :) .



#20 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 16 styczeń 2014 - 13:25

Witam. Jestem użytkownikiem minn kota 55/42' traxxis, posiada on płynna regulacje obrotów , ale najważniejsze to ze wydłuza pływanie na akumulatorze.

I to znacznie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych