Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki zaburtowe - spalanie / zużycie paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
202 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 15 czerwiec 2016 - 16:47

miałem okazję testować F4 na S i L.różnica jaką wyczułem to większa stabilność na L- łódka równo spokojne idzie mimo że przystosowana była do krótkiej.reszta bez zmian.


Użytkownik busz231 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 16:48

  • salmon1977 lubi to

#62 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 czerwiec 2016 - 23:01

Przy małych silnikach nie ma większego znaczenia. Przy większych silnikach i krótkiej łódce, na stopie L bardziej podnosi dziób przy wejściu do ślizgu (dłuższa dźwignia). Jak silnik jest na granicy to trochę słabo.


  • salmon1977 lubi to

#63 OFFLINE   jacekp29

jacekp29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1648 postów
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Popławski

Napisano 24 lipiec 2016 - 17:13

Nie wiem czy właściwe ale pewnie zbliżoneZałączony plik  Testy silników zaburtowych 2013_tcm221-535022.pdf   1,84 MB   97 Ilość pobrań


Użytkownik jacekp29 edytował ten post 24 lipiec 2016 - 17:13

  • MarCinFin lubi to

#64 OFFLINE   MarCinFin

MarCinFin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • LokalizacjaTurku (FIN)
  • Imię:Marcin

Napisano 17 listopad 2016 - 19:15

Tu uzupełnię wyniki testów z 2015  dla yamah 

https://www.yamaha-m...m221-660480.pdf

 

Dorzucę jeszcze info dla BF30 i 50 Hondy

http://www.hondamari...ycie_paliwa.pdf


Użytkownik MarCinFin edytował ten post 17 listopad 2016 - 19:17

  • Gobio Gobio i r.t. lubią to

#65 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 25 listopad 2016 - 23:27

To ja może wtrącę swoje trzy grosze.

 

Łódka 4,4x1,6m, jakieś 150kg + ca 280kg (2chłopa, silnik, paliwo i klamoty), silnik 15km (długa stopa a powinna być krótka).

5godzin pływania, ok. 17km w jedną stronę na zmianę ze spiningowaniem (kiedy pływanie to zawsze na pełnym gazie, pod prąd Narwii) - z powrotem 17km na pełnym gazie Narwią i Zegrze do Nieporętu - w sumie poszło 12l paliwa.

Prędkość maksymalna 27km/h w górę Narwii, w drugą stronę nie mierzyliśmy.



#66 OFFLINE   juby3004

juby3004

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Wawrzynowicz

Napisano 21 styczeń 2017 - 16:54

Troszkę odgrzeje kotleta, ale planuję kupić Łódź, w zasadzie juz zamówiłem.
Mam silnik 15km powinien dac radę, ale jesli ja lub brat weźmiemy drugą połowę na rybki to może być problem z wejściem w ślizg, więc zastanawiam się jaka będzie różnica w spalaniu między powiedzmy 25 a 40hp, że w litrach na godzinę będzie różnica spora to sobie zdaję sprawę, ale czy w litrach na 100km będzie spora różnica? W sumie najwięcej czasu spędzamy w trolingu na niskich obrotach, ciężko tez znaleźć dane o spalaniu na niskich obrotach. 40hp dała by sporo więcej radości w przelotach, oraz znacznie by skrocila czas przelotu między miejscowkami, ale sie zastanawiam czy w ogóle da się na Odrze trollowac 40km i czy nie zeżre finansowo taka 40.

#67 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 21 styczeń 2017 - 17:24

Tutaj masz poglądowo http://www.boat-fuel...nomy.com/polski



#68 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 styczeń 2017 - 17:26

Jaki silnik bierzecie pod uwagę?

#69 OFFLINE   juby3004

juby3004

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Wawrzynowicz

Napisano 21 styczeń 2017 - 18:42

Jeszcze sie nie przeglądałem szeroko, ale myślę że Yamaha, ciężko szacować z tej strony, gdyż nie chodzi mi o spalanie na godzinę tylko np:
Na miejscówki ma 10km potem 5km trola i z powrotem 15km
To dajmy na to moje 15km spali na gumie 8l
Znajomy ma nową yamahe 25 przy riverfox 390 i spali na tej trasie podobnie jak nie mniej tyle że sporo szybciej.
A ja zamówiłem f420 jak skończę remont spodziny w swoim johnsonie to go wystawie na sprzedaż i zacznę szukać czegoś nowego i jeśli przy tej samej łodzi 40hp ma spalić powiedzmy 20-30% więcej to nawet sie nie zastanawiam tylko biorę 40km i można latać, ale jak to ma być 2xtyle to dla tych 15km/h prędkości maksymalnej raczej nie warto.

#70 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 20:48

40 bierz

#71 OFFLINE   juby3004

juby3004

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Wawrzynowicz

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:10

A jak 40 w trollu?

#72 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:18

Nie wiem bo nie mówię w trolu, ale mocy nigdy za wiele :) jeśli na wolnych będzie za szybko płynąć to wyjściem jest założenie wolniejszej śruby. Przy takim zabiegu silnik będzie bardzo mocny, moment slizg, a nie obciążony pali mało

#73 OFFLINE   wilk325

wilk325

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Tadeusz
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:35

Nie wiem, jak Yamaha ale w Tośce mam taki patent do wolnych obrotów. Naciskam przycisk i silnik wchodzi na bardzo wolne obroty. Naciskając do góry dodaję obroty po 200 natomiast w dół zdejmuję. Nie wiem jak to się fachowo nazywa :(. To właśnie słuzy do trola. Ja pływam na 50KM.



#74 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:46

Nie wiem bo nie mówię w trolu, ale mocy nigdy za wiele :) jeśli na wolnych będzie za szybko płynąć to wyjściem jest założenie wolniejszej śruby. Przy takim zabiegu silnik będzie bardzo mocny, moment slizg, a nie obciążony pali mało

 

Nie do końca. Na mocnej śrubie może spalić więcej, a raczej spali na pewno więcej bo przy wysokich obrotach będzie wolna i żeby płynąć w ślizgu trzeba będzie silnik wyżej kręcić. Poza tym zejdzie z prędkości nie więcej niż 1km/h .

Nie wiem czy 40-ka na wtrysku, a taki silnik Ciebie interesuje, ma funkcję troll czyli możliwość zejścia z obrotami do np. 700. Jeśli tak to będziesz płynął około 3 - 3,5 km/h . Starsze F40 na gażniku można ustawić na 600 rpm.
Druga, bardzo ważna sprawa to chyba fakt, że interesuje Ciebie silnik z rumplem i tutaj pojawia się problem w postaci bardzo obciążonej rufy. yamaha f40 waży około 100kg + Ty, paliwo, akumulator i inne szpargały pogarszają znacznie wejście łódki w ślizg, a w zasadzie za ocne unoszenie się dziobu.
Jeśli decydujesz się na taki silnik to porozmawiaj z Panem Krzysztofem nad rozmieszczeniem ciężaru na łodzi, może poprawi w fazie produkcji wyporność części rufowej? Nie wiem, nie znam się na produkcji łodzi ale wiem, że optymalne rozmieszczenie masy na łodzi to podstawa jeśli chcemy wycisnąć dobre wyniki zarówno prędkości jak i zużycia paliwa.
odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na  małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
Tutaj masz bazę danych Yamahy, ile palą, jak szybko pływają itd
http://yamahaoutboar...mance-bulletins
Poniżej przykład 40 z cięższą i większą łódką
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf

A tutaj coś co warto zainstalować na łodzi żeby wiedzieć co i jak :) 
http://www.flowtrecs...ie to ekonomia.


Użytkownik kotwitz edytował ten post 21 styczeń 2017 - 21:52


#75 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:50

Pamiętaj jeszcze, żeby kupić silnik z power trim. Raz, że oszczędzasz paliwo, dwa to wygoda, trzy płyniesz szybciej, czyli oszczędzasz paliwo.



#76 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2315 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 21 styczeń 2017 - 21:58

odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
[/url]




Nie złośliwie zwracam tylko uwagę, ze skok z ośmiu na dwanaście litrów to jest przyrost o 50% i chyba nie na miejscu jest nazywanie tego faktu "nie wiele więcej". :-)
Ps
Patrzę na Twoje ogłoszenie codziennie i jakoś nie mogę się zdecydować. Fajna jednostka, tylko dutków trochę brak :-(


Tapatalknięte ze srajfona
  • kotwitz i @Brig lubią to

#77 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 styczeń 2017 - 22:14

Nie złośliwie zwracam tylko uwagę, ze skok z ośmiu na dwanaście litrów to jest przyrost o 50% i chyba nie na miejscu jest nazywanie tego faktu "nie wiele więcej". :-)
Ps
Patrzę na Twoje ogłoszenie codziennie i jakoś nie mogę się zdecydować. Fajna jednostka, tylko dutków trochę brak :-(


Tapatalknięte ze srajfona

Dziękuję, do rozpoczęcia sezonu jeszcze sporo czasu ;) :)

Wracając do tematu, napisałem nie wiele więcej gdyż łódka zyskuje dużo wyższą sprawność. Druga sprawa to oszczędność silnika. Z reguły wszyscy których znam, pływają małymi 9,9 - 20 silnikami na maxa przez co skracają jakby nie patrzeć ich żywot i wbrew pozorom spalają dużo paliwa.
Niestety nie znalazłem testu dla silników 15-20 ale 25 , można porównać i wiele wyjaśnia, szczególnie, że na identycznej łódce :) 
Mówiąc krótko, w ślizgu mniej spala 40-ka.

http://yamahaoutboar...05-28_ALM_0.pdf
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf


  • Dano. lubi to

#78 OFFLINE   juby3004

juby3004

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Wawrzynowicz

Napisano 21 styczeń 2017 - 23:13

Tez to znalazłem:-)
W grę raczej wchodzą 3 gary i gaznik ze względów finansowych.
Prędkości nie maja wielkich różnic, i tak wszystkie wolniej niz nirt w Odrze:-)
Czyli chyba wybór padł na 40 oj będzie samolot:-) ciekawe ile f420 z tym silnikiem pójdzie z 250kg mięsa i 100kg szpargalow łącznie z aku paliwem itp.

 

Szczerze to spodziewałem się takiego wyniku, tylko potwierdzenia trzeba było, swietnym przykładem są samochody ja ze znajomym mamy takie same auta z różnymi silnikami ja mam trochę ponad 390KM on 231 i mi średnio wychodzi literek mniej mimo podobnego stylu jazdy, rzekłbym nawet, że ja nawet dynamiczniej.


Użytkownik juby3004 edytował ten post 21 styczeń 2017 - 23:34


#79 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 styczeń 2017 - 23:52

Myślę że około 50km/h pójdzie.
Wszystko zależy od dodpowiednio dobranej śruby.

#80 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 09:15

Nie do końca. Na mocnej śrubie może spalić więcej, a raczej spali na pewno więcej bo przy wysokich obrotach będzie wolna i żeby płynąć w ślizgu trzeba będzie silnik wyżej kręcić. Poza tym zejdzie z prędkości nie więcej niż 1km/h .
Nie wiem czy 40-ka na wtrysku, a taki silnik Ciebie interesuje, ma funkcję troll czyli możliwość zejścia z obrotami do np. 700. Jeśli tak to będziesz płynął około 3 - 3,5 km/h . Starsze F40 na gażniku można ustawić na 600 rpm.
Druga, bardzo ważna sprawa to chyba fakt, że interesuje Ciebie silnik z rumplem i tutaj pojawia się problem w postaci bardzo obciążonej rufy. yamaha f40 waży około 100kg + Ty, paliwo, akumulator i inne szpargały pogarszają znacznie wejście łódki w ślizg, a w zasadzie za ocne unoszenie się dziobu.
Jeśli decydujesz się na taki silnik to porozmawiaj z Panem Krzysztofem nad rozmieszczeniem ciężaru na łodzi, może poprawi w fazie produkcji wyporność części rufowej? Nie wiem, nie znam się na produkcji łodzi ale wiem, że optymalne rozmieszczenie masy na łodzi to podstawa jeśli chcemy wycisnąć dobre wyniki zarówno prędkości jak i zużycia paliwa.
odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
Tutaj masz bazę danych Yamahy, ile palą, jak szybko pływają itd
http://yamahaoutboar...mance-bulletins
Poniżej przykład 40 z cięższą i większą łódką
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf

A tutaj coś co warto zainstalować na łodzi żeby wiedzieć co i jak :)
http://www.flowtrecs...ie to ekonomia.

Kamilu i tak i nie, :) wolniejsza mocniejsza śruba nie obciąża silnika. Silniki przy stałej prędkości i max obrotach powiedzmy że spalaja w miarę równo i niech to będzie np. 12 litrów. Ale ten sam silnik gdyby pływał od zera do slizgu w kółko na dwoch różnych śrubach to wyniki mogą być bardzo różne, bo na szybkiej śrubie zawsze będzie miał pod górkę-tak mi się wydaje... Oczywiście nie ma to zastosowania przy takiej łódce z 40km silnikiem bo to będzie ładnie latać bez żadnych oporów.
A co do trymu na rzekę warte to NIE NIE NIE I JESZCZE RAZ NIE. Bajer fajny ale na jeziora, niestety na silnikach z trymem nie da się ustawić a w zasadzie odblokować silnika na podbijanie. To jest rzeka i nigdy nie wiadomo co przyniesie woda.

Użytkownik womaly23 edytował ten post 22 styczeń 2017 - 09:19

  • Radbraw lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych