miałem okazję testować F4 na S i L.różnica jaką wyczułem to większa stabilność na L- łódka równo spokojne idzie mimo że przystosowana była do krótkiej.reszta bez zmian.
Użytkownik busz231 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 16:48
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 15 czerwiec 2016 - 16:47
miałem okazję testować F4 na S i L.różnica jaką wyczułem to większa stabilność na L- łódka równo spokojne idzie mimo że przystosowana była do krótkiej.reszta bez zmian.
Użytkownik busz231 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 16:48
Napisano 15 czerwiec 2016 - 23:01
Przy małych silnikach nie ma większego znaczenia. Przy większych silnikach i krótkiej łódce, na stopie L bardziej podnosi dziób przy wejściu do ślizgu (dłuższa dźwignia). Jak silnik jest na granicy to trochę słabo.
Napisano 24 lipiec 2016 - 17:13
Nie wiem czy właściwe ale pewnie zbliżone Testy silników zaburtowych 2013_tcm221-535022.pdf 1,84 MB 97 Ilość pobrań
Użytkownik jacekp29 edytował ten post 24 lipiec 2016 - 17:13
Napisano 17 listopad 2016 - 19:15
Tu uzupełnię wyniki testów z 2015 dla yamah
https://www.yamaha-m...m221-660480.pdf
Dorzucę jeszcze info dla BF30 i 50 Hondy
http://www.hondamari...ycie_paliwa.pdf
Użytkownik MarCinFin edytował ten post 17 listopad 2016 - 19:17
Napisano 25 listopad 2016 - 23:27
To ja może wtrącę swoje trzy grosze.
Łódka 4,4x1,6m, jakieś 150kg + ca 280kg (2chłopa, silnik, paliwo i klamoty), silnik 15km (długa stopa a powinna być krótka).
5godzin pływania, ok. 17km w jedną stronę na zmianę ze spiningowaniem (kiedy pływanie to zawsze na pełnym gazie, pod prąd Narwii) - z powrotem 17km na pełnym gazie Narwią i Zegrze do Nieporętu - w sumie poszło 12l paliwa.
Prędkość maksymalna 27km/h w górę Narwii, w drugą stronę nie mierzyliśmy.
Napisano 21 styczeń 2017 - 16:54
Napisano 21 styczeń 2017 - 17:26
Napisano 21 styczeń 2017 - 18:42
Napisano 21 styczeń 2017 - 20:48
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:10
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:18
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:35
Nie wiem, jak Yamaha ale w Tośce mam taki patent do wolnych obrotów. Naciskam przycisk i silnik wchodzi na bardzo wolne obroty. Naciskając do góry dodaję obroty po 200 natomiast w dół zdejmuję. Nie wiem jak to się fachowo nazywa . To właśnie słuzy do trola. Ja pływam na 50KM.
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:46
Nie wiem bo nie mówię w trolu, ale mocy nigdy za wiele jeśli na wolnych będzie za szybko płynąć to wyjściem jest założenie wolniejszej śruby. Przy takim zabiegu silnik będzie bardzo mocny, moment slizg, a nie obciążony pali mało
Nie do końca. Na mocnej śrubie może spalić więcej, a raczej spali na pewno więcej bo przy wysokich obrotach będzie wolna i żeby płynąć w ślizgu trzeba będzie silnik wyżej kręcić. Poza tym zejdzie z prędkości nie więcej niż 1km/h .
Nie wiem czy 40-ka na wtrysku, a taki silnik Ciebie interesuje, ma funkcję troll czyli możliwość zejścia z obrotami do np. 700. Jeśli tak to będziesz płynął około 3 - 3,5 km/h . Starsze F40 na gażniku można ustawić na 600 rpm.
Druga, bardzo ważna sprawa to chyba fakt, że interesuje Ciebie silnik z rumplem i tutaj pojawia się problem w postaci bardzo obciążonej rufy. yamaha f40 waży około 100kg + Ty, paliwo, akumulator i inne szpargały pogarszają znacznie wejście łódki w ślizg, a w zasadzie za ocne unoszenie się dziobu.
Jeśli decydujesz się na taki silnik to porozmawiaj z Panem Krzysztofem nad rozmieszczeniem ciężaru na łodzi, może poprawi w fazie produkcji wyporność części rufowej? Nie wiem, nie znam się na produkcji łodzi ale wiem, że optymalne rozmieszczenie masy na łodzi to podstawa jeśli chcemy wycisnąć dobre wyniki zarówno prędkości jak i zużycia paliwa.
odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
Tutaj masz bazę danych Yamahy, ile palą, jak szybko pływają itd
http://yamahaoutboar...mance-bulletins
Poniżej przykład 40 z cięższą i większą łódką
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf
A tutaj coś co warto zainstalować na łodzi żeby wiedzieć co i jak
http://www.flowtrecs...ie to ekonomia.
Użytkownik kotwitz edytował ten post 21 styczeń 2017 - 21:52
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:50
Pamiętaj jeszcze, żeby kupić silnik z power trim. Raz, że oszczędzasz paliwo, dwa to wygoda, trzy płyniesz szybciej, czyli oszczędzasz paliwo.
Napisano 21 styczeń 2017 - 21:58
odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
[/url]
Napisano 21 styczeń 2017 - 22:14
Nie złośliwie zwracam tylko uwagę, ze skok z ośmiu na dwanaście litrów to jest przyrost o 50% i chyba nie na miejscu jest nazywanie tego faktu "nie wiele więcej". :-)
Ps
Patrzę na Twoje ogłoszenie codziennie i jakoś nie mogę się zdecydować. Fajna jednostka, tylko dutków trochę brak :-(
Tapatalknięte ze srajfona
Dziękuję, do rozpoczęcia sezonu jeszcze sporo czasu
Wracając do tematu, napisałem nie wiele więcej gdyż łódka zyskuje dużo wyższą sprawność. Druga sprawa to oszczędność silnika. Z reguły wszyscy których znam, pływają małymi 9,9 - 20 silnikami na maxa przez co skracają jakby nie patrzeć ich żywot i wbrew pozorom spalają dużo paliwa.
Niestety nie znalazłem testu dla silników 15-20 ale 25 , można porównać i wiele wyjaśnia, szczególnie, że na identycznej łódce
Mówiąc krótko, w ślizgu mniej spala 40-ka.
http://yamahaoutboar...05-28_ALM_0.pdf
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf
Napisano 21 styczeń 2017 - 23:13
Tez to znalazłem:-)
W grę raczej wchodzą 3 gary i gaznik ze względów finansowych.
Prędkości nie maja wielkich różnic, i tak wszystkie wolniej niz nirt w Odrze:-)
Czyli chyba wybór padł na 40 oj będzie samolot:-) ciekawe ile f420 z tym silnikiem pójdzie z 250kg mięsa i 100kg szpargalow łącznie z aku paliwem itp.
Szczerze to spodziewałem się takiego wyniku, tylko potwierdzenia trzeba było, swietnym przykładem są samochody ja ze znajomym mamy takie same auta z różnymi silnikami ja mam trochę ponad 390KM on 231 i mi średnio wychodzi literek mniej mimo podobnego stylu jazdy, rzekłbym nawet, że ja nawet dynamiczniej.
Użytkownik juby3004 edytował ten post 21 styczeń 2017 - 23:34
Napisano 21 styczeń 2017 - 23:52
Napisano 22 styczeń 2017 - 09:15
Kamilu i tak i nie, wolniejsza mocniejsza śruba nie obciąża silnika. Silniki przy stałej prędkości i max obrotach powiedzmy że spalaja w miarę równo i niech to będzie np. 12 litrów. Ale ten sam silnik gdyby pływał od zera do slizgu w kółko na dwoch różnych śrubach to wyniki mogą być bardzo różne, bo na szybkiej śrubie zawsze będzie miał pod górkę-tak mi się wydaje... Oczywiście nie ma to zastosowania przy takiej łódce z 40km silnikiem bo to będzie ładnie latać bez żadnych oporów.Nie do końca. Na mocnej śrubie może spalić więcej, a raczej spali na pewno więcej bo przy wysokich obrotach będzie wolna i żeby płynąć w ślizgu trzeba będzie silnik wyżej kręcić. Poza tym zejdzie z prędkości nie więcej niż 1km/h .
Nie wiem czy 40-ka na wtrysku, a taki silnik Ciebie interesuje, ma funkcję troll czyli możliwość zejścia z obrotami do np. 700. Jeśli tak to będziesz płynął około 3 - 3,5 km/h . Starsze F40 na gażniku można ustawić na 600 rpm.
Druga, bardzo ważna sprawa to chyba fakt, że interesuje Ciebie silnik z rumplem i tutaj pojawia się problem w postaci bardzo obciążonej rufy. yamaha f40 waży około 100kg + Ty, paliwo, akumulator i inne szpargały pogarszają znacznie wejście łódki w ślizg, a w zasadzie za ocne unoszenie się dziobu.
Jeśli decydujesz się na taki silnik to porozmawiaj z Panem Krzysztofem nad rozmieszczeniem ciężaru na łodzi, może poprawi w fazie produkcji wyporność części rufowej? Nie wiem, nie znam się na produkcji łodzi ale wiem, że optymalne rozmieszczenie masy na łodzi to podstawa jeśli chcemy wycisnąć dobre wyniki zarówno prędkości jak i zużycia paliwa.
odnośnie zużycia paliwa to powiem Ci, że 40-ka spali nie wiele więcej niż 15 czy 20 ze względu na małe rozmiary i masę łódki. Myślę, że skoro na 15 spalałeś około 8 litrów to przy 40 będzie 10-12.
Tutaj masz bazę danych Yamahy, ile palą, jak szybko pływają itd
http://yamahaoutboar...mance-bulletins
Poniżej przykład 40 z cięższą i większą łódką
http://yamahaoutboar...6-06-01_ALM.pdf
A tutaj coś co warto zainstalować na łodzi żeby wiedzieć co i jak
http://www.flowtrecs...ie to ekonomia.
Użytkownik womaly23 edytował ten post 22 styczeń 2017 - 09:19
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych