Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki zaburtowe - spalanie / zużycie paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
202 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 16 czerwiec 2017 - 12:40

Duże zużycie.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 16 czerwiec 2017 - 12:43


#122 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 16 czerwiec 2017 - 12:41

Skąd mąż ten wzór żeby to obliczyć? :)

Pewnie od żony :)



#123 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 16 czerwiec 2017 - 13:22

Na dwie godziny na pełnym gazie to spalanie w normie.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#124 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 16 czerwiec 2017 - 15:07

Bo silnik tego typu bierze coś koło 5 l na godzinę. Jeśli pływał 2 godziny to tyle pi x drzwi by wyszło.

#125 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 16 czerwiec 2017 - 15:20

Jak ja pływam po Warcie, to mam spalanie Ok 5 l na godz. Łódka Linder Fishing 440 a silnik Suzuki DT8. To tak informacyjnie.

#126 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 16 czerwiec 2017 - 17:01

Jak ja pływam po Warcie, to mam spalanie Ok 5 l na godz. Łódka Linder Fishing 440 a silnik Suzuki DT8. To tak informacyjnie.


O kurcze to nieźle, z tego wychodzi ze 5 l / h x1 g = 5 litrow

Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 czerwiec 2017 - 17:02

  • ManieQ lubi to

#127 OFFLINE   maxxx

maxxx

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 114 postów
  • LokalizacjaPustynia wlkp
  • Imię:Mateusz

Napisano 15 lipiec 2017 - 10:57

Zamontowałem obrotomierz z licznikiem motogodzin  do silnika dzięki czemu mam  konkretne informacjie :
 łódź 3,6m   solar

silnik 9,9 suzuki  2 suw
2 osoby + trochę  gratów

miejsce to rzeka warta
dystans  + -  14km z prądem i 14 pod prąd 
2 godziny  i 20 minut tyle wskazał licznik motogodzin
pływanie z różnym  tempem 30-100%
 spalone 7,8 litra mieszanki

silnik maksymalnie osiągał  5,480 obr/min  więc chyba OK bo jakos tak 10KM  się  kręci na maxa.


 



#128 OFFLINE   Bober18

Bober18

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 postów
  • LokalizacjaPoznan
  • Imię:Bober
  • Nazwisko:Bober

Napisano 15 lipiec 2017 - 21:14

Witam

Mercury 9,9 4 takt plywam po warcie 12 km pod prad i 12 km z pradem na 80% gazu czas 1:45 spalanie ok 5 litrow

#129 OFFLINE   Pavvell

Pavvell

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 16 lipiec 2017 - 14:09

Wczoraj pływałem ~4 h po Zegrzu z prędkościami różnymi, silnik suzuki DT 15, śruba 9,25x10, ponton 3,2m. Spaliłem ~7-8 litrów.

 

Czy max prędkość 32km/h w dwie osoby jest ok?



#130 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2017 - 16:15

W dwie osoby z gratami pływam ok 35 /h ponton 3,2 + mariner 15 2t waga całkowita ok 300kg



#131 OFFLINE   Pavvell

Pavvell

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 16 lipiec 2017 - 16:24

Jaką masz śrubę?



#132 OFFLINE   Vons160

Vons160

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • LokalizacjaRogowo
  • Imię:Sławek

Napisano 19 sierpień 2017 - 13:09

Panowie mam ponton Pro Marine 420 cm i Mercury 15hp 2t z 1997r o jakim skoku i wielkości powinienem mieć śrubę ? Aby ponton osiągał jak najlepsze prędkości.

Czytam wypowiedzi kolegów powyżej miałem ten sam silnik przy 320cm pontonie i nawet sam nie osiągałem takich prędkości max było 35. W 2 osoby prędkość spadała do 28km\h. 



#133 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 18 kwiecień 2018 - 11:32

Czołem 

 

Czy posiada ktoś silnik Johnson 30hp 2T z okolic 1995-1999r? 

Ciekaw jestem czy faktycznie jest tak głośny jak piszą oraz jak wygląda jego apetyt na paliwo? Przymierzam się do zakupu dla łodzi 450x160.



#134 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 18 kwiecień 2018 - 13:15

Mam takiego w firmie u siebie, jest to pierwszy silnik który wprawił mnie w mega zdziwienie. Silnik miał momenty wchodzenia w samozapłon, był taki moment że nagle łapał max obroty, zdejmowałem mu fajki ze świec a on dalej pracował, aby go zgasić po pierwsze złączka paliwa out, po drugie ręką trzeba było przytkać gaźnik. Po miesięcznej walce udało się wychwycić problem i naprawić. Co do samego silnika to wieczne problemy z odpaleniem , z pracą , apetyt na paliwo mega i głośny ja h....j, dla mnie silnik NIEOBLICZALNY i nie godny polecenia - przynajmniej ja z takim delikwentem miałem doczynienia....



#135 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 18 kwiecień 2018 - 18:26

Mowicie o jonsie  2 garki i cos kolo 600 cm3 pojemnosci ?



#136 OFFLINE   r.t.

r.t.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 97 postów
  • Imię:Artur

Napisano 19 kwiecień 2018 - 00:40

Mam takiego w firmie u siebie, jest to pierwszy silnik który wprawił mnie w mega zdziwienie. Silnik miał momenty wchodzenia w samozapłon, był taki moment że nagle łapał max obroty, zdejmowałem mu fajki ze świec a on dalej pracował, aby go zgasić po pierwsze złączka paliwa out, po drugie ręką trzeba było przytkać gaźnik. Po miesięcznej walce udało się wychwycić problem i naprawić. Co do samego silnika to wieczne problemy z odpaleniem , z pracą , apetyt na paliwo mega i głośny ja h....j, dla mnie silnik NIEOBLICZALNY i nie godny polecenia - przynajmniej ja z takim delikwentem miałem doczynienia....

Dzięki Piotrek, mniej więcej takie właśnie opinie słyszałem o tym silniku. Trochę się napaliłem na niego stąd moje pytanie.



#137 OFFLINE   MarCinFin

MarCinFin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • LokalizacjaTurku (FIN)
  • Imię:Marcin

Napisano 08 sierpień 2018 - 07:41

Zużycie paliwa dla większości silników (jak nie wszystkich) dostępnych.

Nie wiem czy ktoś już wrzucał link do tej strony. Jeżeli tak, to odświeżam, jeżeli nie - enjoy :)

Dane uogólnione. 

http://www.boat-fuel...sumption-liters


Użytkownik MarCinFin edytował ten post 08 sierpień 2018 - 07:42


#138 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 08 sierpień 2018 - 08:37

W zestawieniu brak zużycia paliwa mniejszej mocy (typowo wędkarskich). Chyba piszący zestawienie, wyszli z założenia, że te małe silniki zużywają tak mało paliwa, że nie ma sensu tego mierzyć i publikować. Słusznie zresztą.



#139 OFFLINE   MarCinFin

MarCinFin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • LokalizacjaTurku (FIN)
  • Imię:Marcin

Napisano 08 sierpień 2018 - 09:14

W zestawieniu brak zużycia paliwa mniejszej mocy (typowo wędkarskich). Chyba piszący zestawienie, wyszli z założenia, że te małe silniki zużywają tak mało paliwa, że nie ma sensu tego mierzyć i publikować. Słusznie zresztą.

są, tylko musisz kliknąć zestawienie dla małych jednostek np. 

http://www.boat-fuel...sumption-liters klikasz na samym dole okna  

Portable Suzuki Outboard fuel consumption chart DF 2.5 - 4 - 6 - 9.9 - 15 hp

nie ma co prawda licznika tylko zużycie dla 4500 lub 5500 rpm 


Użytkownik MarCinFin edytował ten post 08 sierpień 2018 - 09:16


#140 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 sierpień 2018 - 10:36

Możesz sobie przyjąć, że silnik 4T zuzywa około 0,35l paliwa/h na 1kM generowanej mocy. Małe silniki tylko wąchają paliwo, tak że nie warto tego wcale rozpatrywać, chyba ze pod kątem dłuższych wypraw i ew. zapasu. Pod względem kosztów to bez sensu.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych