Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
390 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   MIGOTKA

MIGOTKA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1191 postów
  • LokalizacjaDal niedaleko Oslo
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:szymczak

Napisano 05 listopad 2010 - 08:43

Witam.
A wiecie może jak jest z Suzuki dt 15. Jest ograniczone czy to już Max co tam jest ukryte?

#22 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 listopad 2010 - 08:59

Mam DT5, to konstrukcja na dwucylindrowym bloku (rzadko spotykane rozwiązanie). Z tego, co pamiętam - tym samym co 6 i 8KM. Wygląda na to, że 10 i 15 to blok o oczko wiekszy.

#23 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 05 listopad 2010 - 09:01

Dokładnie tak. Robił to przy mnie spec od silników sportowych w zegrzyńskim WKS-ie. Mea culpa, że się dokładniej nie przyjrzałem. Generalnie chodziło o ograniczenie śiwatła kanału przepływu gazów - pytanie czy spalin, czy mieszanki paliwowo-powietrznej... Może faktycznie to pierwsze? Bo to drugie oznaczałoby grzebanie przy gaźniku, a tego sobie nie przypominam...



Bardzo ładnie opisał to kiedyś na multiplikatorze Krzychu Peresada.
Wymienił zwężkę na wylocie spalin. Koszt kilkunastu Euro a sprawa dotyczyła 6 konnej yamahy dwucylindrowej.
6-8 ten sam blok silnika i 9,9-15 jak jest w innym markach pojęcia nie mam.

  • Lipek.Paweł lubi to

#24 OFFLINE   Welski

Welski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • LokalizacjaGdansk

Napisano 05 listopad 2010 - 11:26

silnik dwusuw/skuter.
pomiedzy gaznikiem a cylindrem jest zmiejszona gardzielwinno byc np fi 30 a jest 20.
wydech -na rurce od wydechu jest zamontowany taki króciec/zawirowywacz/azeby spaliny wpadywały własnie w ten krócieć a dopiero pozniej w dal siną
albo w otwor rury wstawiany jest pierscien/dlawik,zmiejsza srednice wylotu /
i taki silnik ma 3 km
jezeli zamontujemy /zapomial jak sie to nazywa fachowo/ fi 30,
krociec obcinamy i zasliepamy,lub dementujemy pierscien to jest juz 5 km
mam skuterka i tak to wyglada.
mozna jeszcze wicisnac nawet do 15 -tu km ale to juz po wymianie cylindra i innych bajerow.

#25 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 05 listopad 2010 - 17:09

Mifciu jestem i czytam, a przy tym dobrze się bawię z co nie których wypowiedzi.Jednak stwierdzę tylko jedno z każdego silnika a szczególnie dwu suwa można naprawdę dużo wycisnąć i to bez zbytnio dużego zużycia paliwa. Dodam tylko aby to robić trzeba znać rozkład rozrządu silnika inaczej czasowania.Nie jest to takie proste jak rozdławienie aby uzyskać przyrost nocy ponad 15%bez straty dużej ilości paliwa.To samo dotyczy śrub często mała korekta krawędzi na łopatach czyni cuda jak i zmniejszenie średnicy ale jest to zabawa dla tych co coś nie coś wiedzą o tych zagadnieniach albo tych co mają dużą kasę na następne śruby do strugania. Zawsze było tak Waldemar Marszałek nie ukrywał swojej łodzi ale zawsze śrubę na której pływał trzymał za pazucha bo koledzy po fachu potrafili określić po śrubie jak ma zestrojony silnik, to samo robią czołowi modelarze w wyścigach.Tornado

#26 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2005 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 26 kwiecień 2012 - 11:56

Mam silnik suzuki 6 km w dwusuwie i dwóch cylindrach. Podobno można zwiększyć mu moc na 8 km ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić. Także ciekaw jestem czy nie wpłynie to na żywotność silnika. Tak więc jeśli ktoś się orientuje jak to zrobić co wymienić i czy warto bardzo byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

#27 OFFLINE   Czoper

Czoper

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów

Napisano 26 kwiecień 2012 - 13:05

Jak zrobić z 6 koni 8 koni ?

Np... dokupić 2 konie ?? :unsure: <_< :mellow:
  • Tomek88 lubi to

#28 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 382 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 26 kwiecień 2012 - 14:11

Na poczatek kup dysze od 8 puzniej regulacja i powinno być ok a o zapłon musisz dalej dopytać.

#29 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 26 kwiecień 2012 - 14:30

wymiana dyszek nic ne da.
1. poszukaj zwęzki pod gaznikiem, jesli jest to ja usuń
2. jesli nie ma zweżki to znaczy ze gaznik potrzebny od 8km i intakepod gaznikiem jest wiekszy o jedną blaszke, to i jego nalezałoby wymienic.
3. jesli gazniki 6km=8km, intake sa takie same to ztłumienie jest na wydechu.

reasumując same koszty.
najlepiej to sprzedaj 6km i kup 9.9 to wtedy odczujesz róznice, bo miedzy 8 a 6 to za mała róznica

#30 ONLINE   peresada

peresada

    Tug is the Drug....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2285 postów
  • LokalizacjaBow River

Napisano 26 kwiecień 2012 - 18:52

w mojej yahasze należało wymienić/rozwiercić wydech.
po prostu w wydech była wspawana rurka o mniejszej średnicy.
nic w gażniku nie musiałem zmieniać. koszt nowego wydechu w moim przypadku to 23usd.
pozdrówka
  • Lipek.Paweł lubi to

#31 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4957 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 27 kwiecień 2012 - 17:37

Witam i podłącze sie do tematu. Też słyszałem odnośnie silników SUZUKI że daja sie łatwo tuningować i w związku z tym moje pytanko - może ktos wie jak to zrobic z 6konną SUZUKI w 4suwie 2010r?????

#32 OFFLINE   mdziam_78

mdziam_78

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1713 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 27 kwiecień 2012 - 20:29

Znajdź jakiś Katalog części i porównaj numery katalogowe gaznikow 6 i 8. Jak bedą takie same to sprawa prosta. Jak rozne to się komplikuje. Ja mam Mercury 8hp 4suw i gaznik, jakieś drobiazgi na wlocie się różnią od 9hp i nie mogę znaleźć nikogo kto podjąłby się przeróbki gaznika.

#33 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4957 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 27 kwiecień 2012 - 21:26

Sprawdziłem niestety to nie te same gażniki. Trza chyba pomyśleć jeżeli już o wymianie na wiekszy :angry:
Ale jeżeli komuś to pomoże pod tym adresem można znależć dane dotyczące prawie wszystkich silników zaburtowych Japan z kilkunastu ostatnich lat http://www.boats.net/parts/search/ Są tam numery katalogowe części, schematy ,rysunki i cenniki.
Po przestudiowaniu lektury stwierdziłem (oczywiscie po nr części) że jest to proste z silnikami DF4 i 5 i 6 oraz DF8 i 9.9 i td. Wygląda na to że z DF4 można nawet zrobić DF6, a z 8 9.9km. Ostateczna odpowiez trzeba uzyskac od fachowca, ja się tego nie podejmuje. :mellow:

#34 OFFLINE   robert67

robert67

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 995 postów
  • LokalizacjaSelestat(F)

Napisano 29 kwiecień 2012 - 16:34

Można i to znacząco zwariować dwusuwowy silnik :D. Nie zrobi tego ktoś, kto nie ma o tym pojęcia. Sam gaźnik sprawy nie załatwi, chociaż oczywiście odpowiednio skomponowany i wyregulowany poprawi zasoby silnika. Jak wspominałem trzeba trochę majsterkować by spolerować głowicę, ( jeżeli silnik trochę godzin już popracował), dobrać odpowiedni zawór zwrotny( to w brew pozorom bardzo istotny element), można pokusić się o wymianę tłoka, pierścieni, (jeżeli jest więcej niż jeden ). Wymiana łożysk na wałku korbowym daje bardzo wiele, jednak trzeba dobrać łożyska najwyższej jakości. Bardzo często wymienia się sam wałek korbowy z doskonalszą przeciw wagą. Mam w domu jegomościa, który od lat bawi się dwusuwami. Widziałem, co można zrobić z 50-ki i wierzcie mi można :lol: .
Bardzo często w tych silnikach można zastosować bez większych przeróbek zwiększenie pojemności. Istnieją firmy specjalizujące się takich zabawach. Zabawach, bowiem trzeba być naprawdę pasjonatem i bardzo lubić akurat ten silnik by wydawać kasę na części, których koszt w rezultacie przekroczy wartość nowego mocniejszego silnika. No chyba, że ten nowy mocniejszy znowu okaże się za slaby i … :lol:


#35 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 09:57

oj ta ostatnia wypowiedz jest pływająca....

zwiekszenie obietosci cylindra jest tylko poprzez rozszlifowanie..... do nadmiaru czyli maksymalny wymiar tłoka nadmiarowego plus tolerancja pasowania.
sle to i tak nie wiele wzmocni silnik.

sprzedaż i kupno motorku z wiecej HP

#36 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2005 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 30 kwiecień 2012 - 10:09

Spróbuję odetkać wydech o ile jest wstawiona jakaś rurka ograniczająca. W dalej idące kroki bawił się nie będę bo widzę że nie ma to sensu. Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi choć szkoda że nikt się nie odezwał kto już odblokował taki silnik a pewnie by się ktoś znalazł.

#37 OFFLINE   robert67

robert67

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 995 postów
  • LokalizacjaSelestat(F)

Napisano 01 maj 2012 - 18:51

Rzeczywiście Evin jest jak piszesz , odpowiedź jest pływająca głównie ze względu rozmiary wydawałoby się skromnego tematu .
Operacji, jaką opisujesz nie można nazwać zwiększeniem pojemności cylindra. Jest to czynność, którą stosuje się w przypadku zużycia ścianek cylindra np. zatarcia pierścieni, porysowania cylindra…
I nazywano to remontem kapitalnym silnika bądź naprawą główną :lol: . Wykonanie jej w warunkach domowych z pewnością będzie bardziej skomplikowane .
Ponadto w dzisiejszych czasach to archaiczna metoda w przypadku tanich silników.
Pisząc o zwiększeniu pojemności a zarazem mocy silnika miałem na myśli wymianę bloku i tłoków na większe. Gotowe zestawy naprawcze, w których skład wchodzi blok cylindrowy, tłoki, pierścienie, sworznie z zabezpieczeniami... Kłopot w tym, iż szukałem po necie takiego sklepu i nie znalazłem :( . Wszystkie tego typu witryny oferują zestawy do 50cc i są to z reguły silniki skuterów czy motorynek.
Jest również inna metoda na zwiększenie pojemności i jednocześnie mocy a polega na wymianie korbowodów na dłuższe. W tym wypadku wstawić należy podkładkę miedzy karter a blok cyl.
Na temat zapłonu raczej nie będę pisał, bo z elektromechaniki byłem mizerny :lol: , ale wiem na pewno, że zastosowanie doskonalszego bloku zapłonowego wydatnie poprawia warunki spalania mieszanki a co za tym idzie ma wpływ dużo płynniejszą pracę silnika.
Dla kogoś, kto trochę dłubie w mechanice wymiana takich zespołów nie stanowi zadania ponad siły. Należy jednak przed zakupem komponentów upewnić się czy są właściwe rozmiarami i jakością. O kilka takich nowych gratów czasami potykam się w garażu :lol: .


#38 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 01 maj 2012 - 21:30

hm temat rzeka.w odpowiedzi na ostatni post powiem ze nie spotkałem by któras z firm produkujące zaburtówki miała w swojej ofercie takie cos jak dłuzsze korbowody niz ten nominalny.nie wiem czy widziałes tłok silnika zaburtowego, bo jesli korbowód wstawic dłuzszy niz noinał to głowica by miała dziure albo tłok.
ponadto nie spotkałem cos takiego by miała tuningową częsc cylindrową.
nie chciałbym Cie urazic ale nie miałes doczynienia z silnikami od strony mechanicznej

#39 OFFLINE   robert67

robert67

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 995 postów
  • LokalizacjaSelestat(F)

Napisano 02 maj 2012 - 15:41

:lol: Evin z silnikami od strony mechanicznej mam doczynienia od 75 roku ubieglego stulecia. :lol:

#40 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 04 maj 2012 - 11:23

Zwiększyć pojemność można bez problemu, o ile to zależy od konstrukcji silnika (ile jest miejsca).
Robi się rozwiert cylindra, wkłada większą tuleje cylindra, zmienia się oczywiście tłok z pierścieniami, reguluje się gaźnik (wymiana dysz albo i całego gaźnika) i już. Do tego zwiększenie stopnia kompresji, polerowanie dolotów itd itp a na koniec... pojawia się problem z wytrzymałością wału. Bo działają na niego zwiększone siły, niby można wymienić, ale to kolejne koszty i to związane ze zleceniami dla drogich firm, w drogim materiale, a zysk niewielki.
Jakby ktoś na prawdę się chciał w to bawić to tuleje i szlif zrobi w firmie autoszlif w Krakowie (dobrzy są!). Namiary na producenta tłoków i pierścieni też mogę podrzucić
IMHO tam gdzie da się tanio 'rozblokować' silnik, można to zrobić. Ale tuningowanie silnika ma sens dla frajdy, ekonomicznie to prawie zawsze porażka.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych