Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
390 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 18:13

To też zależy jaką śrubę ma 20 . Nawet jak prędkość nie wzrośnie znacząco to 20 łatwiej wyrwać łódkę z wody do ślizgu a jest to istotne przy granicznym obciązeniu .



#122 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 29 grudzień 2016 - 21:39

Zgadzam się w pełni z Przedmówcą :) Moc robi swoje...



#123 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 23:24

Tak jest ,tyle że przekładając na bardziej zrozumiały przykład można porównać do samochodu . Wrzucasz dwójkę i zamykasz obrotomierz ale wrzuć 5 i już się to nie uda chociaż moc ta sama . Każda śruba ma opór i nie chodzi tu o opór wody na łódkę .Im większy skok śruby tym opór wzrasta ,nie jest to znacząca różnica ale jest .



#124 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 30 grudzień 2016 - 08:39

Wszystko się zgadza z tym zamykaniem obrotomierza, jednak to nie opór śruby :) Śruba o większym skoku jest w stanie przy tych samych obrotach (czyli w takim samym czasie jak dla mniejszego skoku) przepchnąć większą ilość wody a więc szybciej popchnąć łódkę  :). Żeby to mogła zrobić musi być większa moc (tak jak porównałeś 2 i  5 bieg w aucie, gdzie na 2 biegu moc na kołach - moment obrotowy na 2 jest większy niż na 5). A moment obrotowy (siła) pokonuje nie opory śruby w wodzie (czy porównując do samochodu tarcia na trybach skrzyni biegów), a opór jaki stawia woda na łódź  :). Fizyka Kolego (a dokładnie jej część zwana dynamiką). Opór śruby w wodzie jest pomijalny (krawędzie śruby są ostre). Więc właśnie chodzi o "opór" jaki stawia woda łódce. Składa się na to: masa łódki * grawitacja = siła ciążenia łódki co przekłada się na tarcie kadłuba o wodę, + fala jaka musi pokonać łódka gdyż jest zanurzona. Tą sumaryczna siłę "hamującą" musi pokonać moc silnika (przełożona na moc na śrubie).



#125 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 30 grudzień 2016 - 09:55

Jeśli tak to musi kolega się jeszcze zastanowić co będzie gdy założyć zamiast normalnej śruby coś konstrukcyjnie podobne do młyńskiego koła . Też opór śruby będzie pomijalny ? Woda to nie ciało stałe a najlepiej przy danej mocy silnika i odpowiedniej śrubie oprzeć łódkę o nabrzeże i spróbować zamknąć obrotomierz .



#126 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 30 grudzień 2016 - 10:14

Aż się oplułem

Sory chłopaki ale rozbawiliście mnie do łez 



#127 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 30 grudzień 2016 - 11:01

Aż się oplułem

Sory chłopaki ale rozbawiliście mnie do łez 

Oplułeś się bo??  :)



#128 OFFLINE   epopado

epopado

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaZalew Zegrzyński

Napisano 30 grudzień 2016 - 11:14

Jeśli tak to musi kolega się jeszcze zastanowić co będzie gdy założyć zamiast normalnej śruby coś konstrukcyjnie podobne do młyńskiego koła . Też opór śruby będzie pomijalny ? Woda to nie ciało stałe a najlepiej przy danej mocy silnika i odpowiedniej śrubie oprzeć łódkę o nabrzeże i spróbować zamknąć obrotomierz .

No właśnie, wszystko zależy od mocy silnika i oporu, który "środowisko" stawia łódce. Jak załozysz śrubę o małej średnicy(od 15 KM) i małym skoku do silnika 100 KM i zaprzesz łódź o nabrzeże, zamkniesz obrotomierz na pewno. Dlatego, że moc silnika jest niewspółmierna do napędu (śruby). Dlaczego, jak przyłożysz zbyt dużą moc (obroty) jak ruszasz autem, to koła sie kręcą szybko, a auto na początku może stać praktycznie w miejscu??? I gumy się palą??? Zaczep liną (to samo co oprzeć łódkę o nabrzeże) auto i spróbuj ruszyć. Jak w aucie (o jakiejś konkretnej masie) będzie silnik 20 KM, to zgasnie. A jak w aucie o tej samej masie będzie silnik o większej mocy ( 100, 200, 300 KM), spalisz gumy a zamkniesz obrotomierz. Mogę się z Tobą załozyć o co tylko chcesz, tylko układ pomiarowy Ty organizujesz  :) Fizyka Kolego. Fizyki nie oszukasz...



#129 OFFLINE   roberto77

roberto77

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów

Napisano 30 grudzień 2016 - 12:52

Dobrze kombinujesz tylko weż normalną śrubę dostosowaną do silnika i powtórz eksperyment . Po pierwsze nie założysz śruby od 200 konnego silnika do 15 konnego a druga sprawa to tzw poślizg śruby . Jak czytałeś napisałem o oporze śruby a ty raczyłeś zauważyć że śruba ma ostre krawędzie i nie stawia oporu .Jak oprzesz łódkę o nabrzeże i dasz gaz do oporu to oporów wody na łódkę nie masz a coś sprawia że obroty silnika nie osiągną maksymalnych .Jest to opór wody na śrubę .Gdybyś to powtórzył po wyjęciu łódki z wody to dokonał byś tego . Temat nie jest o silnikach różniących się mocą o 100 -200 koni a o kilka koni np 8vs 9.8 czy 15 vs 20  a my piszemy o śrubach do takich silników aby jak najlepiej wykorzystać dostępną moc . 



#130 OFFLINE   MarioChelm

MarioChelm

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 13 sierpień 2017 - 19:06

Witam wszystkich :)

trochę mnie nie było na forum  :) a wiec  wczoraj pływałem  swoim pontonikiem po Wiśle :)  w Kazimierzu :)

 

Powiem wam  silnik 9,9 Yamaha  +360 ponton +2 osoby +zbiornik 12l i daje radę  z gps 34km/h.

 

zrobiłem zdjęcia swojego gaźnika  w yamie :)  i tam  nie ma możliwości  wymiany zwężki venturiego:(  trzeba wymienić caly gaznik :)  .

 

 

 

 

 

Załączone pliki



#131 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 13 sierpień 2017 - 20:32

Ale jakie jest twoje pytanie ?

Powiem tak twój gaźnik wygląda na 15 km ,jesteś pewny ze to 9.9?

Żeby się upewnić żmiesz  zwężkę na gaźniku ile masz milimetrów ,rozbierz gaźnik i zobacz ile pisze na dyszy ;) tej małej 


  • Ubs17 lubi to

#132 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 13 sierpień 2017 - 20:33

Co to za model silnika? Yamaha hmh?

#133 OFFLINE   MarioChelm

MarioChelm

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 13 sierpień 2017 - 21:54

Ale jakie jest twoje pytanie ?

Powiem tak twój gaźnik wygląda na 15 km ,jesteś pewny ze to 9.9?

Żeby się upewnić żmiesz  zwężkę na gaźniku ile masz milimetrów ,rozbierz gaźnik i zobacz ile pisze na dyszy ;) tej małej 

to jest 9.9 hmh   skandynawska versja:)  i na bank nie jest to 15 kucy gaznik:) 



#134 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 13 sierpień 2017 - 22:14

Na bank jest to gaźnik od 15! Jeśli chcesz zmienić na gaznik od 20 to albo ebay - 100$ albo pisz do mnie coś pomyslimy
  • szczupak1 lubi to

#135 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 14 sierpień 2017 - 09:59

Taki gaźnik był zarówno w 9.9KM jak i 15KM w Yamaha, Mercury (i pewnie jeszcze innych z tej rodziny) o pojemności 323cm3.

Ja taki sam miałem w Mercurym 9.9 z 2003r. Jedyna różnica w tym gaźniku między 9.9, a 15 to właśnie zwężona gardziel (oraz inna ośka przepustnicy, nie wiem jak sama przepustnica) no i dysza paliwa. Reszta praktycznie jest taka sama (może jakieś drobne modyfikacje nie wpływające na moc). 



#136 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 10:17

W HMH jest wrzucony gaźnik od 15 km. Silnik zablokowany jest do 9.9 jedna srubka ktoś ogranicza max obroty i koniec :)
  • KODZAK1234 lubi to

#137 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 14 sierpień 2017 - 14:40

9.9 nie miały pompki paliwa na gaźniku, a ten ma stąd moje pytanie było :D


  • womaly23 lubi to

#138 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 16:45

W HMH jest wrzucony gaźnik od 15 km. Silnik zablokowany jest do 9.9 jedna srubka ktoś ogranicza max obroty i koniec :)


Czyli na 20 trzeba zmienić tylko gaźnik ?

#139 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 19:16

Tak

#140 OFFLINE   save87

save87

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 92 postów
  • LokalizacjaGdańsk / Oslo
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 kwiecień 2018 - 06:18

Witam. Jako że nie bardzo się na tym znam mam do Was jedno pytanko. Jakie kroki trzeba podjąć aby z silnika Yamahy F6AMH 4t 2007r wycisnąć trochę więcej mocy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • Lipek.Paweł lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych