Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki akumulator do silnika elektrycznego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
823 odpowiedzi w tym temacie

#321 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 25 lipiec 2017 - 09:50

To Nie akumulator nie może oddać 50a , tylko silnik nie ma takiego zapotrzebowania. Zbyt małe obciążenie i dla tego pobór jest taki a nie inny.gdzies kiedyś czytałem artykuł jak ziomek testy robił. Zanotował srube od torqeedo . Większy skok. Ominął ogranicznik mocy w elektronice. Prędkość wzrosła o 1.5kmh ale pobor tez do 70-80a Z aku wycisniesz i 500A w danym czasie - rozruchy czy zwarcia. Tu występują spadki napiec a prąd jest podyktowany przez silnik. Lidpo4 super rzecz. Ale 200ah 24v +ładowarka to spore pieniądze rzędu 12000zl + ... moc jest ale i dużo siana

Na mniejszej łódce (3,6m) i osapianie 55lbs max LiFePo oddawał 48-50A ciągiem więc moim zdaniem to źle zestrojony maximizer w HP2 - ale o tym jest oddzielny wątek i tam wrzucę film sprzed 3 dni z moich testów i poproszę Was o informacje jak zachowują się Wasze silniki.

 

Co do LiFePo - w Czechach jest teraz promocja 200Ah 12V 1200USD co przy 24V daje 2400USD (liczę, że jeszcze wyszarpię parę procent). Biorąc pod uwagę kurs dolca 3,65PLN daje cenę ok. 8760PLN za baterię, co jest już bardzo atrakcyjne.


  • sebek7575 i thug lubią to

#322 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 25 lipiec 2017 - 14:56

To cena ok. Co do silników. To każdy silnik bez żadnej elektroniki charakteryzuje się tym ,że wraz z wzrostem obciążenia rośnie prąd i tak to brnie do momemtu az uzwojenie  ulegnie uszkodzeniu. Po to się stosuje różnej maści zabezpieczenia aby temu zapobiec. Każdy zdrowy aku 100ah bez problemu poda 50A . Oczywiście w zadanym czasie. Mi silnik haswing 12v 55lbs tez pobierał ponad 50A . 2hp w porywach miałem 52A przy dużej fali i pełnym rynsztunku. W elektronice jest ogranicznik mocy. Który nie pozwoli na większe obciążenia , aby zbyt szybko nie ubić silnika. Teoretycznie przy lifpo4 masz większe napięcie i przy tym samym prądzie większą moc. Na nic to zda się na osiągach v max. Nie zmieni to obrotów ani skoku śruby... poplywasz dłużej z vax  że względu na charakterystykę tych ogniw. Przy prędkościach trolingowych różnicę będą znikome 



#323 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 25 lipiec 2017 - 15:20

 Nie zmieni to obrotów ani skoku śruby... poplywasz dłużej z vax  że względu na charakterystykę tych ogniw. Przy prędkościach trolingowych różnicę będą znikome 

To wiem, że nie będzie szybciej - ale dzięki LiFePo będę mógł przepłynąć całe jezioro (w jedną stroną 9km) na prędkości Max i wiedział, że wrócę też z Vmax (czyli godzina i parę minut) . Teraz na kwasiakach nie ma na to szans - pobór +40A przez długi czas je zabija (widzę po szybkim spadku napięcia na ogniwach) i wracać muszę jak "Pan Kunta Kinte" bojąc się o całkowity pad aku (zejście poniżej 22V). A spalina niestety odpada - strefa ciszy..



#324 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 25 lipiec 2017 - 16:06

Dokladnie jest tak jak napisales. Tu jedynie co mozna  jeszcze, to stosowac wieksze pojemnosci aku kwasowych., dla takiego aku 200ah prad 50 A juz nie jest tak szkodliwy, tylko ich waga zabija...



#325 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4658 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 25 lipiec 2017 - 16:37

Na mniejszej łódce (3,6m) i osapianie 55lbs max LiFePo oddawał 48-50A ciągiem więc moim zdaniem to źle zestrojony maximizer w HP2 - ale o tym jest oddzielny wątek i tam wrzucę film sprzed 3 dni z moich testów i poproszę Was o informacje jak zachowują się Wasze silniki.

 

Co do LiFePo - w Czechach jest teraz promocja 200Ah 12V 1200USD co przy 24V daje 2400USD (liczę, że jeszcze wyszarpię parę procent). Biorąc pod uwagę kurs dolca 3,65PLN daje cenę ok. 8760PLN za baterię, co jest już bardzo atrakcyjne.

Spoko, ale czy to są gołe ogniwa, czy mają już elektronikę sterującą? BMS jest tutaj bardzo ważną sprawą.

Nie masz możliwości wodowania się bliżej docelowej miejscówki?



#326 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 26 lipiec 2017 - 12:17

Spoko, ale czy to są gołe ogniwa, czy mają już elektronikę sterującą? BMS jest tutaj bardzo ważną sprawą.

Nie masz możliwości wodowania się bliżej docelowej miejscówki?

Jest to gotowiec razem z blachami do łączenia, BMS itp "LiFePO4 battery set designed for using in boats with 12V system but is is possible to use in other similar applications to store energy. Kit includes BMS with bluetooth communication and basic accessories."

 

Nie ma się gdzie zwodować bliżej - wokół lasy a wjazd jest za 500PLN/każdorazowo no i brak slipu..



#327 OFFLINE   Elton

Elton

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 389 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 26 lipiec 2017 - 12:33

Albo nie czuję klimatu, albo się zagubiłem w kwotach, bo za naście tysi plnów to bym kupił torqeedo i zapasową baterię (5kg waży :D ). Całość waży mniej niż jeden aku i jest super mobilna. Kolega kupił m.in. ze względów zdrowotnych (kręgosłup). O osiągach nie wspomnę już w ogóle. Nie lepsza to droga niż mega drogie dwa aku i 2hp, a dodatkowo ładowarki specjalne  :rolleyes:



#328 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4658 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 26 lipiec 2017 - 14:08

Albo nie czuję klimatu, albo się zagubiłem w kwotach, bo za naście tysi plnów to bym kupił torqeedo i zapasową baterię (5kg waży :D ). Całość waży mniej niż jeden aku i jest super mobilna. Kolega kupił m.in. ze względów zdrowotnych (kręgosłup). O osiągach nie wspomnę już w ogóle. Nie lepsza to droga niż mega drogie dwa aku i 2hp, a dodatkowo ładowarki specjalne  :rolleyes:

W wypadku Mariusza pewnie o zasięg się rozchodzi. Ile km twój kolega jest w stanie wycisnąć z tego torqeedo?



#329 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 26 lipiec 2017 - 15:42

@Elton . To jednak nie czujesz klimatu. Torqeedo ma baterię wbudowane w silnikach 1003 które mają pojemność nie całego 1kwh . Natomiast duża bateria ma przeszło 2kwh i kosztuje 12000zl. (Sama bateria !) Akumulatory 200ah ×24v dają prawie 5kwh. Jest różnica.

#330 OFFLINE   Elton

Elton

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 389 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 26 lipiec 2017 - 16:55

Dzięki za wyjaśnienie, elektryka to nie moja dziedzina zdecydowanie :)

#331 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 26 lipiec 2017 - 20:17

A jak do silnika 160 lb 24v podłącze 12v to coś mu się stanie ? oprócz spadku  mocy bo targanie 2 aku po 40kg nie widzi mi się, a nie zawsze potrzebuje tyle mocy na każdy zbiornik .

Przymierzam się do life-po ale parę lat muszę poczekać aż stanieją :(

http://www.globalsou....htm#1153479857

A to ciekawe czy kiszka



#332 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 26 lipiec 2017 - 21:29

A jak do silnika 160 lb 24v podłącze 12v to coś mu się stanie ? oprócz spadku  mocy bo targanie 2 aku po 40kg nie widzi mi się, a nie zawsze potrzebuje tyle mocy na każdy zbiornik .

Przymierzam się do life-po ale parę lat muszę poczekać aż stanieją :(

http://www.globalsou....htm#1153479857

A to ciekawe czy kiszka

Każdy normalny silnik powinien mieć zabezpieczenie na min/max napięcie. Haswing 2HP nie startuje jeśli napięcie jest niższe niż (chyba 21V).



#333 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 27 lipiec 2017 - 12:24

Czyli trza dymać dwa :angry: niedobrze



#334 OFFLINE   WędkarskieDylematy

WędkarskieDylematy

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:Brzeziński

Napisano 27 lipiec 2017 - 13:04

@Elton . To jednak nie czujesz klimatu. Torqeedo ma baterię wbudowane w silnikach 1003 które mają pojemność nie całego 1kwh . Natomiast duża bateria ma przeszło 2kwh i kosztuje 12000zl. (Sama bateria !) Akumulatory 200ah ×24v dają prawie 5kwh. Jest różnica.

Dzień dobry! Można pomyśleć też o wadze i wygodzie - jak kogoś oczywiście stać. Silnik e-propulsion spirit waży z baterią 1kWh 18,6 kg a sama bateria (np. zapasowa) 8,8 kg. Jak ktoś ma problemy z kręgosłupem (tak jak ja) to powinien się zastanowić i policzyć. Zasięg nie taki jak wyżej, ale waga na łodzi i do noszenia to piórko (ceny: 7200 silnik (z baterią) i 4500 zapasowa bateria) :)


Użytkownik KolegaKolegi edytował ten post 27 lipiec 2017 - 13:05


#335 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 27 lipiec 2017 - 13:18

Ten epropulsion to taka kopia torqeedo w dużo lepszej cenie. Rozwiązanie fajne bo nie ma kuli kabli na pokładzie. Finansowo to lepiej wyjdzie haswinga 2hp + 2x lifpo4 100ah. Cos za cos.

#336 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 27 lipiec 2017 - 17:47

Panowie a do tego life po4 to musi być ten bms



#337 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:24

Znalazłem prosto z chin ale oferta wydaje się być ciekawa ,800 dolarów :D chyba się skusze

https://pl.aliexpres...M4O&ws_ab_test=


Użytkownik KODZAK1234 edytował ten post 27 lipiec 2017 - 18:24


#338 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:42

Jedyne co ,to musimy zejść kiedyś z tego padolu. Bateria - zestaw ogniw powinien byc balansowany . Aby każde z ogniw trzymalo parametry i nie wplywalo destrukcyjnie na.inne. ich zaleta sa znane . Jednak wymagają bdb traktowania. W przeciwnym wypadku szkoda pieniedzy
  • KODZAK1234 lubi to

#339 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 27 lipiec 2017 - 18:46

 Ten zestaw 80ah  ? niby wszystko jest bms , ładowarka i ta firma robi dużo tych aku z różnych ogniw , mam te 2 żelowe aku i też rewelacji nie ma , wozić 100 kilo muszę ładować osobno  :(

Dodam że przyczepkę mam na 1000kg ,a dzisiaj ją zważyłem i wyszło 1200 muszę coś pomyśleć jak zestaw odchudzić :D


Użytkownik KODZAK1234 edytował ten post 27 lipiec 2017 - 18:51


#340 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5472 postów
  • Imię:adam

Napisano 27 lipiec 2017 - 19:24

No to ładnie się bawisz , 1200kg :) na samych aku oszczędzisz polowe ich masy. A reszta to trza trochę "złomu" z pudlami zostawić w domu :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych