Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Znaczenie przekladni

kołowrotek serwis przekladnia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
142 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   jackie01

jackie01

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 postów
  • Lokalizacjaświętokrzyskie
  • Imię:Jacek

Napisano 22 marzec 2014 - 22:40

Moze ktos na cos wpadnie jesli powiem ze na wstecznym nie zabkuje, pracuje gladko.

 

U mnie podobnie po smarowaniu tego samego pacjenta ;)


Użytkownik jackie01 edytował ten post 22 marzec 2014 - 22:40


#22 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 22 marzec 2014 - 22:52

Szczególnie w młynkach z plastikowymi obudowami na wkręty. Przy metalowej obudowie i tradycyjnych śrubach można pewnie pincet razy i geometria mechanizmów bedzie zachowana.

Tak,wielokrotne wykręcanie i wkręcanie tych niby śrubek ( wkrętów ) może mieć wpływ na poprawność spasowania.Analogicznie zbyt mocne dokręcanie rotora ma też ujemne znaczenie.Na poprawność działania łożyska oporowego ( konstrukcja Shimano ) ma też wpływ siła z jaką zamontujemy te łożysko.

O tym postaram się napisać.Generalnie błędem jest zbyt mocne dokręcanie poszczególnych elementów.Owocuje to tym że w wyniku nierównomiernych naprężeń niektóre obudowy i panele ulegają odkształceniom co nie zapewnia już idealnego ustawienia zespołu napędowego.A jak niektórzy opisuję że smarują sobie kołowrotki 3 do 4 razy w roku,to mi się w głowie nie mieści  :o .

|I teraz taki kołowrotek po przejściach trafia do mnie do serwisu i co ja wielkiego mogę zrobić jak on już jest "podkulawiony".

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak



#23 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 22 marzec 2014 - 22:58

Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".

Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.

Po skręceniu dalej ząbkowała.

Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem.

"Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kole

Po ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego :ph34r:

Ułożyło się Panie Waldku.Nieraz tak bywa że nie za pierwszym razem się uda.Małe niuanse,trudno zauważalne.

 

Pozdrawiam

Józek


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 22 marzec 2014 - 22:59


#24 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 22 marzec 2014 - 23:01

Kultowe czarnuchy, TP FA , PG HG 02',  Sustain FD, to jedne z wielu konstrukcji gdzie obudowa jest z jakiegoś tworzywa i do skręcenia służą "wkręty", a słyną z trwałości i przeżyły nie jedne nowsze konstrukcje, tak samo jak słynne emblemy i jego warianty. Fakt, gwinty można uszkodzić szybciej niż w aluminium.
Panie Józefie napisał Pan "W mechanizmach precyzyjnych jakoś tak jest że one jak się polubią w jednym miejscu to "miłość" jest do "końca życia", a mimo to często mówi Pan, że "się ułoży"...


  • haja1978 lubi to

#25 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3372 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 22 marzec 2014 - 23:02

Mi nie chodzlio o to ze co kilka dni po ciezkiej orce rozkrecalem i smarowalem.Kolowrotek rozkrecany i skrecany kilkanascie razy z rzedu, dokrecam srubokretem recznie, nie uzywam kluczy pneumatycznych, rozkrecam w dloniach nie w imadle.Naprawde nie rozumie co sie moze stac.Proponuje wkrecic i wykrecic wiele razy wkret w metalu, nie na sile i zobaczyc czy cos sie stalo.



#26 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 22 marzec 2014 - 23:06

A moze jakies sposoby na znaczenie przekladni, co wzgledem czego i w jakiej pozycji.

Sposobów jest wiele.Ma to też swoje plusy,bo między innymi poznaję kołowrotki które już u mnie były i ponownie trafiły do mnie. I poznam czy ktoś manipulował po mnie czy nie. .Postaram się o opisanie w szczegółach.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 22 marzec 2014 - 23:07

  • Friko, Negra i cristovo lubią to

#27 OFFLINE   Arek X

Arek X

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 819 postów
  • Imię:Arek

Napisano 23 marzec 2014 - 05:54

Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.
Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...
Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.
Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...
Jego jednego tak ,,krzywdziłem".
Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.
A trybiki znacze markerem ;-)

#28 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 marzec 2014 - 07:32

Ja osobiście jestem za znaczeniem przekładni.
Matematyk ze mnie niezbyt ogarnięty, nie wiem czy ząbki spotykają się ze sobą co 10 sekund czy co 10 lat...
Młyńce chodzą fest w takim położeniu jak przed wypatroszeniem, więc składam tak jak było wcześniej.
Na początku przygody ze smarowaniem sceptycznie podchodziłem do znaczenia trybików. Super Aero 4000 GT składałem bez myślenia o ustawieniu. Czasem po tym chodził lepiej, czasem gorzej...
Jego jednego tak ,,krzywdziłem".
Reszta ekipy ma ,, rozrząd. " ustawiony jak wcześniej.
A trybiki znacze markerem ;-)

Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata :) .Za każdym razem składasz w ciemno.


  • gulf lubi to

#29 OFFLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5354 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 23 marzec 2014 - 07:41

Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".

Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.

Po skręceniu dalej ząbkowała.

Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem.

"Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kole

Po ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego :ph34r:

Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.

Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć :rolleyes:



#30 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 marzec 2014 - 07:47

Też tak miałem i także nie wiem dlaczego się tak stało, może dlatego, że nie mam 40 letniego stażu, ale cieszę się z tego szczęśliwego przypadku i po przeczytaniu tego wątku w tych trzech maszynkach w których to wystąpiło zaznaczę przed powtórnym smarowaniem położenie przekładni.

Zresztą po co dociekać i dorabiać teorię jak doświadczony serwisant pozostawia to przypadkowi to co my robaczki male możemy o tym wiedzieć :rolleyes:

Arku bo ja nie rozumię tematu z prostej przyczyny, jak maszysnka regularnie serwisowana nie powinna mieć nierównomiernie wyrobioną przekładnię, dlatego swoich wogóle nie znaczę :rolleyes: .

Natomiast jak ktoś nie pamięta kiedy serwisował, powinien znaczyć.


  • haja1978 lubi to

#31 OFFLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5354 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 23 marzec 2014 - 08:52

Albo kupił używkę  ;)



#32 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 marzec 2014 - 09:21

Albo kupił używkę  ;)

To też, zależy jeszcze  w jakim stanie :) .Tych super top już dawno nie ma, chyba tylko na papierze ;) .



#33 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2245 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 23 marzec 2014 - 11:10

.Jak nim krece ze sciagnietym rotorem to krecac do przodu to pinion jest nizej niz jak krece do tylu.

Jeżeli kręciłeś kołowrotkiem bez przykręconego rotora to już może być po ptokach i nigdy już może nie chodzić płynnie.Pod żadnym pozorem nie można tego robić.Pinion wówczas jest odpychany lub dociskany względem osi. Kręcąc  w przód i w tył bez rotora można tak zmienić geometrię koła (piniona w zasadzie też ,choć w mniejszym stopniu),że już nigdy ładnie nie będzie pracować i ząbkowanie murowane.



#34 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8437 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 23 marzec 2014 - 11:34

To ja pierdziele palców juz do swoich maszynek nie wkładam ...

#35 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3372 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 23 marzec 2014 - 11:50

O kurde...cenna uwaga :) ale zaczal zabkowac przed tym 



#36 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 23 marzec 2014 - 11:50

Szczerze? Nie wiem na czym to polega ale w zeszłym sezonie rozebrałem HC3000, która ząbkowała "z urzędu".

Wywaliłem istniejący smar, dołożyłem podkładkę. Nic.

Po skręceniu dalej ząbkowała.

Rozebrałem ponownie i.... Niczego nie znalazłem.

"Poprawiłem" smar na zębatce ( ten wyciśnięty) rozprowadzając go ponownie, po kole

Po ponownym złożeniu ząbkowanie ustało a ja i tak nie wiem, dlaczego :ph34r:

U mnie podobnie , z tym , że odczuwalne jest delikatne trrrrrr . Natomiast mniejszą 2500R za cholerę nie idzie ustawić , zęboli jak opętana :lol:



#37 OFFLINE   Arek X

Arek X

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 819 postów
  • Imię:Arek

Napisano 23 marzec 2014 - 12:09

Arku wystarczy na płaskiej powierzchni pinionia zrobić "X", a na kole zębatym kreskę i masz oznaczenie na lata :) .Za każdym razem składasz w ciemno.


Józiu, też na początku tak myślałem.
Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.
Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.
Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-)

#38 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 marzec 2014 - 15:45

Józiu, też na początku tak myślałem.
Zaznaczyłem jedynie ,,na stałe" pinion kreską.
Koło główne zaznaczam co każde serwisowanie młynka, wole żeby wszystko było ustawione tak, jak w ostatnim położeniu.
Po ustawieniu ślad po mazaku wycieram i jest git ;-)

A po co mazak, robisz to czymś ostrym  np. igłą i masz na stałe.



#39 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9480 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 23 marzec 2014 - 15:50

Józek a u mnie znaczyłeś? Tak z ciekawości pytam.



#40 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 23 marzec 2014 - 16:04

Józek a u mnie znaczyłeś? Tak z ciekawości pytam.

U Ciebie po co?Chodzi masełko więc nie widziałem takiej potrzeby :) .







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis, przekladnia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych