Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

tuning hamulca multiplikatora - alternatywa dla carbontex ??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   darkonis

darkonis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaGiżycko
  • Imię:Darek

Napisano 28 sierpień 2014 - 22:05

Mówię tak ogólnie , ale skoro już to np.pękła mi dzisiaj sprężyna w multiplikatorze , ta co współpracuje z tym przyciskiem . O gwarancji nie mam mowy bo raz że multik z allegro , a 2 to rozbierałem go żeby smarować. Będę musiał  jakiś zamiennik dać nawet już znalazłem na allgro sprężyny do  kabłąków prawie podobne hehe.. A tak wracając do tematu to te wkładki hamulcowe co mam to są jak by z tego co robią uszczelki , ale wolał bym węglowe.Te multiplikatory mają to do siebie że smar jest tam gdzie i hamulec i albo się ma dobrze nasmarowany multik, albo dobrze działający hamulec . Podejrzewam że węglowym wkładką nie przeszkadzałby nadmiar smaru , a ja lubię jak kołowrotek ma smar :)Bo jak to mówią " nie posmarujesz , to nie pojedziesz" :)

I jeszcze jedna ważna sprawa z tymi kołowrotkami ogólnie ..Nieraz koszt dobrego multiplikatra czy  stałoszpulowca  to i 2-2,5tyś zł i teraz pytanie czemu nie ma części zamiennych dla normalnego człowieka tylko serwisy ? Do każdej maszyny dużo tańszej są a do kołowrotków ni ma ..


  • minecjusz lubi to

#22 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 29 sierpień 2014 - 11:04

Być może są jakieś części zamienne, których nie sposób kupić. Ja jednak nie spotkałem. Rzecz jest jedynie w tym, że są to wszystko części sprowadzane, czy to samemu czy prze pośredników. Trzeba te 2-3 tyg odczekać. Co do sprężynki zwalniającej przycisk szpuli. Nie wiem co to za model, ale o ile nie ma postaci jakiejś blaszki, tylko wygiętego drutu to idzie taką zrobić samemu. 



#23 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 29 sierpień 2014 - 15:21

Zamawiałem z ebaya. Tutaj powinno pasować do Twojego

http://www.ebay.com/...=item19ec74dab7

 

Co do zastosowania tarczki od dremela, to raczej bym nie ryzykował, bo to jest materiał ścierny, a nie cierny. Może i by hamowała, ale podkładki hamulca by szybko się posypały. Uszczelka fibrowa mogłaby się spisać, bo w większości kołowrotków są one stosowane (małe podkładki pomiędzy kołem głównym a zębatką wodzika), ale wątpię żeby miały większą siłę hamowania niż hamulec oryginalny.

 

Spodobał mi się materiał który zalinkował baca. U mnie by się nie sprawdziło, bo potrzebowałem jeszcze trzech dodatkowych podkładek metalowych, ale jakbym potrzebował tylko elementy cierne, to pewnie bym sobie sam wyciął. W tym linku co Ci podałem widać że tarcza ma małą powierzchnię i jakbyś sam sobie wycinał, to mógłbyś zrobić mniejszy otwór (odrobinę większy od średnicy ośki) moc hamulca na pewno byłaby dużo większa. Tutaj to o co mi chodzi

Ryoga2020.jpg

Gdzie takie tarcze można dostać? Pilnie potrzebuję do mojej ryogi



#24 OFFLINE   darkonis

darkonis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaGiżycko
  • Imię:Darek

Napisano 30 sierpień 2014 - 13:12

Spężynka z druciku .Dorobi się bez problemu ...Narazie mam taką prowizoryczna dorobioną ,ważne że odskakuje..:)

Co do podkładek hamulca to hmm..Ciekawe jak te na foto współpracują jak dostanie się na nie smar? Bo bez smaru to każda będzie spełniała swoje zadanie ..



#25 OFFLINE   marcin_krych

marcin_krych

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 133 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 30 sierpień 2014 - 14:11

 

Co do podkładek hamulca to hmm..Ciekawe jak te na foto współpracują jak dostanie się na nie smar? Bo bez smaru to każda będzie spełniała swoje zadanie ..

 



#26 OFFLINE   darkonis

darkonis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaGiżycko
  • Imię:Darek

Napisano 05 wrzesień 2014 - 16:52

Różnica jest potężna .. O takie  podkładki mi właśnie chodzi .. Wiem że to groszowa sprawa te podkładki ale na polskim rynku je dostać to masakra .. Będę musiał popytac sprzedawców .. Dzieki za informacje...



#27 OFFLINE   jamesty

jamesty

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 443 postów
  • LokalizacjaMaków Mazowiecki
  • Imię:Jakub

Napisano 06 wrzesień 2014 - 08:50

Może by zrobił jakieś grupowe zamówienie ja potrzebuje do 3 multików ;] .Za wysyłkę raz by zapłacił


Użytkownik jamesty edytował ten post 06 wrzesień 2014 - 08:50


#28 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 06 wrzesień 2014 - 16:01

Będę zamawiał od tego typiasza matę grubości 1,2mm, potrzebuję tylko 2 krążki do ryogi a resztę odsprzedam i ewentualnie mogę większą ilość zamówić

http://www.ebay.com/...=item1c3aaf4aa2



#29 OFFLINE   immortal

immortal

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 226 postów
  • LokalizacjaPrzeczyce
  • Imię:Marcin

Napisano 06 wrzesień 2014 - 18:29

Może by zrobił jakieś grupowe zamówienie ja potrzebuje do 3 multików ;] .Za wysyłkę raz by zapłacił


Ja potrzebuje do dwóch kolejnych. Chętnie się podłączę.

#30 OFFLINE   tomaszGD

tomaszGD

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 154 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Kot

Napisano 16 grudzień 2014 - 08:57

Koledzy wędkarze, orientuje się ktoś jakiej grubości są oryginalne podkładki hamulcowe w multiplikatorach np. Curado 201E? Oryginalne są delikatnie mówiąc zużyte i nie mam z czego pomierzyć.

 

Chciałbym zamówić arkusz w celu wycięcia we własnym zakresie.

Poniżej przykładowa oferta: 

http://www.ebay.co.u...=item19f5a3b24c

są do wyboru:

0,5mm; 0,7mm;1,0mm;1,1mm;1,2mm,;1,5mm

 
Po tuningu curado 201E oraz Okuma 200 VS chętnie resztę arkusza odsprzedam.


#31 OFFLINE   SID

SID

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 823 postów
  • LokalizacjaŚrem https://www.youtube.com/watch?v=Sy7k5ZgA_RU
  • Imię:Roger
  • Nazwisko:Sikora

Napisano 22 listopad 2016 - 22:44

Ja też gdzieś trafiłem na film gdzie rozbierana była Tatula i składający smarował oryginalne tarczki a w drugim filmie wymieniał na carbontex i również potraktował je smarem
Więc to jest błąd tak?

#32 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 listopad 2016 - 22:54

Ja też gdzieś trafiłem na film gdzie rozbierana była Tatula i składający smarował oryginalne tarczki a w drugim filmie wymieniał na carbontex i również potraktował je smarem
Więc to jest błąd tak?


Nie. Specjalny smar należy zastosować.

#33 OFFLINE   SID

SID

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 823 postów
  • LokalizacjaŚrem https://www.youtube.com/watch?v=Sy7k5ZgA_RU
  • Imię:Roger
  • Nazwisko:Sikora

Napisano 22 listopad 2016 - 22:58

Nie. Specjalny smar należy zastosować.

Możesz wymienić jaki się nadaje może DG6
A co z praktyką składania na sucho oryginalnych jak i "tuningowych" tarczek ?

#34 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 listopad 2016 - 23:16

Możesz wymienić jaki się nadaje może DG6
A co z praktyką składania na sucho oryginalnych jak i "tuningowych" tarczek ?


Ja stosuję shimano drag grease z tacklewarehouse.
Nie spotkałem się z praktyką składania na sucho w instrukcjach serwisowych.
  • SID lubi to

#35 OFFLINE   SID

SID

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 823 postów
  • LokalizacjaŚrem https://www.youtube.com/watch?v=Sy7k5ZgA_RU
  • Imię:Roger
  • Nazwisko:Sikora

Napisano 22 listopad 2016 - 23:20

To DG6 będzie nieodpowiedni (chyba ma podobną konsystencję )?

#36 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 919 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 22 listopad 2016 - 23:29

DG-6 bedzie rowniez spoko

tu mozna kupic i dobry smar i orginalne tarcze

http://roulementcast...com/boutique-2/


  • SID lubi to

#37 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 listopad 2016 - 23:30

Nie znam. Jest odpowiednik tego Drag Grease w smarach typu DG... . Nie pamiętam niestety który.

#38 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 919 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 22 listopad 2016 - 23:32

Nie znam. Jest odpowiednik tego Drag Grease w smarach typu DG... . Nie pamiętam niestety który.

DG-4 lub do spiningowego DG-1


Użytkownik didi edytował ten post 22 listopad 2016 - 23:35

  • godski lubi to

#39 OFFLINE   SID

SID

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 823 postów
  • LokalizacjaŚrem https://www.youtube.com/watch?v=Sy7k5ZgA_RU
  • Imię:Roger
  • Nazwisko:Sikora

Napisano 22 listopad 2016 - 23:43

Nie znam. Jest odpowiednik tego Drag Grease w smarach typu DG... . Nie pamiętam niestety który.

 

 

DG-4 lub do spiningowego DG-1

Na oryginalne tarczki Tatuli dałem DG6 (w zastosowaniu jest napisane również do hamulca) lecz pewnie zbyt dużo i wydaje się że moc hamulca spadła

Chyba pozostanie mi rozebrać i nadmiar wytrzeć ?



#40 OFFLINE   SID

SID

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 823 postów
  • LokalizacjaŚrem https://www.youtube.com/watch?v=Sy7k5ZgA_RU
  • Imię:Roger
  • Nazwisko:Sikora

Napisano 23 listopad 2016 - 02:14

Na oryginalne tarczki Tatuli dałem DG6 (w zastosowaniu jest napisane również do hamulca) lecz pewnie zbyt dużo i wydaje się że moc hamulca spadła

Chyba pozostanie mi rozebrać i nadmiar wytrzeć ?

Przepraszam w zastosowani jednak nie jest do hamulca






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych