Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Suzuki DF 15 - nierówna praca, gaśnie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   RobertGrudziądz

RobertGrudziądz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 19 maj 2014 - 06:45

Witam kolegów

 

Mam problem z silnikiem suzuki DF15 czterosów (używany, rok produkcji 2011), silnik zakupiłem w tym sezonie dotychczas nie działo się nic z nim. Wczoraj natomiast zaczął czasami przerywać tzn tak jak by dostawał mniejszą ilość paliwa, kilka sekund i obroty były ok i tak co jakiś czas. Natomiast kolejnym niemiłym akcentem było całkowite gaśnięcie silnika po wrzuceniu biegu. Po odpaleniu chodził, bieg do przodu i klapa zgasł?

 

Co może być tego przyczyną pomoże ktoś z kolegów rozwikłać tą zagadkę? Może ktoś miał podobny problem?

 

Pozdrawiam Robert



#2 OFFLINE   bardziu

bardziu

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjamultikonto: robbox4, kilobear, b.wesolopl, pwizer

Napisano 19 maj 2014 - 07:17

Zapomniałeś odkręcić korek odpowietrzający na zbiorniku. Albo linia paliwowa jest nieszczelna. :)



#3 OFFLINE   RobertGrudziądz

RobertGrudziądz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 19 maj 2014 - 07:56

Zapomniałeś odkręcić korek odpowietrzający na zbiorniku. Albo linia paliwowa jest nieszczelna. :)

właśnie kolega stwierdził, że to może być wpinka do silnika coś nie tak i łapie powietrze.



#4 OFFLINE   Doman

Doman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 453 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Dominik

Napisano 19 maj 2014 - 09:06

Dobrze sprawdz linie  paliwową czy nie ciagnie gdzies powietrza.



#5 OFFLINE   Andrzej1

Andrzej1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 152 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 maj 2014 - 11:35

Sprawdź też czy to nie coś z iskrą - świeca, przewód wysokiego napięcia, cewka  na jednym z cylindrów.



#6 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 19 maj 2014 - 11:45

..nieszczelność na lini paliwowej,gruszce,złaczce lub brudny gaźnik...

#7 OFFLINE   KarolH

KarolH

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaWangerooge
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Hanysek

Napisano 21 czerwiec 2019 - 07:39

Witam, 

pisze tutaj ze wzgledu na problem z w/w silnikiem. zacznę od tego, że silnik od zeszłego roku stal pod chmurka ale w dosyć ciepłym klimacie, mam na myśli to, że nie było temperatur ujemnych. W zeszłym sezonie chodził jak marzenie. Przedwczoraj postanowiłem wymienić olej, filtr oleju, filtr paliwa i olej w spodzinie. Po 3 pociągnięciu uruchomiłem silnik w celu nagrzania oleju. Po ok 2 min. na ssaniu chciałem dodać mu obrotów ale się dusił. Nie udało mi się kompletnie wyłączyć ssania bo zaraz gasł, gdy dodawałem gaz z manetki tez dusił się. Co może być nie tak? Ja podejrzewam świece ale wczoraj na rybach kolega podpowiedzial mi, ze moze to byc wina gaznika. Opowiadal ze benzyna potrafi sie tam skrystalizować i tak to później wygląda, a ja dopiero dziś zacząłem zastanawiać się czy tam w ogóle jest gaźnik no i nie wiem czy jest. Co Wy drodzy Państwo o tym myślicie? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc, pozdrawiam!



#8 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4551 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 21 czerwiec 2019 - 07:45

Dzień dobry. Poczytaj w poniższych tematach, a może w podobnych :) Wyszukiwarka nie gryzie  ;) 

 

jerkbait.pl-suzuki-df-15-nierówna-praca-gaśnie

 

jerkbait.pl-suzuki-df-15-gaznik


  • Jano lubi to

#9 OFFLINE   KarolH

KarolH

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaWangerooge
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Hanysek

Napisano 21 czerwiec 2019 - 07:55

Witaj Sławku, przejrzałem wszystkie tematy na forum o tym silniku (chyba), nieszczelności na linii paliwowej tez nie ma.



#10 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4551 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 21 czerwiec 2019 - 09:13

Nie słyszałem o benzynie, która się krystalizuje :D Gaźnik warto rozebrać i przeczyścić, ale trzeba mieć do tej zabawy komplet uszczelek, ponieważ jak rozbierzesz to zwykle bywa, że któraś jest do wymiany. Ja na Twoim miejscu zacząłbym właśnie od kompletnego przeglądu linii paliwowej czyli od zbiornika do gaźnika. Po kolei demontaż wszystkich elementów pod kątem czystości i szczelności. Jak nie przyniesie efektu to wtedy dopiero zabrałbym się za gaźnik. Jak kupiłem swój silnik to też miał być w świetnym stanie i serwisowany u specjalistów, ale nad wodą okazało się, że nie za bardzo dobrze zapala ... Po kilku perypetiach wziąłem się za skromny przegląd na miarę swoich możliwości i co wyciągnąłem ze zbiornika, przewodów i filtrów to wystarczyło by do 3 innych silników ... Po tym przeczyszczeniu silnik zaczął odpalać bez problemu, a po zimowym ponad 5 miesięcznym przestoju zapracował po drugim szarpnięciu ... Zdejmij czapę i wrzuć foto to Ci powiem czy masz gaźnik czy wtrysk bo pojęcia nie mam co w tych silnikach było, ale jest tu na forum kilku specjalistów i jak wrócą z ryb to coś zapewne podpowiedzą :)


Użytkownik Sławek Nikt edytował ten post 21 czerwiec 2019 - 09:26


#11 OFFLINE   tomasxt

tomasxt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1087 postów
  • LokalizacjaStargard
  • Imię:Tomasz

Napisano 21 czerwiec 2019 - 10:10

Ja miałem podobne objawy w yamaszce 8km 2takt. Rozkręcałem gaźnik itp. Okazało się , że gruszka od linii paliwowej się zapchała i gdy dawałem gazu to dawała zbyt mało wachy i silnik gasł, na wolnych obrotach chodził. Sprawdź to u siebie, to nic nie kosztuje :P



#12 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 21 czerwiec 2019 - 12:06

miałem takie same objawy w suzuki 6 DF , mycie gazika w benzynie ekstrakcyjnej plus dokładne przedmuchanie powietrzem ,  , przedtem moczył sie ok 30min w tej właśnie benzynie ,po przemyciu pojawił sie biały osad ,  teraz jest ok  



#13 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 21 czerwiec 2019 - 21:08

Nie słyszałem o benzynie, która się krystalizuje :D Gaźnik warto rozebrać i przeczyścić, ale trzeba mieć do tej zabawy komplet uszczelek, ponieważ jak rozbierzesz to zwykle bywa, że któraś jest do wymiany. Ja na Twoim miejscu zacząłbym właśnie od kompletnego przeglądu linii paliwowej czyli od zbiornika do gaźnika. Po kolei demontaż wszystkich elementów pod kątem czystości i szczelności. Jak nie przyniesie efektu to wtedy dopiero zabrałbym się za gaźnik. Jak kupiłem swój silnik to też miał być w świetnym stanie i serwisowany u specjalistów, ale nad wodą okazało się, że nie za bardzo dobrze zapala ... Po kilku perypetiach wziąłem się za skromny przegląd na miarę swoich możliwości i co wyciągnąłem ze zbiornika, przewodów i filtrów to wystarczyło by do 3 innych silników ... Po tym przeczyszczeniu silnik zaczął odpalać bez problemu, a po zimowym ponad 5 miesięcznym przestoju zapracował po drugim szarpnięciu ... Zdejmij czapę i wrzuć foto to Ci powiem czy masz gaźnik czy wtrysk bo pojęcia nie mam co w tych silnikach było, ale jest tu na forum kilku specjalistów i jak wrócą z ryb to coś zapewne podpowiedzą :)

Krystalizuje sie ethanol w bezynie po to dodaje sie marine/storage

#14 OFFLINE   sum23

sum23

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 116 postów

Napisano 22 czerwiec 2019 - 09:14

Witaj.
Wymieńiałeś olej , wcześniej było dobrze. Przyczyną może być zły olej , lub zbyt wysoki poziom. Filtr zakładam dobrałeś dobrze , przepływ oleju odpowiedni(ilość otworów).

Użytkownik sum23 edytował ten post 22 czerwiec 2019 - 09:16


#15 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4551 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 22 czerwiec 2019 - 09:51

Krystalizuje sie ethanol w bezynie po to dodaje sie marine/storage

 

Nie mam pojęcia czy jest, a jeśli jest to ile tego ethanolu w benzynie żółtej 95 :D z Orlenu, ale chyba nie ma go za dużo skoro po zimie nic mi się nie skrystalizowało ... I bez kłopotu uruchomiłem, aż sam byłem lekko tym faktem zdziwiony  :D 



#16 OFFLINE   szydłoś

szydłoś

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 605 postów
  • LokalizacjaBiebrzańska Kraina
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Sz.

Napisano 25 październik 2020 - 20:21

Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się tu z pytaniem do użytkowników Suzuki 15 Df, bo taki silnik mam na oku do zakupu.Na co zwrócić uwagę przy zakupie ,jakieś mankamenty bolączki mają te modele Silnik jest z 2006r.Każda rada podpowiedz mile widziana.Jakie sprężanie powinnien mieć silnik w bdb stanie ??? 



#17 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 26 październik 2020 - 01:21

Nie mam pojęcia czy jest, a jeśli jest to ile tego ethanolu w benzynie żółtej 95 :D z Orlenu, ale chyba nie ma go za dużo skoro po zimie nic mi się nie skrystalizowało ... I bez kłopotu uruchomiłem, aż sam byłem lekko tym faktem zdziwiony :D

Nie wiem jak w Polsce ale u mnie dodaja od 10 do 20 procent etanolu do paliwa i jezeli zostawisz na dluzej w szczegolnosci w cieplym paliwo odparowuje a alcohol sie krystalizuje w gazniku

#18 ONLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 629 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 30 lipiec 2021 - 07:20

Panowie, mam problem z tym silniczkiem Suzuki DF15 2011, dla mnie wcale nie mały. Otóż silnik odpala ale pracuje tylko na wysokich obrotach, gdy zmiejszam rumplem natychmiast gaśnie. Czy jest tu ktoś z wiedzą techniczną na temat tych silników, chętnie pogadam najlepiej na priv, a później zrelacjonuję rozwiązanie tu w wątku.


Użytkownik Jano edytował ten post 30 lipiec 2021 - 07:28


#19 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 344 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 30 lipiec 2021 - 11:34

Silnik jak silnik. Każdy jest taki sam i dotyczą go te same zasady. Powody nie utrzymywania wolnych obrotów

 
1. Brudny gaźnik - należy rozebrać wszystko do ostatniej śrubki, wymyć i sprężarką z pistoletem dyszowym i pod dużym ciśnieniem wydmuchać każdy kanał i dyszę
 
2. Źle  wyregulowany gaźnik paliwo > powietrze > wolne obroty. 
 
3.Sprawdź kompresję. Jeśli jest mała może być jakieś przytarcie. Głównie dzieją się takie historie od braku oleju, zbyt małej ilości oleju, przegrzania silnika lub ostatecznie od normalnego zużycia pierścieni gładzi etc.
 
4.Sprawdź luzy zaworowe.


#20 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 30 lipiec 2021 - 16:15

Może najpierw podkręć śróbke od wolnych obrorów.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych