Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   ujazd

ujazd

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów

Napisano 27 maj 2014 - 15:19

Witam,

 

Jako że jestem laikiem w tym temacie prosiłbym o pomoc w wyborze silnika zaburtowego. Wybrałem trzy modele:

Honda BF5

Suzuki DF6

Yamaha F6cmhl

Silniki będą kupowane nowe albo 2-3 letnie. Będą pchały łódkę laminowaną o ciężarze ok 90kg i wymiarach 3,6x1,4m. Początkowo miała być Honda ale różne opinie o niej krążą, później Suzuki ale ostatnio trafiłem na przystępną cenowo ofertę yamahy. Prosiłbym o opinie osób które miały z nimi do czynienia.

Po przeanalizowaniu danych technicznych najlepiej wypada yamaha największa pojemność 139cm3, Suzuki ma 138cm3 a honda ma 127cm3.

Prosiłbym o opinie na temat w/w silników ewentualnie zaproponowanie czegoś innego podobnego.

Mam jeszcze pytanie odnośnie długości kolumny. Wiem że ma być długa bo w łódce pawęż ma 525mm. Natomiast w/w silniki mają następujące długości kolumn:

Honda - 572mm

Yamaha - 568mm

Suzuki - 508mm

Jaka długość będzie optymalna do mojej łódki. Gdzieś w internecie znalazłem informację że płyta kawitacyjna powinna być na równo z dnem łódki lub do 25mm poniżej dna. Żaden z silników nie spełnia tego wymogu stąd moje pytanie jak to dobierać.

Pozdrawiam



#2 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 27 maj 2014 - 15:27

mialem kilkuletni uzywany suzuki dt6 bodaj z 2006r. (kupilem od znajomeg, ktory kupil w marinie tez uzywke) kilka lat. 0 problemow tylko lac paliwo i plywac. kolega i ja uzywalismy dosyc czesto (ja mysle, ze kolo 50 razy rocznie? bo w zimie duzo rzadzien za to czesto caly weekend np majowy na wodzie). Jedyne co to otworek co sika woda sie zatykal regularnie (co bylo powodem wielu moich zmartwien myslalem, ze to pompa wody siada bo woda nie sikala z dolu silnika). Nie przypominam sobie wiecej problemow (no oczywiste typu kilka razy mi zamarzla linka czy cos ale nic z tego nie bylo wina silnika). swego czasu suzuki byl ponoc najlzejszy w klasie (kolega specjalnei zwracal uwage).



#3 OFFLINE   marlboro

marlboro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów

Napisano 27 maj 2014 - 15:33

 Honda bezproblemowa ,wiem bo mam



#4 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 27 maj 2014 - 17:07

..wszystkie są dobre ale z tej trójcy yamaha wzbudza moje największe zaufanie...



#5 OFFLINE   prezes77

prezes77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 257 postów
  • Lokalizacjabieszczady
  • Imię:Artur

Napisano 27 maj 2014 - 17:17

Posiadam jamaszke 6 z krótką stopą od tamtego sezonu, jak na razie nie ma sie do czego przyczepić.Wszystko gra jak trzeba



#6 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 27 maj 2014 - 17:20

W Twoim przypadku wysokość płyty kawitacyjnej względem dna łódki nie ma większego znaczenia. Nie sądzę, że łódka o tych wymiarach i wadze wejdzie w ślizg więc nie bardzo jest się czym przejmować, chociaż mimo wszystko lepiej jak będzie poniżej dna łódki więc suzuki odpuściłbym. Pomyślałbym też o silniku 8 km, zapas mocy zawsze mile widziany. Teoretycznie pozwoli się już lekko ślizgać. Mając hajs na nowy motor kupowałbym bez zastanowienia yamahe.



#7 OFFLINE   ujazd

ujazd

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów

Napisano 27 maj 2014 - 17:39

Yamaha jest 2 letnia, co do 8km to są sporo droższe. Silnik nie jest dla mnie a osoba która chce go kupić chce albo nowy albo jakiś młody bo się boi o stan i późniejsze kosztowne naprawy, a za bardzo się nie zna żeby ocenić stan przy zakupie. A czy nowe silniki trzeba jakoś docierać?? Czy jest jakiś przegląd zerowy i po jakim czasie/dystansie oraz czy jak często są przeglądy, co w nie wchodzi i czy muszą być przeprowadzane w serwisie i czy silnik nowy posiada jakąś książkę serwisową??



#8 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 27 maj 2014 - 17:55

Mam mercurego 4km. Każdy nowy silnik posiada książkę serwisową, ma przeglądy i określone jego ramy czasowe bądź godzinowe aby przedłużać gwarancję. Pierwszy z tego co pamiętam po 3 miechach 2 po roku i tak co roku.

Oczywiście przeglądy gwarancyjne muszą być przeprowadzane w autoryzowanych serwisach.



#9 OFFLINE   woblerek48

woblerek48

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1178 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 27 maj 2014 - 18:58

witam Tylko yamaha.Posiadam od 5 lat tylko oleje wymieniane po sezonie.Bez awaryjna nigdy nie zawiodła-polecam....



#10 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 27 maj 2014 - 19:09

Docieranie trwa do kilku godzin,możesz je zlecić serwisowi ale polecam zrobić to samemu. Po 10-20mth przegląd zerowy.

#11 OFFLINE   Konrad-Northrods

Konrad-Northrods

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 226 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Konrad
  • Nazwisko:Wiśniewski

Napisano 27 maj 2014 - 19:27

Jest jeszcze jeden nie wymieniony tutaj silnik.

Tohatsu 6 , idzie pięknie i na oparach pracuje :D

Jeden z najbardziej oszczędnych i bezawaryjnych silników silników, na prawdę polecam.



#12 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 27 maj 2014 - 19:52

Podstawowa rzecz to sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Sprawdzić też w jakim stopniu jest wyciągnięty pasek rozrządu, oleje w spodzinie i silniku oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. To podstawowe czynności, które należy wykonać w przypadku zakupu używki. Materiały eksploatacyjne, które należy co roku wymieniać to oleje w silniku i spodzinie, jak sporo się pływa to świece. Jeśli silnik zaczyna pracować nie równo sprawdzić pasek rozrządu, może być już wyciągnięty, czasem też złej jakości paliwo może spowodować nierówną pracę, dbać o śrubę, jak mono pokrzywiona-wymienić.
Wydaje mi się, że przy odpowiedniej dbałości każdy japończyk będzie służył.



#13 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 27 maj 2014 - 20:55

yamaha lub tohatsu.

#14 OFFLINE   ujazd

ujazd

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów

Napisano 27 maj 2014 - 21:06

yamaha jest 2 letnia i serwisowana więc chyba wszystko powinno być wporządku. Jest jeszcze na gwarancji więc chyba ciśnienia i rozrządu nie muszę sprawdzać, czy się mylę??



#15 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 27 maj 2014 - 21:08

Kupując jakakolwiek używkę sprawdziłbym, chyba że od kogoś zaufanego...

#16 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 27 maj 2014 - 21:21

Na dzień dzisiejszy mamy sporo silników w naszym przedziale mocy a tu chętnych brak.
  • CLAUDIO i pi_ter lubią to

#17 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 27 maj 2014 - 21:27

pasek rozrzadu ma tylko 2 cylindrowiec (co najmniej 2 cyl)

polecam linie 4-6 km tohatsu,mercury, mariner,evinrude. to jest jeden i ten sam silnik robiony przez tohatsu(made in japan)


  • kotwitz lubi to

#18 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 27 maj 2014 - 21:48

Przyznam szczerze, nie sprawdziłem czy 6 ma dwa garki, a teraz dopatrzylem się, ze tylko jeden. W związku z tym odpuscilbym zakup na korzyść silnika dwucylindrowego

#19 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 28 maj 2014 - 09:37

Jak masz silnik japoński w dobrym stanie to każdy z nich będzie dobry. W dobrym stanie to obawiać się można Parsunów, Wietieroków, Wichrów czy innych wynalazków.



#20 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 28 maj 2014 - 09:53

Spy. Czy posiadasz lub posiadałeś , użytkowałeś silnik Persun ???






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych