Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#221 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 grudzień 2016 - 16:58

Czterosuw. 6 KM tylko w pojedynkę. 8KM  - może być różnie. 9,8/9,9 KM - ślizg.



#222 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 01 grudzień 2016 - 17:10

Czterosuw. 6 KM tylko w pojedynkę. 8KM  - może być różnie. 9,8/9,9 KM - ślizg.

 

Dokładnie tak jak napisał kolega , tylko jaki jest sens 360 jeśli najczęściej będziesz pływał sam . Rozważ długość 330 , jeśli sporadycznie trafi się kumpel , dacie radę we dwóch na 330,



#223 OFFLINE   pulos1

pulos1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:andrzej

Napisano 01 grudzień 2016 - 17:18

330 tkę sam potrafiłem wtargać na dach, 360 tki raczej nie wrzucisz. Na 5km sam wchodziłem w ślizg. Na 360 tce przy 2 osobach 10km musi być no i wtedy koniecznie z kilem bo będziesz się motał na wodzie.

Jeśli chodzi o wagę silnika to bierz 2 takta. 



#224 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 grudzień 2016 - 17:27

330 tkę sam potrafiłem wtargać na dach, 360 tki raczej nie wrzucisz. Na 5km sam wchodziłem w ślizg. Na 360 tce przy 2 osobach 10km musi być no i wtedy koniecznie z kilem bo będziesz się motał na wodzie.

Jeśli chodzi o wagę silnika to bierz 2 takta. 

A jesli chodzi o kulturę pracy i zużycie paliwa to czterosuwa. Mieszanie paliwa też odpada. I jest generalnie cichszy.



#225 OFFLINE   Stafford

Stafford

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 100 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Rafał

Napisano 01 grudzień 2016 - 18:10

A jesli chodzi o kulturę pracy i zużycie paliwa to czterosuwa. Mieszanie paliwa też odpada. I jest generalnie cichszy.

 

Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?

Bo masa chyba podobna?



#226 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 grudzień 2016 - 18:13

Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?

Bo masa chyba podobna?

Tutaj nie pomogę. Natomiast jeszcze jedna rzecz. Jeśli trolujesz dużo to czterosuw lepszy.



#227 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 postów
  • LokalizacjaTurawa

Napisano 01 grudzień 2016 - 18:46

Jeżeli czasem będziesz chciał wystartować w zawodach kup gumę 360.

Jeżeli łowisz w trolingu kup czterosówa.

 

Kolibri 360 plus 4t 6 KM ślizg 22- 24 km/h

 

Na alle są teraz raty 20x 0%.



#228 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 grudzień 2016 - 10:30

Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?
Bo masa chyba podobna?

Miałem suzuke 6hp 4t, była cicha. Paliwo wąchała. Na wolnych trochę telepała, ale fizyki się nie oszuka.
Teraz mam marinera 10@15hp, z dwoma cylindrami. Pracuje ciut głośniej, na wolnych kulturalniej. Producent zaleca mieszanke 100:1 przy normalnym pływaniu i 50:1 w trudnych warunkach (ten silnik to model Viking, raczej dla rybakow niż do zabawy ). Leje olej jak rybak i nie mam problemów. Przy trolingowaniu co jakiś czas warto go przepalić na wyższych obrotach, ale bez przesady. Ani to jakość silnika syrenki, ani olej nie mixol.
Chętnie wymienię na 4t, ale wyłącznie że względu na spalanie i tylko jeśli zamontuje go na stałe.
  • Stafford lubi to

#229 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 10:43

Witam wszystkich serdecznie.
Przymierzam sie do kupna pontonu 3,6m długości, 1,7m szerokości i wadze okolo 75kg. Mam zamiar używać go głównie do spiningowania. Obciążenie wraz z pasażerami od 150 do 280kg. I tu pojawia sie pytanie. Jaki silnik spalinowy wystarczy aby takim czymś wejść w ślizg? Bardzo ważna jest dla mnie waga bo najczęściej będę pływał sam wiec im silnik lżejszy tym łatwiej będzie mi go zatargać nad wodę.
Pozdrawiam

 

Yamaha 9.9-15km 2t spokojnie da rade



#230 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 10:45

Właśnie, a jak się ma kultura pracy i głośność dwucylindrowego dwusuwa do jednogarkowego 4 suwa? 6hp?

Bo masa chyba podobna?

 

Ma sie tak jak niebo i ziemia :) Jaki jest sens porównywania klekota 1 cylindrowego z silnikiem 2 cylindrowym, kultura pracy bez porównania


  • Stafford lubi to

#231 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 13:46

Syrenka miała 3 cylindrowego dwusuwa i co ? Pracowała kulturalnie ? Bez drgań i hałasu ?

 

A rozmawiamy o syrenkach czy silnikach zaburtowych? Jak chcesz o syrenkach to szukaj takiego forum.

Kolega zadal pytanie wiec odpowiedzialem zeby mu pomoc, Twoj post niczego nie wnosi



#232 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 grudzień 2016 - 13:55

Syrenka miała 3 cylindrowego dwusuwa i co ? Pracowała kulturalnie ? Bez drgań i hałasu ?

Jeśli porownasz do jedno czy dwucylindrowych jednostek 2t z tego okresu, czyli z czasów gdy projektowano ten silnik wiele lat przed włożeniem do syreny to chodził wzorowo.
Zresztą czy 2t czy 4t to bez znaczenia. Fizyki nie oszukasz, jednocylindrowa jednostka zawsze będzie chodzić bardziej nierówno i mieć większe drgania niż wielocylidrowa. Im wyższe obroty tym mniej się je zauważa. Gdyby nie masa to chętnie bym miał R4 w zaburtowcu.

#233 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 15:23

Ma sie tak jak niebo i ziemia :) Jaki jest sens porównywania klekota 1 cylindrowego z silnikiem 2 cylindrowym, kultura pracy bez porównania

 

Jak wyzej . O ile wiem kolory czcionki  sa zastrzezone dla moderacji


Użytkownik crizz100 edytował ten post 02 grudzień 2016 - 15:24


#234 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4786 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 grudzień 2016 - 15:33

Pływałem w zeszłym sezonie jako pasażer Yamahą 15HP 2T , dwa garki. Kultura pracy prawie wzorowa. Aż byłem zdziwiony, że to dwusuw.


Użytkownik psulek edytował ten post 02 grudzień 2016 - 15:35


#235 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 grudzień 2016 - 15:53

Pływałem w zeszłym sezonie jako pasażer Yamahą 15HP 2T , dwa garki. Kultura pracy prawie wzorowa. Aż byłem zdziwiony, że to dwusuw.

 

9,9 i 15 to jest to samo, mozna w bardzo latwy sposob odblokowac ;)



#236 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 02 grudzień 2016 - 15:54

Każdy kto zna budowę silnika spalinowego chyba się domyśla,że tzw. kultura pracy (co się na nią składa - tego nikt nie powiedział) jest składową wielu czynników i wcale nie jest najważniejsze ile ma cylindrów i czy jest to dwusuw czy czertosuw.

Czterosuw ze źle zaprojektowanym wydechem czy rozklekotanymi zaworami będzie głośniejszy niż dwusuw, w którym nie ma zaworów. Może być też odwrotnie.

Klekotanie, które dla jednego z kolegów jest ziemią (w porównaniu z niebem czyli pracą silnika dwucylindrowego)to nic innego jak niedoskonałe wyważenie układu silnika, można sobie bez trudu wyobrazić silnik jednocylindrowy, który będzie mniej "klekotał" (w zasadzie poproszę o definicję klekotu silnika ) niż silnik dwucylindrowy np. poprzez wydłużenie wału korbowego i i jego b. precyzyjne wyważenie. Po co się nadymać pisząc, że coś jest bez porównania?

Porównać można wszystko, tylko trzeba wiedzieć jakimi kryteriami mamy się posługiwać.



#237 OFFLINE   Stafford

Stafford

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 100 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Rafał

Napisano 02 grudzień 2016 - 17:24

Jak widzę zdania są podzielone.

No to krócej: jakbyście mieli wybrać silnik 6hp 2T 2 cylindry albo 4T 1 cylinder w załóżmy podobnym stanie technicznym (używane) do gumaka 3m to jaki?

Bez specjalnego nastawienia na trolling. Zbiorniki to średniej wielkości jeziora i zalewy.



#238 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15578 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 grudzień 2016 - 17:27

Ja bym wziął czterosuwa 6Hp lub dwusuwa około 10 HP. Waga podobna.


  • newrom i cabage lubią to

#239 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 grudzień 2016 - 20:24

Czterosuw ze źle zaprojektowanym wydechem czy rozklekotanymi zaworami będzie głośniejszy niż dwusuw, w którym nie ma zaworów.

Z tych silników w przyzwoitym stanie które są dostepne, a nie są teoretycznie możliwe to jeden cylider przegrywa z dwoma.

Porównywać sprawny z zepsutym można, tylko po co?
Ja bym podobnie jak Godski brał 10-15hp w 2t. Waga że stopą S to około 25kg. 6hp uważam za zbyt mało by było fajnie, ale wystarczy by dopłynąć na ryby

Aha, chyba niema 6hp z 2 cylindrami. Bez względu 4t czy 2t

Użytkownik newrom edytował ten post 02 grudzień 2016 - 20:25


#240 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 02 grudzień 2016 - 20:27

Yamaha 6 4t jest w wersji dwa garczki, tylko ta cena :/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych