Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
879 odpowiedzi w tym temacie

#321 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 20 kwiecień 2018 - 20:34

Już napisałem wcześniej - Mercury bierze te silniki od Tohatsu. Są identyczne, poza detalami typu rumpel w niektórych modelach. Nie patrz co podają w katalogu - często zamiast długości kolumny jest wpisana standardowa wysokość pawęży.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Oby tak było, ciut mnie pocieszyłeś. Wysmarowałem porządnego maila do Tohatsu, ciekawe co odpowiedzą. 



#322 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 20 kwiecień 2018 - 22:38

Wiesz, Mercury ma z Tohatsu spółkę joint venture od trzydziestu lat więc.... Poczytaj o Tohatsu Marine Corporation.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 22:42


#323 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 21 kwiecień 2018 - 06:07

No i znalazłem http://www.tohatsu.c..._info/faqs.html . Cytat:

 

"Należy pamiętać, że w zależności od konkretnego modelu niektóre długości wału Tohatsu mogą być o 2 "dłuższe niż standardowe " (tzn. krótki wałek może mieć 17" zamiast 15 ", a długi wał może być 22" zamiast 20 "). Dlatego też, w zależności od konfiguracji twojego kila, długość wału wymagana przez twoją łódź może być inna niż powyższa rekomendacja. Zalecamy, abyś skonsultował się ze swoim lokalnym sprzedawcą, aby ustalić, która jest właściwa długość wału dla twojej łodzi".

 

Czyli produkują silniki z krótką stopą 15 i 17 calowe. Teoretycznie, bo w specyfikacjach silników 4 suwowych 15 calowego nie znalazłem.

 

50 i 40 KM mają długość wału S 405 mm

20 i 15 KM mają długość wału S 413 mm

wszystkie od 2,5 - 9,8 KM mają długość wału S 435 mm.

 

Tak więc kupując od Tohatsu silnik z "krótką stopą" o mocy od 2,5 do 9,8 KM i montując go na łodzi o zalecanej przez Tohatsu wysokości pawęży 380 mm nie jesteś  w stanie ustawić płytki antykawitacyjnej tak, jak podaje instrukcja Tohatsu, czyli 30 - 50 mm poniżej dna łodzi.



#324 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 kwiecień 2018 - 10:12

Kolego, to dotyczy wszystkich producentów, nie tylko Tohatsu.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#325 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 21 kwiecień 2018 - 11:14

Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy

 

Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm  :blink: . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. 

Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. 


Użytkownik tryt edytował ten post 21 kwiecień 2018 - 12:06


#326 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 kwiecień 2018 - 12:50

Tak jak ci napisałem - są identyczne.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#327 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 21 kwiecień 2018 - 19:27

Dokładnie , to są te same silniki

#328 OFFLINE   uups

uups

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • Lokalizacjadolny śląsk
  • Imię:Adam

Napisano 22 kwiecień 2018 - 08:36

Fizycznie zmierzony Tohatsu od łapy do płytki ma 435 mm, pomiar Mercurego wskazał 380 mm. A więc nie dotyczy to wszystkich producentów. Poza tym pisałeś, że te silniki są identyczne. Okazuje się, że nie. Tohatsu jest o 2" a więc ponad 5 cm dłuższy

 

Nie rozwiążę jednak tej zagadki. Zadzwoniłem do Marine Serwis w Warszawie, miły pan poinformował mnie, że dlugość kolumny S silnika Mercury to 380 mm plus 2 " - czyli 435 mm  :blink: . Mówię, że silnik był mierzony przez osobę w sklepie, to odpowiedzial, że może pomierzyli nie do płytki antykawitacyjnej, a do drugiej płytki, która jest na kolumnie. 

Może pomierzą osoby z forum, które mają Mercurego i Tohatsu. Czeski film. 

z tego co piszesz to różnica jest 55mm ciężko pomylić mam Tohatsu 9.8  zmierzyłem i wychodzi 380mm



#329 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 22 kwiecień 2018 - 08:52

Dziękuję. A tak podaje Tohatsu na swojej stronie

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.doc   351,5 KB   20 Ilość pobrań

Użytkownik tryt edytował ten post 22 kwiecień 2018 - 08:54


#330 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 kwiecień 2018 - 11:28

z tego co piszesz to różnica jest 55mm ciężko pomylić mam Tohatsu 9.8 zmierzyłem i wychodzi 380mm

Ciekawe, ciekawe....

mfs9_8b-2016.jpg

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#331 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 292 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 maj 2018 - 08:29

Panowie może ktoś doradzi, gdzie szukać problemu.
Mam łodkę chyba delfin 390 poprzedni sezon pływałem na silniku mercury 3.5km długa stopa, prędkość według echo 11-12km/h w zasadzie ilość ludzi na pokładzie nieznaczne wplywała na prędkość. W tym tygodniu kupiłem nowy tohatsu 9.8km stopa L wypad na wodę 2 osoby plus graty i tu niespodzianka predkość maksymalna to jakieś 13-14 km/h zmiana kąta nachylenia silnika poprawiła osiagi do 15km/h ale to nie jest to czego się spodziewałem. Co mogę jeszcze próbować zrobić ?

#332 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2315 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 04 maj 2018 - 08:39

A Ty powinieneś mieć tam długa stopę?


Pozdrawiam
Daniel

#333 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 292 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 maj 2018 - 09:06

A Ty powinieneś mieć tam długa stopę?


Pozdrawiam
Daniel

Wysokość pawęzy 52.5 cm więc długa

#334 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 04 maj 2018 - 09:20

Może za nisko wisi silnik?

#335 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 292 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 maj 2018 - 15:19

Może za nisko wisi silnik?

No właśnie tak jak teraz na to patrzę to chyba coś jest nie tak . Czy silnik powinnien wisiec równolegle do paweży a płytka powinna być do niej prostopadła ? Czy raczej równoległa do dna ? Dno nie jest płaskie . Ustawiam silnik w maksymalnie opuszczonej pozycji (w takiej pozycji predkosc była najwieksza) przykladam kątownik do paweży na równo z dnem i mierzę odległość od kątownika do płytki na samym brzegu mam około 40mm im dalej tym wiecej , więc chyba nie jest dobrze. Tylko teraz jak to skorygować?. Czy poprostu paweż mam 52.5 cm a długość stopy w kataligu 56.2cm 562-525=37 a powinno być od 5 do 25 , moze poprostu podkladkę zronić jakies 25-30 mm i nie zawracać sobie glowy kątami ?

Użytkownik Łukasz.t edytował ten post 04 maj 2018 - 15:43


#336 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 04 maj 2018 - 17:36

Weź ze sobą listwy drewniane o gr 1 cm, podkładaj pod silnik i testuj, a potem zrób to na stałe :)

#337 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 292 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 maj 2018 - 18:59

Witam , ja uzytkuje Tohatsu 9,8KM na krótkiej stopie od zeszłego sezonu. Łódlka to IWA 390, wchodzi w ślizg nawet z trzema ososbami na pokładzie. Na razie pływałem na nim krótko - parę wypadów. Na pewno tani, w porówanniu do konkurencji, cichy, niskie spalanie, kompaktowy, niewielka masa - jestem w stanie bez problemu sam go założyć na pawęż. Pozdrawiam

Jaką predkość osiągasz na swojej łódce? Mam podobną i chciałbym orientacyjnie wiedzieć ile mogę wyciągnąć

#338 OFFLINE   sypki

sypki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów
  • Lokalizacjapomorskie

Napisano 04 maj 2018 - 20:42

1 maja na rybach we dwójkę + sprzęt, zbiornik , i trochę gratów 28,5 km/h



#339 OFFLINE   sypki

sypki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 postów
  • Lokalizacjapomorskie

Napisano 04 maj 2018 - 20:49

Dużo zależy od samej łódki. Znajomy, który pływał wcześniej na IWA 390 i 10KM HONDY, po wymianie łodzi na większą i cieższą WANDĘ, na tym samym silniku stwierdził że nowa idzie zdecydowanie lepiej / szybciej.

Kształt dna łodzi ma jednak duże znaczenie.



#340 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 292 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 maj 2018 - 07:09

1 maja na rybach we dwójkę + sprzęt, zbiornik , i trochę gratów 28,5 km/h

Czyli 2 x razy tyle co ja , więc jednak biorę listewki i bedę podwyższał zobaczymy co z tego wyjdzie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych