Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
874 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   -YAN-

-YAN-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 736 postów
  • LokalizacjaPruszków

Napisano 10 październik 2010 - 22:05

Prosiłeś o opinie znalazłem coś takiego
http://www.motorowod...p?p=16407#16407

jans

#42 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 11 październik 2010 - 06:44

Dzieki Jans. Ciekawy test. Trochę mnie martwią wyniki:

„Prędkość minimalna 4,2 km/h
Wejście w slizg troche oporne około 10sekund
Prędkość max. 28km/h
Minimalna prędkość slizgu 18km/h
Prędkość cruizingowa 3/4 gazu 24 km/h”

Duża prędkość minimalna, ale to dwusuw. Czterosuw może mieć mniejszą. Prędkość ślizgu bez zarzutu, więcej mi nie trzeba. A że wejście w ślizg oporne, to już trochę problem, tym bardziej, że dwusuwy szybciej „startuja”. W czterosuwie może być gorzej. Wygląda na to, że do pontonu 3,60 - 3,80 silnik 10KM to absolutne minimum. Całe szczęście, że panowie ważyli razem 195 kg, bo moja załoga waży nie więcej niż 160 (co daje pewien margines na cięższy silnik i ponton).


#43 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 11 październik 2010 - 10:09

Oporne wchodzenie w ślizg to chyba nie problem - w końcu to nie motorówka wyścigowa. W moim Zodiacu czas wejścia w ślizg zależy od rozłożenia ciężaru w pontonie i trymu śruby. W 2 sekundy nigdy nie udało mi się wejść w ślizg z 2 osobami i sprzętem -taki czas przy 8km i pontonie 3,1m udaje się jak pływam sam (choć nie mierzyłem tego ze stoperem). Przy pływaniu solo bezpiecznie jest odsunąć się od rufy aby nie poderwać za bardzo dziobu.

Szybsze wejście w ślizg obładowanym pontonem można poćwiczyć i zmniejszyć opory hydrodynamiczne zwyczajnie przesuwając na chwile pasażera lub ciężki sprzęt jak zapasowy bak czy kotwica (ma to znaczenie przy bardzo mocno obładowanym pontonie). Prawidłowe napompowanie komór (ja o włos przekraczam nominalny max) a zwłaszcza kilu oraz jego prawidłowe ustawienie w osi pontonu jest nie bez znaczenia dla prędkości maksymalnej - tak wyszło mi w trakcie testów wodnych - choć konkretnych wyników nie przytoczę bo ich nie pamiętam :D

Jeśli ponton płynie lekkimi skokami warto spionować kolumnę silnika oraz przesunąć środek ciężkości pontonu do przodu (przesuwając graty lub załogę). Ja zwykle dosuwam kolumnę silnika na max do pawęży i jest ok.

Reasumując całe to trymowanie powinno dążyć do zmniejszenia powierzchni zmoczonej czyli zmniejszenie tarcia.



#44 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 11 październik 2010 - 10:24

Wszystko zależy od tego, jak bardzo oporne jest to „oporne wchodzenie” :D My będziemy mieli silnik o 15kg cięższy, ponton 3,60 - 3,80 (różnica w szerokości, a i w wadze 20-30kg), do tego laminatowa konsola z echosondą i GPS (myślę, że ok. 10kg). Z reguły pływamy obładowani, po jednej torbie z przynętami i sprzętem o wadze 20kg każda to norma. To tak, jakby na mniejszym pontonie była dodatkowa osoba. To, że łódź długo (rzecz względna) wchodzi w ślizg to nie problem. Problem, jak nie wejdzie w ogóle… A przy silniku mniej niż 10KM jest już realne ryzyko.

#45 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 11 październik 2010 - 11:32

Jak masz już ponton to możemy się umówić i podpiąć moją 8km maszynkę do Twojego pontonu - może się coś wyjaśni. Jak wejdzie w ślizg to 10km tym bardziej :D Będziesz miał odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.

#46 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6182 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 18 październik 2010 - 14:20

Dzięki za pomoc, już dokonałem wyboru :mellow: Jedzie do nas nowiutka Suzuka DF9.9AS 200cm – lekka i oszczędna. Trafiliśmy z kolegą sztukę w dobrej cenie, a w dodatku mogę skorzystać z dobrodziejstw zakupu na fakturę VAT. Jeszcze raz bardzo dziękuję za opinie, wskazówki i oferty.

Edit:
Obiecuję krótki teścik, jak silnik sprawuje się z różnymi pontonami i ze zmiennym obciążeniem. Na początek 320 i pewnie 380, potem 360 lub 370.

#47 OFFLINE   Robert

Robert

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3756 postów
  • LokalizacjaAreszt Wydobywczy Istambuł

Napisano 20 marzec 2011 - 14:29

Szukam bezskutecznie filtr oleju do Tohatsu 5KM. Będę wdzięczny za namiary jeśli ktoś takimi dysponuje.

#48 OFFLINE   mkuczara

mkuczara

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 279 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Kuczara

Napisano 20 marzec 2011 - 15:31

Próbowałeś u producenta (jest polskie przedstawicielstwo).
Pamiętam , że dosć szybko odpowiadali na maile.

#49 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 20 marzec 2011 - 20:39

Witaj Robert poszukaj w hurtowni Mazuria oni to rozprowadzająjak nie dostaniesz daj znać może z kumplem coś zaradzimy. Pozdrawiam Tornado

#50 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 20 marzec 2011 - 21:41

Zapytaj tu http://www.permatech.com.pl/oferta/czesci_zamienne/czesci_za mienne.php# .

#51 OFFLINE   Robert

Robert

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3756 postów
  • LokalizacjaAreszt Wydobywczy Istambuł

Napisano 21 marzec 2011 - 06:33

Dzięki za pomoc, bardzo się przydała :D W nagrodę zaserwuje Wam coś bardzo zabawnego na dobre rozpoczęcie tygodnia. Będę pierwszy raz wymieniał olej w silniku więc zabieram się do tego tak jak robi się to w samochodzie. Oto odpowiedz jednego z serwisów.
„Witam,
W znanych nam silnikach Tohatsu 4-suw o mocy 4-5-6KM NIE MA żadnego filtru oleju.
Pozdrawiam”
:lol:

#52 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 22 marzec 2011 - 21:33

A to dobre pisząc odpowiedź nawet się nie zastanawiałem ma czy nie ma bo to nie mój kaliber silników 8)Pozdrawiam Tornado i kłopot z głowy.

#53 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 22 marzec 2011 - 21:46

posiadam yamahę 4t 4km miałem okazję wymienić uszczelkę pod głowicą i z tego co mnie zaciekawiło posiada ona nawet termostat jak w autach filtra oleju nie dlatego śledziłem wontek.mam jednak pytanko czy olej należy wymieniać co sezon czy nie koniecznie bo z tego co zauważyłem po ok 30tu moto godzinach nie zmienił nawet barwy jest żółciutki.i jeszcze jedno smar spodzinowy kiedy wymieniać i jak to zrobić?

#54 OFFLINE   Robert

Robert

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3756 postów
  • LokalizacjaAreszt Wydobywczy Istambuł

Napisano 22 marzec 2011 - 21:57

Wymiana oleju w spodzinie jest nawet ważniejsza niż w silniku. Obowiązkowo po sezonie. Najlepiej go wstrzykiwać od dołu aż zacznie się przelewać górnym otworem co gwarantuje, że szczelnie wypełni przestrzeń. Jutro kupuje olej na spółkę z Redzim bo 1 l to dawka na 2 silniki na 2 lata. Ten niby dedykowany to dokładnie to samo tylko tupka 2 setki z wysyłką to prawie 50 zł. Markowy o tych samych parametrach, 30 zł za 1l.

#55 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 23 marzec 2011 - 11:40

w spodzinie to kojażę 2 otwory i jak to zrobić jednak bardziej chciałbym wiedzieć jak usunąć stary smar.

#56 OFFLINE   Robert

Robert

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3756 postów
  • LokalizacjaAreszt Wydobywczy Istambuł

Napisano 23 marzec 2011 - 12:00

Ja w spodzinie mam olej SAE 80-90. Jeśli faktycznie masz smar to pewnie trzeba przepłukać. Poczytaj Owner Manual, musi tam coś być na ten temat.

#57 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 23 marzec 2011 - 16:34

Tu masz filmik instruktażowy .Pozdrawiam Paweł
P.S. i drugi jak wymienić impeler ed

#58 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 23 marzec 2011 - 22:43

niektóży nazywają olej smaren spodzinowym dlatego pytałem.czyli prosta wymiana.serdeczne dzięki.

#59 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 24 marzec 2011 - 19:17

niektóży nazywają olej smaren spodzinowym dlatego pytałem.czyli prosta wymiana.serdeczne dzięki.

Generalnie można użyć oleju wg specyfikacji SAE 90 do przekładni stożkowych.Jednak lepiej poczytaj w manualu.Pozdrawiam Paweł.


#60 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 marzec 2011 - 19:56

przy tak małym silniku to chyba rodzaj oleju spodzinowego wielkiego znaczenia nie ma.silnik przyjechał ze szwecji i ma 10lat.wymiana będzie konieczna a czasu coraz mniej.ale zastosuję się do waszych rad.dziękuję.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych