Jaki silnik spalinowy do pontonu?
#261 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 13:55
Panowie co polecicie do pontonu 3.30 podłoga aluminiowa z kilem. Silnik ma być lekki, szkoda pleców. Cel pływanie po wodach stojących.
Z tego co czytałem @godski poleca Suzuki DT15AS w Polsce nie do kupienia. Z drugiej strony 15-stka drochę dużo. Nie wykluczam prywatnego importu z Ukrainy.
Dzuekuję za podpowiedzi.
#262 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 14:09
Ja miałem Tohatsu 6 HP ok 25 kg masy, z gratami lub z jednym dzieciakiem latałem 30km/h (ponton bez kila)
W pojedynkę 8 koni to aż nadto.
Użytkownik drChlubicz edytował ten post 30 styczeń 2023 - 14:10
- Przemek_M lubi to
#263 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 14:11
Znajomy ma mi dac ruska maszyne 8km wiertaliok czy jakos tak bedzie pasowal do pontonu tzn kolumna
#264 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 14:13
Cześć.
Panowie co polecicie do pontonu 3.30 podłoga aluminiowa z kilem. Silnik ma być lekki, szkoda pleców. Cel pływanie po wodach stojących.
Z tego co czytałem @godski poleca Suzuki DT15AS w Polsce nie do kupienia. Z drugiej strony 15-stka drochę dużo. Nie wykluczam prywatnego importu z Ukrainy.
Dzuekuję za podpowiedzi.
tansze tam sa? a jak z Bialorusi ceny
#265 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 14:54
#266 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 16:01
W UE nie kupisz silnika 2T nowego.
Kupisz Storma, Parsuna i inne tego typu chińczyki.
#267 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 16:09
Cześć.
Panowie co polecicie do pontonu 3.30 podłoga aluminiowa z kilem. Silnik ma być lekki, szkoda pleców. Cel pływanie po wodach stojących.
Z tego co czytałem @godski poleca Suzuki DT15AS w Polsce nie do kupienia. Z drugiej strony 15-stka drochę dużo. Nie wykluczam prywatnego importu z Ukrainy.
Dzuekuję za podpowiedzi.
Zerknij sobie na Tohatsu 9,9KM .. możliwość odblokowania na 15KM
#268 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2023 - 17:59
Dziekuję poszukam popytam dk czerwca mam czas.
#269 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2023 - 23:34
Czyli jak chce sobie pyrkać i ewentualnie lekko uciec w pojedynkę to taki silnik 2,5-3,5 HP (max 4HP)v .Znajomy będzie takiego sprzedawał tylko sam nie pamięta jaka moc , ale twierdzi ,ze to z tych malutkich i co ciągle można demontować samemu. Ponton bez kila bo spalinówka będzie używana z bardzo rzadka.
#270 OFFLINE
Napisano 01 luty 2023 - 23:16
- Misiek1 i Przemek_M lubią to
#271 OFFLINE
Napisano 02 luty 2023 - 06:03
#272 OFFLINE
Napisano 11 luty 2023 - 16:10
#273 OFFLINE
Napisano 12 luty 2023 - 14:06
Karol Krause a jak chcesz odblokowac zakladam nowa na 15? Jedyna mozliwosc to kupienia wersji z kanady lub/chyba z skandynawi na gazniku ktora jest zduszona 20hp
Karolowi pewnie chodziło o tośkę EFI 9,9 333cm3, którą to sam posiadam. Odblokowanie na 15 KM to tylko zdjęcie ogranicznika na rumplu. Ruskie na filmach pokazują że zdejmują jeszcze zwężkę na dyszy ale wtedy na WOT silnik często wrzuca tryb awaryjny. Sam tak miałem, dostałem też potwierdzenie tej sytuacji z jednego serwisu że ponoć robi się to tylko przy wymianie/przeprogramowaniu sterownika na 20KM a nie 15KM. Więc zwężkę w zimę założyłem lecz jeszcze nie pływałem. Ale sprawdzę to.
PS. Właśnie. Panowie wiecie czy przy odblokowaniu Tohatsu 9,9 EFI trzeba koniecznie wymieniać moduł czy wystarczy przeprogramować go? Bo mam rozbieżne informacje a sterownik kosztuje w pierun
Użytkownik Kozi81 edytował ten post 12 luty 2023 - 14:08
#274 OFFLINE
Napisano 14 luty 2023 - 16:14
#275 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2023 - 21:57
Wpadła u mnie taka Yamaha 6C do kompletu. Stara ale żywotna. Honda 4T którą mam z olejem waży już cos koło 32-33 kg. Ta Yamaha waży 27. Nie pomyślał bym nawet jaką te 5-6 kg robi różnicę i jak mój kręgosłup mi za to podziękuje . Motorek ma 6HP ale w bardzo łatwo bez kosztowo do odblokowania na 8HP bo to jest to samo. Nie wiem czy będę to robił. Sprawdzę na wodzie jak się zachowuje. Jeśli będzie OK i te 20km/h sobie na 3/4 gwizdka będzie leciała z gumowcem nie będę jej odblokowywał. Na razie więc oryginał śruba 8 1/2 x 7/1/2. W razie bym odblokował pójdzie śruba 8/1/2 x 8/1/2 jak mają 8 HP którą już kupiłem bo jakiś zapas musi i tak być.
Dzisiaj ją odpaliłem i niczego niepokojącego nie stwierdziłem. W 2021 miała serwis i od tego czasu nie pływana. Zrobi się cieplej polatam po Warcie i potestuje. Chyba bardziej mi podchodzi z racji na wagę od Hondy ten motorek. Z upływem czasu każdy kilogram do gibania mniej jest na wagę złota. To tak jak by ktoś pytał po co drugi silnik i to jeszcze 2T . A wiek silnika mnie nie rusza jak tu wielu pisze w różnych tematach. Te silniki są niezniszczalne jak nie był utopiony czy nie jest zakatowany w słonej wodzie. Nawet jeśli trzeba mu zrobić jakiś serwis, to wolę w niego włożyć jakiś grosz, bo one były robione dla ludzi przez inżynierów na długie przebiegi. Dzisiaj jest niestety inaczej. I to tyle. Może komuś się przyda ta myśl.
Filmik z dzisiejszego pierwszego odpalenia po zakupie.
I trzy fotki z dnia zakupu z 30 letniego silnika . Tak że ogień na tłoki i do przodu.
Użytkownik darek63 edytował ten post 14 marzec 2023 - 22:06
- Tresor lubi to
#276 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2023 - 22:04
#277 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2023 - 22:53
Następnym razem podłączę jakiegoś 486 bo to z tamtego okresu, jakiś kabel pod cewkę i wąż paliwa, to wyświetli może czy dawka odpowiednia
#278 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2023 - 11:08
Także spokojnie dasz radę.
Zastanawiałem się i ja nad przeróbką ma osiem koników i zmianą śruby ale na moje pływanie po Wiśle chyba jest wystarczająco.
Może kiedyś uśmiechnę się do @womaly23-zobaczymy.
#279 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2023 - 11:10
#280 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2023 - 12:53
Taka śruba nie występowała w tym silniku. przynajmniej nic o tym nie jest napisane. Występowała jeszcze tylko uciągowa 9x7
https://www.boats.ne...-casing-drive-2
Odblokowanie to jest bardzo prosta operacja bo te silniki 6 / 8 to jest konstrukcyjnie dokładnie to samo. 6 ma kryzę na wydechu i mniejszą dyszę. Kryzę się rozwierca. Dysza to wymiana albo rozwiercić na 2,6mm istniejącą. Od minuty 8,35 dokładnie pokazane i omówione co trzeba zrobić.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych